Announcement

Collapse
No announcement yet.

e36 328 käynnistys probleema

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • teukkasalama
    Bimmer Rookie
    • Feb 2008
    • 81
    • Imatra

    #46
    Nyt olis separaattori ja letkut vaihdettu ehjiin. Mutta satunnaiseen lämpimänä starttaus ongelmaan se ei tuonut ratkaisua :/
    Pitää nyt varmaan koittaa metsästää mittari siihen bensapaineen mittaukseen

    Comment

    • teukkasalama
      Bimmer Rookie
      • Feb 2008
      • 81
      • Imatra

      #47
      Olis irrallaan toinen b paineen säädin mutta näyttää että otattaa imusarjan irti että saa vaihdettua..vai onko jotain poppakonstia?

      Edit:Sainkin sen jo irti ilman imusarjan irroittamista. Molemmat säätimet vaan tippuivat asennuksessa koneen taakse :/
      Täytyy käydä metsästämässä sellanen teleskooppi mangneetti jos sais sillä ne pois tai sit purettava imusarja pois.
      Onneksi perheessä yksi japanilainenkin auto niin pystyy ajamaan jollain.
      Käyttöautokihan tuokin ostettiin mutta pahasti näyttää siltä että bmw on enemmän harrasteauto joka viettää suurimmanosan ajasta tallissa konepelti auki!

      Edit2: aiemminkin kiinni ollut säädin löytyi..toinen jäi jonnekkin piiloon. Laitoin sen takaisin paikalleen ja pitää tosiaankin mittaillane paineet ja sitten tilata uusi säädin jos tarvetta on.
      Oli kyllä melko hermoja kysyvä projekti se säätimen takaisin laitto,kun ei imusarjaa viitsi tuollaisen pikkuosan takia käydä irroittamaan. onpahan nyt harjoiteltu seuraavaa kertaa varten.
      Ja nyt kun sillä pääsi taas ajamaan ja hermo sai huilata niin ei se niin paska auto olekkaan vaikka pieni vika onkin
      Last edited by teukkasalama; 07-08-2010, 22:02.

      Comment

      • teukkasalama
        Bimmer Rookie
        • Feb 2008
        • 81
        • Imatra

        #48
        Bensapaineita ei vieläkään mitattu mutta lisätäänpäs taas oireita.
        Kun auto pitkän n.5sek startin jälkeen käynnistyy pölläyttää ja haisee bensa.

        Comment

        • teukkasalama
          Bimmer Rookie
          • Feb 2008
          • 81
          • Imatra

          #49
          Nyt aamulla yön seisomisen jäljiltä sen verran testailin että siintä venttiilistä kokeilin niin ei siellä painetta juurikaan ollut vaan vähän lorahti bensaa. Käyntiin lähti kuitenkin ihan ok niinkuin aina kylmänä. Lämpimänä sieltä kyllä suihkahtaa bensaa eli jonkunlaiset paineet kyllä on.

          Comment

          • makkis
            BTCF Member
            • Feb 2005
            • 5152
            • Kouvola, Savisto

            #50
            Originally posted by teukkasalama View Post
            on se ohimennen mielessä käynyt mutta kun käynnistäessä hetken seisseenä kun auto käynnistyy huonosti ,niin heti perään uudelleen startatessa kaikki ok. Ja kuumana kun auton sammuttaa, saa uudestaan käynnistellä vaikka miten useasti ni aina lähtee hyvin.
            Originally posted by Slazha View Post
            mahdollista kyllä, mutta minulla ulkolämpötila vaikuttaa käyntiin lähtöön, näillä helteillä ei meinaa mitenkään lähteä, niin tämä ei oikein viittaisi kansi halki teoriaan
            No juurikin noilla oireilla se viittaa kanteen/kansipahviin ainakin omien kokemuksien kautta
            Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
            Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
            Virallinen Xhp jälleenmyyjä

            Comment

            • eamh87
              Newbiemmer
              • Aug 2010
              • 10
              • Kouvostoliitto

              #51
              Luin kaikki tekstit tosta läpi, eikä kukaan ole vielä LAMBDAA maininnut?

              Rikkinäinen/vanha lambda anturi toimii huonosti puolilämpöisenä jos auto on seissyt 15-60minsaa paikallaan.

              Tuosta bensan katkusta ja imupuolen puhinoista tulee välittömästi mieleen erään toisen merkkisen auton tyyppivika joka ilmenee samalla tavalla.

              Välillä lähtee normaalisti käyntiin ja rykii, paukkuu, haisee bensalle, poksauttelee imusarjassa kun laittaa kaasun pohjaan.

              Ajossa on tullut ainoan kerran kun tuli taivaan täydeltä vettä, lambdahan siellä pohjan alla kastuu->viilenee->auto käy oireilemaan(meinasi sammua kesken ajon ja kulki kävelyvauhtia tyhjäkäynnillä kaasu pohjassa)

              Heti kun sade loppui alkoi auto toimimaan normaalisti..

              Comment

              • Supa
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2005
                • 7597
                • Järvenpää

                #52
                No ei vaikuta kyllä lambda mitenkään käynistyvyyteen.
                Closed looppi tulee vasta kun lambda on toimintalämpötilassaan ja tähän menee kylmällä konelle puolesta minuutista pariin minuuttiin ainakin.
                Lämpimälläkään koneella ei aivan heti ota ohjausta päälle.
                - E90 320i LCI M-sport -09
                - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                Comment

                • teukkasalama
                  Bimmer Rookie
                  • Feb 2008
                  • 81
                  • Imatra

                  #53
                  Nyt on bensapaineitakin mittailtu..aamuksi oli laskenut paineet nollaan ja kun virrat laittaa päälle niin nousee lukema n.3,5 bar. Käynnissä ollessa on 3,1 bar. Eli kunnossa taitaa olla sekin puoli..
                  Käynnissä on tyhjäkäynnillä sellanen dieselmäinen rallatus ja ruuvimeisseliä apuna käyttäen (pidetään kahvaa korvaa vasten) paikansin sen pakopuolelle.
                  Edit: Ja vielä lisäyksenä että välillä paine laskee sammuttaessa 2,8bar mutta nousee taas kun virrat laittaa päälle niin sinne 3,5 bar.
                  Voisikohan tuosta olla jostain syystä ajoitus pielessä ja pääseekö se itsestään muuttumaankaan pieleen jos ei ketju hyppää?
                  Edit2: Lisätään vielä että rallattelu ilmaantuu lämpöisellä koneella
                  Edit3: Auto ei tehnyt kertaakaan vikaa kun paineita mittailtiin ja kun mittari oli otettu irti niin hetken seisseenä starttautti taas pidempään. Kyllä tuo kottero osaa kiusata kovasti.
                  Last edited by teukkasalama; 05-09-2010, 14:25.

                  Comment

                  • teukkasalama
                    Bimmer Rookie
                    • Feb 2008
                    • 81
                    • Imatra

                    #54
                    suuttimet vaihdettiin toisesta koneesta ja ei ollut hyötyä. sellanen ihmetys nyt huomattu että en tiedä onko ilma nyt viilennyt tarpeeksi vai voiko bensan vaihto 98:sta 95:seen vaikuttaa mut kun tankkasin 95:sta niin ei ole tankillisena tehnyt kuin kerran sen käynnistysongelman???

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎