Announcement

Collapse
No announcement yet.

e36 328 käynnistys probleema

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • teukkasalama
    Bimmer Rookie
    • Feb 2008
    • 81
    • Imatra

    #16
    Taas on tässä remontissa edetty..Vaihdoin kampiakselin tunnistimen ensin kun on hankalammassa paikassa. Testiajolla sammutin auton ja koitin käynnistää..kone pyörii ja mitään ei tapahdu. Mukana oli vikakoodinlukulaite ja koodiksi antoi nokka-akselin anturin.
    Otin nokka-akselin anturista piuhan irti ni lähti käyntiin ja sai ajettua kotiin.
    Nyt on vaihdettu sekin ja käyntiin lähti ainakin. Vaihtelen vielä venakopan tiivisteet niin pääsee testiajolle taas. Toivottavasti vika olis ollu nyt tuossa anturissa kun antoi koodinkin.

    Edit: Juu,elikkäs nyt taas ajamaan lähtiessä ekalla startilla tuntu että lähti heti käyntiin mut sammu ennenku oli edes kunnolla käynnistyny. Sitten seuraavalla startilla sai sahata pidempää käyntiin. Mitähän osia seuraavaksi tilailis ja testailis.....
    Last edited by teukkasalama; 01-07-2010, 17:03. Reason: eipä toiminutkaan

    Comment

    • teukkasalama
      Bimmer Rookie
      • Feb 2008
      • 81
      • Imatra

      #17
      imuvuotoja tutkittu starttisprayllä ja ei mitään löytynyt. Ilmamassa mittarilta lähtevä putki on ehjä. Loppuu itseltä aika ja mielenkiinto pikkuhiljaa,niin olisiko tiedossa kaakkois-suomen suunnalta osaavaa bmw experttiä/pajaa mihin auto kannattaisi viedä tutkimuksiin?

      Comment

      • teukkasalama
        Bimmer Rookie
        • Feb 2008
        • 81
        • Imatra

        #18
        Nyt on testattu toisella maf:Ila...ei vaikutusta vikaan. Uusi bensapumppu tilattu ja huomenna vaihto. Sitten vaihdellaan taas jotain muuta jos ei helpota :think

        Comment

        • Valtsude
          Bimmer Fanatic
          • Dec 2007
          • 739
          • Jyväskylä

          #19
          Ootko jo toisella bensanpaineensäätimellä koittanu? Itellä ihan samaa käynnistymisvikaa ollut E34:sessa ja meinaa hienoisesti tukehtua kun tyhjäkäynniltä polkaisee kaasua reippaammin. Sytkä-/anturi-/imuvuotopuolella se vika ei ole mitä tässä tullut kaikenlaisia osia vaihdeltua ja koiteltua. Ei myöskään auta jos bensapumpun laittaa pyörimään jatkuvasti ohittaen releen hyppylangalla. Joten oisko se vika sitten bensanpaineensäätimessä? Itellä toinen ylimääräisenä jonkin kolariauton koneesta, mutta sen toiminnasta ei ole varmuutta. Ei siis dramaattista vaikutusta sen vaihdolla, ties vaikka ihan uudella osalla ongelmat poistuisi..?
          E34

          Comment

          • teukkasalama
            Bimmer Rookie
            • Feb 2008
            • 81
            • Imatra

            #20
            Originally posted by Valtsude View Post
            Ootko jo toisella bensanpaineensäätimellä koittanu? Itellä ihan samaa käynnistymisvikaa ollut E34:sessa ja meinaa hienoisesti tukehtua kun tyhjäkäynniltä polkaisee kaasua reippaammin. Sytkä-/anturi-/imuvuotopuolella se vika ei ole mitä tässä tullut kaikenlaisia osia vaihdeltua ja koiteltua. Ei myöskään auta jos bensapumpun laittaa pyörimään jatkuvasti ohittaen releen hyppylangalla. Joten oisko se vika sitten bensanpaineensäätimessä? Itellä toinen ylimääräisenä jonkin kolariauton koneesta, mutta sen toiminnasta ei ole varmuutta. Ei siis dramaattista vaikutusta sen vaihdolla, ties vaikka ihan uudella osalla ongelmat poistuisi..?
            Ei ole vielä testattu uudella paineensäätimellä mutta kai se sitten on seuraavana hankinta listalla jos ei pumpun vaihdolla tokene.
            Ja itselläni myös nopealla kaasun painamisella tekee sellaisen notkahduksen ennenkuin kierrokset nousee.

            Comment

            • teukkasalama
              Bimmer Rookie
              • Feb 2008
              • 81
              • Imatra

              #21
              Uudella pumpulla ei ollut vaikutusta :think

              edit:Tarkistin vielä ne anturit niin nokka-akselin anturissa Siemens/bmw tekstit ja kampi anturissa ei mitään tekstejä. Eli tuo kampi anturi ilmeisesti tarvike. Molemmat tilattu shmiedmann:lta. Olisikohan nyt seuraavaksi syytä vaihtaa tuo anturi alkuperäiseen????
              Last edited by teukkasalama; 14-07-2010, 20:17.

              Comment

              • teukkasalama
                Bimmer Rookie
                • Feb 2008
                • 81
                • Imatra

                #22
                Vaihdettu VDO siemens anturi...ei vaikutusta ongelmaan.

                Comment

                • nappe74
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2005
                  • 2843
                  • South Carelia

                  #23
                  aika uskomattoman kinkkinen tuo siun auton ongelma !!! :think
                  G30 530e xDrive A M-Sport -20

                  ex-Bimmerit:
                  F10 525dA xDrive M-Sport -13
                  E21 316 -80
                  E91 330xdA M-Sport -06
                  E53 X5 3.0iA Sport -04
                  E91 335xiA M-Sport -08
                  E60 530iA M-Sport -06
                  E36 320i Cabriolet M-Sport -96
                  E91 320d -06
                  E39 530iAT M-Sport -01
                  E36 328iA -96
                  E39 528iA -96
                  E36 325i -92

                  Comment

                  • Supa
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2005
                    • 7597
                    • Järvenpää

                    #24
                    Siis eikö tästä vieläkään ole luettu livedataa? Ei apteekkiin kannata mennä ennen lääkärissä käyntiä jos vaiva ei ole ennestään tuttu.
                    Eli lähistöltä joku osaava kaveri keneltä löytyy esim Inpa ohjelmisto sekä oikeanlainen adapteri sinun autoosi niin katsomaan kaikki antureiden arvot läpi, miten käyttäytyvät.

                    Vaikka olet mitannut lämpötila-anturit yms yleismittarilla näkee moottorinohjauksen näkemän arvon ainoastaan katsomalla signaalia "purkista käsin". Jokin anturivika voi olla johdotuksissa taikka itse boksin signaalinkäsittely piirissä. Joten livedatan luvulla selviää arvot mitä moottorinohjaus oikeasti anturilinjalta lukee.
                    Eli osaava kaveri + vehkeet paikalle niin eiköhän tämä ole nopeasti selvitetty. Myös ne bensanpaineet kannattaa mitata ihan mittarilla ellei näin ole jo tehty.
                    - E90 320i LCI M-sport -09
                    - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                    Comment

                    • teukkasalama
                      Bimmer Rookie
                      • Feb 2008
                      • 81
                      • Imatra

                      #25
                      Taas uutta tietoa..Luettiin uudemmalla bosch:in laitteellakoodit niin kaksi koodia tuli.
                      -Vanos(sähköinen)
                      -Vanos(mekaaninen)
                      Huomenna olis tarkoitus käydä livedataa luettamassa vielä.

                      Edit. Olikin unohtunut vanoksen johto eilisiltä remonteilta irti. Auto pelasi tänään siis samalla tavalla vaikka johto oli irti eli oireita välillä oli muuten toimi auto ihan hyvin.
                      Boschilla ei löytynyt sitten muita koodeja kun tuo johto irrallaan ollut vanos
                      Last edited by teukkasalama; 22-07-2010, 11:45. Reason: mokailua

                      Comment

                      • teukkasalama
                        Bimmer Rookie
                        • Feb 2008
                        • 81
                        • Imatra

                        #26
                        Perjantaina katseltiin livedataakin "Dunky":n toimesta. Sieltäkään ei ilmennyt mitään erikoista. Engine load oli vissiin ainut mikä ei ollut kohdallaan.
                        Ja ajonestolta tuli joku vikakoodi.
                        Pitää ne bensa paineet koittaa mitata jos löytys jostain mittari. Paljonko ne paineet pitäisi olla ?

                        Comment

                        • Supa
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2005
                          • 7597
                          • Järvenpää

                          #27
                          Originally posted by teukkasalama View Post
                          Pitää ne bensa paineet koittaa mitata jos löytys jostain mittari. Paljonko ne paineet pitäisi olla ?
                          3,5 Baria
                          - E90 320i LCI M-sport -09
                          - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                          Comment

                          • teukkasalama
                            Bimmer Rookie
                            • Feb 2008
                            • 81
                            • Imatra

                            #28
                            Originally posted by Supa View Post
                            3,5 Baria
                            Jep,,ja siitä venttiilistäkö se mitataan. Varmaan jostain varaosaliikkeestä löytyy käypänen mittari siihen tarkoitukseen.
                            Alkaa vaan tuo auto kiristämään hermoa sen verran että ei varmaan auto kun suunnistaa merkkiliikkeen huoltoon..prkl!

                            Comment

                            • Supa
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2005
                              • 7597
                              • Järvenpää

                              #29
                              Originally posted by teukkasalama View Post
                              Jep,,ja siitä venttiilistäkö se mitataan. Varmaan jostain varaosaliikkeestä löytyy käypänen mittari siihen tarkoitukseen.
                              Alkaa vaan tuo auto kiristämään hermoa sen verran että ei varmaan auto kun suunnistaa merkkiliikkeen huoltoon..prkl!
                              Helpoiten menee tosiaan venttiilistä valmiilla adapterilla.
                              Mikäli sopivaa adapteria ei ole niin paineletku irti ja t-haaralla mittari väliin.
                              - E90 320i LCI M-sport -09
                              - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                              Comment

                              • teukkasalama
                                Bimmer Rookie
                                • Feb 2008
                                • 81
                                • Imatra

                                #30
                                Ei tällä p**ka kylällä näköjään ole mittareitakaan. Eikös se jos ne paineet vuotaa niin lähtis huonosti yön yli seistessäkin ? kun nyt lähtee auto hyvin käyntiin mitä pidempää seisoo.
                                Ja lämpimänäkin tekee sen vain kun seisoo n.10-15min mutta jos siis kone jäähtyy kokonaan lähtee hyvin käyntiin.
                                Hetken seisomisen jälkeen siis ekalla startilla sammuu heti,toisella saa sahata useamman sekunnin käyntiin. Sitten kun käynnistyy niin sen jälkeen kun sammuttaa ja starttaa uudestaan ,käynnistyy hyvin.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎