Announcement

Collapse
No announcement yet.

e36 cabrio katon sähköongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • TorQuel
    BTCF Member
    • Jan 2012
    • 1927
    • HKI / JKL / KHM

    #31
    Toimiihan ovenlukkojen mikrokytkimet, jotka yhtenä hommanaan laskevat ikkunaa sen muutaman sentin kun ovi avataan? Noiden molempien tai vain toisenkin puolen toimimattomuus voi myös johtaa ongelmiin katon toimivuuden kanssa.
    Näitä ja muita, enimmäkseen näitä.

    Comment

    • Hampsu
      Bimmer Fanatic
      • May 2009
      • 253
      • Lappeenranta/Helsinki

      #32
      Originally posted by TorQuel View Post
      Toimiihan ovenlukkojen mikrokytkimet, jotka yhtenä hommanaan laskevat ikkunaa sen muutaman sentin kun ovi avataan? Noiden molempien tai vain toisenkin puolen toimimattomuus voi myös johtaa ongelmiin katon toimivuuden kanssa.
      No hitto!
      Pelkääjän ovesta kyseinen kytkin mykkä
      Jos tässä kohta päästäisiin lähelle ratkaisua :think
      G21 320xd lci m-sport

      Comment

      • MarQu
        Moderator
        • Mar 2006
        • 5519
        • Vaasa

        #33
        Originally posted by Hampsu View Post
        No hitto!
        Pelkääjän ovesta kyseinen kytkin mykkä
        Jos tässä kohta päästäisiin lähelle ratkaisua :think
        Onko se ihan täysin mykkä vai vaan kulunut? Voinet ehkä painaa sitä sormella oven ollessa auki ja kaveri voi kokeilla katon toimintaa.
        sigpic

        Comment

        • TorQuel
          BTCF Member
          • Jan 2012
          • 1927
          • HKI / JKL / KHM

          #34
          Originally posted by Hampsu View Post
          No hitto!
          Pelkääjän ovesta kyseinen kytkin mykkä
          Jos tässä kohta päästäisiin lähelle ratkaisua :think
          Todennäköisesti kyllä, jos kerran kaikki muu pelittää kuvaamallasi tavalla.

          Originally posted by MarQu View Post
          Onko se ihan täysin mykkä vai vaan kulunut? Voinet ehkä painaa sitä sormella oven ollessa auki ja kaveri voi kokeilla katon toimintaa.
          -93 on vielä sen verran vanha peli, että itse mikrokytkin on oven sisässä, eikä siinä lukon vastakappaleessa rungossa kuten uudemmissa ammeissa. Hankala siis todeta kuluneisuutta tai käytellä "manuaalisesti". Samalla vaivalla vaihtaa jo sitten uuden kun tuohon palikkaan kerran käsiksi hommautuu, ja toimiikin varmasti kaikinpuolin oikein silloin.
          Näitä ja muita, enimmäkseen näitä.

          Comment

          • MarQu
            Moderator
            • Mar 2006
            • 5519
            • Vaasa

            #35
            Originally posted by TorQuel View Post
            Todennäköisesti kyllä, jos kerran kaikki muu pelittää kuvaamallasi tavalla.



            -93 on vielä sen verran vanha peli, että itse mikrokytkin on oven sisässä, eikä siinä lukon vastakappaleessa rungossa kuten uudemmissa ammeissa. Hankala siis todeta kuluneisuutta tai käytellä "manuaalisesti". Samalla vaivalla vaihtaa jo sitten uuden kun tuohon palikkaan kerran käsiksi hommautuu, ja toimiikin varmasti kaikinpuolin oikein silloin.
            Totta. no jompilla senki voi todeta mutta samalla toki vaihtaa ihan uuden.
            sigpic

            Comment

            • Hampsu
              Bimmer Fanatic
              • May 2009
              • 253
              • Lappeenranta/Helsinki

              #36
              Originally posted by TorQuel View Post
              -93 on vielä sen verran vanha peli, että itse mikrokytkin on oven sisässä, eikä siinä lukon vastakappaleessa rungossa kuten uudemmissa ammeissa.


              Osanumero 15 ?

              Ja uudemmissa:

              http://www.schmiedmann.fi/3_sarja/e3...vu4.htm#paging ?
              G21 320xd lci m-sport

              Comment

              • TorQuel
                BTCF Member
                • Jan 2012
                • 1927
                • HKI / JKL / KHM

                #37
                Precis!
                Näitä ja muita, enimmäkseen näitä.

                Comment

                • Hampsu
                  Bimmer Fanatic
                  • May 2009
                  • 253
                  • Lappeenranta/Helsinki

                  #38
                  Noniin palataanpa tänne.
                  Mikrokytkin korjattu ja katto edelleen täysin mykkä.

                  Edit.

                  Katto kävinkin vastailemaan komentoihin!
                  En tiennytkään että katon avaus kytkimiäkin on erilaisia (siis tämä josta kattoa ohjataan persgrilli nappuloiden vieressä)

                  Löysin hanskalokerosta käytetyn kytkimen ja päätin tutkia lähemmin jonkun vaihtamaa uutta osaa , niin 1 pinni kuudesta paikasta on väärässä kohtaa! Työnsin tämän löytö kytkimen takaisin ja pienellä taltta meisselillä sain painettua hajonnutta kytkintä niin kävi jotain tapahtumaan.
                  Kerron vielä lisää kun pääsen takaisin hallille paremmalla ajalla.
                  Last edited by Hampsu; 13-03-2017, 06:34.
                  G21 320xd lci m-sport

                  Comment

                  • jonis93
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2013
                    • 1111
                    • Vantaa

                    #39
                    Nyt menny iteltä jotain ohi.
                    Täällä puhuttu katon resetoinnista / kalibroinnista ja jostain hätävivusta? :think

                    Haluuko joku vähän avata tarkemmin näitä? Saattais olla ihan tietämisen arvosta juttuu :think
                    Audi A7
                    EX MM:X5, 2x E60, 3X E36 Cabrio, 3XE46, 4 X E38, 6 X E39, 7 X E36, 3 X E34 jne.

                    Comment

                    • S^X
                      BTCF Member
                      • Oct 2007
                      • 933
                      • Muurame

                      #40
                      Hätäkahva löytyy kuskin puolelta takapenkin alta. Jos sulla jää katto jumiin niin siitä nykäsemällä moottorit "lupsahtavat" pois paikoiltaan ja näin ollet voit käsin nostaa katon takaisin paikoilleen. Moottorit löytyvät kontista kuskin puolen sivuverhoilujen takaa. Toinen käyttää itse kattoa ja toinen kattokotelon kantta.

                      Netistä löytyy lukemattomia ohjeita tohon kalibrointiin mutta tässä vaikka yksi. Karkeasti sanottuna moottorit kun on käyneet pois paikoiltaan niin niille opetetaan rajat uudestaan.

                      Älä huoli. E36 cabrion omistajana nää proseduurit tulee sulle vielä monesti tutuiksi
                      Last edited by S^X; 21-03-2017, 21:03.
                      W208
                      W638
                      E36

                      Comment

                      • jonis93
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2013
                        • 1111
                        • Vantaa

                        #41
                        Originally posted by S^X View Post
                        Hätäkahva löytyy kuskin puolelta takapenkin alta. Jos sulla jää katto jumiin niin siitä nykäsemällä moottorit "lupsahtavat" pois paikoiltaan ja näin ollet voit käsin nostaa katon takaisin paikoilleen. Moottorit löytyvät kontista kuskin puolen sivuverhoilujen takaa. Toinen käyttää itse kattoa ja toinen kattokotelon kantta.

                        Netistä löytyy lukemattomia ohjeita tohon kalibrointiin mutta tässä vaikka yksi. Karkeasti sanottuna moottorit kun on käyneet pois paikoiltaan niin niille opetetaan rajat uudestaan.

                        Älä huoli. E36 cabrion omistajana nää proseduurit tulee sulle vielä monesti tutuiksi

                        Okeii no tuo on hyvä tietää Kahvasta vedon jälkeen varmaa jotenki aukee lukitus tosta kattokotelon luukusta myös?
                        Ja sitten jos (kun?) tulee se hetki, että joutuu kahvasta kiskasemaan, ja moottorit lähtee pois paikoiltaan, osaako ne mennä itse takasin paikalleen / lukkiutuu takasin ja sitten kalibrointi?

                        Pitääkin tohon sivuun tutustuu ajan ja sanakirjan kanssa

                        Jooo, sitä pahasti pelkään kanssa
                        Audi A7
                        EX MM:X5, 2x E60, 3X E36 Cabrio, 3XE46, 4 X E38, 6 X E39, 7 X E36, 3 X E34 jne.

                        Comment

                        • MarQu
                          Moderator
                          • Mar 2006
                          • 5519
                          • Vaasa

                          #42
                          Originally posted by jonis93 View Post
                          Okeii no tuo on hyvä tietää Kahvasta vedon jälkeen varmaa jotenki aukee lukitus tosta kattokotelon luukusta myös?
                          Ja sitten jos (kun?) tulee se hetki, että joutuu kahvasta kiskasemaan, ja moottorit lähtee pois paikoiltaan, osaako ne mennä itse takasin paikalleen / lukkiutuu takasin ja sitten kalibrointi?

                          Pitääkin tohon sivuun tutustuu ajan ja sanakirjan kanssa

                          Jooo, sitä pahasti pelkään kanssa
                          Kattokoteloa liikuttaa se toinen moottori. Eivät osaa mennä paikoilleen itse. Moottorit löytyvät takaluukusta vasemmalta puolelta, toinen kyljessä ja toinen kattotilan alla. Kun niitä laittaa paikoilleen kannattaa varmistaa että hätäkahva on varmasti painettu takaisin kunnolla ettei vaijerit kanita.

                          Kannattaa katto tiputtaa koteloon manuaalisesti ja sitten moottorit kiinni jonka jälkeen kalibrointi. Huomioi myös että kattokotelon kansi pitää olla täysin painettu kiinni että takaluukku aukeaa.
                          sigpic

                          Comment

                          • jonis93
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2013
                            • 1111
                            • Vantaa

                            #43
                            Originally posted by MarQu View Post
                            Kattokoteloa liikuttaa se toinen moottori. Eivät osaa mennä paikoilleen itse. Moottorit löytyvät takaluukusta vasemmalta puolelta, toinen kyljessä ja toinen kattotilan alla. Kun niitä laittaa paikoilleen kannattaa varmistaa että hätäkahva on varmasti painettu takaisin kunnolla ettei vaijerit kanita.

                            Kannattaa katto tiputtaa koteloon manuaalisesti ja sitten moottorit kiinni jonka jälkeen kalibrointi. Huomioi myös että kattokotelon kansi pitää olla täysin painettu kiinni että takaluukku aukeaa.

                            jees kiitoksia näistä
                            Mistähän muuten johtuu, kun pari kertaa tehny nykynen ja edellinenki cäbi sen, että katto ei vissiin aina mee ihan niinkun pitäis sinne koteloon. Jää vähän rättiä siihen kotelon reunan alle.. pari kertaa kun nostaa kattoa ja takasin alas niin menee, tai vähän kiinnipäin nappia ja kädellä laittaa rätin kunnolla. Pieni mutta ärsyttävä ominaisuus
                            Audi A7
                            EX MM:X5, 2x E60, 3X E36 Cabrio, 3XE46, 4 X E38, 6 X E39, 7 X E36, 3 X E34 jne.

                            Comment

                            • Hampsu
                              Bimmer Fanatic
                              • May 2009
                              • 253
                              • Lappeenranta/Helsinki

                              #44
                              Omassa katto ongelmaa saatu etenemään tähän pisteeseen:
                              Kalibrointi vaiheessa auton kun pitäisi laskea luukun kansi kiinni ja lähteä siitä nousemaan...loppuu toiminta.
                              Kattoluukun kannen auto imaisee ,mutta sitten mykistyy.
                              Uudestaan kun kokeilee, kuuluu noin 20sek päästä kontista releen vaimea naksahdus ääni , ei muuta.
                              G21 320xd lci m-sport

                              Comment

                              • Hampsu
                                Bimmer Fanatic
                                • May 2009
                                • 253
                                • Lappeenranta/Helsinki

                                #45
                                Itselleni vastaten ongelma löytyi ja katto toimii:
                                Pelkääjän puolella mihin katon säilytys luukun kannen hakanen laskee (josta löytyy mikrokytkin) oli "vinossa". Elikkä hakanen ei mennyt urilleen ja siitä johtui liikkumattomuus.
                                G21 320xd lci m-sport

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎