Mielenkiinnosta, kauan teillä menee suunnilleen / kauan pitäis mennä aikaa siihen että katto aukeaa tai sulkeutuu? Jotenkin tuntuu ainakin että itellä olis kohtuu hidas, kun kerkiäis varmaan kahvit tippumaa odotellessa
Audi A7 EX MM:X5, 2x E60, 3X E36 Cabrio, 3XE46, 4 X E38, 6 X E39, 7 X E36, 3 X E34 jne.
Mielenkiinnosta, kauan teillä menee suunnilleen / kauan pitäis mennä aikaa siihen että katto aukeaa tai sulkeutuu? Jotenkin tuntuu ainakin että itellä olis kohtuu hidas, kun kerkiäis varmaan kahvit tippumaa odotellessa
Juu. Itse tein tähän kytkennän jolla avaa/sulkee katon tuplaklikkaamalla niin ei tarvitse odottaa sormi napilla.
Nyt:
BMW 530e (g30)
BMW 335i (e90)
BMW 323iC (e36)
BMW 850i (e31)
Golf GTE
ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä
Kellotin prosessin aikanaan kun tarvitsin tietoa eräässä projektissa. Omassani kestää 25-27s akun latauksesta riippuen.
Okei, no eise itelläkään paljoa ainakaan tosta 45 sekunnista heitä. Jotenki vaan sellanen muistikuva, et edellisessa ammeessa olis huomattavasti nopeemmin tapahtunu toi, vaikka siinä joutu välissä käydä vähän auttamassa sitä kattokotelon luukkua
Kunhan saa ajoon, ja että akku varmasti täydessä latingissa, niin pitänee itekki kellottaa.
Nyt ois sellanen keskisuuri ongelma, ikkunat jämähti n.15cm raolleen. Laskevat normaalisti kun aukaisee kattoa, mutta eivät nouse ylös asti. Elikkä pystyykös näitä etulaseja jollain tavalla kalibroimaan?
Nyt ois sellanen keskisuuri ongelma, ikkunat jämähti n.15cm raolleen. Laskevat normaalisti kun aukaisee kattoa, mutta eivät nouse ylös asti. Elikkä pystyykös näitä etulaseja jollain tavalla kalibroimaan?
Vastaan itse itselleni, elikkä vika korjaantui sillä että rämpättiin ovea auki ja kiinni nopeasti, nosti pikkuhiljaa lasin ylös asti. Tämän jälkeen ikkunat alas, ikkunat ylös ja pidettiin yläasennossa ~15sec. Ovet pidettiin kiinni ton nollausoperaation aikana. Ja vika ilmeisemmin korjaantui, vielä ei ainakaan ole ruvennu oikuttelemaan. Autona siis e36 320i cab -97
-98 E36 cabrion täyssähkökattoa kiinni laittaessa tuli semmonen robleema, kun vänkärin lasi tuli painettua vahingossa samalla kiinni kun katto menossa kiinni, nii pysähtyi siihen ja katon ohjausnappiin jäi valo vilkkumaan eikä liikkunut mihinkään suuntaan enää, vaikka lasin laski alas.
Veivasin katon sitten kiinni manuaalisesti.
Eli onko nyt resetointi ainoa ratkaisu? Moottorit paikoiltaan jne.. ?
Juu, resetointi tarvitaan, kun katto on suljettu manuaalisesti.
Eli lukot veivillä auki, moottorien vapautus hätäkahvalla, katto koteloon manuaalisesti, moottorit takas kiinni ja virrat 2.asentoon ja aukaisunappia pohjaan?
Eli lukot veivillä auki, moottorien vapautus hätäkahvalla, katto koteloon manuaalisesti, moottorit takas kiinni ja virrat 2.asentoon ja aukaisunappia pohjaan?
Vai oliko jotain muuta vielä..?
Moottoreiden vapautus -> katto koteloon manuaalisesti alas -> nappipohjaan katto ylös asentoon -> virrat päälle.
Noin 12sek ja pitäisi alkaa tapahtumaan resetointi.
Moottoreiden vapautus -> katto koteloon manuaalisesti alas -> nappipohjaan katto ylös asentoon -> virrat päälle.
Noin 12sek ja pitäisi alkaa tapahtumaan resetointi.
Jep, juuri näin tein ja kattokotelo meni kiinni, ja kohta aukesi ja katto alkoi tulla ylös mutta pysähtyi samaan kohtaan kuin eka kerralla kun jäi välille.
Ja siitä ei liiku mihinkään päin. Muuta kuin moottorit vapauttamalla, ja manuaalisesti liikkuu kyllä kiinni ja auki, että mekanismit pitäisi olla kunnossa.
Muutaman kerran kokeilin tuon resetoinnin ja aina sama juttu.
Comment