Announcement

Collapse
No announcement yet.

e36 cabrion katon säätö/moottorin vaihto

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MarQu
    Moderator
    • Mar 2006
    • 5517
    • Vaasa

    #31
    Originally posted by Circ View Post
    Testasin jo kerran kiskasta "uudelleen" tota kahvaa mut ei auttanu asiaa. Täytyy käydä runkuttaa huolella jos vaikka menis. Muuten kaikki hampaat ym. näyttäs olevan hyvässä kunnossa. Kiitos kumminkin että edes joku viitsii antaa neuvoja!!
    Sun nimenomaan pitää työntää sitä kahvaa takasin ja varmistaa että ne vaijeritkin menevät takaisinpäin. Onhan sulla takapenkki irti että näät kunnolla sinne alle?
    sigpic

    Comment

    • Circ
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2005
      • 634
      • H e l s i n k i

      #32
      Originally posted by MarQ83 View Post
      Sun nimenomaan pitää työntää sitä kahvaa takasin ja varmistaa että ne vaijeritkin menevät takaisinpäin. Onhan sulla takapenkki irti että näät kunnolla sinne alle?

      "Raotin vähän" penkkiä että näkee justiin vivun. Yritän päästä täl viikol halliin ja purkaa systeemit.. eka vois kyllä varmistaa noi vaijerit. Tuntuu vaa kummalliselt että toinen menee ihan helposti ja toinen ei sit millää .. tarkistellaan.
      Audi B8.5 TDI Quattro

      E81 120d m-sport Lci

      Comment

      • Haju69
        Administrator
        • Nov 2005
        • 16341
        • Leppävirta

        #33
        Originally posted by Circ View Post
        "Raotin vähän" penkkiä että näkee justiin vivun. Yritän päästä täl viikol halliin ja purkaa systeemit.. eka vois kyllä varmistaa noi vaijerit. Tuntuu vaa kummalliselt että toinen menee ihan helposti ja toinen ei sit millää .. tarkistellaan.
        Ota vaan irti se istuin osa. Nostat vain.
        LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
        E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
        B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

        Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
        Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
        Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

        Comment

        • Circ
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2005
          • 634
          • H e l s i n k i

          #34
          Yep.. nyt tuli tutkittua tarkemmin ja olihan siellä vaijerit jumissa. Moottorit toimii, mutta katossa tuli taas ropleemia. Tämä luukku mihin katto menee jemmaan toimii eri aikaan kun itse katto. Onko näihin kattoihin jotain säätöohjeita tai onko henkilöä joka näitä säätää?
          Audi B8.5 TDI Quattro

          E81 120d m-sport Lci

          Comment

          • Haju69
            Administrator
            • Nov 2005
            • 16341
            • Leppävirta

            #35
            Originally posted by Circ View Post
            Yep.. nyt tuli tutkittua tarkemmin ja olihan siellä vaijerit jumissa. Moottorit toimii, mutta katossa tuli taas ropleemia. Tämä luukku mihin katto menee jemmaan toimii eri aikaan kun itse katto. Onko näihin kattoihin jotain säätöohjeita tai onko henkilöä joka näitä säätää?
            Selitätkö hieman tarkemmin että mikä mättää.

            Voi johtua nyt siitäkin että kotelon luukun moottori/tai katon moottori on jäänyt "vika" asentoon jos on ollut moottori irti kerran. Ja mitä olet sillä välin kerennyt touhuamaan sen/niiden kanssa..? :think
            LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
            E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
            B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

            Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
            Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
            Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

            Comment

            • Circ
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2005
              • 634
              • H e l s i n k i

              #36
              Originally posted by Haju69 View Post
              Selitätkö hieman tarkemmin että mikä mättää.

              Voi johtua nyt siitäkin että kotelon luukun moottori/tai katon moottori on jäänyt "vika" asentoon jos on ollut moottori irti kerran. Ja mitä olet sillä välin kerennyt touhuamaan sen/niiden kanssa..? :think

              Itse sain vasta tänään tuon toisen motin paikoilleen ja pääsin kokeileen tota katto yleensäkkin. Elikä tuntuu että ikään kuin katosta loppuis virta kun yrittää sulkea elikä kun katto on kokonaan alhaalla ja sitä yrittää nostaa.. tämä nousee vain siihen asti että takaikkuna on ylhäällä ja luukku avautuu vaivalla.
              Tämän jälkeen ei tapahdu enään mitään vaikka yrittää avittaa.


              Toinen mikä taas on tossa avaus puolella niin luukku kyllä nousee mutta katto ei liiku kun 10cm Menee kyllä kun avittaa ihan loppuun asti.

              Kolmas ongelma on että kun katon on laittanut luukkuun ja yrittää nappia painamalla laskea tuota luukkua niin toimii kyllä hyvin mutta ihan lopussa kun
              näitten koukkujen pitäs mennä noille "saranoille" niin saranat laskeutuu ikäänkuin liian aikasin eikä näin ollen luukku mene kokonaan kiinni vaan siihen jää 1cm rako


              Toivottavasti joku ymmärs mitä yritin tossa sanoa
              Audi B8.5 TDI Quattro

              E81 120d m-sport Lci

              Comment

              • Circ
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2005
                • 634
                • H e l s i n k i

                #37
                Voiko nämä moottorit jäädä "väärään" asentoon?
                Audi B8.5 TDI Quattro

                E81 120d m-sport Lci

                Comment

                • intfreak
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2003
                  • 2966
                  • Uusikaupunni

                  #38
                  Originally posted by Circ View Post
                  Toivottavasti joku ymmärs mitä yritin tossa sanoa
                  En ymmärtänyt, mutta teitkö katon resetoinnin? Ohjenivaskan linkitin pari päivää sitten...
                  N62 Money Spender Club

                  Comment

                  • Supra^
                    BTCF Member
                    • Jul 2005
                    • 5150
                    • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

                    #39
                    Originally posted by Circ View Post
                    Yep.. nyt tuli tutkittua tarkemmin ja olihan siellä vaijerit jumissa. Moottorit toimii, mutta katossa tuli taas ropleemia. Tämä luukku mihin katto menee jemmaan toimii eri aikaan kun itse katto. Onko näihin kattoihin jotain säätöohjeita tai onko henkilöä joka näitä säätää?
                    Vois tulla ihmettelemään joku päivä :think Itsellä oli kaikenlaista mielenkiintoista ongelmaa... Siihen asti tuossa iltaluettavaa jos ei ole luettu jo
                    http://www.moskopp.com/index.php?opt...d=10&Itemid=53

                    Ja toi eriaikaisuus mun mielestä poistui ihan vaan synkkaamalla sillä virta-avain-kikka-kolmosella, meinaan ne mikrokytkimethän siellä päättää koska mikäkin motti käynnistyy. (voi siis toki olla niissä mikrokytkimissäkin)
                    Musti 8HP
                    Nokivasara M47
                    TeiniCoupé DCT
                    E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

                    Ex:
                    E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

                    Comment

                    • MarQu
                      Moderator
                      • Mar 2006
                      • 5517
                      • Vaasa

                      #40
                      Eli resetointi auttaa tuohon. On väärässä kohtaan tällä hetkellä. Supa auttelee niin johan toimii
                      sigpic

                      Comment

                      • Circ
                        Bimmer Fanatic
                        • Mar 2005
                        • 634
                        • H e l s i n k i

                        #41
                        Yritän viikonlopun aikana viimeistää saada kalibroitua tuon.. katsotaan sitten lisää
                        Audi B8.5 TDI Quattro

                        E81 120d m-sport Lci

                        Comment

                        • kmn
                          Moderator
                          • May 2009
                          • 6022
                          • Sipoo

                          #42
                          Oho! Johan oli kattava infopläjäys! Vielä kun tuo germaani taipuis, niin ois mukavempi lueskella.

                          Ja tosiaan Circ:n katto-ongelma kuulostaa synccausongelmalta. Aivan normaalia, jos nyitty tuosta paniikkikahvasta ja sen jälkeen ei ole kalibroitu kattoa. Youtubessa video tuosta (tälläkin foorumilla linkattuna vähintään 10 kertaa ). Helppo homma ja vie about minuutin.

                          Käyttis: G08 iX3 M-Sport -22
                          Avokin kesälelu: E93 M3 -09 Alpineweiss
                          --
                          Ex: E90 LCI M3 -11, F31 330d M-Sport -13, F15 X5 35i M-Sport -15, F31 330d M-Sport -12, F30 330d M-Sport -12, E93 325i -09, E91 335d M-Sport -07, F31 330d M-Sport, E46 M3 -02, E91 330d M-Sport -06, E87 118d -06, E46 320dA -04, E46 328i -99, E36 328i -92 M-Sport, E91 320d -06, E36 328i -96 M-Sport, E36 325i -93, E39 528iA -97, E39 535iA -98, E36 320i -95

                          Comment

                          • Circ
                            Bimmer Fanatic
                            • Mar 2005
                            • 634
                            • H e l s i n k i

                            #43
                            Eipä auttanu calibrointi minun hätään :( Katto ei vaan jaksa nousta auki asennosta.. loppuu ideat.
                            Last edited by Circ; 10-02-2011, 18:21.
                            Audi B8.5 TDI Quattro

                            E81 120d m-sport Lci

                            Comment

                            • kmn
                              Moderator
                              • May 2009
                              • 6022
                              • Sipoo

                              #44
                              Originally posted by Circ View Post
                              Eipä auttanu calibrointi minun hätään :( Katto ei vaan jaksa nousta auki asennosta.. loppuu ideat.
                              Oliko auto käynnissä? Tarkista myös apparinpuoleinen lukituskahva. Jos se jää auki ja kattokotelo ei mene kiinni -> mikrokytkin ei saa signaalia.. Aukeaako peräluukku?

                              Käyttis: G08 iX3 M-Sport -22
                              Avokin kesälelu: E93 M3 -09 Alpineweiss
                              --
                              Ex: E90 LCI M3 -11, F31 330d M-Sport -13, F15 X5 35i M-Sport -15, F31 330d M-Sport -12, F30 330d M-Sport -12, E93 325i -09, E91 335d M-Sport -07, F31 330d M-Sport, E46 M3 -02, E91 330d M-Sport -06, E87 118d -06, E46 320dA -04, E46 328i -99, E36 328i -92 M-Sport, E91 320d -06, E36 328i -96 M-Sport, E36 325i -93, E39 528iA -97, E39 535iA -98, E36 320i -95

                              Comment

                              • Circ
                                Bimmer Fanatic
                                • Mar 2005
                                • 634
                                • H e l s i n k i

                                #45
                                Oli.......aukee

                                Yritän joku pvä laittaa täs jotain videoo ni selkenee varmaan muillekkin..
                                Last edited by Circ; 10-02-2011, 19:23.
                                Audi B8.5 TDI Quattro

                                E81 120d m-sport Lci

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎