Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 328 huippunopeus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JJT
    Bimmer Enthusiast
    • May 2005
    • 6693
    • .......

    #31
    Originally posted by ilke View Post
    Ootko varma? Ite oon eri mieltä..
    Osaatko selittää miksi?
    Myyn:
    M10/20/52 E30-E36 osia

    Comment

    • veteraaniseppo
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2008
      • 1283
      • Hla-Sjk.

      #32
      Originally posted by mika68 View Post
      Ihme vittuilua taas asialliseen kysymykseen
      Jälleen saadaan karkoitettua yksi uusi mahdollinen kerholainen, jatkakaa vaan spedet samaan malliin
      Itse ihmettelen samaa. Toinen kysyy asiallisesti kysymyksensä niin vastaukseksi tulee pelkkää pään aukomista ja turhaa paskan jauhamista.
      Miksi ihmeessä?

      Comment

      • GARFFi
        Bimmer Enthusiast
        • Mar 2006
        • 5540
        • Kankaanpää

        #33
        Kitkoilla vai nastoilla?
        MB E220 CDI -10
        Ex.VW T5.1 -11
        Ex. Ford Transit Custom -14
        Ex. VW Passat 2.0FSI -06
        Ex. VW Golf+ -06
        Ex. Toyota Corolla -02 Wagon
        Ex. Honda CBR900RR -96
        Ex. E36 325i Coupé -94
        Ex. LADA 2105 1200S -89
        Ex. LADA 2107 1300S -87
        Ex. E36 320i -91

        Comment

        • TFV
          Bimmer Enthusiast
          • Mar 2006
          • 3080
          • Nurmijärvi

          #34
          Originally posted by GARFFi View Post
          Kitkoilla vai nastoilla?
          Nastat taitaa tuollakin huippunopeudella kilistä sisälokasuojiin. Että kitkoilla. Amen.

          Ei vaiskaan, renkaat ja vanteiden paino vaikuttaa ihan hitosti tuolla loppurutistuksissa. Esimerkiksi mun ex. 725 tdsa kulki 215/65/16 talviNASTOILLA mittariin sen vajaat 210. Kesäpalloilla 255/45/18 vaivoin 190.

          Rikos on jo vanhentunut.
          E70, koska siihen piti olla helppo istua. Astinlaudat.

          Comment

          • GARFFi
            Bimmer Enthusiast
            • Mar 2006
            • 5540
            • Kankaanpää

            #35
            Originally posted by TFV View Post
            Nastat taitaa tuollakin huippunopeudella kilistä sisälokasuojiin. Että kitkoilla. Amen.

            Ei vaiskaan, renkaat ja vanteiden paino vaikuttaa ihan hitosti tuolla loppurutistuksissa. Esimerkiksi mun ex. 725 tdsa kulki 215/65/16 talviNASTOILLA mittariin sen vajaat 210. Kesäpalloilla 255/45/18 vaivoin 190.

            Rikos on jo vanhentunut.
            Nojoo, tämä ei ollu silti mun pointtini asiassa, vaan se että tämäkin kohta suuntautuu samalle akselille talvirengaskeskustelun kanssa.
            MB E220 CDI -10
            Ex.VW T5.1 -11
            Ex. Ford Transit Custom -14
            Ex. VW Passat 2.0FSI -06
            Ex. VW Golf+ -06
            Ex. Toyota Corolla -02 Wagon
            Ex. Honda CBR900RR -96
            Ex. E36 325i Coupé -94
            Ex. LADA 2105 1200S -89
            Ex. LADA 2107 1300S -87
            Ex. E36 320i -91

            Comment

            • TFV
              Bimmer Enthusiast
              • Mar 2006
              • 3080
              • Nurmijärvi

              #36
              Originally posted by GARFFi View Post
              Nojoo, tämä ei ollu silti mun pointtini asiassa, vaan se että tämäkin kohta suuntautuu samalle akselille talvirengaskeskustelun kanssa.
              Juujuuu. Tajusin. Siksi aamen lopussa.
              E70, koska siihen piti olla helppo istua. Astinlaudat.

              Comment

              • Guest's Avatar

                #37
                En tiedä autoa mutta todennäköisesti siellä on kartio filsu ja varmaan joku euron lastu. No näillä jo saadaan -10hp sehän riittää.

                Jos siellä onkin vakio hilut ja huollettu auto niin rengaspaineet ja koko, 16 tuumaa ja kepeät vanteet niin kyllä kulkee.

                Comment

                • Jakuza
                  BTCF Member
                  • Nov 2006
                  • 516
                  • Brisbane

                  #38
                  Originally posted by TFV View Post
                  Nastat taitaa tuollakin huippunopeudella kilistä sisälokasuojiin. Että kitkoilla. Amen.

                  Ei vaiskaan, renkaat ja vanteiden paino vaikuttaa ihan hitosti tuolla loppurutistuksissa. Esimerkiksi mun ex. 725 tdsa kulki 215/65/16 talviNASTOILLA mittariin sen vajaat 210. Kesäpalloilla 255/45/18 vaivoin 190.

                  Rikos on jo vanhentunut.
                  Mahtaakohan olla aivan näin? Epäilen hieman, että renkaat/vanteet noin paljoa vaikuttaisi. Kun huippunopeuteen periaatteessa vaikuttaa vain ilmanvastus ja vierintävastus ja muut voimansiirron vastukset. Ei auton paino eikä renkaiden/vanteiden paino tai hitausmomentti. Tietysti renkaan vierintävastus voi vaihdella, mutta tuskimpa oikeilla rengaspaineilla noin merkittävästi. Esimerkiksi tuulen suunnalla uskoisin olevan paljon suurempi merkitys.
                  Paljonkohan ilman lämpötila vaikuttaa moottorin tehoon?

                  Esimerkiksi itsellä 530i kulki peräkontti täynnä tavaraa + 2ihmistä, sekä 19" painavilla halpisvanteilla luvatut 250 navigaattoriin ilman ongelmia (tasaisella).

                  Auton/renkaiden paino tietysti vaikuttaa ratkaisevasti kuinka nopeasti tämä huippunopeus saavutetaan. Vai missasinko nyt jotain ratkaisevaa miksi renkaiden paino nappaisi 20km/h pois huipuista?

                  Comment

                  • TFV
                    Bimmer Enthusiast
                    • Mar 2006
                    • 3080
                    • Nurmijärvi

                    #39
                    Enpä tiedä, onhan 255/18 ehkä enempi ilmanvastusta kuin 215/65? Tietysti turbo tykkää myös kylmästä ilmasta. Ehkä monen tekijän summa. Ero kuitenkin oli aivan selvä.
                    E70, koska siihen piti olla helppo istua. Astinlaudat.

                    Comment

                    • hamann
                      Bimmer Fanatic
                      • Sep 2004
                      • 485
                      • Oulu

                      #40
                      joskus oma 328i meni kevyesti mittarin mukaan 240km/h ja siitä sitten hiljalleen kelasi 250km/h ja täysin orkkis peli oli eli ei imusarjanvaihtoja jne.

                      Comment

                      • Bmw Master
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2004
                        • 13155
                        • Kokomo

                        #41
                        Originally posted by JJT View Post
                        Osaatko selittää miksi?
                        Eikös se anna kaiken tehon korkeaoktaanisella.

                        Originally posted by TFV View Post
                        Nastat taitaa tuollakin huippunopeudella kilistä sisälokasuojiin. Että kitkoilla. Amen.

                        Ei vaiskaan, renkaat ja vanteiden paino vaikuttaa ihan hitosti tuolla loppurutistuksissa. Esimerkiksi mun ex. 725 tdsa kulki 215/65/16 talviNASTOILLA mittariin sen vajaat 210. Kesäpalloilla 255/45/18 vaivoin 190.

                        Rikos on jo vanhentunut.
                        Kesärenkaat olleet aavistuksen ylikokoiset, vaikuttaa mittarin näyttämään. Tietysti ilmanvastus ja vierintävastus isommassa renkaassa isompi.

                        Comment

                        • jr66
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2006
                          • 16368
                          • Asikkala

                          #42
                          Originally posted by Bmw Master View Post
                          Eikös se anna kaiken tehon korkeaoktaanisella.


                          Antaa mutta antaa myös 95:llä kun tuo(kin) pata on sille suunniteltu :think
                          M3:n pata antaa kaiken 98:lla mutta ei 95:llä koska nakutustunnistin myöhäistää syt. ennakkoa eli pudottaa tehoa, muun muassa, en tiedä muuttaako ohjelmaa mitenkään.

                          Comment

                          • JJT
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2005
                            • 6693
                            • .......

                            #43
                            Originally posted by Bmw Master View Post
                            Eikös se anna kaiken tehon korkeaoktaanisella.
                            Ei ainakaan e36:n m52 moottorinohjauksessa ole adaptiivista ennakkojen säätöä, ei se moottori tiedä mikä bensa siellä palaa. Näin ei korkeammasta oktaaniluvusta ole hyötyä.

                            m3:n pata ja moottorinohjauksen kartat on alunperinkin suunniteltu korkeaoktaaniselle.
                            Myyn:
                            M10/20/52 E30-E36 osia

                            Comment

                            • TeemuT
                              Bimmer Fanatic
                              • Jun 2007
                              • 329
                              • Muhos

                              #44
                              samoin 200 tulee tauluun että heilahtaa jo nelosella ja siitä eteenpäinkin nousee ihan tasaiseen tahtiin. Motoparkin suoralla jaksaa ottaa 200kmh juuri ennen jarrulle hyppäämistä ja se suora taitaa olla jotain kilometrin verran pitkä.



                              Originally posted by hamann View Post
                              joskus oma 328i meni kevyesti mittarin mukaan 240km/h ja siitä sitten hiljalleen kelasi 250km/h ja täysin orkkis peli oli eli ei imusarjanvaihtoja jne.
                              -TT-
                              F30 320d

                              Comment

                              • däädää
                                Bimmer Fanatic
                                • May 2010
                                • 756
                                • Tornio

                                #45
                                Originally posted by JJT View Post
                                Ei ainakaan e36:n m52 moottorinohjauksessa ole adaptiivista ennakkojen säätöä, ei se moottori tiedä mikä bensa siellä palaa. Näin ei korkeammasta oktaaniluvusta ole hyötyä.

                                m3:n pata ja moottorinohjauksen kartat on alunperinkin suunniteltu korkeaoktaaniselle.
                                Heitetään mutuna että jonkunlaista vaikutusta sillä oli ainakin tuossa omassa autossa. Lastun laiton jälkeen kiihtyvyyttä piti seurata kaasulla, eli ei kestänyt lyödä heti poljinta lattiaan. Eilen laitoin testin vuoksi 98 tankkiin ja tätä ominaisuutta ei enään huomannut, eli kiihdytyksessä voi polkea kaasun pohjaan eikä tarvi seurata kiihtyvyyttä :think

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎