Originally posted by ilke
View Post
E36 328 huippunopeus
Collapse
X
-
-
Itse ihmettelen samaa. Toinen kysyy asiallisesti kysymyksensä niin vastaukseksi tulee pelkkää pään aukomista ja turhaa paskan jauhamista.Originally posted by mika68 View PostIhme vittuilua taas asialliseen kysymykseen
Jälleen saadaan karkoitettua yksi uusi mahdollinen kerholainen, jatkakaa vaan spedet samaan malliin
Miksi ihmeessä?
Comment
-
Kitkoilla vai nastoilla?MB E220 CDI -10
Ex.VW T5.1 -11
Ex. Ford Transit Custom -14
Ex. VW Passat 2.0FSI -06
Ex. VW Golf+ -06
Ex. Toyota Corolla -02 Wagon
Ex. Honda CBR900RR -96
Ex. E36 325i Coupé -94
Ex. LADA 2105 1200S -89
Ex. LADA 2107 1300S -87
Ex. E36 320i -91
Comment
-
Nastat taitaa tuollakin huippunopeudella kilistä sisälokasuojiin. Että kitkoilla. Amen.Originally posted by GARFFi View PostKitkoilla vai nastoilla?
Ei vaiskaan, renkaat ja vanteiden paino vaikuttaa ihan hitosti tuolla loppurutistuksissa. Esimerkiksi mun ex. 725 tdsa kulki 215/65/16 talviNASTOILLA mittariin sen vajaat 210. Kesäpalloilla 255/45/18 vaivoin 190.
Rikos on jo vanhentunut.E70, koska siihen piti olla helppo istua. Astinlaudat.
Comment
-
Nojoo, tämä ei ollu silti mun pointtini asiassa, vaan se että tämäkin kohta suuntautuu samalle akselille talvirengaskeskustelun kanssa.Originally posted by TFV View PostNastat taitaa tuollakin huippunopeudella kilistä sisälokasuojiin. Että kitkoilla. Amen.
Ei vaiskaan, renkaat ja vanteiden paino vaikuttaa ihan hitosti tuolla loppurutistuksissa. Esimerkiksi mun ex. 725 tdsa kulki 215/65/16 talviNASTOILLA mittariin sen vajaat 210. Kesäpalloilla 255/45/18 vaivoin 190.
Rikos on jo vanhentunut.
MB E220 CDI -10
Ex.VW T5.1 -11
Ex. Ford Transit Custom -14
Ex. VW Passat 2.0FSI -06
Ex. VW Golf+ -06
Ex. Toyota Corolla -02 Wagon
Ex. Honda CBR900RR -96
Ex. E36 325i Coupé -94
Ex. LADA 2105 1200S -89
Ex. LADA 2107 1300S -87
Ex. E36 320i -91
Comment
-
-
anspa87
En tiedä autoa mutta todennäköisesti siellä on kartio filsu ja varmaan joku euron lastu. No näillä jo saadaan -10hp sehän riittää.
Jos siellä onkin vakio hilut ja huollettu auto niin rengaspaineet ja koko, 16 tuumaa ja kepeät vanteet niin kyllä kulkee.
Comment
-
Mahtaakohan olla aivan näin? Epäilen hieman, että renkaat/vanteet noin paljoa vaikuttaisi. Kun huippunopeuteen periaatteessa vaikuttaa vain ilmanvastus ja vierintävastus ja muut voimansiirron vastukset. Ei auton paino eikä renkaiden/vanteiden paino tai hitausmomentti. Tietysti renkaan vierintävastus voi vaihdella, mutta tuskimpa oikeilla rengaspaineilla noin merkittävästi. Esimerkiksi tuulen suunnalla uskoisin olevan paljon suurempi merkitys.Originally posted by TFV View PostNastat taitaa tuollakin huippunopeudella kilistä sisälokasuojiin. Että kitkoilla. Amen.
Ei vaiskaan, renkaat ja vanteiden paino vaikuttaa ihan hitosti tuolla loppurutistuksissa. Esimerkiksi mun ex. 725 tdsa kulki 215/65/16 talviNASTOILLA mittariin sen vajaat 210. Kesäpalloilla 255/45/18 vaivoin 190.
Rikos on jo vanhentunut.
Paljonkohan ilman lämpötila vaikuttaa moottorin tehoon?
Esimerkiksi itsellä 530i kulki peräkontti täynnä tavaraa + 2ihmistä, sekä 19" painavilla halpisvanteilla luvatut 250 navigaattoriin ilman ongelmia (tasaisella).
Auton/renkaiden paino tietysti vaikuttaa ratkaisevasti kuinka nopeasti tämä huippunopeus saavutetaan. Vai missasinko nyt jotain ratkaisevaa miksi renkaiden paino nappaisi 20km/h pois huipuista?
Comment
-
Eikös se anna kaiken tehon korkeaoktaanisella.Originally posted by JJT View PostOsaatko selittää miksi?
Kesärenkaat olleet aavistuksen ylikokoiset, vaikuttaa mittarin näyttämään. Tietysti ilmanvastus ja vierintävastus isommassa renkaassa isompi.Originally posted by TFV View PostNastat taitaa tuollakin huippunopeudella kilistä sisälokasuojiin. Että kitkoilla. Amen.
Ei vaiskaan, renkaat ja vanteiden paino vaikuttaa ihan hitosti tuolla loppurutistuksissa. Esimerkiksi mun ex. 725 tdsa kulki 215/65/16 talviNASTOILLA mittariin sen vajaat 210. Kesäpalloilla 255/45/18 vaivoin 190.
Rikos on jo vanhentunut.
Comment
-
Antaa mutta antaa myös 95:llä kun tuo(kin) pata on sille suunniteltu :thinkOriginally posted by Bmw Master View PostEikös se anna kaiken tehon korkeaoktaanisella.
M3:n pata antaa kaiken 98:lla mutta ei 95:llä koska nakutustunnistin myöhäistää syt. ennakkoa eli pudottaa tehoa, muun muassa, en tiedä muuttaako ohjelmaa mitenkään.
Comment
-
Ei ainakaan e36:n m52 moottorinohjauksessa ole adaptiivista ennakkojen säätöä, ei se moottori tiedä mikä bensa siellä palaa. Näin ei korkeammasta oktaaniluvusta ole hyötyä.Originally posted by Bmw Master View PostEikös se anna kaiken tehon korkeaoktaanisella.
m3:n pata ja moottorinohjauksen kartat on alunperinkin suunniteltu korkeaoktaaniselle.Myyn:
M10/20/52 E30-E36 osia
Comment
-
samoin 200 tulee tauluun että heilahtaa jo nelosella ja siitä eteenpäinkin nousee ihan tasaiseen tahtiin. Motoparkin suoralla jaksaa ottaa 200kmh juuri ennen jarrulle hyppäämistä ja se suora taitaa olla jotain kilometrin verran pitkä.
Originally posted by hamann View Postjoskus oma 328i meni kevyesti mittarin mukaan 240km/h ja siitä sitten hiljalleen kelasi 250km/h ja täysin orkkis peli oli eli ei imusarjanvaihtoja jne.-TT-
F30 320d
Comment
-
Heitetään mutuna että jonkunlaista vaikutusta sillä oli ainakin tuossa omassa autossa. Lastun laiton jälkeen kiihtyvyyttä piti seurata kaasulla, eli ei kestänyt lyödä heti poljinta lattiaan. Eilen laitoin testin vuoksi 98 tankkiin ja tätä ominaisuutta ei enään huomannut, eli kiihdytyksessä voi polkea kaasun pohjaan eikä tarvi seurata kiihtyvyyttä :thinkOriginally posted by JJT View PostEi ainakaan e36:n m52 moottorinohjauksessa ole adaptiivista ennakkojen säätöä, ei se moottori tiedä mikä bensa siellä palaa. Näin ei korkeammasta oktaaniluvusta ole hyötyä.
m3:n pata ja moottorinohjauksen kartat on alunperinkin suunniteltu korkeaoktaaniselle.
Comment
Comment