Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bmw e36 pakokaasut haisee bensalle yms. HELP

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • fRONik-_-
    Bimmer Fanatic
    • Jun 2010
    • 684
    • Helsinki

    Bmw e36 pakokaasut haisee bensalle yms. HELP

    Missä vois olla ongelma ku pakokaasut haiskahtaa kylmänä aikankin bensalle?
    lambda on just vaihettu (alkuperäiseen!), Nokka-akseli asentotunnistin juuri vaihettu, tulpat, sen anturin mikä lukee hampaita en muista nyt anturan nimeä,Kaasuläpän anturi ynnämuuta vaihettu, Kävin iha piruttas viimeviikolla ottamas päästöt niin tyhjäkäynnillä päästöt oli vähä yli 700 mutta ku anto vähänki kieroksii niin laski normaaliks, vikanaks todettiin imuvuotoo, no rupesin kattoo perus imuvuodon paikat niin se letku joka lähtee tyhjäkäynti venttiilistä niin se oli murtunu/kovettunu iha rikki, no sen letkun vaihoin tänää + katoin nopeesti ne muut letkut mitkä olin siinä lähistöllä niin ne oli kunnossa, ja nyt ku lähtee ajamaan niin välillä ei tunnista moottori-jarrutusta heti kestää jonkun aikaa että kone älyy että kaasu on ylhäällä, ja ku tyhjäkäynnillä painaa kaasuu vaikka 4500 kierrokseen asti niin se laskee nopeesti sen 1400 ja sitte se jää siihe miettimään ja pikku hiljaa laskemaan mistähän tämäki johtuu? sitte ku se pääsee tippumaan tyhjäkäynnille niin autokäy vähä oudosti ihan ku nostais ittestää vähä kieroksii ja sitte laskis ja ku laittaa hanskan takapöntölle niin pakokaasut tulee vähä niinku "pätkien"?
    Autona siis BMW E36 320i sedan -91 ilman vanosta.


    Unohdin kokonaan sanoa että vikakoodit luettu eikä ollu mitää.
    Tyhjäkäynti-venttiili putsattu

    Ei kai se lastusta voi olla kiinni? Jos oikein muistan niin ku laitoin lastun niin rupes käymää vähä huonommin ku vakiolla. Autossa ei ole oravan imiää vaan vakio putsari.

    Ei kai bensapumpusta voi johtuu? Jokune kuukaus sitte meni bensapumppu oikosulkuu no bensapumppu ei kerinny hajoo mutta ku asennettiin sen bensapumppu paketin takas tankkii niin se meni vähä vinoo sinne niin ku bensaa on jäljellä mittarin mukaa 15L ja menee putkaa ja ku lyö kaasu tiskii niin ei saa löpöö.
    Last edited by fRONik-_-; 16-10-2010, 23:12.
    Nykyiset.
    Harraste:
    BMW E30 325i -88 700Hv
    Käyttis: BMW F31 330D -14 M-Sport

    Ex.
    Volkswagen Golf 1.8 -9
    2
    Volkswagen Vento 1.8 -92
    BMW E36 316i -92
    BMW E36 320i -91

    BMW E36 320 -92
    BMW E36 318is M-Sport -95
    BMW E36 323i -99
    BMW E90 330D -07 M-Sport
    BMW E36 325i -92 "M3"
  • fRONik-_-
    Bimmer Fanatic
    • Jun 2010
    • 684
    • Helsinki

    #2
    hmm

    Eikö ketää osaa veikkaa mitää?
    Tänää katoin puolat niin ehjät oli mutta tulppien joukossa oli myös vähän öljyy ku kopan tiiviste vähä hikoilee, voisko mitenkää johtaa tähä?

    Otin lastun veks ja laitoin alkuperäsen takas rupes käymää vähä paremmi, Tyhjäkäynti tykkää vaa vähä aaltoilla ylös alas, mutta ku kattoo kierroslukumittarin viisarii niin se ei liiku lainkaa mutta ku konetta kuuntelee tarkkaa niin kuulee ku se nostaa ja laskee kierroksii
    Last edited by fRONik-_-; 18-10-2010, 21:06.
    Nykyiset.
    Harraste:
    BMW E30 325i -88 700Hv
    Käyttis: BMW F31 330D -14 M-Sport

    Ex.
    Volkswagen Golf 1.8 -9
    2
    Volkswagen Vento 1.8 -92
    BMW E36 316i -92
    BMW E36 320i -91

    BMW E36 320 -92
    BMW E36 318is M-Sport -95
    BMW E36 323i -99
    BMW E90 330D -07 M-Sport
    BMW E36 325i -92 "M3"

    Comment

    • esa`pentula
      Bimmer Enthusiast
      • Dec 2009
      • 1390
      • Tampere

      #3
      jotain tulee mieleen mitä kannattaa tsekata kun ei maksa mitään:

      ilmamassamittarin toimivuus; johto irti, jos kierrokset muuttuu niin toimii oikein.

      venakopan tiiviste vaihtoon, samalla tulppien tiivisteet (venakopan alla)

      vuotaako imusarjat?

      kaikki letkut varmasti katsottu? haitariletkussa joka tulee imm:ltä aivan virheetön? ei saisi olla juuri nuppineulan päänkään kokoista reikää (uusi n.25e marmorilta)

      tyhjäkäyntimoottorilta tuleva letku imusarjoille kunnossa?

      puolat ehjät, etteivät haljenneet? http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=155882

      letkut 5 ja 3 sekä tiiviste 2 http://bmwfans.info/parts/catalog/E3...e_ventilation/

      Comment

      • fRONik-_-
        Bimmer Fanatic
        • Jun 2010
        • 684
        • Helsinki

        #4
        Originally posted by esa`pentula View Post
        jotain tulee mieleen mitä kannattaa tsekata kun ei maksa mitään:

        ilmamassamittarin toimivuus; johto irti, jos kierrokset muuttuu niin toimii oikein.

        venakopan tiiviste vaihtoon, samalla tulppien tiivisteet (venakopan alla)

        vuotaako imusarjat?

        kaikki letkut varmasti katsottu? haitariletkussa joka tulee imm:ltä aivan virheetön? ei saisi olla juuri nuppineulan päänkään kokoista reikää (uusi n.25e marmorilta)

        tyhjäkäyntimoottorilta tuleva letku imusarjoille kunnossa?

        puolat ehjät, etteivät haljenneet? http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=155882

        letkut 5 ja 3 sekä tiiviste 2 http://bmwfans.info/parts/catalog/E3...e_ventilation/


        ilmamäärämassamittari toimii, ja uus makaa tossa lattialla, haitariletkussa ei ainakaan pistäny mun silmää että olis ollu rikki, pyörittelin ja vääntelin sitä 30min, tyhjäkäyntimoottorilta imusarjalle lähtevä letku on uus, puolat tarkistin just äskön ja olivat ehjiä, venakopan tiiviste hikoilee vähäsen, Mistä sais selville vuotaako imusarja? sitte tosta linkistä letku 5 on ehjä ja letku 3 ehjä mutta toi tiiviste (O-rengas) vissiinki hiloilee vähäsen en oo ihan 100% varma mutta huomenna olen kun tarkistan asian uudestaan.

        Paljonkoha mahtaa kustantaa venakopan tiiviste laakoselta ja sitte ne muut.
        Last edited by fRONik-_-; 18-10-2010, 22:07.
        Nykyiset.
        Harraste:
        BMW E30 325i -88 700Hv
        Käyttis: BMW F31 330D -14 M-Sport

        Ex.
        Volkswagen Golf 1.8 -9
        2
        Volkswagen Vento 1.8 -92
        BMW E36 316i -92
        BMW E36 320i -91

        BMW E36 320 -92
        BMW E36 318is M-Sport -95
        BMW E36 323i -99
        BMW E90 330D -07 M-Sport
        BMW E36 325i -92 "M3"

        Comment

        • kmn
          Moderator
          • May 2009
          • 6020
          • Sipoo

          #5
          Originally posted by fRONik-_- View Post
          lambda on just vaihettu (alkuperäiseen!)

          Ei kai se lastusta voi olla kiinni? Jos oikein muistan niin ku laitoin lastun niin rupes käymää vähä huonommin ku vakiolla.
          Öh.. Paskakaan en näistä oikeastaan ymmärrä, mutta en malta olla kysymättä silti; oletko kokeillut sitten ilman virilastua ja onko vanha lambda vaihdettu nimenomaan uuteen alkuperäiseen? :think Ilmanputsari vaihdettu joskus 5 vuotta sitten viimeks ja totaalisen tukossa?

          Originally posted by fRONik-_- View Post
          Paljonkoha mahtaa kustantaa venakopan tiiviste laakoselta ja sitte ne muut.
          selviänee parhaiten juuri sieltä laakkoselta..

          Käyttis: G08 iX3 M-Sport -22
          Avokin kesälelu: E93 M3 -09 Alpineweiss
          --
          Ex: E90 LCI M3 -11, F31 330d M-Sport -13, F15 X5 35i M-Sport -15, F31 330d M-Sport -12, F30 330d M-Sport -12, E93 325i -09, E91 335d M-Sport -07, F31 330d M-Sport, E46 M3 -02, E91 330d M-Sport -06, E87 118d -06, E46 320dA -04, E46 328i -99, E36 328i -92 M-Sport, E91 320d -06, E36 328i -96 M-Sport, E36 325i -93, E39 528iA -97, E39 535iA -98, E36 320i -95

          Comment

          • Hammu
            Moderator
            • Nov 2006
            • 3971
            • Nurmijärvi

            #6
            Onhan lambdan vaihdon jälkeen pidetty akkua irti tai muuten nollattu moottorinohjauksen adaptaatioarvot lambdan osalta?

            Lastukin voi vetää homman perseelleen.

            Comment

            • jr66
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2006
              • 16371
              • Asikkala

              #7
              Ihmettelyä otsikon kysymykseen: pitäisikö niiden haista ruusupuskalle ?

              Comment

              • fRONik-_-
                Bimmer Fanatic
                • Jun 2010
                • 684
                • Helsinki

                #8
                Originally posted by kmn View Post
                Öh.. Paskakaan en näistä oikeastaan ymmärrä, mutta en malta olla kysymättä silti; oletko kokeillut sitten ilman virilastua ja onko vanha lambda vaihdettu nimenomaan uuteen alkuperäiseen? :think Ilmanputsari vaihdettu joskus 5 vuotta sitten viimeks ja totaalisen tukossa?



                selviänee parhaiten juuri sieltä laakkoselta..
                Niinku eilen kirjottelin että otin lastun pois ja laitoin alkuperäsen sisää niin rupes vähä toimii paremmi. ja lambda on 100% alkuperäne ja uusi, ettei oo jostain toisesta autosta nypätty, ilmanputsarin sientä ei oo vissiinkää koskaa vaihettu =D mutta ku ottaa sienenki pois niin ei muutu mihinkää suuntaa.
                Last edited by fRONik-_-; 19-10-2010, 16:03.
                Nykyiset.
                Harraste:
                BMW E30 325i -88 700Hv
                Käyttis: BMW F31 330D -14 M-Sport

                Ex.
                Volkswagen Golf 1.8 -9
                2
                Volkswagen Vento 1.8 -92
                BMW E36 316i -92
                BMW E36 320i -91

                BMW E36 320 -92
                BMW E36 318is M-Sport -95
                BMW E36 323i -99
                BMW E90 330D -07 M-Sport
                BMW E36 325i -92 "M3"

                Comment

                • fRONik-_-
                  Bimmer Fanatic
                  • Jun 2010
                  • 684
                  • Helsinki

                  #9
                  Originally posted by Hammu View Post
                  Onhan lambdan vaihdon jälkeen pidetty akkua irti tai muuten nollattu moottorinohjauksen adaptaatioarvot lambdan osalta?

                  Lastukin voi vetää homman perseelleen.
                  Hammu akku kenkä oli vaihdon aikana poissa, ei oo mitenkään muute nollattu.
                  Nykyiset.
                  Harraste:
                  BMW E30 325i -88 700Hv
                  Käyttis: BMW F31 330D -14 M-Sport

                  Ex.
                  Volkswagen Golf 1.8 -9
                  2
                  Volkswagen Vento 1.8 -92
                  BMW E36 316i -92
                  BMW E36 320i -91

                  BMW E36 320 -92
                  BMW E36 318is M-Sport -95
                  BMW E36 323i -99
                  BMW E90 330D -07 M-Sport
                  BMW E36 325i -92 "M3"

                  Comment

                  • fRONik-_-
                    Bimmer Fanatic
                    • Jun 2010
                    • 684
                    • Helsinki

                    #10
                    Ihmettelyä otsikon kysymykseen: pitäisikö niiden haista ruusupuskalle ?


                    Jr no jos aamusti lyön kylmältä koneelta ton käyntii ja annan sen seistä tossa jonkun aikaa niin puol korttelii kuolee siihe bensan hajuu.
                    Last edited by fRONik-_-; 19-10-2010, 16:05.
                    Nykyiset.
                    Harraste:
                    BMW E30 325i -88 700Hv
                    Käyttis: BMW F31 330D -14 M-Sport

                    Ex.
                    Volkswagen Golf 1.8 -9
                    2
                    Volkswagen Vento 1.8 -92
                    BMW E36 316i -92
                    BMW E36 320i -91

                    BMW E36 320 -92
                    BMW E36 318is M-Sport -95
                    BMW E36 323i -99
                    BMW E90 330D -07 M-Sport
                    BMW E36 325i -92 "M3"

                    Comment

                    • esa`pentula
                      Bimmer Enthusiast
                      • Dec 2009
                      • 1390
                      • Tampere

                      #11
                      veikkaisin venakopan ja tulpan tiivisteiden hinnaksi 40-50e välillä.

                      tuli mieleen vielä, onko katalysaattori kunnossa? sisuskalut ehjät?

                      takapönttö ei kilise eikä kolise? sisuskalut ehjät? vakio pönttö (kammio)?

                      ota yöksi akun kenkä irti niin varmasti nollaantuu.

                      Comment

                      • fRONik-_-
                        Bimmer Fanatic
                        • Jun 2010
                        • 684
                        • Helsinki

                        #12
                        Originally posted by esa`pentula View Post
                        veikkaisin venakopan ja tulpan tiivisteiden hinnaksi 40-50e välillä.

                        tuli mieleen vielä, onko katalysaattori kunnossa? sisuskalut ehjät?

                        takapönttö ei kilise eikä kolise? sisuskalut ehjät? vakio pönttö (kammio)?

                        ota yöksi akun kenkä irti niin varmasti nollaantuu.
                        Okei, ei oo paha keikka, Katti on ehjä ja sisuskalut kunnossa, takapönttö ei kilise eikä kolise toistaseks, ja vakio pönttö kiinni, joo käyn nappaamassa akkukengän irti nyt.
                        Nykyiset.
                        Harraste:
                        BMW E30 325i -88 700Hv
                        Käyttis: BMW F31 330D -14 M-Sport

                        Ex.
                        Volkswagen Golf 1.8 -9
                        2
                        Volkswagen Vento 1.8 -92
                        BMW E36 316i -92
                        BMW E36 320i -91

                        BMW E36 320 -92
                        BMW E36 318is M-Sport -95
                        BMW E36 323i -99
                        BMW E90 330D -07 M-Sport
                        BMW E36 325i -92 "M3"

                        Comment

                        • esa`pentula
                          Bimmer Enthusiast
                          • Dec 2009
                          • 1390
                          • Tampere

                          #13
                          vaihtokin onnistuu maalaisjärkeä käyttäen. muovit, puolat, tulpat irti sitten venakopan kaikki pultit kehältä ja nyppäsy. semmonen tunti kaks menee.

                          imusarjojen vuotoa ei oikein voi käsin tuntea, äänestä ehkä vähän. suuttimet tosin säksättää joten voi luulla sitäkin vuodoksi. imusarjaa painamalla ja kuulostelemalla ääntä ja käyntiä voi päätellä jotain. vaihtamalla ainakin varmistuu.

                          Comment

                          • fRONik-_-
                            Bimmer Fanatic
                            • Jun 2010
                            • 684
                            • Helsinki

                            #14
                            Originally posted by esa`pentula View Post
                            vaihtokin onnistuu maalaisjärkeä käyttäen. muovit, puolat, tulpat irti sitten venakopan kaikki pultit kehältä ja nyppäsy. semmonen tunti kaks menee.

                            imusarjojen vuotoa ei oikein voi käsin tuntea, äänestä ehkä vähän. suuttimet tosin säksättää joten voi luulla sitäkin vuodoksi. imusarjaa painamalla ja kuulostelemalla ääntä ja käyntiä voi päätellä jotain. vaihtamalla ainakin varmistuu.
                            ääh vien kaverin autohuoltoo eikä tarvi heittää kympi tai kaks niin säästyy iteltä vaiva, ku ei oikee viittis rassaa tuol pihalla ku välil sataa ja o aika kylmä jo.

                            Mutta jotenki rupes tuntuu siltä että ykkös pytyn suutin vuotaa ku aloit puhuu tosta säksättämisestä hmm. ku iha ku siitä kuuluis vähä niinku säksätystä, no huomenna lyön käyntii ja kuuntelen yms, ku tällä hetkellä akku kenkä irti.
                            Nykyiset.
                            Harraste:
                            BMW E30 325i -88 700Hv
                            Käyttis: BMW F31 330D -14 M-Sport

                            Ex.
                            Volkswagen Golf 1.8 -9
                            2
                            Volkswagen Vento 1.8 -92
                            BMW E36 316i -92
                            BMW E36 320i -91

                            BMW E36 320 -92
                            BMW E36 318is M-Sport -95
                            BMW E36 323i -99
                            BMW E90 330D -07 M-Sport
                            BMW E36 325i -92 "M3"

                            Comment

                            • fRONik-_-
                              Bimmer Fanatic
                              • Jun 2010
                              • 684
                              • Helsinki

                              #15
                              Noni kävin laittamassa akkunkengän paikalleen, ei vissiinkää mitää eroo tullu, otin pari pientä videoo missä näkyy miten auto käy, laitan ne kohta tänne. ja tosta O-renkaasta puheen ollen ei se sieltä ilmaa ime.
                              Nykyiset.
                              Harraste:
                              BMW E30 325i -88 700Hv
                              Käyttis: BMW F31 330D -14 M-Sport

                              Ex.
                              Volkswagen Golf 1.8 -9
                              2
                              Volkswagen Vento 1.8 -92
                              BMW E36 316i -92
                              BMW E36 320i -91

                              BMW E36 320 -92
                              BMW E36 318is M-Sport -95
                              BMW E36 323i -99
                              BMW E90 330D -07 M-Sport
                              BMW E36 325i -92 "M3"

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎