Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 328 lisää voimaa -projekti

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Takalo_kari
    BTCF Member
    • Mar 2007
    • 1359
    • tku

    #31
    Kyllä niitä aina muutoma milliä saa isonnettua..
    ja akselista saa myös 3mm pois per puoli.
    kasvaa toi koko tolla jo 4-5mm...
    Last edited by Takalo_kari; 17-11-2010, 21:18.
    Ihan itte kirjotin ylläolevan. Tekstissä olevat faktat saattavat olla kuitenkin fiktiota, tai vain ihan yksinkertaisesti vääriä.
    -On suositeltavaa suositella faktan tarkastusta.
    Kiitos ajastasi? :think

    Comment

    • pablo
      Bimmer Fanatic
      • Dec 2005
      • 732
      • Pirkanmaa

      #32
      Eipä taida olla toi kaasuläppä vakionakaan ensimmäinen pullonkaula tossa koneessa:think

      Comment

      • Cell
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2004
        • 7037
        • Uusikaupunki

        #33
        Originally posted by Radar View Post
        Mitä mieltä ootte tuosta 119 nm/l ominaisväännöstä mistä mainitsin? Voiko olla mahdollista?
        Vai olisiko kyseiselle motille tehty aika paljon muutakin kuin mainitut muutokset.....
        On se mahdollista, ei tommosiin kilpa/sporttimoottoreihin kannata verrata, harvemmin kun niissä on ainoana tavoitteena kova huippuvääntö.


        Se onkin sitten hauska vempele se lastutusvehje, mukana tulee yleensä softia mitkä on ihan kuralla ja parhailla saa moottorin paskaksi. Vakiosoftaa niillä ei voi modailla kun ne ei laske checksumeja ja ei se ihan joka jampalta edes onnistu vaikka laskisikin. En siis suosittelis ainakaan kenenkään toisen autoon laittamaan, voipi tulla ihan hivenen kallis keikka
        325i -08
        i3 REx -17
        M5 -98 Imolarot
        535i -90 N/A project (maatumassa)

        Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

        Comment

        • Takalo_kari
          BTCF Member
          • Mar 2007
          • 1359
          • tku

          #34
          Originally posted by Cell View Post
          On se mahdollista, ei tommosiin kilpa/sporttimoottoreihin kannata verrata, harvemmin kun niissä on ainoana tavoitteena kova huippuvääntö.


          Se onkin sitten hauska vempele se lastutusvehje, mukana tulee yleensä softia mitkä on ihan kuralla ja parhailla saa moottorin paskaksi. Vakiosoftaa niillä ei voi modailla kun ne ei laske checksumeja ja ei se ihan joka jampalta edes onnistu vaikka laskisikin. En siis suosittelis ainakaan kenenkään toisen autoon laittamaan, voipi tulla ihan hivenen kallis keikka

          Hommasin ton tiedonkeruun bemariin myös eli meinasin kattoa ennen lastutusta lambdat ennakon jne... ja sitte lastutuksen jälkeen uudelleen.

          jos menee ihan viturallee niin sitte vakio ohjelma takasin...

          se on kyllä harmi ettei voi itse säätää ennakoita tai rikastaa B-karttoja...


          Pablo: samalla kun sen imusarjan vaihto niin samalla noi kaasuläpätkin käsitteli...
          Last edited by Takalo_kari; 17-11-2010, 22:53.
          Ihan itte kirjotin ylläolevan. Tekstissä olevat faktat saattavat olla kuitenkin fiktiota, tai vain ihan yksinkertaisesti vääriä.
          -On suositeltavaa suositella faktan tarkastusta.
          Kiitos ajastasi? :think

          Comment

          • zJark
            BTCF Member
            • Sep 2005
            • 740
            • Ylöjärvi

            #35
            Siinä on topicin aloittaja oikeessa että, jos nyt jo virittäny 80e:llä niin ei sitä kyllä enää mieliksee paljo yli satasella viitti virittää.

            Rupee voimansiirto olee limitissä tässä vaiheessa. Toisaalta siihen luulis ~60e:llä saavan m5 laatikon johon on helppo tehdä itte isommat rattaat. Sillon se rattaitten teko maksaisi 0e. Tietty jos tekee siihen lastutuskoneeseen väännönrajotuksen?
            MTech II + Azev A //M20 “Baby Six“ Engine.- All Muscle, no Fat!
            +Volvo V70 hYrskYttimellä & Honda Hornet

            Comment

            • Radar
              Bimmer Rookie
              • Sep 2004
              • 120
              • Schrick-Region

              #36
              Originally posted by Cell View Post
              On se mahdollista, ei tommosiin kilpa/sporttimoottoreihin kannata verrata, harvemmin kun niissä on ainoana tavoitteena kova huippuvääntö.
              Ymmärsinkö oikein että M52b28:sta voi olla mahdollista saada 119 nm/Litra ominaisväännöt pelkillä nokilla, imusarjalla ja kunnon säädöllä?

              itsellä tulee mieleen että s54b32:sen csl versioon on panostettu hieman enemmän kuin ko. maamoottoriin. en oikein usko että tehdas tekee ns. supermalliin virityksiä jotka joka jamppa pystyy pistämään paremmaksi autotallivirityksillä, ottaen huomioon että csl:ssä on vain 17 hv enemmän hevosvoimia kuin perus m3:ssa. Eli kyseessä ei todellakaan ole kilpamoottori.

              Comment

              • Cell
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2004
                • 7037
                • Uusikaupunki

                #37
                Originally posted by Radar View Post
                Ymmärsinkö oikein että M52b28:sta voi olla mahdollista saada 119 nm/Litra ominaisväännöt pelkillä nokilla, imusarjalla ja kunnon säädöllä?

                itsellä tulee mieleen että s54b32:sen csl versioon on panostettu hieman enemmän kuin ko. maamoottoriin. en oikein usko että tehdas tekee ns. supermalliin virityksiä jotka joka jamppa pystyy pistämään paremmaksi autotallivirityksillä, ottaen huomioon että csl:ssä on vain 17 hv enemmän hevosvoimia kuin perus m3:ssa. Eli kyseessä ei todellakaan ole kilpamoottori.
                No ei toi nyt mitään niin ihmeellisen mahdotonta ole kun sattuu sopivat nenät ja ajoitukset niille. Siinä CSL:ssä on paljon tiukemmat päästörajat ja samalla rapiat 100hp enemmän ihan törkeän laajalla vetoalueella. Jollain pelkällä huippuväännöllä nyt ei juuri mitään tee, ei se ole kuin yksi numero muiden joukossa, ja noissakin tietty muutama nm suuntaan tai toiseen penkistä riippuen.

                edittiä sen verran että luultavasti korkeammat väännöt irtoaa sillä B28 omalla imusarjalla jos semmosia niin kovasti halajaa.
                Last edited by Cell; 18-11-2010, 00:01.
                325i -08
                i3 REx -17
                M5 -98 Imolarot
                535i -90 N/A project (maatumassa)

                Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                Comment

                • jannmann
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2003
                  • 5857
                  • Joccis City

                  #38
                  Originally posted by Aksuli89 View Post
                  tehtaan viritysputkisto.
                  Tollasta ei ole koskaan tohon saanut tehtaalta.
                  Kromattuja putkenpäitä kylläkin. Sua on myyjä kussut niin sanotusti ööganiin tossa putkisto jutussa.

                  Oletko käynyt autolla dynossa ennen sun modeja ?
                  Aprilia RSV4

                  Comment

                  • Ämmyskä
                    Bimmer Fanatic
                    • Apr 2010
                    • 191
                    • fin

                    #39
                    Originally posted by jannmann View Post
                    Tollasta ei ole koskaan tohon saanut tehtaalta.
                    Kromattuja putkenpäitä kylläkin. Sua on myyjä kussut niin sanotusti ööganiin tossa putkisto jutussa.

                    Oletko käynyt autolla dynossa ennen sun modeja ?
                    Heh joo itekki tuolle naureskelin . Topicin aloittaja vois huvikseen pari kuvaa laittaa tehtaan viritysputkistosta!
                    Last edited by Ämmyskä; 18-11-2010, 10:23.

                    Comment

                    • Takalo_kari
                      BTCF Member
                      • Mar 2007
                      • 1359
                      • tku

                      #40
                      Originally posted by Cell View Post
                      No ei toi nyt mitään niin ihmeellisen mahdotonta ole kun sattuu sopivat nenät ja ajoitukset niille. Siinä CSL:ssä on paljon tiukemmat päästörajat ja samalla rapiat 100hp enemmän ihan törkeän laajalla vetoalueella. Jollain pelkällä huippuväännöllä nyt ei juuri mitään tee, ei se ole kuin yksi numero muiden joukossa, ja noissakin tietty muutama nm suuntaan tai toiseen penkistä riippuen.

                      edittiä sen verran että luultavasti korkeammat väännöt irtoaa sillä B28 omalla imusarjalla jos semmosia niin kovasti halajaa.
                      Originally posted by Ämmyskä View Post
                      Heh joo itekki tuolle naureskelin . Topicin aloittaja vois huvikseen pari kuvaa laittaa tehtaan viritysputkistosta!


                      kuulema b28 imusarjalla on enemmän vääntöä ja m50 imusarjalla tippuu n. 10nm? mitä noita topicceja luin...


                      Voin mä siitä putkistosta kuvia ottaa, on siellä äänenvaimentimessa ainakin BMW logo, varaosanumero jne...


                      Kyllä tehdas viritysputkiakin valmistaa..

                      muistaakseni uudessa35i koneessa on vakiona 306hv ja tehtaan virityspaketilla saadaan 26hv lisää.. taisi tulla uusi imu ja pakosarja sekä putkisto ja jotain pientä muuta..

                      bmw myös valmistaa esimerkiksi hiilikuitupeilejä uuteen 3 sarjalaiseen...
                      (olen meinaan itse hypistelly sellasta autoa BMW JoyRide kiertueella muistaakseni keväällä oli sellanenkin ihme...)


                      Kertokaas samalla miten tähän foorumiin saa liitettyä kuvia?, olen vähän käsi noiden kanssa..
                      Ihan itte kirjotin ylläolevan. Tekstissä olevat faktat saattavat olla kuitenkin fiktiota, tai vain ihan yksinkertaisesti vääriä.
                      -On suositeltavaa suositella faktan tarkastusta.
                      Kiitos ajastasi? :think

                      Comment

                      • bemu2000
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2003
                        • 17799
                        • Jämsä

                        #41
                        laita kuvat esim. kuvat.fi sivustolle ja linkitä sitten tänne. huomattavasti parempi vaihtoehto.
                        TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                        Vanteet edullisesti
                        Nostureita ja rengaskoneita

                        Comment

                        • Supa
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2005
                          • 7597
                          • Järvenpää

                          #42
                          Originally posted by Aksuli89 View Post
                          kuulema b28 imusarjalla on enemmän vääntöä ja m50 imusarjalla tippuu n. 10nm? mitä noita topicceja luin...


                          Voin mä siitä putkistosta kuvia ottaa, on siellä äänenvaimentimessa ainakin BMW logo, varaosanumero jne...


                          Kyllä tehdas viritysputkiakin valmistaa..

                          muistaakseni uudessa35i koneessa on vakiona 306hv ja tehtaan virityspaketilla saadaan 26hv lisää.. taisi tulla uusi imu ja pakosarja sekä putkisto ja jotain pientä muuta..

                          bmw myös valmistaa esimerkiksi hiilikuitupeilejä uuteen 3 sarjalaiseen...
                          (olen meinaan itse hypistelly sellasta autoa BMW JoyRide kiertueella muistaakseni keväällä oli sellanenkin ihme...)


                          Kertokaas samalla miten tähän foorumiin saa liitettyä kuvia?, olen vähän käsi noiden kanssa..
                          Joo mutta e36 sarjaan ei moisia kilkkeitä ole ollut tarjolla.
                          Siellä voi olla toki jonkun muun mallin putkisto alla esim ämmästä.
                          - E90 320i LCI M-sport -09
                          - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                          Comment

                          • Perlenbacher
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2010
                            • 1103
                            • Suomi

                            #43
                            Ja muista että noissa B28:ssa on ollut vakiona peltiputkistoa. Milläs sä nyt meinaat oikeen sitä boksia ohjelmoida kun se ei tuolla KWP2000 vehkeellä onnistu? Hieno homma et joku jaksaa näitä viritellä, kun se nyt vaan on vaikein ja kallein tapa saada tehokkaampi auto.

                            p.s. noissa koneissa muuttuu sytytyksen ennakko parametrien mukaan, eli et voi lyödä sisään mitään kiinteää lukemaan. Tai varmaankin voit jos osaat, mutta tehot siinä vaan tippuu.

                            Comment

                            • Takalo_kari
                              BTCF Member
                              • Mar 2007
                              • 1359
                              • tku

                              #44
                              Originally posted by Perlenbacher View Post
                              Ja muista että noissa B28:ssa on ollut vakiona peltiputkistoa. Milläs sä nyt meinaat oikeen sitä boksia ohjelmoida kun se ei tuolla KWP2000 vehkeellä onnistu? Hieno homma et joku jaksaa näitä viritellä, kun se nyt vaan on vaikein ja kallein tapa saada tehokkaampi auto.

                              p.s. noissa koneissa muuttuu sytytyksen ennakko parametrien mukaan, eli et voi lyödä sisään mitään kiinteää lukemaan. Tai varmaankin voit jos osaat, mutta tehot siinä vaan tippuu.

                              Tossa tulee mukana sellanen piuha millä saa ajettua sen ohjelman ton huoltoportin kautta (sama mesta mistä nollataan öljynvaihtokoodit jne)

                              Otan ensin vakio-ohjelman talteen ja sitten ajan uuden.

                              Tarkoitus olisi tehdä tämä oikeen tieteellisesti eli menen AMK:n penkkiin -> penkitetään -> softa tupaan ja penkitetäään uudestaan.

                              Laitan sitten tietoa tänne että oliko henkimaailman hommia vai ei.

                              Samalla nään lambdat ennakot jne... eli onko tämä turvallinen lastu vai paskalastu..

                              Samalla saan tietää paljonko m50imusarja kaasuläpät ja tuo putkisto tuo lisää hönkää
                              Ihan itte kirjotin ylläolevan. Tekstissä olevat faktat saattavat olla kuitenkin fiktiota, tai vain ihan yksinkertaisesti vääriä.
                              -On suositeltavaa suositella faktan tarkastusta.
                              Kiitos ajastasi? :think

                              Comment

                              • jannmann
                                Bimmer Enthusiast
                                • Feb 2003
                                • 5857
                                • Joccis City

                                #45
                                Originally posted by Aksuli89 View Post
                                Samalla saan tietää paljonko m50imusarja kaasuläpät ja tuo putkisto tuo lisää hönkää
                                Mihis vertaat kun auto ei ole käynyt vakiona samassa penkissä ?
                                Aprilia RSV4

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎