Ihan itte kirjotin ylläolevan. Tekstissä olevat faktat saattavat olla kuitenkin fiktiota, tai vain ihan yksinkertaisesti vääriä.
-On suositeltavaa suositella faktan tarkastusta.
Kiitos ajastasi? :think
Mitä mieltä ootte tuosta 119 nm/l ominaisväännöstä mistä mainitsin? Voiko olla mahdollista?
Vai olisiko kyseiselle motille tehty aika paljon muutakin kuin mainitut muutokset.....
On se mahdollista, ei tommosiin kilpa/sporttimoottoreihin kannata verrata, harvemmin kun niissä on ainoana tavoitteena kova huippuvääntö.
Se onkin sitten hauska vempele se lastutusvehje, mukana tulee yleensä softia mitkä on ihan kuralla ja parhailla saa moottorin paskaksi. Vakiosoftaa niillä ei voi modailla kun ne ei laske checksumeja ja ei se ihan joka jampalta edes onnistu vaikka laskisikin. En siis suosittelis ainakaan kenenkään toisen autoon laittamaan, voipi tulla ihan hivenen kallis keikka
On se mahdollista, ei tommosiin kilpa/sporttimoottoreihin kannata verrata, harvemmin kun niissä on ainoana tavoitteena kova huippuvääntö.
Se onkin sitten hauska vempele se lastutusvehje, mukana tulee yleensä softia mitkä on ihan kuralla ja parhailla saa moottorin paskaksi. Vakiosoftaa niillä ei voi modailla kun ne ei laske checksumeja ja ei se ihan joka jampalta edes onnistu vaikka laskisikin. En siis suosittelis ainakaan kenenkään toisen autoon laittamaan, voipi tulla ihan hivenen kallis keikka
Hommasin ton tiedonkeruun bemariin myös eli meinasin kattoa ennen lastutusta lambdat ennakon jne... ja sitte lastutuksen jälkeen uudelleen.
jos menee ihan viturallee niin sitte vakio ohjelma takasin...
se on kyllä harmi ettei voi itse säätää ennakoita tai rikastaa B-karttoja...
Pablo: samalla kun sen imusarjan vaihto niin samalla noi kaasuläpätkin käsitteli...
Ihan itte kirjotin ylläolevan. Tekstissä olevat faktat saattavat olla kuitenkin fiktiota, tai vain ihan yksinkertaisesti vääriä.
-On suositeltavaa suositella faktan tarkastusta.
Kiitos ajastasi? :think
Siinä on topicin aloittaja oikeessa että, jos nyt jo virittäny 80e:llä niin ei sitä kyllä enää mieliksee paljo yli satasella viitti virittää.
Rupee voimansiirto olee limitissä tässä vaiheessa. Toisaalta siihen luulis ~60e:llä saavan m5 laatikon johon on helppo tehdä itte isommat rattaat. Sillon se rattaitten teko maksaisi 0e. Tietty jos tekee siihen lastutuskoneeseen väännönrajotuksen?
MTech II + Azev A //M20 “Baby Six“ Engine.- All Muscle, no Fat!
+Volvo V70 hYrskYttimellä & Honda Hornet
On se mahdollista, ei tommosiin kilpa/sporttimoottoreihin kannata verrata, harvemmin kun niissä on ainoana tavoitteena kova huippuvääntö.
Ymmärsinkö oikein että M52b28:sta voi olla mahdollista saada 119 nm/Litra ominaisväännöt pelkillä nokilla, imusarjalla ja kunnon säädöllä?
itsellä tulee mieleen että s54b32:sen csl versioon on panostettu hieman enemmän kuin ko. maamoottoriin. en oikein usko että tehdas tekee ns. supermalliin virityksiä jotka joka jamppa pystyy pistämään paremmaksi autotallivirityksillä, ottaen huomioon että csl:ssä on vain 17 hv enemmän hevosvoimia kuin perus m3:ssa. Eli kyseessä ei todellakaan ole kilpamoottori.
Ymmärsinkö oikein että M52b28:sta voi olla mahdollista saada 119 nm/Litra ominaisväännöt pelkillä nokilla, imusarjalla ja kunnon säädöllä?
itsellä tulee mieleen että s54b32:sen csl versioon on panostettu hieman enemmän kuin ko. maamoottoriin. en oikein usko että tehdas tekee ns. supermalliin virityksiä jotka joka jamppa pystyy pistämään paremmaksi autotallivirityksillä, ottaen huomioon että csl:ssä on vain 17 hv enemmän hevosvoimia kuin perus m3:ssa. Eli kyseessä ei todellakaan ole kilpamoottori.
No ei toi nyt mitään niin ihmeellisen mahdotonta ole kun sattuu sopivat nenät ja ajoitukset niille. Siinä CSL:ssä on paljon tiukemmat päästörajat ja samalla rapiat 100hp enemmän ihan törkeän laajalla vetoalueella. Jollain pelkällä huippuväännöllä nyt ei juuri mitään tee, ei se ole kuin yksi numero muiden joukossa, ja noissakin tietty muutama nm suuntaan tai toiseen penkistä riippuen.
edittiä sen verran että luultavasti korkeammat väännöt irtoaa sillä B28 omalla imusarjalla jos semmosia niin kovasti halajaa.
No ei toi nyt mitään niin ihmeellisen mahdotonta ole kun sattuu sopivat nenät ja ajoitukset niille. Siinä CSL:ssä on paljon tiukemmat päästörajat ja samalla rapiat 100hp enemmän ihan törkeän laajalla vetoalueella. Jollain pelkällä huippuväännöllä nyt ei juuri mitään tee, ei se ole kuin yksi numero muiden joukossa, ja noissakin tietty muutama nm suuntaan tai toiseen penkistä riippuen.
edittiä sen verran että luultavasti korkeammat väännöt irtoaa sillä B28 omalla imusarjalla jos semmosia niin kovasti halajaa.
Heh joo itekki tuolle naureskelin . Topicin aloittaja vois huvikseen pari kuvaa laittaa tehtaan viritysputkistosta!
kuulema b28 imusarjalla on enemmän vääntöä ja m50 imusarjalla tippuu n. 10nm? mitä noita topicceja luin...
Voin mä siitä putkistosta kuvia ottaa, on siellä äänenvaimentimessa ainakin BMW logo, varaosanumero jne...
Kyllä tehdas viritysputkiakin valmistaa..
muistaakseni uudessa35i koneessa on vakiona 306hv ja tehtaan virityspaketilla saadaan 26hv lisää.. taisi tulla uusi imu ja pakosarja sekä putkisto ja jotain pientä muuta..
bmw myös valmistaa esimerkiksi hiilikuitupeilejä uuteen 3 sarjalaiseen...
(olen meinaan itse hypistelly sellasta autoa BMW JoyRide kiertueella muistaakseni keväällä oli sellanenkin ihme...)
Kertokaas samalla miten tähän foorumiin saa liitettyä kuvia?, olen vähän käsi noiden kanssa..
Ihan itte kirjotin ylläolevan. Tekstissä olevat faktat saattavat olla kuitenkin fiktiota, tai vain ihan yksinkertaisesti vääriä.
-On suositeltavaa suositella faktan tarkastusta.
Kiitos ajastasi? :think
kuulema b28 imusarjalla on enemmän vääntöä ja m50 imusarjalla tippuu n. 10nm? mitä noita topicceja luin...
Voin mä siitä putkistosta kuvia ottaa, on siellä äänenvaimentimessa ainakin BMW logo, varaosanumero jne...
Kyllä tehdas viritysputkiakin valmistaa..
muistaakseni uudessa35i koneessa on vakiona 306hv ja tehtaan virityspaketilla saadaan 26hv lisää.. taisi tulla uusi imu ja pakosarja sekä putkisto ja jotain pientä muuta..
bmw myös valmistaa esimerkiksi hiilikuitupeilejä uuteen 3 sarjalaiseen...
(olen meinaan itse hypistelly sellasta autoa BMW JoyRide kiertueella muistaakseni keväällä oli sellanenkin ihme...)
Kertokaas samalla miten tähän foorumiin saa liitettyä kuvia?, olen vähän käsi noiden kanssa..
Joo mutta e36 sarjaan ei moisia kilkkeitä ole ollut tarjolla.
Siellä voi olla toki jonkun muun mallin putkisto alla esim ämmästä.
Ja muista että noissa B28:ssa on ollut vakiona peltiputkistoa. Milläs sä nyt meinaat oikeen sitä boksia ohjelmoida kun se ei tuolla KWP2000 vehkeellä onnistu? Hieno homma et joku jaksaa näitä viritellä, kun se nyt vaan on vaikein ja kallein tapa saada tehokkaampi auto.
p.s. noissa koneissa muuttuu sytytyksen ennakko parametrien mukaan, eli et voi lyödä sisään mitään kiinteää lukemaan. Tai varmaankin voit jos osaat, mutta tehot siinä vaan tippuu.
Ja muista että noissa B28:ssa on ollut vakiona peltiputkistoa. Milläs sä nyt meinaat oikeen sitä boksia ohjelmoida kun se ei tuolla KWP2000 vehkeellä onnistu? Hieno homma et joku jaksaa näitä viritellä, kun se nyt vaan on vaikein ja kallein tapa saada tehokkaampi auto.
p.s. noissa koneissa muuttuu sytytyksen ennakko parametrien mukaan, eli et voi lyödä sisään mitään kiinteää lukemaan. Tai varmaankin voit jos osaat, mutta tehot siinä vaan tippuu.
Tossa tulee mukana sellanen piuha millä saa ajettua sen ohjelman ton huoltoportin kautta (sama mesta mistä nollataan öljynvaihtokoodit jne)
Otan ensin vakio-ohjelman talteen ja sitten ajan uuden.
Tarkoitus olisi tehdä tämä oikeen tieteellisesti eli menen AMK:n penkkiin -> penkitetään -> softa tupaan ja penkitetäään uudestaan.
Laitan sitten tietoa tänne että oliko henkimaailman hommia vai ei.
Samalla nään lambdat ennakot jne... eli onko tämä turvallinen lastu vai paskalastu..
Samalla saan tietää paljonko m50imusarja kaasuläpät ja tuo putkisto tuo lisää hönkää
Ihan itte kirjotin ylläolevan. Tekstissä olevat faktat saattavat olla kuitenkin fiktiota, tai vain ihan yksinkertaisesti vääriä.
-On suositeltavaa suositella faktan tarkastusta.
Kiitos ajastasi? :think
Comment