WinOLS tarvii sitten OLS227 pluginin jotta saa laskettua checksumit tolle MS41 purkille. Plugini pitää hommata erikseen käsittääkseni.
Purnukan säätäminen itelläkin tässä työnalla.
WinOLS tarvii sitten OLS227 pluginin jotta saa laskettua checksumit tolle MS41 purkille. Plugini pitää hommata erikseen käsittääkseni.
Purnukan säätäminen itelläkin tässä työnalla.
Kun saat oman purkkisi kuntoon niin haluatko lähettää tekeleesi minulle?
Ihan itte kirjotin ylläolevan. Tekstissä olevat faktat saattavat olla kuitenkin fiktiota, tai vain ihan yksinkertaisesti vääriä.
-On suositeltavaa suositella faktan tarkastusta.
Kiitos ajastasi? :think
Muistin juuri että jätin kaverin romukasaan 3.0l alpinan putkiston, se on varmaan isompi kun tuo 328 putkisto mikälie siellä nyt onkin? voisi vaihtaa tuon nykyisen alpinan putkeen
Jos alpinan putki on isompi hengittää se vapaammin...
mahtaako sopia suoraan alle?
"E36" korimallisesta 3.0l alpinasta
328iin
Ihan itte kirjotin ylläolevan. Tekstissä olevat faktat saattavat olla kuitenkin fiktiota, tai vain ihan yksinkertaisesti vääriä.
-On suositeltavaa suositella faktan tarkastusta.
Kiitos ajastasi? :think
Muistin juuri että jätin kaverin romukasaan 3.0l alpinan putkiston, se on varmaan isompi kun tuo 328 putkisto mikälie siellä nyt onkin? voisi vaihtaa tuon alpinan putken tilalle mikäli tuo putkeni ei olekkaan virviri putki,,,
Jos alpinan putki on isompi hengittää se vapaammin... tosin toi äänenvaimennin alpinan putkessa on hieman tyhjän oloinen : DD
mahtaako sopia suoraan alle?
"E36" korimallisesta 3.0l alpinasta
328iin
putki on vakiona jo ihan reilu eikä ahdista siellä. alkaa kuulostaa aika purkkaviritykseltä. aloita nyt vaikka niistä nokista se homma.
Lähtökohta on jo niin pillurallivirityksen kuuloinen, että en usko tehon kasvaneen kuin max 5%, todennäköisempää on tehojen lasku. Kai olet tietoinen että ei isompi ole aina parempaa automaailmassa, vaikka Pera koittaa torilla parkissa niin väittää. Vaparin virittäminen on kallista, todella kallista, budjetti on hieno asia, sulla siinä on vain pilkku väärässä kohdassa. Kuten joku totesi, 5000eur saa jo jotaan aikaan, ei 50eur:lla.
Yhteenveto: a) unohda sätöstely b) säästä ja teetä c) opiskele, säästä ja tee itse.
Tuli mieleen jo että alottaja on trolli, valitettavasti taitaa kuitenkin olla tosissaan karjalalippis päässä. Noh, on hyvää huumoria työpäivään.
Tuli mieleen jo että alottaja on trolli, valitettavasti taitaa kuitenkin olla tosissaan karjalalippis päässä. Noh, on hyvää huumoria työpäivään.
Älä mitää... 2 sivua kun lukas nii oli jo oikeestaan varma siitä. Ei millää viittis enää 200e sijottaa ja hp pitäis saada niin maan per*eleesti.
Ainii... tästä tuli mielee että perkeles kun ajatuksissani nakkasin S85B50:sen naapurin tontille täytemaaksi . Heitän sen tupaa jos ei tuon m20:sen lastutus onnistu ja harjottelen sillä . Voi tulla enemmän HP.
MTech II + Azev A //M20 “Baby Six“ Engine.- All Muscle, no Fat!
+Volvo V70 hYrskYttimellä & Honda Hornet
Kun saat oman purkkisi kuntoon niin haluatko lähettää tekeleesi minulle?
HAHAAH Kai oot soittanu hariselle että laitatko chippiä tulemaan että katot millasen se on saanu tehtyä
Oikeasti hyvä mies, kuten tähän topicciin joku sua on jo ohjeistanut.
Osta niillä hiluillasi uudet öljyt, suodattimet, tulpat jne huolto osia ja aja sillä vakiolla. Säästä rahojasi ja hermojasi sen pari vuotta ja osta tilalle vaikkapa M3.
HAHAAH Kai oot soittanu hariselle että laitatko chippiä tulemaan että katot millasen se on saanu tehtyä
Oikeasti hyvä mies, kuten tähän topicciin joku sua on jo ohjeistanut.
Osta niillä hiluillasi uudet öljyt, suodattimet, tulpat jne huolto osia ja aja sillä vakiolla. Säästä rahojasi ja hermojasi sen pari vuotta ja osta tilalle vaikkapa M3.
Kuten jo sanoin mitään kallista ei ole tarkotus tehdä, lähinnä purkaamosta haetuilla osilla saa paljon jo aikaan ja etenkin kun tekee itse.
jos tolla imusarjalla on saatu 20hv tehonlisäystä niin minusta tuo 80e ei todellakaan ole paha hinta.
Käytetyt nokat voisi saada 200 eurolla tai sitten käy viilauttamassa noita nykyisiä, eikä kannen avartaminenkaan kovin kallista ole.
sanotaa että 500eurolla tekee jo paljon jos tietää mistä hakee ja mitä hakee.
Jos sitä rahaa on laittaa paljon niin miksi ei samalla hakisi M3:a ja jokainen osaa rakentaa varmasti tehokkaan auton isolla budjetilla.
Vai olenko väärässä?
Esimerkkinä vanha mk4 GTI golffi, sain autosta ulos yli 180hv yhdellä pienellä komponentilla ja muutomalla johdolla, joka maksoi muistaakseni yhteensä n. 3euroa. ahtojen kanssa kikkailuun liittyy toi komponentti.
Silloinkin kaikki sanoivat että tuosta ei tule mitään, ja osta suoraan S3 jos haluat enemmän voimaa tai heitä K04 ahdin, ei kannata viritellä tulee kallista... jne..
Ei sen todellakaan aina tarvitse olla kallista.
ps. uudet tulpat, öljyt, suodatimet jne.. on vaihdettu 2viikkoa sitten
Ihan itte kirjotin ylläolevan. Tekstissä olevat faktat saattavat olla kuitenkin fiktiota, tai vain ihan yksinkertaisesti vääriä.
-On suositeltavaa suositella faktan tarkastusta.
Kiitos ajastasi? :think
Esimerkkinä vanha mk4 GTI golffi, sain autosta ulos yli 180hv yhdellä pienellä komponentilla ja muutomalla johdolla, joka maksoi muistaakseni yhteensä n. 3euroa. ahtojen kanssa kikkailuun liittyy toi komponentti.
Silloinkin kaikki sanoivat että tuosta ei tule mitään, ja osta suoraan S3 jos haluat enemmän voimaa tai heitä K04 ahdin, ei kannata viritellä tulee kallista... jne..
No tuo nyt on vähä huono esimerkki verrattuna M52:seen. Ja yleensäkkin jos on ahdettu peli vs. vapari.
Bemari on ottanut tästä koneesta aika hyvin tehoja jo tehtaalla irti ja jos siellä jokin palikka selkeästi ahdistaisi niin todennäköisesti se olisi myös tehtaalla osattu korjata.
Tietysti tehdas ei hae huipputehoja vaan myös vääntöä alakierroksilla ajettavuuden takia.
M52 imusarjalla on esimerkiksi haettu juuri alavääntöä. Pitkät ja kapeat kanavat lisäävät virtausnopeutta pienillä kierroksilla ja parantavat sylinterin täyttöä.
Ilmeisesti samaa ideaa kannen kanavien kohdalla. Itse siistin vain valujäljet pois enkä alkanut kairaamaan kanavia turhaan isommiksi, ilman kunnon virtauspenkkiä olis todennäköisesti mennyt vaan huonommaksi.
Kanavien teko osaavalla kaverilla penkissä maksaa kuitenkin yleensä touhutonnin verran.
Itse hommasin tuohon läppärungot nokkien kaveriksi, en ala arvuuttelemaan nyt vielä miten huipputehojen ja alaväännön kanssa käy mutta selviää myöhemmin kyllä.
Ja mikäli vaatii niin käytetään kansi myöhemmin virtauspenkissä tarkastuksessa ja kanavien muotoilussa.
Ettei ihan offtopiciksi menisi niin mitkä on 325:sen nokkien speksit? Nosto ja asteet? eikai tuossa voi suurta eroa olla 328 kanssa?
Sensijaan halvin ratkaisu on hommat S52 nokat jenkkilästä, näillä on jo kivasti eroa vakioihin, speksit löytyy esim. tuolta mun projektitopicista
Esimerkkinä vanha mk4 GTI golffi, sain autosta ulos yli 180hv yhdellä pienellä komponentilla ja muutomalla johdolla, joka maksoi muistaakseni yhteensä n. 3euroa. ahtojen kanssa kikkailuun liittyy toi komponentti.
Silloinkin kaikki sanoivat että tuosta ei tule mitään, ja osta suoraan S3 jos haluat enemmän voimaa tai heitä K04 ahdin, ei kannata viritellä tulee kallista... jne..
Ei sen todellakaan aina tarvitse olla kallista.
Hyvä vertaus..Yksi helpoimpia koneita "kutitella" tuo GTI:n kone jollei helpoin. Ahdot on ko. laitoksessa varsin alhaiset vakiona, nostamalla hiukan on jo aivan toinen laite, luonnollisesti kestävyyden kustannuksella..Long life vehkeeksi kun sekin on suunniteltu.
Kyllä se vain ihan fakta on, halvalla ei saa hyvää, saatika kestävää.
Juu... sillä 500e:llä saa yläpääntiivistesarjan, kannenpultit ja käytetyt vakionokat(ehkä).
Missäs kohtaa sitä voimaa sitten otetaan ulos.
Noitten kepukoitten hionta on villistiheitettynä ~200e/akseli. Uuden "viri"imunokan saa halvimmillaan n.300e ja siihen sitten vanoksettoman imu pakopuolelle ~100e?
Tämä ehkä edullisin tapa tuunata nokka puolta.
Kansi työ... jos sille jotain tehdään voi olla halvimmillaan 500e mutta sanoisin ennemmin että 1ke.
Ja koska et saa tuolle ohjaukselle tehtyä mitää niin uudelleen ohjelmointi harisella tms. on taas yhen 500, tietty about vajaalla tonnilla saa siihen megan säädettynä.
Voi olla että olen sitten itse ihan pihalla.
MTech II + Azev A //M20 “Baby Six“ Engine.- All Muscle, no Fat!
+Volvo V70 hYrskYttimellä & Honda Hornet
Comment