Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 328 lisää voimaa -projekti

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Supa
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2005
    • 7597
    • Järvenpää

    #61
    WinOLS tarvii sitten OLS227 pluginin jotta saa laskettua checksumit tolle MS41 purkille. Plugini pitää hommata erikseen käsittääkseni.
    Purnukan säätäminen itelläkin tässä työnalla.
    - E90 320i LCI M-sport -09
    - Porsche Boxster 987 2.7 -07

    Comment

    • Takalo_kari
      BTCF Member
      • Mar 2007
      • 1359
      • tku

      #62
      Originally posted by Supa View Post
      WinOLS tarvii sitten OLS227 pluginin jotta saa laskettua checksumit tolle MS41 purkille. Plugini pitää hommata erikseen käsittääkseni.
      Purnukan säätäminen itelläkin tässä työnalla.

      Kun saat oman purkkisi kuntoon niin haluatko lähettää tekeleesi minulle?
      Ihan itte kirjotin ylläolevan. Tekstissä olevat faktat saattavat olla kuitenkin fiktiota, tai vain ihan yksinkertaisesti vääriä.
      -On suositeltavaa suositella faktan tarkastusta.
      Kiitos ajastasi? :think

      Comment

      • Supa
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2005
        • 7597
        • Järvenpää

        #63
        Originally posted by Aksuli89 View Post
        Kun saat oman purkkisi kuntoon niin haluatko lähettää tekeleesi minulle?
        Empä oikeestaan
        - E90 320i LCI M-sport -09
        - Porsche Boxster 987 2.7 -07

        Comment

        • Takalo_kari
          BTCF Member
          • Mar 2007
          • 1359
          • tku

          #64
          Muistin juuri että jätin kaverin romukasaan 3.0l alpinan putkiston, se on varmaan isompi kun tuo 328 putkisto mikälie siellä nyt onkin? voisi vaihtaa tuon nykyisen alpinan putkeen

          Jos alpinan putki on isompi hengittää se vapaammin...

          mahtaako sopia suoraan alle?
          "E36" korimallisesta 3.0l alpinasta
          328iin
          Last edited by Takalo_kari; 23-11-2010, 11:24.
          Ihan itte kirjotin ylläolevan. Tekstissä olevat faktat saattavat olla kuitenkin fiktiota, tai vain ihan yksinkertaisesti vääriä.
          -On suositeltavaa suositella faktan tarkastusta.
          Kiitos ajastasi? :think

          Comment

          • bemu2000
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2003
            • 17799
            • Jämsä

            #65
            Originally posted by Aksuli89 View Post
            Muistin juuri että jätin kaverin romukasaan 3.0l alpinan putkiston, se on varmaan isompi kun tuo 328 putkisto mikälie siellä nyt onkin? voisi vaihtaa tuon alpinan putken tilalle mikäli tuo putkeni ei olekkaan virviri putki,,,

            Jos alpinan putki on isompi hengittää se vapaammin... tosin toi äänenvaimennin alpinan putkessa on hieman tyhjän oloinen : DD

            mahtaako sopia suoraan alle?
            "E36" korimallisesta 3.0l alpinasta
            328iin


            putki on vakiona jo ihan reilu eikä ahdista siellä. alkaa kuulostaa aika purkkaviritykseltä. aloita nyt vaikka niistä nokista se homma.
            TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
            Vanteet edullisesti
            Nostureita ja rengaskoneita

            Comment

            • jr66
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2006
              • 16368
              • Asikkala

              #66
              Originally posted by bemu2000 View Post
              putki on vakiona jo ihan reilu eikä ahdista siellä. alkaa kuulostaa aika purkkaviritykseltä. aloita nyt vaikka niistä nokista se homma.
              Eikös se ollut yli budjetin ?

              Comment

              • Jolli
                Bimmer Enthusiast
                • Dec 2006
                • 2556
                • Virolahti

                #67
                Lähtökohta on jo niin pillurallivirityksen kuuloinen, että en usko tehon kasvaneen kuin max 5%, todennäköisempää on tehojen lasku. Kai olet tietoinen että ei isompi ole aina parempaa automaailmassa, vaikka Pera koittaa torilla parkissa niin väittää. Vaparin virittäminen on kallista, todella kallista, budjetti on hieno asia, sulla siinä on vain pilkku väärässä kohdassa. Kuten joku totesi, 5000eur saa jo jotaan aikaan, ei 50eur:lla.

                Yhteenveto: a) unohda sätöstely b) säästä ja teetä c) opiskele, säästä ja tee itse.

                Tuli mieleen jo että alottaja on trolli, valitettavasti taitaa kuitenkin olla tosissaan karjalalippis päässä. Noh, on hyvää huumoria työpäivään.
                Jolli Detailing -kulkupelit kiiltäväksi-

                Myös vikakoodien luvut, huollot sekä korjaukset. Kaikki merkit!
                PM tavoittaa, puhelimella ei.

                Comment

                • zJark
                  BTCF Member
                  • Sep 2005
                  • 740
                  • Ylöjärvi

                  #68
                  Originally posted by Jolli View Post
                  Tuli mieleen jo että alottaja on trolli, valitettavasti taitaa kuitenkin olla tosissaan karjalalippis päässä. Noh, on hyvää huumoria työpäivään.
                  Älä mitää... 2 sivua kun lukas nii oli jo oikeestaan varma siitä. Ei millää viittis enää 200e sijottaa ja hp pitäis saada niin maan per*eleesti.

                  Ainii... tästä tuli mielee että perkeles kun ajatuksissani nakkasin S85B50:sen naapurin tontille täytemaaksi . Heitän sen tupaa jos ei tuon m20:sen lastutus onnistu ja harjottelen sillä . Voi tulla enemmän HP.
                  MTech II + Azev A //M20 “Baby Six“ Engine.- All Muscle, no Fat!
                  +Volvo V70 hYrskYttimellä & Honda Hornet

                  Comment

                  • duuk
                    Moderator
                    • Dec 2006
                    • 10494
                    • Saaressa

                    #69
                    Originally posted by Aksuli89 View Post
                    Kun saat oman purkkisi kuntoon niin haluatko lähettää tekeleesi minulle?
                    HAHAAH Kai oot soittanu hariselle että laitatko chippiä tulemaan että katot millasen se on saanu tehtyä
                    Oikeasti hyvä mies, kuten tähän topicciin joku sua on jo ohjeistanut.
                    Osta niillä hiluillasi uudet öljyt, suodattimet, tulpat jne huolto osia ja aja sillä vakiolla. Säästä rahojasi ja hermojasi sen pari vuotta ja osta tilalle vaikkapa M3.

                    duke's garage:
                    Suzuki R50
                    E39 ///M5 2000 & E46 /// M3 2003 & E36 323ti 1999
                    M10 M20 M30 M40 M42 M50 M52 M54 M60 M62
                    S38 S54 S62

                    instagram: _duuk

                    Comment

                    • Takalo_kari
                      BTCF Member
                      • Mar 2007
                      • 1359
                      • tku

                      #70
                      Originally posted by duuk View Post
                      HAHAAH Kai oot soittanu hariselle että laitatko chippiä tulemaan että katot millasen se on saanu tehtyä
                      Oikeasti hyvä mies, kuten tähän topicciin joku sua on jo ohjeistanut.
                      Osta niillä hiluillasi uudet öljyt, suodattimet, tulpat jne huolto osia ja aja sillä vakiolla. Säästä rahojasi ja hermojasi sen pari vuotta ja osta tilalle vaikkapa M3.

                      Kuten jo sanoin mitään kallista ei ole tarkotus tehdä, lähinnä purkaamosta haetuilla osilla saa paljon jo aikaan ja etenkin kun tekee itse.

                      kuulostaako kalliilta tähän mennessä:

                      m50. imusarja 80e + tiivisteet yms.
                      Suurennetut kaasuläpät 0e
                      Alpinan putkisto löytyy varastosta 0e

                      jos tolla imusarjalla on saatu 20hv tehonlisäystä niin minusta tuo 80e ei todellakaan ole paha hinta.

                      Käytetyt nokat voisi saada 200 eurolla tai sitten käy viilauttamassa noita nykyisiä, eikä kannen avartaminenkaan kovin kallista ole.

                      sanotaa että 500eurolla tekee jo paljon jos tietää mistä hakee ja mitä hakee.

                      Jos sitä rahaa on laittaa paljon niin miksi ei samalla hakisi M3:a ja jokainen osaa rakentaa varmasti tehokkaan auton isolla budjetilla.

                      Vai olenko väärässä?


                      Esimerkkinä vanha mk4 GTI golffi, sain autosta ulos yli 180hv yhdellä pienellä komponentilla ja muutomalla johdolla, joka maksoi muistaakseni yhteensä n. 3euroa. ahtojen kanssa kikkailuun liittyy toi komponentti.
                      Silloinkin kaikki sanoivat että tuosta ei tule mitään, ja osta suoraan S3 jos haluat enemmän voimaa tai heitä K04 ahdin, ei kannata viritellä tulee kallista... jne..

                      Ei sen todellakaan aina tarvitse olla kallista.


                      ps. uudet tulpat, öljyt, suodatimet jne.. on vaihdettu 2viikkoa sitten
                      Last edited by Takalo_kari; 23-11-2010, 11:41.
                      Ihan itte kirjotin ylläolevan. Tekstissä olevat faktat saattavat olla kuitenkin fiktiota, tai vain ihan yksinkertaisesti vääriä.
                      -On suositeltavaa suositella faktan tarkastusta.
                      Kiitos ajastasi? :think

                      Comment

                      • JJT
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2005
                        • 6693
                        • .......

                        #71
                        Originally posted by Aksuli89 View Post
                        eikä kannen avartaminenkaan kovin kallista ole.
                        Mihin hintaan joku porttaa sulle kannen jos se ei kerran kovin kallista ole? Vielä niin ettei virtaukset laske 50%
                        Last edited by JJT; 23-11-2010, 11:40.
                        Myyn:
                        M10/20/52 E30-E36 osia

                        Comment

                        • Hammu
                          Moderator
                          • Nov 2006
                          • 3971
                          • Nurmijärvi

                          #72
                          Osaatko sitten yhtään perustella miks näitä tehokkaita M52B28 moottorisia ei oo foorumilla pilvinpimein jos viikkorahoilla voi virittää reilusti?

                          Comment

                          • Supa
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2005
                            • 7597
                            • Järvenpää

                            #73
                            Originally posted by Aksuli89 View Post
                            Esimerkkinä vanha mk4 GTI golffi, sain autosta ulos yli 180hv yhdellä pienellä komponentilla ja muutomalla johdolla, joka maksoi muistaakseni yhteensä n. 3euroa. ahtojen kanssa kikkailuun liittyy toi komponentti.
                            Silloinkin kaikki sanoivat että tuosta ei tule mitään, ja osta suoraan S3 jos haluat enemmän voimaa tai heitä K04 ahdin, ei kannata viritellä tulee kallista... jne..
                            No tuo nyt on vähä huono esimerkki verrattuna M52:seen. Ja yleensäkkin jos on ahdettu peli vs. vapari.
                            Bemari on ottanut tästä koneesta aika hyvin tehoja jo tehtaalla irti ja jos siellä jokin palikka selkeästi ahdistaisi niin todennäköisesti se olisi myös tehtaalla osattu korjata.
                            Tietysti tehdas ei hae huipputehoja vaan myös vääntöä alakierroksilla ajettavuuden takia.

                            M52 imusarjalla on esimerkiksi haettu juuri alavääntöä. Pitkät ja kapeat kanavat lisäävät virtausnopeutta pienillä kierroksilla ja parantavat sylinterin täyttöä.
                            Ilmeisesti samaa ideaa kannen kanavien kohdalla. Itse siistin vain valujäljet pois enkä alkanut kairaamaan kanavia turhaan isommiksi, ilman kunnon virtauspenkkiä olis todennäköisesti mennyt vaan huonommaksi.
                            Kanavien teko osaavalla kaverilla penkissä maksaa kuitenkin yleensä touhutonnin verran.
                            Itse hommasin tuohon läppärungot nokkien kaveriksi, en ala arvuuttelemaan nyt vielä miten huipputehojen ja alaväännön kanssa käy mutta selviää myöhemmin kyllä.
                            Ja mikäli vaatii niin käytetään kansi myöhemmin virtauspenkissä tarkastuksessa ja kanavien muotoilussa.

                            Ettei ihan offtopiciksi menisi niin mitkä on 325:sen nokkien speksit? Nosto ja asteet? eikai tuossa voi suurta eroa olla 328 kanssa?
                            Sensijaan halvin ratkaisu on hommat S52 nokat jenkkilästä, näillä on jo kivasti eroa vakioihin, speksit löytyy esim. tuolta mun projektitopicista
                            - E90 320i LCI M-sport -09
                            - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                            Comment

                            • Janzki
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2005
                              • 4947
                              • Lohja

                              #74
                              Originally posted by Aksuli89 View Post
                              Esimerkkinä vanha mk4 GTI golffi, sain autosta ulos yli 180hv yhdellä pienellä komponentilla ja muutomalla johdolla, joka maksoi muistaakseni yhteensä n. 3euroa. ahtojen kanssa kikkailuun liittyy toi komponentti.
                              Silloinkin kaikki sanoivat että tuosta ei tule mitään, ja osta suoraan S3 jos haluat enemmän voimaa tai heitä K04 ahdin, ei kannata viritellä tulee kallista... jne..

                              Ei sen todellakaan aina tarvitse olla kallista.
                              Hyvä vertaus..Yksi helpoimpia koneita "kutitella" tuo GTI:n kone jollei helpoin. Ahdot on ko. laitoksessa varsin alhaiset vakiona, nostamalla hiukan on jo aivan toinen laite, luonnollisesti kestävyyden kustannuksella..Long life vehkeeksi kun sekin on suunniteltu.

                              Kyllä se vain ihan fakta on, halvalla ei saa hyvää, saatika kestävää.
                              Sähköposti.
                              IG: janzki_

                              Comment

                              • zJark
                                BTCF Member
                                • Sep 2005
                                • 740
                                • Ylöjärvi

                                #75
                                Juu... sillä 500e:llä saa yläpääntiivistesarjan, kannenpultit ja käytetyt vakionokat(ehkä).
                                Missäs kohtaa sitä voimaa sitten otetaan ulos.
                                Noitten kepukoitten hionta on villistiheitettynä ~200e/akseli. Uuden "viri"imunokan saa halvimmillaan n.300e ja siihen sitten vanoksettoman imu pakopuolelle ~100e?
                                Tämä ehkä edullisin tapa tuunata nokka puolta.
                                Kansi työ... jos sille jotain tehdään voi olla halvimmillaan 500e mutta sanoisin ennemmin että 1ke.
                                Ja koska et saa tuolle ohjaukselle tehtyä mitää niin uudelleen ohjelmointi harisella tms. on taas yhen 500, tietty about vajaalla tonnilla saa siihen megan säädettynä.
                                Voi olla että olen sitten itse ihan pihalla.
                                MTech II + Azev A //M20 “Baby Six“ Engine.- All Muscle, no Fat!
                                +Volvo V70 hYrskYttimellä & Honda Hornet

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎