Koliseeko e36? Katso tämä!

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • DiDDu
    replied
    Ärsytys

    Heips.

    Etutukivarret kaikkineen puslien kanssa vaihdettu. Isoin kolina hävisi, mutta ilmeisesti uusi kolina ilmaantui. Kolisee epätasaisuuksissa oikealta alle 50km/h nopeuksissa. Ja kolina reagoi jokaiseen epätasaisuuteen. Eli nopeatempoista kolinaa, joka villiintyy esim. mukulakivissä. Oisko mahdollisesti iskarin laakerointi vai vakaajatangon puslat? Koiranluut vaihdatin viime kesänä, joten tämän voi mahdollisesti rajata pois. Raidetangossa ei ilmaannu väljyyttä.

    Budjetti on opiskelija, joten kaikkea ei mielellään lähde vaihtamaan vaikka osat ei paljoa maksa.

    Eniten häiritsee se, kun maatienopeuksissa kolinaa ei ilmaannu

    Leave a comment:


  • Bimmer145
    replied
    Osaako joku sanoa mikä vaivaa 325tds, hakkaa/tärisee jostain kardaanin kohdilta 0-40 vauhdissa, yli 40kmh ei ongelmaa. Kardaanin tukilaakeri vaihdettu ja edelleen jatkuu.

    Leave a comment:


  • Bimmer145
    replied
    Takakelkan kiinnitys kunnossa. Tosiaan tällä ajettu 230tkm, ei talviajoa.

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Originally posted by Teemuu8 View Post
    Väljää jossain? Pakittaessa kuuluu kolahdus auton keskeltä kun painaa kytkimen nopeasti pohjaan. Ihan kuin kardaani pyörähtäis tyhjää. Auton alla kun viimeksi tutkin niin kardaania voi hieman pyörittää ennenkuin pyörät alkavat pyöriä. Vetareissa ei tunnu väljää. Liikkuvat kyllä kun liikuttaa auton suuntaisesti sivuttain.

    249tkm ajettu, 20% tehdaslukolla.
    Originally posted by Bimmer145 View Post
    Mikähän perästä väljänä? Laittaa pakin niin kolahtaa ja samaten kun lähtee eteenpäin nii kolahtaa muutaman kerran.. Sateella kolahtelee enemmän, ku kuivalla. 328 automaatti kyseessä.
    Onko takakelkan kiinnitys koriin tutkittu ?

    Leave a comment:


  • Bimmer145
    replied
    Mikähän perästä väljänä? Laittaa pakin niin kolahtaa ja samaten kun lähtee eteenpäin nii kolahtaa muutaman kerran.. Sateella kolahtelee enemmän, ku kuivalla. 328 automaatti kyseessä.

    Leave a comment:


  • Teemuu8
    replied
    Väljää jossain? Pakittaessa kuuluu kolahdus auton keskeltä kun painaa kytkimen nopeasti pohjaan. Ihan kuin kardaani pyörähtäis tyhjää. Auton alla kun viimeksi tutkin niin kardaania voi hieman pyörittää ennenkuin pyörät alkavat pyöriä. Vetareissa ei tunnu väljää. Liikkuvat kyllä kun liikuttaa auton suuntaisesti sivuttain.

    249tkm ajettu, 20% tehdaslukolla.

    Leave a comment:


  • la55e
    replied
    .....
    Last edited by la55e; 27-05-2015, 23:58.

    Leave a comment:


  • TuoAntti
    replied
    Originally posted by Henkkaap View Post
    Nehän taitaa olla erikokoset muutenkin.. pinnapultti ja se perinteinen. Itekkin tota ihmettelin.
    Kyllä niissä M12/1.5 kierre molemmissa on.

    Leave a comment:


  • Henkkaap
    replied
    Originally posted by jr66 View Post
    Ei se mitään rynkytä jos kiristää pultit. Ja strongflexin puslissa taisi olla sama juttu, helpompi laittaa kelkaa autoon kun ei ole just jämptit ne kaikki neljä pultinreikää.
    Nehän taitaa olla erikokoset muutenkin.. pinnapultti ja se perinteinen. Itekkin tota ihmettelin.

    Leave a comment:


  • onavez
    replied
    Originally posted by jr66 View Post
    Ei se mitään rynkytä jos kiristää pultit. Ja strongflexin puslissa taisi olla sama juttu, helpompi laittaa kelkaa autoon kun ei ole just jämptit ne kaikki neljä pultinreikää.
    Asia kunnossa

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Originally posted by onavez View Post
    Tänää kävin laittamaa osia paikallee, ja kävin ihmettelemää et miks noissa takakelkan taaemmissa powerfleksien holkeissa on 15mm reikä ja etummaisissa 12mm reikä. Onks tarkotuksella vai käyny tehtaalla käpy? Luulis et 3mm väljä reikä rynkyttää ajaes aivan perkeleesti:think
    Ei se mitään rynkytä jos kiristää pultit. Ja strongflexin puslissa taisi olla sama juttu, helpompi laittaa kelkaa autoon kun ei ole just jämptit ne kaikki neljä pultinreikää.

    Leave a comment:


  • onavez
    replied
    Tänää kävin laittamaa osia paikallee, ja kävin ihmettelemää et miks noissa takakelkan taaemmissa powerfleksien holkeissa on 15mm reikä ja etummaisissa 12mm reikä. Onks tarkotuksella vai käyny tehtaalla käpy? Luulis et 3mm väljä reikä rynkyttää ajaes aivan perkeleesti:think
    Last edited by onavez; 02-08-2019, 16:26.

    Leave a comment:


  • onavez
    replied
    Originally posted by bemmeri View Post
    Noissa uretaani puslissahan noiden rikkojen idea on tehdä puslasta "yhtenäinen". Etupäässä on yläpuolellakin rikka tuon pinnapultin "mutteriosan" takia, takana puslan yläpinta ottaa kiinni koriin/vahvikelätkiin, jolloin rikkaa ei tarvitse.
    Rikkojen tarkoitus on puristaa kasaan/vastakkain noita puslan puolikkaita. Puslassa ylä- ja alapuolella halkaisia on isompi, eli jonkinlainen oleke siellä ja tämä vastaa kiinni takakelkan ylä-/alapintaan, jolloin takakelkan pystysuunnan liike/jousto on hallinnassa. Puslan läpi on holkki joka pitää olakkeiden välin oikeana, jolloin pusla ei litisty liiaksi kasaan puristuen.

    Nuo ohuet rikat jotka tulee uretaanipuslien mukana, taipuu kuulemma mutkalle, tai "lautasmaiseen" muotoon, juurikin tuon pystyliikkeen takia. Ite laitoin jo suorilta paksummat rikat joka paikkaan, ettei tarviis myöhemmin vaihdella tai korjailla antaununeita rikkoja.

    Luulisin, että asennuksen helpotuksen takia etupäässä on pinnapultit. Varmasti asennus onnistuisi etupään osalta myös normaaleilla pulteillakin. Mutta kelkan asennus vaikeutuu hieman, kun mikään ei ole ohjaamassa paikoilleen.
    Kiitokset tästä!

    Leave a comment:


  • TuoAntti
    replied
    Noissa uretaani puslissahan noiden rikkojen idea on tehdä puslasta "yhtenäinen". Etupäässä on yläpuolellakin rikka tuon pinnapultin "mutteriosan" takia, takana puslan yläpinta ottaa kiinni koriin/vahvikelätkiin, jolloin rikkaa ei tarvitse.
    Rikkojen tarkoitus on puristaa kasaan/vastakkain noita puslan puolikkaita. Puslassa ylä- ja alapuolella halkaisia on isompi, eli jonkinlainen oleke siellä ja tämä vastaa kiinni takakelkan ylä-/alapintaan, jolloin takakelkan pystysuunnan liike/jousto on hallinnassa. Puslan läpi on holkki joka pitää olakkeiden välin oikeana, jolloin pusla ei litisty liiaksi kasaan puristuen.

    Nuo ohuet rikat jotka tulee uretaanipuslien mukana, taipuu kuulemma mutkalle, tai "lautasmaiseen" muotoon, juurikin tuon pystyliikkeen takia. Ite laitoin jo suorilta paksummat rikat joka paikkaan, ettei tarviis myöhemmin vaihdella tai korjailla antaununeita rikkoja.

    Luulisin, että asennuksen helpotuksen takia etupäässä on pinnapultit. Varmasti asennus onnistuisi etupään osalta myös normaaleilla pulteillakin. Mutta kelkan asennus vaikeutuu hieman, kun mikään ei ole ohjaamassa paikoilleen.

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Originally posted by onavez View Post
    Kertokaapas viisaammat mikä järki noissa powerflex puslissa on ku laittaa ne ohjeen mukaan tasanen pusla koriinpäi niin jää tällänen rako. Eikös toi just rasita noita etupään kiinnikkeitä, kun tuossa on noi pinnapultit eikä paino pääse jakautumaan tasesti koko puslan alueelta, toisin ku taaemmissa puslissa. Onko ihan järjetöntä laittaa etupuolelle noi powerflexit väärinpäin, että pinnapultti jää puslassa olevaan syvennykseen? Tai sitten vaihtaa pinnapultti normipulttiin?
    Originally posted by Pazi88 View Post
    Tuohon pulttiin pelkästän se rasitus tulee vakio kumipuslalla. Ei sekään mihinkään koriin ota kiinni. Laita vaan niinkuin ohjeessa lukee.
    Minä laitoin tuon ylemmän rikan yläp. ylim. rikan missä sen kok. reikä että tuon pinnapultin mutterikanta sopi sihen reikään, osan paksuus vähän enemmän kuin kannan korkeus ja jätin tuon vakio ylemmän rikan pois. Ei ainakaan ole haitannut mitään ja jää tuo tyhjä tila pois tuosta kiinnityksestä.

    Leave a comment:

Working...
X