Koliseeko e36? Katso tämä!

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Pazi88
    replied
    Tuohon pulttiin pelkästän se rasitus tulee vakio kumipuslalla. Ei sekään mihinkään koriin ota kiinni. Laita vaan niinkuin ohjeessa lukee.

    Leave a comment:


  • onavez
    replied
    Kertokaapas viisaammat mikä järki noissa powerflex puslissa on ku laittaa ne ohjeen mukaan tasanen pusla koriinpäi niin jää tällänen rako. Eikös toi just rasita noita etupään kiinnikkeitä, kun tuossa on noi pinnapultit eikä paino pääse jakautumaan tasesti koko puslan alueelta, toisin ku taaemmissa puslissa. Onko ihan järjetöntä laittaa etupuolelle noi powerflexit väärinpäin, että pinnapultti jää puslassa olevaan syvennykseen? Tai sitten vaihtaa pinnapultti normipulttiin?
    Last edited by onavez; 02-08-2019, 15:26.

    Leave a comment:


  • erä-koira
    replied
    mistä johtuu kun eilen vaihoin säädettävän alustan taakse (oli samat jouset kun ennen) mut ihankun ois nyt alkanut paukuttaa vedätykses perää :think voisko johtua että liian pitkät iskarit on tai hakeeko viel jouset paikkoja?
    Last edited by erä-koira; 26-03-2015, 08:36.

    Leave a comment:


  • C'mon_maik
    replied
    Eturenkaiden ulkosyrjät morjestaa nopeesti kun pyörät on noin pystyssä ja varmaankin aurauksella, mutta ilmeisesti tiedät mitä olet tekemässä.

    Leave a comment:


  • bemmeri
    replied
    Eessä näyttää jäävän pyörät ihan pystyyn. Takanakin sais n. 1 pintaan camberin. :think
    Pitääpä kattoo mitkä arvot tulee kunhan auton haen. Pyyntö oli että pyörät mahd. pystyyn.

    Edit. Eessä jäi camber -0.04 ja takana on jotain -1.3x (raapii kiinni pystymmässä, varaa olisi vielä. Caster 7-8 välissä.
    Last edited by bemmeri; 19-03-2015, 15:41.

    Leave a comment:


  • bemmeri
    replied
    En muista vanteen et:ä, mutta se e36/e46 alpinan 9" takavanne ja 265/35 kumi.

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Originally posted by bemmeri View Post
    Meinasin että ois mukava ajella ja mahdollisesti vetopitoa enempi. Eli sillä mietin jos joutuu laittaa pystympään takaset, käsittääkseni tämä auttaa hivenen siihen.
    Mikä rengas/vanne takana ? Jos vakiokaaret niin 8x17 et35 + 225/45 täytyy camber olla vähintään 2 astetta, muuten ottaa kiinni. Et 40 saa olla vaikka norsu peräkontissa, ei ota koskaan kiinni.

    Leave a comment:


  • bemmeri
    replied
    Meinasin että ois mukava ajella ja mahdollisesti vetopitoa enempi. Eli sillä mietin jos joutuu laittaa pystympään takaset, käsittääkseni tämä auttaa hivenen siihen.

    Leave a comment:


  • C'mon_maik
    replied
    Ohjearvoja nyt muista, mutta tällaisilla kävi pirssi hyvin käteen talvella ja kesäksi sitten lisää -camberia ja etuauraus nollaan (koska ratapäivät). Toki korkeuttakin tulee kans muutettua.

    Etumus
    Camber: -2.20' /puoli
    Caster: 5 tai 6 astetta en juuri nyt muista
    Kokonaisauraus: 0.10'

    Takamus
    Camber: -1.50' / puoli
    Kokonaisauraus: 0.20'

    Tääkin on niin siitä kiinni mitä haluaa. Stance, track, economy u name it... :think

    Leave a comment:


  • bemmeri
    replied
    Mitkä on ohjearvot M3/M-sport alustan pyöränkulmille?

    Pitäiskö etenkin edessä pyrkiä saamaan pyörät mahdollisimman pystyyn, kuten esim. e39 kanssa matalaprofiilien kanssa?


    Renkaat 17" 235/40 ja 265/35. Alustassa kaikki puslat uutta (sronflexia) ja 3,2 M3 yläpäät edessä, eli varmaan ohjearvoihin menee helposti, mutta mietin olisiko parempi laittaa pyörät pystympään ja ostaa varuille ohemmat tolppaan tulevat pultit etupään varalle suuntaukseen mukaan. :think

    Leave a comment:


  • pazq
    replied
    Kyllä ne ihan silmällä näkee jos on tommosessa kolinakunnossa jo. Rättilaippa saattaa olla jo aika murusina ja narunpätkät sojottaa miten sattuu. Jos on kannatinlaakeri niin jos on ihan velttona se kumi niin vaihtoon vaan. Ei ole kummankaan vaihto nenänkaivamista kummempaa jos osaa pitää avainta kädessa..

    Leave a comment:


  • erä-koira
    replied
    otat kartaanista kiini ja kokeilen heiluuko ylös ja alas

    Leave a comment:


  • Sturbi
    replied
    Noh, tarvii tutkailla sitten kun pääsee auton alle kunnolla. Olisko siihen mitään keinoa testata tai miten voin todeta että se on paskana? Onko millanen homma vaihtaa?

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Originally posted by Sturbi View Post
    Mikä mahtaa olla menossa omasta 323 E36:sesta, kun kiihdyttäessä kovaa alkaa peräpäässä kolisemaan ja tuntuu persiissä kun hakkaa oikeen? Kolina alkaa jossain 3-4t rpm kohdalla ja jatkuu loppuun asti 1. ja 2. vaihteella.

    Kolina on tuntunut jo melkein vuoden kun olen omistanut auton ja nyt se on hieman koventunut (alussa kolisi vain välillä). Katsastuksessakaan ei mitään sanottu. Perä ainakin näytti päällepäin olevan vielä talvella kiinni, kun vaihdettiin vetaria.

    Normaalissa ajossa ei mitään ylimääräisiä kolinoita huomaa, vain kovaa kiihdyttäessä pienemmillä vaihteilla..
    Kardaanin rättinivel ?

    Leave a comment:


  • Sturbi
    replied
    Mikä mahtaa olla menossa omasta 323 E36:sesta, kun kiihdyttäessä kovaa alkaa peräpäässä kolisemaan ja tuntuu persiissä kun hakkaa oikeen? Kolina alkaa jossain 3-4t rpm kohdalla ja jatkuu loppuun asti 1. ja 2. vaihteella.

    Kolina on tuntunut jo melkein vuoden kun olen omistanut auton ja nyt se on hieman koventunut (alussa kolisi vain välillä). Katsastuksessakaan ei mitään sanottu. Perä ainakin näytti päällepäin olevan vielä talvella kiinni, kun vaihdettiin vetaria.

    Normaalissa ajossa ei mitään ylimääräisiä kolinoita huomaa, vain kovaa kiihdyttäessä pienemmillä vaihteilla..

    Leave a comment:

Working...
X