Koliseeko e36? Katso tämä!

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • poke
    replied
    Originally posted by jr66 View Post
    Miksi ko. swappi ? Myös kokonainen e30 tukivarsi käy suoraan, sama mitoitus kuin e36:ssa, kovat nivelet vakiona ja kelpaa katsastuksessa.
    toi mun e24 on e12 tyyppisellä alustalla, niin siksi. samall vaivalla laittaa suoraan jo e36 akseliston kuin esim e28:in. saa hammastangolle ohjauksen + monta muuta asiaa bolt on tekniikkaan liittyen. mm. öljypohjan patti palkin taakse jne. m30 motti kuikkaan ja tilalle jotain nykyaikaisempaa...

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Originally posted by poke View Post
    Kiitos vinkeistä

    Käyttö on kesäinen katukäyttö. muutama tuhat km vuodessa. Akselisto on tarkoitus swapata tuohon sigun E24 635csi:in.
    Miksi ko. swappi ? Myös kokonainen e30 tukivarsi käy suoraan, sama mitoitus kuin e36:ssa, kovat nivelet vakiona ja kelpaa katsastuksessa.

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by Freak View Post
    Usein tuota Meyleäkin haukutaan, mutta mulla tuollainen nivel on kestänyt vähintään 110k kilometriä, myös rankkaa rata-ajoa. Tai sitten osat olivat parempia toistakymmentä vuotta sitten.
    Tuossahan se onkin.
    Meylellä alkoi ilmetä näitä pikkuhiljaa. Siirtäneet tuotantoa kiinaan tms?
    Ilmeisesti vieläkin osa osista on huomattavan hyviä mutta osa menee turhan nopeasti huonoksi.

    Leave a comment:


  • Freak
    replied
    Originally posted by poke View Post
    Kiitos vinkeistä

    Käyttö on kesäinen katukäyttö. muutama tuhat km vuodessa. Akselisto on tarkoitus swapata tuohon sigun E24 635csi:in.
    Mielenkiintoinen projekti. Ainahan se kannattaa niin hyvät (ja kalliit) osat ostaa kuin vain rahkeet riittää. Itse tilaan yleensä osat Aeromotorsilta ja listalta valkkaan osat parhaan hinta/laadun -mukaan.

    E36:n tukivarresta vielä sen verran, että Meyle tarjoaa ulkopään niveleksi isoa, ns kovaa niveltä ilman vaimentavaa kumikerrosta kuten vakioissa on. En tiedä onko muilla valmistajilla samanlaista osaa. Tällä saa alustasta yhden muljuvan kohdan pois.

    Usein tuota Meyleäkin haukutaan, mutta mulla tuollainen nivel on kestänyt vähintään 110k kilometriä, myös rankkaa rata-ajoa. Tai sitten osat olivat parempia toistakymmentä vuotta sitten.

    Leave a comment:


  • poke
    replied
    Originally posted by Freak View Post
    Noista mainitsemistasi paras on TRW. Yksi niistä euroautojen OEM-osatoimittajoista. Lemförder on toinen vähintään yhtä yhtä hyvä ellei jopa parempi. Febi-Bilstein on sellainen puolipahimmoinen. Osa osista on ollut hyviä ja osa kuulemma huonoja. Itsellä ei ole ollut huonoja kokemuksia. Monroeen en koske pitkällä tikullakaan. Esim. iskari ja monroe EI KUULU SAMAAN LAUSEESEEN!

    Mikä on tuleva käyttö? Onko kyseessä entisöinti vai vapaampi rakennelma? Tuleeko kilometrejä paljon? Täytyykö osan kestää kauan vai pieni jumppa silloin tällöin ei haittaa? Näihin kun keksit mielessäsi vastauksen, niin ollaan jo paljon viisaampia.
    Kiitos vinkeistä

    Käyttö on kesäinen katukäyttö. muutama tuhat km vuodessa. Akselisto on tarkoitus swapata tuohon sigun E24 635csi:in.

    Leave a comment:


  • Freak
    replied
    Noista mainitsemistasi paras on TRW. Yksi niistä euroautojen OEM-osatoimittajoista. Lemförder on toinen vähintään yhtä yhtä hyvä ellei jopa parempi. Febi-Bilstein on sellainen puolipahimmoinen. Osa osista on ollut hyviä ja osa kuulemma huonoja. Itsellä ei ole ollut huonoja kokemuksia. Monroeen en koske pitkällä tikullakaan. Esim. iskari ja monroe EI KUULU SAMAAN LAUSEESEEN!

    Mikä on tuleva käyttö? Onko kyseessä entisöinti vai vapaampi rakennelma? Tuleeko kilometrejä paljon? Täytyykö osan kestää kauan vai pieni jumppa silloin tällöin ei haittaa? Näihin kun keksit mielessäsi vastauksen, niin ollaan jo paljon viisaampia.

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Originally posted by poke View Post
    Kun ei ole vielä ollenkaan tukivarsia. on vasta vain etupalkki, johon rakennellaan uusi etuakselisto..


    Mites tämmöiset merkit, kuten Febi-bilstein, TRW, Monroe, RTS ?
    Todella pienellä kokemuksella: Monroen alapallo kesti 639 Vitossa 30 tkm... Ja takavuosina e21 takaiskarit oli ryhdissään vajaan vuoden. RTS ? Kuullukkaan koskaan. Jokin merkkiosa kesti e60:n reaktiotankona edessä saman 30 tkm joten tuurilla saa hyvän tai ei...

    Leave a comment:


  • poke
    replied
    Originally posted by jr66 View Post
    Miksi uudet tukivarret ? Myös sisemmän nivelen voi vaihtaa vaikka ei erikseen myydä, e30 nivel on sama.
    Asiaan: oem, sachs, lemförder. Saattaa saada saksalaisen osa...
    Kun ei ole vielä ollenkaan tukivarsia. on vasta vain etupalkki, johon rakennellaan uusi etuakselisto..


    Mites tämmöiset merkit, kuten Febi-bilstein, TRW, Monroe, RTS ?

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Originally posted by poke View Post
    Minkä valmistajan etutukivarsia suosittelette e36:een? ja toisaalta mitkä kannattaa jättää ehdottomasti hankkimatta?
    Miksi uudet tukivarret ? Myös sisemmän nivelen voi vaihtaa vaikka ei erikseen myydä, e30 nivel on sama.
    Asiaan: oem, sachs, lemförder. Saattaa saada saksalaisen osa...

    Leave a comment:


  • poke
    replied
    Minkä valmistajan etutukivarsia suosittelette e36:een? ja toisaalta mitkä kannattaa jättää ehdottomasti hankkimatta?

    Leave a comment:


  • glitterisarvikuono
    replied
    Perästä kuuluu meteliä

    elikkäs ostin tossa vajaa viikko sitten itselleni tuollaisen 318i cabin ja aluks ku kävin koeajaa ni ei mitää ääntä kuulunut ja nyt on alkanut kuulumaan sellainen ihan kuin rengas hinkkaisi koriin ääni, ei mikään metalli metallia vasten vaan sellanen ''kumimainen'' meteli, ottaa vedot pois niin meteli jatkuu eli ei varmaankaan oo vetari(?) autolla rullattu 121tkm nyt ja vasta ostettu niin toivottavasti ei ole mitään tosi kallista korjattavaa.

    Leave a comment:


  • Bimmer145
    replied
    Kellään kokemusta noista pillowball yläpäistä? Toinen pyörii, mutta toinen ei pyöri vaikka jonkin aikaa ollut jo allakin. Rasvailtu on.

    Ja toinen kysymys, perässä "tömähtää" isommissa töyssyissä. Takapää säädetty aika jäykäksi, mutta ei pitäisi vaikuttaa?

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Originally posted by DiDDu View Post
    Bmw e36, 316i vm. 1992. Koiranluu oli tosiaan mallia motonetin halvin. Kuitenkin semmoinen kolina mihin kiinnitti huomiota vasta tukivarren vaihdon jälkeen. Oiskohan koiranluu asettunu huonosti sitten, tai se koiranluu tukirauta jotenkin vitturalleen siel?
    No, jos koiranluun mutterit on kiinni ja kolina tulee siitä niin paskana se on.

    Leave a comment:


  • DiDDu
    replied
    Originally posted by jr66 View Post
    Koiranluu tarkasteluun vaikka onkin vaihdettu, minkähän merkkinen alla on ?
    Bmw e36, 316i vm. 1992. Koiranluu oli tosiaan mallia motonetin halvin. Kuitenkin semmoinen kolina mihin kiinnitti huomiota vasta tukivarren vaihdon jälkeen. Oiskohan koiranluu asettunu huonosti sitten, tai se koiranluu tukirauta jotenkin vitturalleen siel?

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Originally posted by DiDDu View Post
    Heips.

    Etutukivarret kaikkineen puslien kanssa vaihdettu. Isoin kolina hävisi, mutta ilmeisesti uusi kolina ilmaantui. Kolisee epätasaisuuksissa oikealta alle 50km/h nopeuksissa. Ja kolina reagoi jokaiseen epätasaisuuteen. Eli nopeatempoista kolinaa, joka villiintyy esim. mukulakivissä. Oisko mahdollisesti iskarin laakerointi vai vakaajatangon puslat? Koiranluut vaihdatin viime kesänä, joten tämän voi mahdollisesti rajata pois. Raidetangossa ei ilmaannu väljyyttä.

    Budjetti on opiskelija, joten kaikkea ei mielellään lähde vaihtamaan vaikka osat ei paljoa maksa.

    Eniten häiritsee se, kun maatienopeuksissa kolinaa ei ilmaannu
    Koiranluu tarkasteluun vaikka onkin vaihdettu, minkähän merkkinen alla on ?

    Leave a comment:

Working...
X