Koliseeko e36? Katso tämä!
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Originally posted by M1cc0 View PostMenee muuten e46 vaijerit läpi apurungosta en tiedä miten e36 on kiinnitetty voin pistää kuvan ko vain kerkeen mutta eipä se suuri murhe ole ko sen tietää..Luultavasti pitäs tulla vaijerit vetämällä läpi mutta mahtaa olla läpivientiputki ruosteessa ja karstassa sen verran ettei onnistu ihan kevyesti niin olkoot kiinni kerta ei ole tarkoituksena vaihtaa..
Jep ja olihan se korroosio iskeny kardaanin ja perän väliin että piti tosissaan vääntöraudalla ja vasaralla auttaa liikkeelle mutta kyllä se antautu lopulta
Leave a comment:
-
-
Menee muuten e46 vaijerit läpi apurungosta en tiedä miten e36 on kiinnitetty voin pistää kuvan ko vain kerkeen mutta eipä se suuri murhe ole ko sen tietää..Luultavasti pitäs tulla vaijerit vetämällä läpi mutta mahtaa olla läpivientiputki ruosteessa ja karstassa sen verran ettei onnistu ihan kevyesti niin olkoot kiinni kerta ei ole tarkoituksena vaihtaa..
Jep ja olihan se korroosio iskeny kardaanin ja perän väliin että piti tosissaan vääntöraudalla ja vasaralla auttaa liikkeelle mutta kyllä se antautu lopulta
Leave a comment:
-
-
Se kardaani on varmaan vaan ruostunu perään kiinni. Varovasti naputtelee, niin kyllä se irtoaa. Ne käsijarrun vaijereitten läpiviennit ei oo missään apurungossa, vaan semmosissa pienissä peltilipareissa ja ne saa irti yhdellä pultilla
Leave a comment:
-
-
Päivän purku-urakka takana ja nyt lepää apurunko perämurikan kans lattialla..Nätti homma purkaa muuten että pakoputken laippaliitos umpiruosteessa (rälläkällä ja puukkosahalla pultit poikki leikkaamalla lopulta irtos) ja käsijarruvaijereiden irroittaminen pyörännavasta täyttä hel***ttiä
Jarrusatulat irti ja kiinni iskareihin roikkumaan ja tieten piuhat irti pistokkeista. Otin vetonivelet irti perän vetolaipasta ja irrotin poikittaistuista pyörännavan "kehdon". Vielä pitkittäis tuen 3 pulttia irti korista ja iskarin alapäät irti niin AVOT johan tipahti nätisti alas.
Apurungon etummaiset isot puslat aivan loppu muut ihan ok kunnossa..
Orkkis puslat kävin hakemassa ja pitäs huomenna alkaa värkkään paikalle mikäli vain menee kierretanko/hylsy viritelmällä... Kaikki apurungon puslat lähtee vaihtoon vaikka eivät vaihdon tarpeessa vielä ehkä olekaan mutta eipä tuota apurunkoa joka viikko jaksa alkaa irrottamaan. Ei ollu onneks rungosta ratkennut eli ei tarvi sinne alkaa omia viritelmiä tekeen
Ei muuten lähtenyt käsijarruvaijerit kahvanpuolelta irrottamalla ja läpi vetämällä niin kuin joku oli tänne kirjoittanut...Jumii kiinni apurungon läpivientiin eikä tullut läpi...
Millä kardaaniakseli on kiinni perämurikassa muuten kuin niillä 4 pultilla laipassa kun ei hievahtanutkaan eteenpäin vaikka kuinka yritin? Meneekö boorille perän puolelta ja jumahtanut siihen vai?:think
Leave a comment:
-
-
Originally posted by M1cc0 View PostKovaa kiihdyttäessä pitävällä alustalla ja vaihtaessa 2 vaihteelle kuulostaa siltä että joku yrittää lekan kanssa tulla pohjasta läpi.Käytin auton katsastuksessa viime viikolla ja ainakin 2 apurungon takimmaista isoa puslaa entiset... Tiettävästi apurungon irroitus edessä joten sama vaihtaa kaikki apurungon puslat kerralla :think Juubilla oli hyvät kuvat ja ohjeet, MUTTA onko apurungon irrottamiseen helpompaa tapaa kuin purkaa koko takapää atomeiksi? Esim lähteekö koko apurunko pyörän tuentojen ja pyörän navan kanssa yhtenä pakettina nätisti lattialle? Jos puran kaiken irti mitä Juubi oli purkanut niin tuntuu että samalla vaihtuisi kaikki puslat mitä auton peräpäästä vain löytyy...
Auto on -01 325i e46 joten ilmeisesti ei eroa huomattavasti Juubin ohjeista joissa autona oli -91 325i e36?
Leave a comment:
-
-
Kova kolahdus kiihdyttäessä
Kovaa kiihdyttäessä pitävällä alustalla ja vaihtaessa 2 vaihteelle kuulostaa siltä että joku yrittää lekan kanssa tulla pohjasta läpi.Käytin auton katsastuksessa viime viikolla ja ainakin 2 apurungon takimmaista isoa puslaa entiset... Tiettävästi apurungon irroitus edessä joten sama vaihtaa kaikki apurungon puslat kerralla :think Juubilla oli hyvät kuvat ja ohjeet, MUTTA onko apurungon irrottamiseen helpompaa tapaa kuin purkaa koko takapää atomeiksi? Esim lähteekö koko apurunko pyörän tuentojen ja pyörän navan kanssa yhtenä pakettina nätisti lattialle? Jos puran kaiken irti mitä Juubi oli purkanut niin tuntuu että samalla vaihtuisi kaikki puslat mitä auton peräpäästä vain löytyy...
Auto on -01 325i e46 joten ilmeisesti ei eroa huomattavasti Juubin ohjeista joissa autona oli -91 325i e36?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Sandelsson View PostMikä voisi olla kolmekutosessa kun jo vähän pidemmän aikaa on kuulunut etupäästä aina välillä "klonk"-ääni kun rattia kääntää vähänkin enemmän vasemmalle? Ääni tulee myös välillä jos eturenkaat käyvät kuopassa iskareiden paluuvaimennuksen aikana... Ääni ei kuulu jos kääntää rattia kovemmasta vauhdista tai tulee kuoppia, vain n. alle 20kmh. Juuri ollut leima ja siellä ei osattu sanoa mistä tulee, juuri vaihdettu etupäähän tukivarret puslineen, sekä koiranluut. Auto käyttäytyy ajossa kuitenkin normaalisti. Jos jollain olisi tässä jonain päivänä aikaa pk-seudulla kuunnella mistä ääni tulee niin olisin kiitollinen, niin ei tarttisi koko etupään alustaa alkaa uusimaan...
Leave a comment:
-
-
Mikä voisi olla kolmekutosessa kun jo vähän pidemmän aikaa on kuulunut etupäästä aina välillä "klonk"-ääni kun rattia kääntää vähänkin enemmän vasemmalle? Ääni tulee myös välillä jos eturenkaat käyvät kuopassa iskareiden paluuvaimennuksen aikana... Ääni ei kuulu jos kääntää rattia kovemmasta vauhdista tai tulee kuoppia, vain n. alle 20kmh. Juuri ollut leima ja siellä ei osattu sanoa mistä tulee, juuri vaihdettu etupäähän tukivarret puslineen, sekä koiranluut. Auto käyttäytyy ajossa kuitenkin normaalisti. Jos jollain olisi tässä jonain päivänä aikaa pk-seudulla kuunnella mistä ääni tulee niin olisin kiitollinen, niin ei tarttisi koko etupään alustaa alkaa uusimaan...
Leave a comment:
-
-
Originally posted by bemmeri View PostEikös tuo perän kelkka asetu oikeaan paikkaan niiden etummaisten pinnapulttien avulla? Ettei tarkemmin tarvii linjailla, tms.
Kun etupuoli oli käsikireydessä ja perän keskeltä tunkilla tuki, niin pikkusen toisessa reunassa oli takapulttien reiät holkkiin nähden. Pultit lähti kuitenkin kierteilleen ihan käsin pyörittämällä, eli ei paljoa ollu sivussa.
Taidan pikkusen pultteja löysätä ja nitkutella kelkasta, niin varmaan paikkansa ettii. :think
Leave a comment:
-
-
Eikös tuo perän kelkka asetu oikeaan paikkaan niiden etummaisten pinnapulttien avulla? Ettei tarkemmin tarvii linjailla, tms.
Kun etupuoli oli käsikireydessä ja perän keskeltä tunkilla tuki, niin pikkusen toisessa reunassa oli takapulttien reiät holkkiin nähden. Pultit lähti kuitenkin kierteilleen ihan käsin pyörittämällä, eli ei paljoa ollu sivussa.
Taidan pikkusen pultteja löysätä ja nitkutella kelkasta, niin varmaan paikkansa ettii. :think
Leave a comment:
-
-
Originally posted by jr66 View PostOnko motonetissa 2 eri vaihtoehtoa ? Kalliimpi yleensä jotain merkkitavaraa.
Kl:ssä oikealla tehostimella tai ilman,ja vasen hitusen edullisempi.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by e30_M-tech1 View PostMotonetisa raidetanko on puolet halvempi kun Kl:ssä,mutta onko myös kestoikä puolet lyhkäsempi?
Siis kestääkö noi motonetin raidetangot,kellään kokemuksia?:think
Pitää koko raidetanko uusia ku ei kierteet aukee ja taitaa olla jeesuksen aikanenkin...
Leave a comment:
-
-
Raidetanko erot motonetista vai ei??
Motonetisa raidetanko on puolet halvempi kun Kl:ssä,mutta onko myös kestoikä puolet lyhkäsempi?
Siis kestääkö noi motonetin raidetangot,kellään kokemuksia?:think
Pitää koko raidetanko uusia ku ei kierteet aukee ja taitaa olla jeesuksen aikanenkin...
Leave a comment:
-
Leave a comment: