Koliseeko e36? Katso tämä!

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Pazi88
    replied
    Aa joo oletin että kyseessä on e36, kun e36 puolella kirjoittelet.

    Leave a comment:


  • 4llu-
    replied
    Originally posted by M1cc0 View Post
    Menee muuten e46 vaijerit läpi apurungosta en tiedä miten e36 on kiinnitetty voin pistää kuvan ko vain kerkeen mutta eipä se suuri murhe ole ko sen tietää.. Luultavasti pitäs tulla vaijerit vetämällä läpi mutta mahtaa olla läpivientiputki ruosteessa ja karstassa sen verran ettei onnistu ihan kevyesti niin olkoot kiinni kerta ei ole tarkoituksena vaihtaa..

    Jep ja olihan se korroosio iskeny kardaanin ja perän väliin että piti tosissaan vääntöraudalla ja vasaralla auttaa liikkeelle mutta kyllä se antautu lopulta
    Oletko varma ettei ole käsijarrukahva jäänyt ylös? itselläni oli käynyt näin kun irrotin vaijereita ja ei lähtenyt, sitten kun laski kahvan alas niin lähti ihan kevyellä nykäisyllä..

    Leave a comment:


  • M1cc0
    replied
    Menee muuten e46 vaijerit läpi apurungosta en tiedä miten e36 on kiinnitetty voin pistää kuvan ko vain kerkeen mutta eipä se suuri murhe ole ko sen tietää.. Luultavasti pitäs tulla vaijerit vetämällä läpi mutta mahtaa olla läpivientiputki ruosteessa ja karstassa sen verran ettei onnistu ihan kevyesti niin olkoot kiinni kerta ei ole tarkoituksena vaihtaa..

    Jep ja olihan se korroosio iskeny kardaanin ja perän väliin että piti tosissaan vääntöraudalla ja vasaralla auttaa liikkeelle mutta kyllä se antautu lopulta

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Se kardaani on varmaan vaan ruostunu perään kiinni. Varovasti naputtelee, niin kyllä se irtoaa. Ne käsijarrun vaijereitten läpiviennit ei oo missään apurungossa, vaan semmosissa pienissä peltilipareissa ja ne saa irti yhdellä pultilla

    Leave a comment:


  • M1cc0
    replied
    Päivän purku-urakka takana ja nyt lepää apurunko perämurikan kans lattialla.. Nätti homma purkaa muuten että pakoputken laippaliitos umpiruosteessa (rälläkällä ja puukkosahalla pultit poikki leikkaamalla lopulta irtos) ja käsijarruvaijereiden irroittaminen pyörännavasta täyttä hel***ttiä Jarrusatulat irti ja kiinni iskareihin roikkumaan ja tieten piuhat irti pistokkeista. Otin vetonivelet irti perän vetolaipasta ja irrotin poikittaistuista pyörännavan "kehdon". Vielä pitkittäis tuen 3 pulttia irti korista ja iskarin alapäät irti niin AVOT johan tipahti nätisti alas.

    Apurungon etummaiset isot puslat aivan loppu muut ihan ok kunnossa..

    Orkkis puslat kävin hakemassa ja pitäs huomenna alkaa värkkään paikalle mikäli vain menee kierretanko/hylsy viritelmällä... Kaikki apurungon puslat lähtee vaihtoon vaikka eivät vaihdon tarpeessa vielä ehkä olekaan mutta eipä tuota apurunkoa joka viikko jaksa alkaa irrottamaan. Ei ollu onneks rungosta ratkennut eli ei tarvi sinne alkaa omia viritelmiä tekeen

    Ei muuten lähtenyt käsijarruvaijerit kahvanpuolelta irrottamalla ja läpi vetämällä niin kuin joku oli tänne kirjoittanut... Jumii kiinni apurungon läpivientiin eikä tullut läpi...

    Millä kardaaniakseli on kiinni perämurikassa muuten kuin niillä 4 pultilla laipassa kun ei hievahtanutkaan eteenpäin vaikka kuinka yritin? Meneekö boorille perän puolelta ja jumahtanut siihen vai?:think

    Leave a comment:


  • ot8
    replied
    Originally posted by M1cc0 View Post
    Kovaa kiihdyttäessä pitävällä alustalla ja vaihtaessa 2 vaihteelle kuulostaa siltä että joku yrittää lekan kanssa tulla pohjasta läpi. Käytin auton katsastuksessa viime viikolla ja ainakin 2 apurungon takimmaista isoa puslaa entiset... Tiettävästi apurungon irroitus edessä joten sama vaihtaa kaikki apurungon puslat kerralla :think Juubilla oli hyvät kuvat ja ohjeet, MUTTA onko apurungon irrottamiseen helpompaa tapaa kuin purkaa koko takapää atomeiksi? Esim lähteekö koko apurunko pyörän tuentojen ja pyörän navan kanssa yhtenä pakettina nätisti lattialle? Jos puran kaiken irti mitä Juubi oli purkanut niin tuntuu että samalla vaihtuisi kaikki puslat mitä auton peräpäästä vain löytyy...

    Auto on -01 325i e46 joten ilmeisesti ei eroa huomattavasti Juubin ohjeista joissa autona oli -91 325i e36?
    Saat alas koko taka-akseliston kerralla, kun irrotat takakynkät korista (3 pulttia per puoli) ja apurungon korista. Ensin toki pakoputken takaosa pois ja kardaani irti perästä, jarrusatulat+abs/kuluneisuusantureiden johdot irti. Sitten tunkilla koko paketti alas. Suosittelen kuitenkin samalla vaivalla vaihtamaan kaikki mahdolliset puslat esim. strongflexeihin ja tarvittaessa hitsillä/koriliimalla vahvikkeet apurungon kiinnityspisteisiin (en tiedä kuinka välttämätön toimenpide E46:ssa).

    Leave a comment:


  • M1cc0
    replied
    Kova kolahdus kiihdyttäessä

    Kovaa kiihdyttäessä pitävällä alustalla ja vaihtaessa 2 vaihteelle kuulostaa siltä että joku yrittää lekan kanssa tulla pohjasta läpi. Käytin auton katsastuksessa viime viikolla ja ainakin 2 apurungon takimmaista isoa puslaa entiset... Tiettävästi apurungon irroitus edessä joten sama vaihtaa kaikki apurungon puslat kerralla :think Juubilla oli hyvät kuvat ja ohjeet, MUTTA onko apurungon irrottamiseen helpompaa tapaa kuin purkaa koko takapää atomeiksi? Esim lähteekö koko apurunko pyörän tuentojen ja pyörän navan kanssa yhtenä pakettina nätisti lattialle? Jos puran kaiken irti mitä Juubi oli purkanut niin tuntuu että samalla vaihtuisi kaikki puslat mitä auton peräpäästä vain löytyy...

    Auto on -01 325i e46 joten ilmeisesti ei eroa huomattavasti Juubin ohjeista joissa autona oli -91 325i e36?

    Leave a comment:


  • MikkoJII
    replied
    Originally posted by Sandelsson View Post
    Mikä voisi olla kolmekutosessa kun jo vähän pidemmän aikaa on kuulunut etupäästä aina välillä "klonk"-ääni kun rattia kääntää vähänkin enemmän vasemmalle? Ääni tulee myös välillä jos eturenkaat käyvät kuopassa iskareiden paluuvaimennuksen aikana... Ääni ei kuulu jos kääntää rattia kovemmasta vauhdista tai tulee kuoppia, vain n. alle 20kmh. Juuri ollut leima ja siellä ei osattu sanoa mistä tulee, juuri vaihdettu etupäähän tukivarret puslineen, sekä koiranluut. Auto käyttäytyy ajossa kuitenkin normaalisti. Jos jollain olisi tässä jonain päivänä aikaa pk-seudulla kuunnella mistä ääni tulee niin olisin kiitollinen, niin ei tarttisi koko etupään alustaa alkaa uusimaan...
    Veikkaan iskareitten yläpäitä. Mulla tekee tuota kolahtelua kans vaikka on alustassa kaikki uutta. Ei voi käsittää mistä voi johtua kolahtelu. Iskareitten yläpäinä mulla on febi/bilstein valurautataset. Alustalla ajettu vajaa 800 kilsaa. En tiedä mikä muu vois aiheuttaa samanlaista kolahtelua.

    Leave a comment:


  • Sandelsson
    replied
    Mikä voisi olla kolmekutosessa kun jo vähän pidemmän aikaa on kuulunut etupäästä aina välillä "klonk"-ääni kun rattia kääntää vähänkin enemmän vasemmalle? Ääni tulee myös välillä jos eturenkaat käyvät kuopassa iskareiden paluuvaimennuksen aikana... Ääni ei kuulu jos kääntää rattia kovemmasta vauhdista tai tulee kuoppia, vain n. alle 20kmh. Juuri ollut leima ja siellä ei osattu sanoa mistä tulee, juuri vaihdettu etupäähän tukivarret puslineen, sekä koiranluut. Auto käyttäytyy ajossa kuitenkin normaalisti. Jos jollain olisi tässä jonain päivänä aikaa pk-seudulla kuunnella mistä ääni tulee niin olisin kiitollinen, niin ei tarttisi koko etupään alustaa alkaa uusimaan...

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Originally posted by bemmeri View Post
    Eikös tuo perän kelkka asetu oikeaan paikkaan niiden etummaisten pinnapulttien avulla? Ettei tarkemmin tarvii linjailla, tms.

    Kun etupuoli oli käsikireydessä ja perän keskeltä tunkilla tuki, niin pikkusen toisessa reunassa oli takapulttien reiät holkkiin nähden. Pultit lähti kuitenkin kierteilleen ihan käsin pyörittämällä, eli ei paljoa ollu sivussa.

    Taidan pikkusen pultteja löysätä ja nitkutella kelkasta, niin varmaan paikkansa ettii. :think
    Juu, on kohdallaan jos sormin pultit pyörii.

    Leave a comment:


  • bemmeri
    replied
    Eikös tuo perän kelkka asetu oikeaan paikkaan niiden etummaisten pinnapulttien avulla? Ettei tarkemmin tarvii linjailla, tms.

    Kun etupuoli oli käsikireydessä ja perän keskeltä tunkilla tuki, niin pikkusen toisessa reunassa oli takapulttien reiät holkkiin nähden. Pultit lähti kuitenkin kierteilleen ihan käsin pyörittämällä, eli ei paljoa ollu sivussa.

    Taidan pikkusen pultteja löysätä ja nitkutella kelkasta, niin varmaan paikkansa ettii. :think

    Leave a comment:


  • e30_M-tech1
    replied
    Originally posted by jr66 View Post
    Onko motonetissa 2 eri vaihtoehtoa ? Kalliimpi yleensä jotain merkkitavaraa.
    Ei motonetissa on vaan vasen ja oikea.
    Kl:ssä oikealla tehostimella tai ilman,ja vasen hitusen edullisempi.

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Originally posted by e30_M-tech1 View Post
    Motonetisa raidetanko on puolet halvempi kun Kl:ssä,mutta onko myös kestoikä puolet lyhkäsempi?
    Siis kestääkö noi motonetin raidetangot,kellään kokemuksia?:think

    Pitää koko raidetanko uusia ku ei kierteet aukee ja taitaa olla jeesuksen aikanenkin...
    Onko motonetissa 2 eri vaihtoehtoa ? Kalliimpi yleensä jotain merkkitavaraa.

    Leave a comment:


  • e30_M-tech1
    replied
    Raidetanko erot motonetista vai ei??

    Motonetisa raidetanko on puolet halvempi kun Kl:ssä,mutta onko myös kestoikä puolet lyhkäsempi?
    Siis kestääkö noi motonetin raidetangot,kellään kokemuksia?:think

    Pitää koko raidetanko uusia ku ei kierteet aukee ja taitaa olla jeesuksen aikanenkin...

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Originally posted by bemmeri View Post
    Ilman pohjaanlyöntikumia menee just niin syvälle että pystyy säätämään yläpäätä irroittamatta. Ei mahtus mitään enää väliin.
    Juuri näin.

    Leave a comment:

Working...
X