Koliseeko e36? Katso tämä!

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • bemmeri
    replied
    Originally posted by jr66 View Post
    Itselläni on lyhennetty m-sport alustan kumi. Ja juu, luult. tuon takia puuttuu. Ei minunkaan iskareita säädetä paikallaan vaikka onkin self-desing kumi, ei vaan painu pohjaan.
    Ilman pohjaanlyöntikumia menee just niin syvälle että pystyy säätämään yläpäätä irroittamatta. Ei mahtus mitään enää väliin.

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Originally posted by bemmeri View Post
    Käytetäänkä Konin sporttien kanssa pohjaanlyöntikumeja ja sitä iskarin suojaa. Takaiskareista siis kyse. Tuo pohjaanlyöntikumin pois jättö arveluttaa. Tuolleen ollu ties kuinka monta vuotta ja iskarit vaikuttaa hyville, muutamaa pintaruostetäppää lukuunottamatta :think

    Varmaan sen taatta jätetty pois, että voi iskaria säätää, kun irroittaa pelkästään alapään.
    Itselläni on lyhennetty m-sport alustan kumi. Ja juu, luult. tuon takia puuttuu. Ei minunkaan iskareita säädetä paikallaan vaikka onkin self-desing kumi, ei vaan painu pohjaan.

    Leave a comment:


  • bemmeri
    replied
    Käytetäänkä Konin sporttien kanssa pohjaanlyöntikumeja ja sitä iskarin suojaa. Takaiskareista siis kyse. Tuo pohjaanlyöntikumin pois jättö arveluttaa. Tuolleen ollu ties kuinka monta vuotta ja iskarit vaikuttaa hyville, muutamaa pintaruostetäppää lukuunottamatta :think

    Varmaan sen taatta jätetty pois, että voi iskaria säätää, kun irroittaa pelkästään alapään.

    Leave a comment:


  • deemu79
    replied
    Originally posted by jr66 View Post
    Täällä on takana joka paikassa strongflexin keltaiset, eipä juuri ero vakioista tuon äänen suhteen.
    Originally posted by MikkoJII View Post
    Mulla on ne 80 puslat. Oon ajanu autolla leimauksen jälkeen n.200km 205/65/15 profiilin kitkoilla ja en kyllä huomannu metelissä mitään ihmeellistä. Autolla oon ajanu viimeksi 2 vuotta sitten aktiivisesti ja nyt alustaan on uusittu kaikki muut paitsi etulaakerit joten vertailu vanhan ja nykyisen kunnon välillä on aika vaikeaa.
    Ok, hyvä kuulla ettei hirmu eroja. Ittellä just tilaus tulossa Strongflexiltä ni pisti jännittämään et kuin käy
    Otin sit varmuuden vuoksi kaikki suoraan koriin kiinnittyvät puslat pehmeämpiä ja poikittaisten takatukivarsien taas kovempia, kun tulevat apurunkoon kiinni ja myös vakaajille kovat kun niissäkin on 1 pusla "lisää" välillä korista akselistoon.

    Leave a comment:


  • MikkoJII
    replied
    Originally posted by deemu79 View Post
    Kummat puslat sulle tuli, 80 vai 90 kovuudeltaan? Millainen ero ajomelussa verrattuna kumisiin?
    Mulla on ne 80 puslat. Oon ajanu autolla leimauksen jälkeen n.200km 205/65/15 profiilin kitkoilla ja en kyllä huomannu metelissä mitään ihmeellistä. Autolla oon ajanu viimeksi 2 vuotta sitten aktiivisesti ja nyt alustaan on uusittu kaikki muut paitsi etulaakerit joten vertailu vanhan ja nykyisen kunnon välillä on aika vaikeaa.

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Originally posted by deemu79 View Post
    Kummat puslat sulle tuli, 80 vai 90 kovuudeltaan? Millainen ero ajomelussa verrattuna kumisiin?
    Täällä on takana joka paikassa strongflexin keltaiset, eipä juuri ero vakioista tuon äänen suhteen.

    Leave a comment:


  • deemu79
    replied
    Originally posted by MikkoJII View Post
    Autossa on Strongflexin puslat.
    Kummat puslat sulle tuli, 80 vai 90 kovuudeltaan? Millainen ero ajomelussa verrattuna kumisiin?

    Leave a comment:


  • JJT
    replied
    Kato nyt ekana vaikka sulakkeet ja releet.
    Tyhjäkäyntiin, korjaa imuvuodot ja putsaa tyhjäkäyntimoottori.

    Leave a comment:


  • Bimmerboij
    replied
    Tuli tuossa haettua 325 e36 ja tuli kaupanpäälle pikkuvikoja. Kuten mm. ikkunan katkasijat ei toimi, töötti ei toimi ja mittarin valot pimeenä. Ja suurin huoli on kun käynnistää koneen, niin kierrokset nousee hetkeksin n.2000rpm ja siitä laskee sitten 1000rpm, jossa tyhjäkäynti on kokoajan. Onko toi 1000 rpm liian korkea tyhjäkäynti ja mikä tän ja nää muut viat vois aiheuttaa?

    Pahoittelut tuli väärään threadiin...
    Last edited by Bimmerboij; 29-11-2014, 12:03.

    Leave a comment:


  • MikkoJII
    replied
    Iltoja!

    Oon tehny autoon puslajumpan taakse, kaikki on paikoillaan ja auto on suunnattu, mutta tänään kun käytin leimalla autoa ja katsuri nosti apurungosta perää ylöspäin niin huomasin, että apurunko sais kiristyä etupäästä vielä max. sentin verran. Autossa on Strongflexin puslat. Auto meni leimasta läpi ja meinas, että kannattaa varmaan kiristellä nuo.

    Koitettiin kaverin kans tuota apurungon etupäätä tallilla kiristellä, mutta ei tuo kiristy niin paljon. Eli kun tunkkaa apurunkoa ylöspäin ja rako menee etupäässä kiinni niin se työntää niitä puslien sisällä olevia holkkeja ulospäin (eli mutteriin päin) ja nämä ei painu syvemmälle vaikka koittaa kiristääkiin. Johtuu ilmeisesti siellä yläpäässä olevasta olakkeesta/avainvälistä pultissa.

    Kuuluuko tuossa apurungon etupäässä olla tuommonen rako vai onko tässä nyt jotain mitä mä en tajua. Oon laittanut nuo puslat Strongflexin kuvien mukaan. Apurunko kiristeltiin ristiin ja tasaisesti. Apurungon etupuolen puslia ei muistaakseni voi edes laittaa väärinpäin. Onko käynyt niin, että takapää kangottaa tuota etupäätä? Tuntuu oudolta, että siinä ois rako... :think

    Auto on leimattu ja suunnattu ja ei todellakaan vetele ajossa. Ajossa tuntuu niinku siellä joku ois päin persettä, varsinkin kun vaihtaa kiihdytyksessä vaihdetta ja nykäsee kytkimen ylös niin rytäsee aika kivasti.


    EDIT:
    Tämä vika tuli korjattua. Uretaanipuslien vaihdossa oli tullut kämmi ja oli jäänyt apurungon etupään puslien yläpuolelta ne prikat pois, nyt ei pääse elämään enää.
    Last edited by MikkoJII; 25-11-2014, 19:28.

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Originally posted by reivanen View Post
    Mulla joku tymähtää pehmeästi perässä liikkeellelähdössä suunnan vaihdon yhteydessä. Kuopissa tai vaihtaessa ei kuulu mitään ylimääräistä, ja vain harvoin kun siirtyy vedosta moottorijarrutukseen. Klappia ei tunnu joten en usko että se olisi voimansiirrossa?

    Auton alla kun kävin niin kaikki näytti ok.
    Takakelkan kumit loppu, itsellä oli aikoinaan niin sökönä että pusla lähti käsin vetämällä irti kumin sisältä.

    Leave a comment:


  • reivanen
    replied
    Mulla joku tymähtää pehmeästi perässä liikkeellelähdössä suunnan vaihdon yhteydessä. Kuopissa tai vaihtaessa ei kuulu mitään ylimääräistä, ja vain harvoin kun siirtyy vedosta moottorijarrutukseen. Klappia ei tunnu joten en usko että se olisi voimansiirrossa?

    Auton alla kun kävin niin kaikki näytti ok.

    Leave a comment:


  • esa`pentula
    replied
    Originally posted by Elevator67 View Post


    ootteko mitenkä saaneet irti tuos osanumero 7 pultin perän päästä? Ei mahdu pulttikone ja on aika saatanan lujassa. Onko jokin kikka?
    Irroitusrasvaa muhimaan päiväksi ja kunnon jatkolla tai lämpöä mutteriin, ellet ole jo saanut sitä auki. Sormet ristiin ettei mene pultti poikki!

    Leave a comment:


  • Elevator67
    replied


    ootteko mitenkä saaneet irti tuos osanumero 7 pultin perän päästä? Ei mahdu pulttikone ja on aika saatanan lujassa. Onko jokin kikka?

    Leave a comment:


  • jyrimatti
    replied
    Mikä vois olla vetelyyn, vaihoin eteen strongflexin punaset puslat etutukivarsien taakse. Sen jälkeen rupee veteleen iha vitusti:/ kulmat Ens viikolla tarkastaan mut veikkaan et ei se auraus noi paljo voi vaikuttaa:/

    Leave a comment:

Working...
X