Koliseeko e36? Katso tämä!

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Elevator67
    replied
    Originally posted by Pazi88 View Post
    Ehkä se sitten ennemmin on iskarin yläpää. Tunkkaa koko auton keula ilmaan ja tutki niiden kunto kunnolla. Siis niin että ei kummatkaan renkaat osu maahan, jolloin ei pääse kallistuksenvakaaja vääntämään.
    iskari ja yläpäät uudet. Olisikohan voinut jo hajota :think 1000km ajeltu. Itse epäilisin laakeria kun tuossa tutkailin niin rengasta kuin vetää ulospäin niin on ihan todella pieni välys muttei heiluttelemalla ylös alas sivulle.

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Originally posted by Elevator67 View Post
    päivitystä edelliseen. Kun kiihdyttää niin nyt on parikertaa "jäänyt ilmaan" ja hetken kuluttua kaasun päästöstä kuuluu lonks.. Aivan kuin jokin asettuisi takaisin paikalleen
    Ehkä se sitten ennemmin on iskarin yläpää. Tunkkaa koko auton keula ilmaan ja tutki niiden kunto kunnolla. Siis niin että ei kummatkaan renkaat osu maahan, jolloin ei pääse kallistuksenvakaaja vääntämään.

    Leave a comment:


  • Elevator67
    replied
    päivitystä edelliseen. Kun kiihdyttää niin nyt on parikertaa "jäänyt ilmaan" ja hetken kuluttua kaasun päästöstä kuuluu lonks.. Aivan kuin jokin asettuisi takaisin paikalleen

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Tarkista moottorin tukikumit ensimäisenä. Pitää melkeen nosta moottoria jollain että näkee onko poikki. Ellei sitten ole jo tuhannen paskana.

    Leave a comment:


  • Elevator67
    replied
    mikähän kolisee? 325tds manuaali 96/6.. Kun kiihdyttää rankasti ja päästää kaasun niin kuuluu kolaus vasemmalta edestä. Itse en heti välystä löytänyt. Autossa uudet iskarit ja yläpäät. Tavallisella ajolla ei kolina kuulu eikä töyssyissä tai vastaavaa.
    Last edited by Elevator67; 04-06-2014, 15:53. Reason: tarkennus

    Leave a comment:


  • Controll3d
    replied
    Onko kenelläkään kokemusta noista camber säädettävistä kiina/ebay iskarin yläpäistä ja niiden kestävyydestä?


    BC tai ksport yläpäät maksaa saman mitä nuo koko TA Technixit alustasarja maksoi. Ei siis kovin kannattava vaihtoehto. Sama homma M3 yläpäiden kanssa.

    Leave a comment:


  • Mokoma
    replied
    Aaivan, nyt vasta luin tarkasti, kyse oli pelkistä takimmaisista puslista.

    Mutta miksei heti kaikkia neljää? Olisihan siihen takakelkkaan ollut nätti tehdä muutakin hipostelua jos sen olisi jumpannut pois auton alta.

    Pääasia kuitenkin että remppasi onnistui

    Leave a comment:


  • reijo
    replied
    Originally posted by reijo View Post
    Eli kysytäämpä vielä kerran onko kukaan vaihtanut taka-akselin takimmaisia isoja korin puslia, sillä tavalla ettei ole koko kelkkaa ja tukivarsia yms. puottanut lattialle? Jos nostaa perän ilmaan ja iskarin alapäät auki, ja aukasee takakelkan kaikki neljä kiinnitystä, nii tipahtaako kelkka ja perä pakettina sen verran alaspäin tukivarsien ja vetarien varaan, että mahtuisi hajottamaan nämä takimmaiset isot puslat ja ujuttamaan powerflexit paikalleen? Tulikohan selvästi
    Otin irti pakoputken takakannattimen, iskarin alapäät auki ja ja löysäsin takakelkan etummaisia pinnapultti kiinnityskohtia, sekä otin takimmaiset pultit kokonaan auki ja tunkilla laskin nätisti kelkkaa alaspäin.
    Kelkka tuli hyvin alaspäin eikä mitään rikkoontunut ja powerfleixit nätti asentaa paikalleen
    Kelkkahan jää kartaanin sekä etupuslien pulttien varaan hyvin, eikä tarvi irroitella jarruputkia tai käsijarru hommeleita. Myös jos olisi tarvinut olisi ollut helppo vaihtaa perämurikan kaksi takimmaista puslaa, kun ne saa kierretanko patentilla vedettyä kiinni!

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Originally posted by Gemmi View Post
    Pura koko roska pois. ajallisesti +-0 säästetty aika menee puslien kans kiroillessa ja tapellessa.

    -Putki
    -Kardaani
    -käsijarruvaijeri
    -Jarrusatulat(iskariin roikkuun)
    -Nopeusmittarin johto
    -Abs:ien johto(löytyy repsikan puolelta takakelkasta ja samassa "laatikossa" on myös nopeusmittarin johto)
    -Tukivarret
    -kelkanpultit

    Joku saa lisätä jos jotain unohtu, mut abaut toi järjestys. Ei vaikee, mutta aikaa vie ja säästää hermoja. Ja samalla saa ruoste tilanteen kivasti tarkastettua
    Niitä absien johtoja on 2 kpl. ja molemmat omilla puolillaan muovikotelossa, takakelkassa tosiaan kiinni se kotelo.
    Kässärinvaijerit kahvasta ja läpiviennit korista irti jos vaan lähtee, joskus tiukassa.

    Leave a comment:


  • Gemmi
    replied
    Pura koko roska pois. ajallisesti +-0 säästetty aika menee puslien kans kiroillessa ja tapellessa.

    -Putki
    -Kardaani
    -käsijarruvaijeri
    -Jarrusatulat(iskariin roikkuun)
    -Nopeusmittarin johto
    -Abs:ien johto(löytyy repsikan puolelta takakelkasta ja samassa "laatikossa" on myös nopeusmittarin johto)
    -Tukivarret
    -kelkanpultit

    Joku saa lisätä jos jotain unohtu, mut abaut toi järjestys. Ei vaikee, mutta aikaa vie ja säästää hermoja. Ja samalla saa ruoste tilanteen kivasti tarkastettua

    Leave a comment:


  • Mokoma
    replied
    Originally posted by reijo View Post
    Eli kysytäämpä vielä kerran onko kukaan vaihtanut taka-akselin takimmaisia isoja korin puslia, sillä tavalla ettei ole koko kelkkaa ja tukivarsia yms. puottanut lattialle? Jos nostaa perän ilmaan ja iskarin alapäät auki, ja aukasee takakelkan kaikki neljä kiinnitystä, nii tipahtaako kelkka ja perä pakettina sen verran alaspäin tukivarsien ja vetarien varaan, että mahtuisi hajottamaan nämä takimmaiset isot puslat ja ujuttamaan powerflexit paikalleen? Tulikohan selvästi
    Tarkastelehan hieman tarkemmin sitä rakennetta. Jos avaat apurungon pultit niin ainoat asiat jotka pitävät taka-akselia paikoillaan autossa ovat;
    pitkittäiset takatukivarret - eivät kanna pystysuuntaista kuormaa
    iskarit - yläpään kiinnitys luultavasti rikkoontuu takasillan painosta
    kardaani - ei kanna pystysuuntaista kuormaa
    jarruletkut ja nopeusanturin johto - rikki menevät nämäkin.

    Lisäksi on perkeleellinen työmaa saada ne vanhat puslat irti sieltä auton alta käsin.

    Suomeksi, ei mitään järkeä, ota suosiolla taka-akseli irti. Lähtee kumminkin aika nätisti kivana pakettina.

    Leave a comment:


  • Playpig
    replied
    Originally posted by reijo View Post
    Eli kysytäämpä vielä kerran onko kukaan vaihtanut taka-akselin takimmaisia isoja korin puslia, sillä tavalla ettei ole koko kelkkaa ja tukivarsia yms. puottanut lattialle? Jos nostaa perän ilmaan ja iskarin alapäät auki, ja aukasee takakelkan kaikki neljä kiinnitystä, nii tipahtaako kelkka ja perä pakettina sen verran alaspäin tukivarsien ja vetarien varaan, että mahtuisi hajottamaan nämä takimmaiset isot puslat ja ujuttamaan powerflexit paikalleen? Tulikohan selvästi
    Kyllä melkein hermojen ja ajan säästämiseksi tiputtaisin suoraan koko kelkan alas... Varmasti paras vaihtoehto.

    Leave a comment:


  • reijo
    replied
    Takakelkan takimmaiset isot puslat

    Eli kysytäämpä vielä kerran onko kukaan vaihtanut taka-akselin takimmaisia isoja korin puslia, sillä tavalla ettei ole koko kelkkaa ja tukivarsia yms. puottanut lattialle? Jos nostaa perän ilmaan ja iskarin alapäät auki, ja aukasee takakelkan kaikki neljä kiinnitystä, nii tipahtaako kelkka ja perä pakettina sen verran alaspäin tukivarsien ja vetarien varaan, että mahtuisi hajottamaan nämä takimmaiset isot puslat ja ujuttamaan powerflexit paikalleen? Tulikohan selvästi

    Leave a comment:


  • deemu79
    replied
    Pitääkö jokin, mitä ei näy tässä kuvassa, puslan oikeassa asennossa, eli pyörähtämättä kun rasitus muuttuu?
    etu-alatukivarren taaimmainen pusla
    Onko kenelläkään näitä käytössä?

    Leave a comment:


  • 316bemi
    replied
    .....
    Last edited by 316bemi; 25-12-2013, 23:27. Reason: väärä alue

    Leave a comment:

Working...
X