Koliseeko e36? Katso tämä!

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • JJT
    replied
    Originally posted by bemmeri View Post
    Toinen asia. Miltä osin M3 alusta eroaa takapään osilta, jos ei lasketa perää tai apurunkoa? Jännä kun on taakse laitettu myös M3 osat, mutta on orkkis "pikkuperä". Mitä tuolla on haettu, jarruja vai jotain muuta? Tukivarressa on se ///M valu, eli tukivarsi/napa on ämmästä, mutta mitä muuta, vai käykö puslat yms. ristiin miedompien mallien kanssa? Myös edessä on M3 evon osat. :think
    3,0 M3 apurunkoon käy normi 188 perä.
    Jos haluaa 3,2 version osia niin pitää vaihtaa koko taka-akselisto perineen.
    Puslien eroista en osaa sanoa, realoem:stä katselemaan.

    Leave a comment:


  • bemmeri
    replied
    Minkälainen "välys"/jousto on ehjässä tukivarren isossa puslassa? Tarkotan sitä mikä siellä kolosessa (3 pultilla kiinni).
    Joustaa hivenen joka suuntaan, mutta tuntuu omaan käteen aika löysälle, mitä vääntöraudalla kampesin. Kumit näytti ehyelle. Jostain kuului takaa satunnaista kolahtelua oikealta puolilta, lähinnä hidastetöyssyissä yms. isommissa. Myös oikean puolen rengas oli hangannu sisäpuolelta hivenen jäljistä päätellen, tämän kuulikin jos oli takapenkillä porukkaa ja ajo töyssystä (luulin aluksi että ottaa kaareen kiinni, mutta ottikin tuo sisäpuoli).

    Kaikkihan nuo perän puslat pitäisi uusia takakelkkaa yms. myöten, mutta luulen että jää seuraavalle seisontakaudelle. Samalla perä huoltaa, osien maalaus ja tarvittaesssa korityöt yms.. Nyt jos sais tuon kolahtelun pois.

    Toinen asia. Miltä osin M3 alusta eroaa takapään osilta, jos ei lasketa perää tai apurunkoa? Jännä kun on taakse laitettu myös M3 osat, mutta on orkkis "pikkuperä". Mitä tuolla on haettu, jarruja vai jotain muuta? Tukivarressa on se ///M valu, eli tukivarsi/napa on ämmästä, mutta mitä muuta, vai käykö puslat yms. ristiin miedompien mallien kanssa? Myös edessä on M3 evon osat. :think

    Leave a comment:


  • JJT
    replied
    Originally posted by esa`pentula View Post
    Tähän annan kaikille yksinkertaisen neuvon, joka nopeuttaa työnkulkua. Irroittakaa käsijarruvaijerit käsijarrun päästä (ne pari mutteria pois). Tämän jälkeen vaijerit lähtee vetämällä ja jää napoihin kiinni. Takaisin paikalleen menevät yhtä helposti kuin lähtevät pois, eli ei kannata sitäkään murehtia.
    Juuri näin. Ihan turhaan sieltä kynkästä niitä irrottelee/katkoo jos muuten ovat ehjät.

    Leave a comment:


  • esa`pentula
    replied
    Originally posted by Gemmi View Post
    käsijarru vaijerit suosittelen vetään poikki, ei irtoo sitte mitenkään helposti jos ollu yhdenkin talven paikallaan=suola/vesikylpy tekee äkkiä tehtävänsä.
    Tähän annan kaikille yksinkertaisen neuvon, joka nopeuttaa työnkulkua. Irroittakaa käsijarruvaijerit käsijarrun päästä (ne pari mutteria pois). Tämän jälkeen vaijerit lähtee vetämällä ja jää napoihin kiinni. Takaisin paikalleen menevät yhtä helposti kuin lähtevät pois, eli ei kannata sitäkään murehtia.

    Leave a comment:


  • Gemmi
    replied
    peränpuslat vaihdettu?, kelkankiinnitykset katottu?. helpommalla tosiaan pääsee kun pudottaa koko paketin alas, saa samalla ruosteet sun muuta tarkistettua. Ei oo mikään paha homma tehdä, mutta en kyllä suosittele parkkipaikalla/pihallakaan tekeen.käsijarru vaijerit suosittelen vetään poikki, ei irtoo sitte mitenkään helposti jos ollu yhdenkin talven paikallaan=suola/vesikylpy tekee äkkiä tehtävänsä. takapöntön kiinnikeisiin suosittelen kans varaan uudetpultit ja mutterit, samoin kun liitoskohtaan=suosiolla ruosteiset pultit poikki, ja joku hyvällä säkällä sorvannu jo valmiiks pyöreiks. Keväällä vaihdan itekkin puslat, nii joku vois tulla kuvaan vähän hommaa, nii sais vaikka tonne faq alueelle tehtyä oman juttunsa:think.

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Originally posted by Arde92 View Post
    Tarkista nyt ettei vanhasta puslasta jäännyt ulkokooli sinne sisälle
    Eiköhän ne ole jo vaihdettu, 6.8. roope kysynyt tuota...

    Leave a comment:


  • Arde92
    replied
    Originally posted by roope465 View Post
    Autona on 325i coupe -92. Vähän aika sitten rupes perä kolahteleen ja muljuun puolelta toiselle ja vika paikannettiin juurikin noihin takatukivarsien etummaisiin pusliin jotka oli tiensä päässä. Tänään ruvettiin purkaan kyseistä laitosta ja vanha pusla saatiin nätisti irti mutta sitten alko ongelmat; uusi pusla ei meinaa millään mennä sinne koloon (tukivarsi kokoajan kiinni autossa joten prässäys ei onnistu). Uusi pusla on mallia KL-varaosa ja siinä puslan ympärillä on semmoiset metallikehät joissa halkileikkaus vastakkaisilla puolilla. Eli millä tollasen puslan saa meneen siihen kotikonsteilla? Täälläkin puhuttua kierretankosysteemiä kokeiltiin jo eikä auttanut.
    Tarkista nyt ettei vanhasta puslasta jäännyt ulkokooli sinne sisälle

    Leave a comment:


  • Arde92
    replied
    Mikäköhän kolkuttelee coupessa takana? Takatukivarsien kumipuslat vaihdettu n. 3tkm sitten lemfödereihin. Oli noin 2tkm hiljaa ja nyt kolisee taas kuin perkele?

    Leave a comment:


  • reijo
    replied
    etummaiset puslat vaihdettu jossain vaiheessa, ei vielä pahat nii ei turhaa jaksaisi ottaa koko kelkkaa pois?

    Leave a comment:


  • JJT
    replied
    Originally posted by reijo View Post
    Onko minkälainen homma vaihtaa e36 taka kelkan takimmaiset isot puslat? Muuttuuko pyöränkulmat ja mitä kaikkea pitää purkaa? Powerflex puslat on ja nehän menee heittämällä paikalleen.
    Helpoin on kun irrottelee pakoputken, käsijarruvaijerit ja jarruletkut ja pudottaa koko roskan lattialle.
    Powerflexit menee ihan painamalla paikalleen. Vähintään ne kaikki 4 isoa puslaa kannattaa laittaa kerralla ja katella miltä kiinnityspulttien ympäristö näyttää korin puolelta.
    Pyöränkulmat kannattaa tarkistaa remontin jälkeen.

    Leave a comment:


  • reijo
    replied
    Onko minkälainen homma vaihtaa e36 taka kelkan takimmaiset isot puslat? Muuttuuko pyöränkulmat ja mitä kaikkea pitää purkaa? Powerflex puslat on ja nehän menee heittämällä paikalleen.

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Originally posted by Pazi88 View Post
    Nakkaa pakkaseen se pusla vaikka yön ajaksi. Kun rupeet asentaan sitä, niin lämmitä tukivarsi ja sitten vasta pusla pois pakkasesta ja kierretangolla paikalleen. Pitäs mennä aika kivuttomasti.
    No ei tarvi vakiopuslalle tehdä muuta kuin asentaa se paikalleen, menee kierretangolla, muttereilla ja isoilla rikoilla.

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Nakkaa pakkaseen se pusla vaikka yön ajaksi. Kun rupeet asentaan sitä, niin lämmitä tukivarsi ja sitten vasta pusla pois pakkasesta ja kierretangolla paikalleen. Pitäs mennä aika kivuttomasti.

    Leave a comment:


  • Kissvesala
    replied
    Originally posted by roope465 View Post
    Autona on 325i coupe -92. Vähän aika sitten rupes perä kolahteleen ja muljuun puolelta toiselle ja vika paikannettiin juurikin noihin takatukivarsien etummaisiin pusliin jotka oli tiensä päässä. Tänään ruvettiin purkaan kyseistä laitosta ja vanha pusla saatiin nätisti irti mutta sitten alko ongelmat; uusi pusla ei meinaa millään mennä sinne koloon (tukivarsi kokoajan kiinni autossa joten prässäys ei onnistu). Uusi pusla on mallia KL-varaosa ja siinä puslan ympärillä on semmoiset metallikehät joissa halkileikkaus vastakkaisilla puolilla. Eli millä tollasen puslan saa meneen siihen kotikonsteilla? Täälläkin puhuttua kierretankosysteemiä kokeiltiin jo eikä auttanut.
    Pultilla ja prikoilla vetää sen sinne. Jäähdyttminenki auttaa hieman

    Leave a comment:


  • roope465
    replied
    Autona on 325i coupe -92. Vähän aika sitten rupes perä kolahteleen ja muljuun puolelta toiselle ja vika paikannettiin juurikin noihin takatukivarsien etummaisiin pusliin jotka oli tiensä päässä. Tänään ruvettiin purkaan kyseistä laitosta ja vanha pusla saatiin nätisti irti mutta sitten alko ongelmat; uusi pusla ei meinaa millään mennä sinne koloon (tukivarsi kokoajan kiinni autossa joten prässäys ei onnistu). Uusi pusla on mallia KL-varaosa ja siinä puslan ympärillä on semmoiset metallikehät joissa halkileikkaus vastakkaisilla puolilla. Eli millä tollasen puslan saa meneen siihen kotikonsteilla? Täälläkin puhuttua kierretankosysteemiä kokeiltiin jo eikä auttanut.

    Leave a comment:

Working...
X