Announcement

Collapse
No announcement yet.

S50B32 käyntiongelma(ko)?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Joutti
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2008
    • 305
    • Ummeljoki

    Voisiko joku ystävällisesti laatia "listan" mitä kaikkea tarvitsen kun tilaan kaiken mahdollisen mikä voi imuvuotoja aiheuttaa? Jonkinlainen läjä tavaraa jo on, mutta loput pitäisi vielä hankkia.

    Suuri kiitos mikäli joku näin viitsii tehdä.
    E36 M3 & E39 530d

    Comment

    • JJT
      Bimmer Enthusiast
      • May 2005
      • 6694
      • .......

      Originally posted by Joutti View Post
      Voisiko joku ystävällisesti laatia "listan" mitä kaikkea tarvitsen kun tilaan kaiken mahdollisen mikä voi imuvuotoja aiheuttaa? Jonkinlainen läjä tavaraa jo on, mutta loput pitäisi vielä hankkia.

      Suuri kiitos mikäli joku näin viitsii tehdä.
      Tarkista osanumerot vielä. Eihän noita kaikki pakko oo vaihtaa jos entiset on ehjät, o-renkaat tietysti laittaa suosiolla uutta.

      -Läppärunkojen-kannen väliin o-renkaat. 13541401297 6kpl
      -Läppärunkojen ja imutorvien väliin o-renkaat. 13541317845 6kpl
      -Plenumiin tuleva huohotusletku öljynerottimelta ja tyhjäkäyntimoottorin letkut. 13411401660, 13411403013, 11151404405
      -Plenumin pohjasta öljypohjaan menevä y-letku. 11151404980
      -Kannesta öljynerottimeen menevä letku. 11151401217
      -Kannesta öljynerottimeen menevän putken o-rengas 11151401949
      -Alipainetukin o-renkaat. 13411404130 12kpl
      -Bensanpaineensäätimen letku.
      -Jos ilmapumppu on otettu pois, niin kannattaa tulpata 6.syl läppärungosta alipaineletkun paikka.
      -Plenumin ja maffin väliin haitarikumi jos huono. 11611401996
      -Imutorvien ja plenumin väliset kumit jos huonot. 11611404174
      -Läppärunkojen synkronointiruuvien kumitulpat:think 13541402853
      -Aktiivihiilipurkin venttiilille menevä letku ainaki tarkistaa ja samoin sille imuvuoto napille menevä.
      Last edited by JJT; 02-05-2014, 20:31.
      Myyn:
      M10/20/52 E30-E36 osia

      Comment

      • JJT
        Bimmer Enthusiast
        • May 2005
        • 6694
        • .......

        Jokos Joutilla toimii?
        Myyn:
        M10/20/52 E30-E36 osia

        Comment

        • Joutti
          Bimmer Fanatic
          • Jan 2008
          • 305
          • Ummeljoki

          Originally posted by JJT View Post
          Jokos Joutilla toimii?
          Ei. Mitään en oo tehny vielä.
          E36 M3 & E39 530d

          Comment

          • JJT
            Bimmer Enthusiast
            • May 2005
            • 6694
            • .......

            Ok. Meinasin koittaa toisilla puolilla. Ja ilmapumppusysteemin jämät pitäis katella.
            Myyn:
            M10/20/52 E30-E36 osia

            Comment

            • JJT
              Bimmer Enthusiast
              • May 2005
              • 6694
              • .......

              Tänään sattui taas olemaan planeetat sellaisessa asennossa että kylmällä moottorilla ei mitään, lämpimällä sitten nypytti tasakaasulla välillä.
              Kaasua nostaessa menee moottorijarrulle tai sitten ei.
              Moottorijarrulla kulutusmittari saattaa mennä nollaan, hypätä sitten ~7l:n ja takasin 2-3l.
              Vielä en käyttäny läppäriä autossa mutta tuskinpa se vieläkään mitään näyttäis.
              Myyn:
              M10/20/52 E30-E36 osia

              Comment

              • JJT
                Bimmer Enthusiast
                • May 2005
                • 6694
                • .......

                Rassasin vielä kerran liittimet läpi, siinä muistin että
                Shadow memoryyn tulee aina koodi tuosta evap venttiilistä.
                Tulppasin venttiililtä alipainetukille menevän letkun. Kertaakaan ei ole nykinyt sen jälkeen. Moottorijarrullekin menee niin kuin kuuluukin.
                Venttiili toimii kun virtaa antaa, tosin helinä kuuluu kun ravistaa.
                Myyn:
                M10/20/52 E30-E36 osia

                Comment

                • Paha Arkkitehti
                  Bimmer Fanatic
                  • Jun 2012
                  • 836
                  • World

                  Vitsi sä oot kyllä velho, hyvä että selvis mystinen vika vihdoin. Kiitos myös tuosta imuvuotolistasta.

                  Comment

                  • Joutti
                    Bimmer Fanatic
                    • Jan 2008
                    • 305
                    • Ummeljoki

                    Originally posted by Paha Arkkitehti View Post
                    Vitsi sä oot kyllä velho, hyvä että selvis mystinen vika vihdoin. Kiitos myös tuosta imuvuotolistasta.
                    Jep! Muut (minä) spekuloi ja kaveri paahtaa menemään
                    E36 M3 & E39 530d

                    Comment

                    • Fallu
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2005
                      • 1780
                      • oulu

                      miten ja mistä kohin mitataan bensapaineet s50b30?
                      |Sotkamo Connection|

                      Originally posted by Eetu
                      Dry vodka auttaa tähänkin.

                      Comment

                      • JJT
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2005
                        • 6694
                        • .......

                        Originally posted by Fallu View Post
                        miten ja mistä kohin mitataan bensapaineet s50b30?
                        Sama mistä kunhan on tulopuolelta ennen paineensäädintä.
                        Helpoin on ehkä suodattimen jälkeen laittaa mittari t-haaralla.
                        B32:ssa tarvis adapteri virityksen kun siinä on bensalinjat pikaliittimillä, en muista onko b30 klemmarilla liitokset.
                        Myyn:
                        M10/20/52 E30-E36 osia

                        Comment

                        • JJT
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2005
                          • 6694
                          • .......

                          Onko tuolle jokin syy että ecu ei katkaise bensansyöttöä joka kerta moottorijarrulla?
                          Inpalla näkee että tunnistaa kaasun olevan ylhäällä. Pitäis kai sen tiedon mennä eculle asti?

                          Toinen mitä testolla ajon aikana huomas, nokkien asennot on 1-2 asteen sisällä pyydetyistä, paitsi kun kierroksia on tarpeeksi, imunokan pitäis olla n.45 astetta, todellinen asento ~65-70 astetta, näyttääkö tuo omiaan vai voiko heittää noin paljon?
                          Pakonokka pysyi ihan hyvin kohallaan.
                          Myyn:
                          M10/20/52 E30-E36 osia

                          Comment

                          • JJT
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2005
                            • 6694
                            • .......

                            Moottorin johtosarjan käytin irti, eipä siitäkään löytynyt muita vikoja kun öljypinnan anturin liitin hapettunut.
                            Mikähän idea tuossa on että etm:n ei ole noita gear recognitionia ja clutch sensoria merkitty ollenkaan.
                            Kokeiliskohan laittaa yhden maadoituksen lisää, kun kaikki moottorinohjaukseen liittyvä maadoittuu sen 2 pistehitsillä korissa kiinni olevan lipareen kautta
                            Myyn:
                            M10/20/52 E30-E36 osia

                            Comment

                            • vaappu
                              BTCF Member
                              • Sep 2010
                              • 1189
                              • Rovaniemi/Pyhätunturi

                              No niin yksi vikainen auto saatu kilpin väliin.

                              Auto saattaa koskatahansa alkaa röpeltämään , ottaa vaikeasti kierroksi , kuulostaa melko varmalta että yksi pytty pois pelistä.
                              Kun vika oli jossain kohtaa päällä niin kaasua kun varovasti painoi niin hetkittäin nykimällä pelasi ja taas ei..

                              Hätä päissäni hain uuden puolan jolla kiersin yksi kerrallaan koko koneen läpi. Ei vaikutusta.

                              Tietokone kiinni kaveri tutkimaan asiaa. Viko koodit tyhjättiin auto baanalle ja vikaa hakemaan. Lambda 1 herjasi että skaala ei riitä säätöön. Ja 72 output vanos late valve.

                              Seuraavat 40km nollauksesta pelasi hienosti.
                              Vitosella aloin rullaamaan kaasu irti pienensin vaihdetta ja väli kaasua niinvika päällä ,vaikeasti kierroksi. Auto seis, sammutin. auto käyntiin vika jäi.

                              Seuraavana päivänä taas tietokeneelle ja samat oli taas. Maffin pistokkeen kun otti irti niin ei vaikutusta. Vaihdettiin toinen maffi ei muuttunut.
                              Pelannut nyt 50-60 km tähän asti.

                              Vanos on tiivistetty ja ratle kitit laitettu, solenoidin o renkaat uudet
                              Plennumin alla alipaine ja tyhjäkänti putke uudet. Moottori putsattu, kiihdytys torvien o-renkaat uudet
                              Tulpat uudet
                              Pakosarjan tiivisteet uudet , pakosarjanjousto pois ja uusi tilalla on tiivis.
                              ilmapumppu pois , lähtö tulpattu ja imu paikka kans
                              Maffi on toinen
                              Bensapaineen säädin uusi

                              Tänään tarkoitus päivällä kattoa taas mitä on kertynyt vikakoodeja..

                              Vanos pakopuolen solenoidit sököt ?
                              mb 519 täys pitkä
                              mb 316 tela/mopon kuskaus alusta
                              e30 m50b28 MadMax edit, feat Rotrex + boosted by Holset.
                              e31 850i Miljoonan markan bmw.
                              e21. Kimppa rassi.
                              Awd corolla turbo.+420whp..

                              Comment

                              • bmw323it
                                BTCF Member
                                • Mar 2008
                                • 1828
                                • N/A

                                Originally posted by JJT View Post
                                Kokeiliskohan laittaa yhden maadoituksen lisää, kun kaikki moottorinohjaukseen liittyvä maadoittuu sen 2 pistehitsillä korissa kiinni olevan lipareen kautta
                                Noin niinkuin yleisenä kommenttina, madotukset olisi syytä olla kunnossa ja siten toteutettuna kuin ne sähköjärjestelmän suunnittelija on ajatellut. Vaarana on, että syntyy ns maaluuppeja, jotka voivat aiheuttaa erittäin mielenkiintoisia ongelmia tutkittaviksi. Tämä perustuen kokemuksiin ihan muualta kuin autoista, mutta kun etm:ia lukee, niin aika selvästi sielläkin on maadoitukset mietitty...
                                Nyt:
                                BMW 530e (g30)
                                BMW 335i (e90)
                                BMW 323iC (e36)
                                BMW 850i (e31)
                                Golf GTE
                                ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎