Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 318iS Käynti huonoa, tehot hukassa.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jones\\
    Bimmer Rookie
    • Jul 2009
    • 90
    • Lahti

    #31
    Originally posted by Samu_93 View Post
    Itellä myös hieman tyhjäkäyntiongelmaa. Vm -92 iS. Välillä käy hyvin, heittää max 50rpm jonka voisi kuvitella olevan bensiinimoottorille ihan normaalia. Toisaalta välillä taas heittää enemmänkin, n. 400-1000rpm välillä. Starttauksen jälkeen varsinkin kylmällä koneella on pahin, hakee tyhjäkäyntiä n. minuutin tai pari. Kun tyhjäkäynti asettuu kohdilleen, niin ajossa huomaa silti vielä ehkä pientä nykimistä satunnaisesti. Kytkin pohjassa rullatessa tyhjäkäyntiä ei myöskään meinaa löytyä. Nokkaketju rahisee, mutta muuten kone pitää ihan normaalia ääntä. Ehkä pienenpientä "putputusta" tyhjäkäynnillä. Rikas seos? Lambda?. Tänään 5min motarilla 6000rpm kerroksilla jonka jälkeen auto sammui 100m kytkin pohjassa liukumisen jälkeen ja uudelleen huoltoaseman pihalla vaihtaessa pienemmälle vaihteelle.. Kenelläkään vinkkejä mistä lähteä vikaa etsimään?
    Kuulostaa perinteiseltä imuvuodolta.Kaasuläpän ja ilmamäärämittarin välinen haitariputki kannattaa ensin katella ettei ole halki mistään.
    e91 320da

    Comment

    • Agge_
      Bimmer Fanatic
      • Oct 2009
      • 496
      • P town

      #32
      Originally posted by Hevonen View Post
      Elikkäs nyt on koluttu forumia/Internetiä 3 tuntia jo läpi, eikä täysin vastaavaa ongelmaa oo löytyny.

      Autossa esiintyy pientä putputusta/matalampaa ääntä, ei varsinaisesti nykimistä, vaan tärinää paremminkin. Tehot hukassa. Kylmällä koneella ongelma on ehkä hieman pienempi. Pystyy ajamaan silti normaalisti, vaikka kiihdytyksessä hieman auto täriseekin. Ei syö jäähdytysnestettä, eikä pakoputken alle keräänny lammikkoa. Öljyä menee litra/8tkm ja öljy on normaalia ulkonäöltään. Käynnistyy normaalisti. Moottorijarrutuksessa käynti normaali, tyhjäkäynti hivenen putputtava/normaalista poikkeava.

      Avasin koneen käydessä öljykorkin -> ei mitään vaikutusta käyntiin -> imuvuoto vai ei?

      En oo koskaan kuullu auton käyvän kolmella pytyllä, joten hieman vaikea sanoa montako on pelissä :think

      Ideoita?
      Imuvuotohan ois se halvin ratkasu jos niin helpolla pääsee

      P.S. Lisätään nyt vielä, että autolla ajettu vajaat 220tkm ja ilmansuodatin on just vaihdettu/moottori pesty, tosin ongelma ilmeni vasta 30km ton jälkeen, joten tuskin se nyt siinä ainakaan on vikana. Normaalia bemarin naputtamista kuuluu nokasta.
      Litra öljyy/8tkm :think Oma ex is ei kyl vieny mitään öjlyy... Ettei naputus vaan ole perus nostajat jumissa?
      sigpic

      Comment

      • Kylli-Täti
        Bimmer Fanatic
        • Apr 2012
        • 499
        • Tampere

        #33
        Originally posted by Agge_ View Post
        Litra öljyy/8tkm :think Oma ex is ei kyl vieny mitään öjlyy... Ettei naputus vaan ole perus nostajat jumissa?
        Huomasinkin tossa jälkeenpäin, että viimeks kun kansi aukastiin (vanha omistaja sano vaihtaneensa nostajat) paskottiin kierteet ja kansi on kolmella ruuvilla kiinni (ja varmaan liimalla tai jotain), joten se aiheuttaa ehkä ton öljyn kulutuksen. Nostajat kuulemma vaihdettiin joulukuussa.

        30 min päästä vien auton huoltoon. Päivittelen mitä ne sit sieltä soittelee :P

        Comment

        • Juppe
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2002
          • 4541
          • TURKU

          #34
          Kampuran etustefa ja öljypohjan tiiviste selä koko jakopään kotelon alue ovat semmosia paikkoja joista toi kone saattaa hukata paljon öljyä. Samoin kannattaa katsoa öljynsuodattimen jalan seutu. Sieltäkin saattaa kehittyä kiva vuoto. Noi sammumiset viittaa kyllä imuvuotoihin, mutta os se putputus ei tuu imuvuotoja fiksailemalla kuntoon veikkaan, että joku pakoventtiili vuotaa. Ei mahda olla sattumaa, että noihin koneisiin myydään paljon venttiiisarjoja...

          Comment

          • Kylli-Täti
            Bimmer Fanatic
            • Apr 2012
            • 499
            • Tampere

            #35
            Vika selvisi. Tulpanhatussa oli pienen pieni, vitun pieni reikä. 2h diagnoosista 120 euroa. No eipä haittaa kun pelkäsin jo kansiremppaa 40e pitää vielä panostaa ja ostaa uus johtosarja, reiän paikkaus tuskin kestää kauaa.

            Comment

            • jr66
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2006
              • 16445
              • Asikkala

              #36
              Originally posted by Hevonen View Post
              Vika selvisi. Tulpanhatussa oli pienen pieni, vitun pieni reikä. 2h diagnoosista 120 euroa. No eipä haittaa kun pelkäsin jo kansiremppaa 40e pitää vielä panostaa ja ostaa uus johtosarja, reiän paikkaus tuskin kestää kauaa.
              Oli ex-is:ssä (2/94) sama juttu mutta ei pätkinyt. 40 € piuhasarja, mistä ?

              Comment

              • Samu_93
                BTCF Member
                • Jun 2012
                • 155
                • Espoo

                #37
                Kokeilin ilman tyhjäkäyntisäädintä (lisäilmaluisti, mikälie) ja auto toimi hyvin (johto irti). Tyhjäkäynti nousi tosin 1000rpm paikkeille, mutta pysyi ainakin siinä eikä laskenut missään vaiheessa alle tuon 60km lenkin aikana. Tyhjäkäyntisäädin siis ilmeisestikin viallinen? pitää myös omituisen äänen kun auton sammuttaa, aivan kuin jokin jousi kolahtaisi sen sisällä. Säätimen sisällä myös kuului kolinaa kun ravistelin sitä kädessä. Virrat päälle laitettaessa surisee hetken. Imuvuotoja en äkkiseltään löytänyt. Auto menossa ensi viikolla savukonetestiin imuvuotojen varalta. Samalla katsotaan myös puristuspaineet joten eiköhän tuo kuntoon saada Mistäs muualta muuten saa virinokkia kuin schmiedmannilta? Jakopäärempan yhteydessä voisi vaihtaa jos järkevään hintaan jostain löytäisi..
                e36 328 Cabriolet -95
                e36 318iS Coupe -92
                e36 325 Coupe -92

                Comment

                • Kylli-Täti
                  Bimmer Fanatic
                  • Apr 2012
                  • 499
                  • Tampere

                  #38
                  Originally posted by jr66 View Post
                  Oli ex-is:ssä (2/94) sama juttu mutta ei pätkinyt. 40 € piuhasarja, mistä ?


                  Mitä tarkotat pätkimisellä? Mulla siis oli suht selkeesti yks pytty pimeenä, tai ainakin kävi erittäin epäsäännöllisesti. Johdon kun otti irti käyntiääni ei muuttunu mihinkään.

                  Comment

                  • jr66
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2006
                    • 16445
                    • Asikkala

                    #39
                    Originally posted by Hevonen View Post
                    http://kauppa.motonet.fi/motonet/tuotteet/112170/0

                    Mitä tarkotat pätkimisellä? Mulla siis oli suht selkeesti yks pytty pimeenä, tai ainakin kävi erittäin epäsäännöllisesti. Johdon kun otti irti käyntiääni ei muuttunu mihinkään.
                    Näyttää lukevan tiedoissa että m43-moottori...

                    Pätkimisellä tarkoitan että ei pätkinyt

                    Comment

                    • Kylli-Täti
                      Bimmer Fanatic
                      • Apr 2012
                      • 499
                      • Tampere

                      #40
                      Originally posted by jr66 View Post
                      Näyttää lukevan tiedoissa että m43-moottori...

                      Pätkimisellä tarkoitan että ei pätkinyt
                      Tuote Nimike Hinta
                      11-2170 Sytytysjohtosarja BMW 300s M42 39.90 €

                      M42 siinä lukee myös :P tiskiltä tosin osataan kertoo sit paremmin

                      Comment

                      • jr66
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2006
                        • 16445
                        • Asikkala

                        #41
                        Originally posted by Hevonen View Post
                        Tuote Nimike Hinta
                        11-2170 Sytytysjohtosarja BMW 300s M42 39.90 €

                        M42 siinä lukee myös :P tiskiltä tosin osataan kertoo sit paremmin
                        Tai sitten ei osata mutta samat piuhat ei käy molempiin.

                        Comment

                        • Kylli-Täti
                          Bimmer Fanatic
                          • Apr 2012
                          • 499
                          • Tampere

                          #42
                          Originally posted by jr66 View Post
                          Tai sitten ei osata mutta samat piuhat ei käy molempiin.
                          Juu näin mietinkin, mutta onneks riittää itelle tieto et onko M42 vai M43 Ja voihan ne palauttaa, vaikkakin vihaan sitä ja otan melkeen mieluummin 40e takkiini ku lähen rahtaan niitä takasin.

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎