Nyt v*tuttaa. Alustaa ihmeteltiin taas ja alkoihan siltä löytyä syitä ja seurauksia. Ilmeisesti tukivarsien puslien koneistukset on menneet käteen. Reunimmaisissa puslissa puslan reiän ja kauluksen väliin jää ison talttapäisen ruuvarin mentävä rako. Sisemmät puslat istuvat paremmin, mutteivät nekään 100% tiukasti koloissaan. Holkit ovat oikean mittaiset, koska ne menevät tiukalle, eivätkä liiku kiristyksen jäkeen. Nyt camberit olivat taas aivan metsässä ja auraus ihan päin honkia.
Tänään testattiin hommaa vähän vääntelemällä ja autoa heiluttamalla. Kun rengasraudalla kampesi tukivartta sai camberin ja aurauksen heittämään 0,5 astetta. Sama tapahtui, kun heilutti autoa voimakkaasti sivusuunnassa. Vedin vielä liinan tukivarteen ja kaverin kanssa revittiin tukivartta liinalla ulospän ja saatiin rako menemään kiinni. No silloin on sitten rakoa toisessa laidassa. Jos noita pystyy tolla tavalla repimään pois säädöistä voi vaan kuvitella mitä tekee kuoppiin ajamiset ja ihan oikea rasitus.
Taisi tällä kertaa tulla paskaa strong flexiltä. Vaihdan kaikki tukivarsien puslat joko alkuperäisiin tai powerflexeihin. Katotaan sitten mitä sen jälkeen tapahtuu. Apurunkoa tunkkailtiin kevittimellä molemmista laidoista ja vaikuttaisi siltä, että se on paikoillaan ihan niin kuin pitääkin. Millin tai pari se saattoi liikkua tunkatessa, muttei mitenkään merkittävästi. Eihän sen umpipuuta pidäkkään olla.
Etupäässä sen sijaan on tapahtunut todella kummia. Viimeksi camberit olivat millilleen. about 0,5 molemmissa renkaissa. Castertikin olivat kohdallaan. Tänään sen puolen rengas, jota ei oltu korjattu shimmeillä, oli nollassa ja korjatulla puolella -0,7. Auraus ja caster ihan samoissa säädöissä kuin ennenkin. Miten helvetissä ne voi mennä noin? Eihän camber voi muuttua vaikuttamatta auraukseen?
Tänään testattiin hommaa vähän vääntelemällä ja autoa heiluttamalla. Kun rengasraudalla kampesi tukivartta sai camberin ja aurauksen heittämään 0,5 astetta. Sama tapahtui, kun heilutti autoa voimakkaasti sivusuunnassa. Vedin vielä liinan tukivarteen ja kaverin kanssa revittiin tukivartta liinalla ulospän ja saatiin rako menemään kiinni. No silloin on sitten rakoa toisessa laidassa. Jos noita pystyy tolla tavalla repimään pois säädöistä voi vaan kuvitella mitä tekee kuoppiin ajamiset ja ihan oikea rasitus.
Taisi tällä kertaa tulla paskaa strong flexiltä. Vaihdan kaikki tukivarsien puslat joko alkuperäisiin tai powerflexeihin. Katotaan sitten mitä sen jälkeen tapahtuu. Apurunkoa tunkkailtiin kevittimellä molemmista laidoista ja vaikuttaisi siltä, että se on paikoillaan ihan niin kuin pitääkin. Millin tai pari se saattoi liikkua tunkatessa, muttei mitenkään merkittävästi. Eihän sen umpipuuta pidäkkään olla.
Etupäässä sen sijaan on tapahtunut todella kummia. Viimeksi camberit olivat millilleen. about 0,5 molemmissa renkaissa. Castertikin olivat kohdallaan. Tänään sen puolen rengas, jota ei oltu korjattu shimmeillä, oli nollassa ja korjatulla puolella -0,7. Auraus ja caster ihan samoissa säädöissä kuin ennenkin. Miten helvetissä ne voi mennä noin? Eihän camber voi muuttua vaikuttamatta auraukseen?
Comment