Announcement

Collapse
No announcement yet.

vaihteisto ongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • junnila93
    Newbiemmer
    • Oct 2012
    • 13
    • Pyhtää

    vaihteisto ongelma

    vitosvaihe ei toimi... hiljasel kiihytyksel toimii mut sitku painaa enemmän kaasuu ni syttyy rattaan kuva mittaristoon jolloin ei toimi vitosvaihe ja kickdown ei myöskään toimi... olisi kiva saada tietoa ongelmasta
  • peto2
    BTCF Member
    • Jan 2007
    • 8262
    • Järvikylä (Nakkila)

    #2
    Originally posted by junnila93 View Post
    vitosvaihe ei toimi... hiljasel kiihytyksel toimii mut sitku painaa enemmän kaasuu ni syttyy rattaan kuva mittaristoon jolloin ei toimi vitosvaihe ja kickdown ei myöskään toimi... olisi kiva saada tietoa ongelmasta
    se on hyvä että nää uudet tulokkaat aina olettaa että täällä on kaikilla kristallipallot jolla näkee että mistä autosta puhutaan...

    mutta todennäkösesti se on vaan pakat kulunu loppuun ja luistaa jonka surauksen menee nilkutusmoodi päälle..
    F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
    ex:
    E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
    Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
    Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
    Nakkaa privaa jos tarvetta.

    Comment

    • Haju69
      Administrator
      • Nov 2005
      • 16361
      • Leppävirta

      #3
      vahva tunne henkien kanssa että kyseessä on E36. Enempää eivät kertoneet.
      LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
      E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
      B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

      Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
      Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
      Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

      Comment

      • peto2
        BTCF Member
        • Jan 2007
        • 8262
        • Järvikylä (Nakkila)

        #4
        Originally posted by Haju69 View Post
        vahva tunne henkien kanssa että kyseessä on E36. Enempää eivät kertoneet.
        joo kyl mä sen huomasin muttakun e36:ssakin on ainakin kolmea eri automaattia
        F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
        ex:
        E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
        Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
        Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
        Nakkaa privaa jos tarvetta.

        Comment

        • junnila93
          Newbiemmer
          • Oct 2012
          • 13
          • Pyhtää

          #5
          mutta vika ilmeni yhtäkkiä imusarjan poiston jälkeen :o ja juu kyse on e36 sta vm95 328

          Comment

          • jr66
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2006
            • 16460
            • Asikkala

            #6
            Kickdown-vaijeri jäänyt irti ? Ja mahdollinen alipaineletku.

            Comment

            • junnila93
              Newbiemmer
              • Oct 2012
              • 13
              • Pyhtää

              #7
              kaikki on kiinni niinkuin pitääkin... Vähän aikaa saa toimimaan 5n mutta sitte kun runttaa enemmän kaasua ni häviää vitonen ja kickdown pois pelistä.. Ja tämäkin ilmenee enemmän lämpösellä koneella :o

              Comment

              • Haju69
                Administrator
                • Nov 2005
                • 16361
                • Leppävirta

                #8
                Originally posted by peto2 View Post
                joo kyl mä sen huomasin muttakun e36:ssakin on ainakin kolmea eri automaattia
                Juuh ,en minä sitä ettetkö tajunnu. Kunhan itsekseni tein loitsuja.
                LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                Comment

                • esa`pentula
                  Bimmer Enthusiast
                  • Dec 2009
                  • 1390
                  • Tampere

                  #9
                  eiköhän se aski ole kabut, lämpimänä öljy litkumpaa jolloin pääsee kusemaan pakkojen välistä helpommin. pakkojen paineita pääsee mittailemaan askin kyljissä olevista kuusiokoloruuveista. vikakoodit lukuun?

                  Comment

                  • junnila93
                    Newbiemmer
                    • Oct 2012
                    • 13
                    • Pyhtää

                    #10
                    voiko laatikko yhtäkkiä imusarjan irrotuksen jälkee sanoo ittesä irti?

                    Comment

                    • junnila93
                      Newbiemmer
                      • Oct 2012
                      • 13
                      • Pyhtää

                      #11
                      vikakoodeja en ole kerinnyt vielä luettaa. Lootan öljyt vaihdoin äskettäin jos vika olisi lähtenyt. Jännä kun välillä se 5s vaihe toimii jos ei kengi mut sitku laittaa liikaa kaasuu ni syttyy rattaan kuva mittaristoo jolloin 5s vaihe ja kickdown ei toimi

                      Comment

                      • esa`pentula
                        Bimmer Enthusiast
                        • Dec 2009
                        • 1390
                        • Tampere

                        #12
                        eiköhän se laatikko voi sanoa itsensä irti milloin tahansa.. ei tietenkään kannata toivoa heittää, mutta ei kannata olettaa että vaihteisto toimii taas öljynvaihdon jälkeen. vikakoodit antaa aina vähän vihiä

                        Comment

                        • arto_j
                          Newbiemmer
                          • Jun 2010
                          • 12
                          • salo

                          #13
                          Moi
                          Mulla on aivan samaa ongelmaa... tosin tuo vika voi ilmetä 3- tai 4-vaihteellakin.
                          Eli jos pakat on kuluneet loppuun, niin silloin on isompi remontti tiedossa ? (laatikon vaihto) Vai saako tuollaisen vielä järkevällä hinnalla kuntoon ?

                          Comment

                          • esa`pentula
                            Bimmer Enthusiast
                            • Dec 2009
                            • 1390
                            • Tampere

                            #14
                            Originally posted by arto_j View Post
                            Moi
                            Mulla on aivan samaa ongelmaa... tosin tuo vika voi ilmetä 3- tai 4-vaihteellakin.
                            Eli jos pakat on kuluneet loppuun, niin silloin on isompi remontti tiedossa ? (laatikon vaihto) Vai saako tuollaisen vielä järkevällä hinnalla kuntoon ?
                            jos pakat kuluneet ja luistavat tai tiiviste niin kulunut, että päästää paineen ohi niin vaihtoaski tai vaihteiston läpikäyminen. remontit alkavat yleensä 1500e ylöspäin riippuen uusittavista osista.

                            Comment

                            • Supa
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2005
                              • 7597
                              • Järvenpää

                              #15
                              Itse havaittua että toimimaton nokka-akselin asentoanturi oireilee M52 automaatissa myös noin että täyskaasukiihdytyksessä heittää vikatilaan.
                              Kun tuo ei toimi niin väännön säätely vaihtotilanteessa ei toimi josta herjannut ainakin kun itse tutkinut...
                              Kuuluuko imusarjan seutuvilta naputusta mitä ei aikasemmin ole kuulunut?

                              Vikakoodit lukuun tosiaan ensimmäisenä moottorin ja laatikonohjaukselta.
                              - E90 320i LCI M-sport -09
                              - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎