Tästä "ongelmasta" olen jo aiemmin kirjoitellut tuonne kysymyksiä ja vastauksia threadiin, mutta toivon että tämä tavoittaisi näin enemmän osaavia arvailijoita.
Alustana TA-Techniks, jossa takana BC Racing jouset. (140mm 14kg)
Auto sigun cabrio. Rengastus edessä 205/40/17 @8,5 ET13. Takana 225/35/17 @ 10 ET30.
Eli lyhykäisyydessään jos coilit on säädetty samalle korkeudelle kierteiden mukaan, niin auto on täysin epätasapainossa. Toisinsanoen kierteet pitää säätää eri tasoille, että auton saa jotakuinkin tasapainoon.
Tällä hetkellä edessä kuskinpuolella kierrettä jäljellä 9 milliä ja apparinpuolella 41 milliä! Eroa siis 32 milliä.
Takana apukuskin puolella ei ole kuin jousi sekä kumiläpyskät. Kuskinpuolella jousi, kumiläpyskät ja säätöpalat ja kierrettäkin noin 4 milliä. Eroa siis noin 21 milliä!
Takana alkuperäisillä TA:n jousilla oli sama homma.
Auto meni alustan osien puolesta katsastuksesta läpi. Pyysin katsuria tarkistamaan puslat kunnolla, että ei ole väljää. Ei ollut. Ajossa auto ei vetele, ratti on suorassa ja kulkee rengastukseen nähden kohtuu levollisesti. Mitkä asiat tuohon korkeusasiaan nyt noin paljon vaikuttaa? Alla muutamia mitä itselle tuli mieleen.
- Joku pusla kuitenkin väljä?
- Kallistuksen vakaajat väsyneet?
- Pyöränkulmat?
- Camber?
- Joku ohjauksen tai alustan osa rikki/kiero?
- Koko helapaska runko kiero?
Alustana TA-Techniks, jossa takana BC Racing jouset. (140mm 14kg)
Auto sigun cabrio. Rengastus edessä 205/40/17 @8,5 ET13. Takana 225/35/17 @ 10 ET30.
Eli lyhykäisyydessään jos coilit on säädetty samalle korkeudelle kierteiden mukaan, niin auto on täysin epätasapainossa. Toisinsanoen kierteet pitää säätää eri tasoille, että auton saa jotakuinkin tasapainoon.
Tällä hetkellä edessä kuskinpuolella kierrettä jäljellä 9 milliä ja apparinpuolella 41 milliä! Eroa siis 32 milliä.
Takana apukuskin puolella ei ole kuin jousi sekä kumiläpyskät. Kuskinpuolella jousi, kumiläpyskät ja säätöpalat ja kierrettäkin noin 4 milliä. Eroa siis noin 21 milliä!
Takana alkuperäisillä TA:n jousilla oli sama homma.
Auto meni alustan osien puolesta katsastuksesta läpi. Pyysin katsuria tarkistamaan puslat kunnolla, että ei ole väljää. Ei ollut. Ajossa auto ei vetele, ratti on suorassa ja kulkee rengastukseen nähden kohtuu levollisesti. Mitkä asiat tuohon korkeusasiaan nyt noin paljon vaikuttaa? Alla muutamia mitä itselle tuli mieleen.
- Joku pusla kuitenkin väljä?
- Kallistuksen vakaajat väsyneet?
- Pyöränkulmat?
- Camber?
- Joku ohjauksen tai alustan osa rikki/kiero?
- Koko helapaska runko kiero?
Comment