Tervehdys!
Elikkäs olen uusi tällä foorumilla ja uusi bmw:n omistaja. Ostin hiljattain (1kk sitten) tuollaisen vm.-93 e36 320 coupe bimmerin.
Auto toimi noin viikon ja sitten se keitti. Syyki epäilin kun aiemmin löysin vian, että syyläri oli rikki ja vuoti hieman. Noh uusi syyläri vaihdettiin ja ilmattiin järjestelmä(korjaamolla) kuulemma tarkkaa hommaa ku oon lueskellu, mutta luotan korjaajan tekemään ilmaukseen. Pari päivää ajoa ja huomasin, että nesteet oli kadonnut.
Pajalle ja sitten vaihdettiin termostaatti ja sen kotelo (oli kuulemma halkeama kotelossa ja termostaatti ilman tiivistettä kötöstelty kiinni jollaki silikoonilla).
Samalla vaihdettiin kun oli menossa rikki:
-laturi
-kaikki tulpat
-moniurahihnan kiristin ja ohjausrulla
-taas järjestelmän ilmaus ja baanalle
Tässä yhteydessä korjaaja sanoi, että koneessa e iollut (mäntien päällä) vettä päässyt että hyvä homma. Oli edellinen omistaja vaihtanut kuulemma hiljattain vesipumpun korjaajan mukaan ja oli kunnossa.
No yksi päivä ajoa ja taas oli nesteet kadonnut. Minä katselin pellin alla pitkään lampun kanssa että mistä sitä tulee. Ois kuvia joista näkyy mitkä kohdat on märkänä ja mihin se pirskottelee jäähdytinnestettä.
Eiku pajalle ja nyt on tulossa kannen aukasu ja tiivisteen vaihto eteen. Mutta nyt tosiaan haluaisin tietää näitten kuvien perusteella, että onko ehdotuksia voiko vuoto olla jossakin muualla kuin kannentiivisteessä, että saisi kerralla kuntoon ettei joka toinen päivä tarvii viedä pajalle
Eli kuvissa siis nesteen on roiskinut tuonen kaikkien näiden huoltojen jälkeen..(lukuunottamatta kannentiivisteen vaihtoa)
Eli tuo syylärin alhaalta tuleva "iso" letku on aina pirkottunut märäksi, tuo alhaalla oleva moniurahihnan pyörityksessä oleva hammasratas on aina märkänä ja sen myötäsesti valuu nesteet maahan. Eli käynnissä olelssa vähä näytti että pirskottelis nesteitä tuohon isoon syylärin putkeen jostaki..(voi olla flektin pärskimää) ja paikallaan seistessään tuo hammasratas ja moniurahihna on mennyt märäksi
Eli rahaa on nyt palanut pajalle sen verran että ois auton hinta jo kohta haukuttu hyvinki nuihin huoltoihin.. ei kehtais koko konetta alkaa vahitelee osa kerrallaan ku sais kerralla kuntoon..
Eli ammattimiehet ja tietävät nyt apuja mistä vuoto voisi olla peräisin?
Kiitoksia etukäteen..
Elikkäs olen uusi tällä foorumilla ja uusi bmw:n omistaja. Ostin hiljattain (1kk sitten) tuollaisen vm.-93 e36 320 coupe bimmerin.
Auto toimi noin viikon ja sitten se keitti. Syyki epäilin kun aiemmin löysin vian, että syyläri oli rikki ja vuoti hieman. Noh uusi syyläri vaihdettiin ja ilmattiin järjestelmä(korjaamolla) kuulemma tarkkaa hommaa ku oon lueskellu, mutta luotan korjaajan tekemään ilmaukseen. Pari päivää ajoa ja huomasin, että nesteet oli kadonnut.
Pajalle ja sitten vaihdettiin termostaatti ja sen kotelo (oli kuulemma halkeama kotelossa ja termostaatti ilman tiivistettä kötöstelty kiinni jollaki silikoonilla).
Samalla vaihdettiin kun oli menossa rikki:
-laturi
-kaikki tulpat
-moniurahihnan kiristin ja ohjausrulla
-taas järjestelmän ilmaus ja baanalle
Tässä yhteydessä korjaaja sanoi, että koneessa e iollut (mäntien päällä) vettä päässyt että hyvä homma. Oli edellinen omistaja vaihtanut kuulemma hiljattain vesipumpun korjaajan mukaan ja oli kunnossa.
No yksi päivä ajoa ja taas oli nesteet kadonnut. Minä katselin pellin alla pitkään lampun kanssa että mistä sitä tulee. Ois kuvia joista näkyy mitkä kohdat on märkänä ja mihin se pirskottelee jäähdytinnestettä.
Eiku pajalle ja nyt on tulossa kannen aukasu ja tiivisteen vaihto eteen. Mutta nyt tosiaan haluaisin tietää näitten kuvien perusteella, että onko ehdotuksia voiko vuoto olla jossakin muualla kuin kannentiivisteessä, että saisi kerralla kuntoon ettei joka toinen päivä tarvii viedä pajalle
Eli kuvissa siis nesteen on roiskinut tuonen kaikkien näiden huoltojen jälkeen..(lukuunottamatta kannentiivisteen vaihtoa)
Eli tuo syylärin alhaalta tuleva "iso" letku on aina pirkottunut märäksi, tuo alhaalla oleva moniurahihnan pyörityksessä oleva hammasratas on aina märkänä ja sen myötäsesti valuu nesteet maahan. Eli käynnissä olelssa vähä näytti että pirskottelis nesteitä tuohon isoon syylärin putkeen jostaki..(voi olla flektin pärskimää) ja paikallaan seistessään tuo hammasratas ja moniurahihna on mennyt märäksi
Eli rahaa on nyt palanut pajalle sen verran että ois auton hinta jo kohta haukuttu hyvinki nuihin huoltoihin.. ei kehtais koko konetta alkaa vahitelee osa kerrallaan ku sais kerralla kuntoon..
Eli ammattimiehet ja tietävät nyt apuja mistä vuoto voisi olla peräisin?
Kiitoksia etukäteen..
Comment