Tuossa aiemmin kirjoitin noista 0W öljyistä.Hain kirjoituksellani juuri sitä,että tuo suojaava öljykalvo ei pysy kk-laakereilla ja seuraukset tiedetään.Tämähän on juuri ollut se akilleen kantapää S50 moottoreissa.Kylmäkäynnistyksissä toki tuolla ompelukone öljyllä voitelu on vastaavasti virtauksen takia nopeampaa.Onneksi ei enää tarvi omalla kohdalla öljyjä miettiä,kun molemmat ämmäläiset on vaihdettu rahaksi.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
M3 S50B32 moottoriöljy
Collapse
X
-
Originally posted by Heguli 31 View PostTuossa aiemmin kirjoitin noista 0W öljyistä.Hain kirjoituksellani juuri sitä,että tuo suojaava öljykalvo ei pysy kk-laakereilla ja seuraukset tiedetään.Tämähän on juuri ollut se akilleen kantapää S50 moottoreissa.Kylmäkäynnistyksissä toki tuolla ompelukone öljyllä voitelu on vastaavasti virtauksen takia nopeampaa.Onneksi ei enää tarvi omalla kohdalla öljyjä miettiä,kun molemmat ämmäläiset on vaihdettu rahaksi.
Ainoastaan nokka-akseli vaatii jäykkää öljyä korkeiden pintapaineiden voiteluun, ja siinäkin jossain määrin voidaan kompensoida sinkkiyhdisteillä ohutta perusöljyä. Nokka-akseliongelmat tosin esiintyvät lähinnä todella korkeilla jousikuormilla ja jyrkillä profiileilla, S-koneiden osalta niissa ollaan ihan normaaleissa vakiomoottorimitoituksissa joten ongelmia ei pitäisi tulla oli öljy mitä vain kunhan sitä vaihdetaan edes jotenkin järkevin väliajoin.Last edited by naukkis; 06-09-2014, 14:34.
Comment
-
-
Originally posted by naukkis View Post
Jos ajaa vain kesällä niin hyvä öljyvinkki on raskaan kaluston 15W-40, kestää veivinlaakerit ja nokan voiteluun ei parempia öljyjä olekaan, toki on niin halpaa öljyä että eihän sellaista voi mihinkään M-koneeseen laittaa. On muuten juuri sitä öjylaatua mitä esimerkiksi S38-koneisiin alunperin suositeltiin.....
Eihän tämä voi sopia normaali henkilöautoon sitten millään...
Täällä pikkaisen vääntöä sopiiko edes prätkään !
Comment
-
-
Naukkis on tainnu väläytellä mp foorumillakin joskus vaikka minkälaisia juttuja,mutta eipä siinä.
Omassa Yamaha Thunderacessa olen käyttänyt 15-40 mobil delvaccia 5 vuoden ajan ja kilometreja on tullut n.35tkm,Yhteensä moottorilla 65tkm.
Litratehona mitattuna on kireämpi kuin mikään M vaparina.Kesällä ajoa pääasiassa mutta olen ajanut useampaan otteeseen pakkasessa ja paras kylmäkäynnistys oli -12 jonka jälkeen 320km ja pakkasta oli koko matkan ajan
Täytyy alkaa 325 kilpurissakin kokeilemaan delvaccia kunhan saa noi 10-60 castrolit ajettua loppuun.Siinä öljyjä vaihdetaan melko usein,Kylmäkäynnistyksiä ei juurikaan tule.
Moottoreita on nurkat täynnä ja pikkuhiljaa täytys alkaa rakentaan peruskunnostettua moottoria niin sama kokeilla tolla nykysellä koneella vaikka teräketjuöljyä Eihän siinä oikeestaan muutakun ainakin 5w40 synteettisellä alko nostajat kilkattaan ihan vitusti kun jäällä ajettiin puoli tuntia.10-60 valvolinella naputti uusilla nostajilla pitkän erikoiskokeen jälkeen mut jäähty siirtymällä niin ettei taas naputtanu.10-60 castrolilla naputtaa vain jos ajaa 50km testiä kuumissa olosuhteissa putkeen.Elikkä kierrokset on siellä 4-7500 rpm koko ajan 50 kilsaa ilman taukoja.Mitä nyt tien päässä käkkärillä käännytään
Comment
-
-
Originally posted by Axe27 View PostMitä ihmettä mainitsiko joku ääneen Mobil Delvacin
Eihän tämä voi sopia normaali henkilöautoon sitten millään...
15W- öljyä Bmw suosittaa useisiin moottoreihin -25C asti, omien kokemusten mukaan ei mitään ongelmia talvikäytössä.
Comment
-
-
Originally posted by naukkis View PostItseasiassa kiertokangenlaakerit tulevat hyvinkin toimeen ohuilla öljyillä, niillä vain pitää olla riittävästi virtausta.
Tässäkin keskustelussa kirjoitukset lipsuu paljolti yleiselle tasolle tai ihan täysiverisiin kuivasumppu kilpamoottoreihin,eikä aiheen S50 moottoriin.Eli se mikä toimii jossain muussa/muissa moottoreissa,ei aina toimi sitten tässä topiikin moottoriversiossa.Last edited by Heguli 31; 08-09-2014, 11:58.
Comment
-
-
Originally posted by naukkis View PostItseasiassa kiertokangenlaakerit tulevat hyvinkin toimeen ohuilla öljyillä, niillä vain pitää olla riittävästi virtausta.
Mä ajan kilpurissa delvacilla toivoen, että siinä on sopiva lisäaineistus vanhanaikaiselle alimitoitetulle venttiilikoneistolle (M20).
Comment
-
-
Originally posted by Heguli 31 View PostLähinnä kyse on siitä,kun auto seisoo ajon jälkeen pidempään (yön yli),niin kuumana seisomaan jätetystä moottorista kk-laakereita suojaava öljykalvo noilla kuraöljyillä katoaa.Ja uudessa kylmäkäynnistyksessä aiheuttaa sitä laakereiden hiontaa,ennen kuin öljy lähtee kiertoon.Moottorin käydessä (normaalissa käytössä) laakerointi saa kyllä varmasti voitelua lähes millä öljyllä hyvänsä.Nollatilanteesta lähdettäessä sitä virtausta siellä lähes kuivilla laakereilla ei heti ole.
Comment
-
-
Tuosta voisi jo äkkisiltään päätellä,että nämä mainostamasi "nykyaikaiset 0W motorsport-öljyt" ei ole ollenkaan lisäaineistettuja.Huuhtelevista aineista puhumattakaan.Vai vielä urbaanilegendaa...heh.
Mutta kuten tuli jo todettua,niin omat S-moottoriset autot on myyty,niin minun ei tarvi asiaa sen enempää pähkäillä.Ajelkaa te näillä hyväksi havaituilla ompelukone öljyillä,jos se kerran tuntuu oikealta vaihtoehdolta.
Ps.Onko kukaan mitannut kuuman S50 moottorin öljynpaineita tyhjäkäynnillä,kun koneessa on 0W-oljyt ja moottori vielä tehtaan kuosissa?Ihan vaan mielenkiinnosta.
Ps.II Enempää ei enää tästä jaksa...Last edited by Heguli 31; 24-09-2014, 22:33.
Comment
-
-
Tuota 15w-40 delvaccia voinee käyttää myös m50/m52 koneissa? Itellä kun noita on useampi vain kesäkäytössä ja öljyjä tulee vaihdettua usein, niin tulis aika paljon halvemmaksi käyttää tuota "rekkaöljyä".
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
-
Originally posted by Pazi88 View PostTuota 15w-40 delvaccia voinee käyttää myös m50/m52 koneissa? Itellä kun noita on useampi vain kesäkäytössä ja öljyjä tulee vaihdettua usein, niin tulis aika paljon halvemmaksi käyttää tuota "rekkaöljyä".
Comment
-
-
Originally posted by Pazi88 View PostTuota 15w-40 delvaccia voinee käyttää myös m50/m52 koneissa? Itellä kun noita on useampi vain kesäkäytössä ja öljyjä tulee vaihdettua usein, niin tulis aika paljon halvemmaksi käyttää tuota "rekkaöljyä".
"Raskaan kaluston ammattilaisille kehitetyn Neste Turbo LXE:n käyttökohteita ovat kuorma- ja linja-autojen dieselmoottorit, työkoneiden dieselmoottorit sekä henkilö- ja pakettiautojen bensiini- ja dieselmoottorit."
Comment
-
-
Originally posted by naukkis View PostTottakai voi, 10W-30 on halvoista mineraaleista oikeampi vaihtoehto, 15W40 puolustaa paikkaansa lähinnä rata-ajossa yms. käytössä jossa öljynlämmöt nousee tarpeettoman korkeaksi.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
-
Originally posted by deemu79 View PostJoskus nuo rekkaöljyt oli sellasia että laakerit kyllä kesti hyvin hlö.autossa mutta kone alkoi muuten kuluttaa / polttaa öljyä ja väljistyi. Syy tais olla männän nopeudessa tms. vrt. hidaskäyntinen iso diesel / bensa kinneri...
Comment
-
Comment