Originally posted by icecold
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
M3 S50B32 moottoriöljy
Collapse
X
-
Onko kokemuksia mitä ei missään nimessä kannata käyttää?
10W60:stä näyttäisi olevan monella valmistajalla (Teboil, Valvoline, Mobil, Red line)..onko kellään kokemuksia Shell:n Helix Ultra Racing 10W-60?
Tuota saisin helposti, joten...:think
Linkki
Ferrariin näyttävät kelpuuttavan...tiedä sitten miten sopii tuollaiseen 20 vuotta vanhaan muoviinsigpic
Comment
-
-
Originally posted by Bmw Master View PostTuo Shell on nykyisin M moottoreiden öljy, eli oletettavasti nyky saastekoneille suunniteltu vähä sinkkinen.
Shell To Be BMW Recommended Oil Supplier
Ilmeisesti hyväksytty käytettäväksi BMW M-moottorissaLast edited by QUASIMODO; 31-07-2015, 00:16.sigpic
Comment
-
-
ZDDP määrää ei ilmoitettu, eli oletettavasti alhainen. Toki voihan sinne kaataa lisäksi http://www.roadmachine.fi/redline/Breakin.html.
Comment
-
-
Originally posted by Bmw Master View PostZDDP määrää ei ilmoitettu, eli oletettavasti alhainen. Toki voihan sinne kaataa lisäksi http://www.roadmachine.fi/redline/Breakin.html.
Mikä ZDDP pitäisi olla?Last edited by QUASIMODO; 31-07-2015, 11:02.sigpic
Comment
-
-
Originally posted by QUASIMODO View PostNostetaan tämä topic jälleen, kun öljyn vaihto alkaa lähestymään...
Mitä tuohon S50B32-koneeseen nyt sitten laittaisi?:think
Aiemmin käytetty Castrollin TWS 10W60:stä, mutta sitä ei enään valmisteta..
Tilalle on tullut Edge FST-Ti 10W-60. Castrolin sivut näyttävät tarjoavan ämmäläisiin Castrol EDGE (Ti) 5W-30
Mitähän tuonne nyt sitten laittaisi?
Mobil 5W50 ?
Comment
-
-
Originally posted by QUASIMODO View PostNormaaliajossa tuskin pääsee öljyt niin kuumaksi, että tällä pärjää?
Originally posted by AnttiJuhani View PostVain nimi muuttunut tws -> fst-ti.
2000 luvun alkupuoliskolla TWS:n koostumusta muutettiin saaste syistä ja samalla Bmw poisti sen S38 suositelluista öljyistä. Sen jälkeinenkin TWS on eri kamaa kuin FST, mulla molempia oli kannut hyllyssä ja ovat erivärisiä.
Comment
-
-
Nyt kun olen aiheesta lueskellut ympäriinsä niin olen saanut myös käsityksen että tuo fst-ti on eri kuin aiemmat tws:t:think
Tätä soppaa sekoittaa vielä sekin, että Castrollin sivut eivät tarjoa s50b32:seen enään 10W60:stä vaan jotain muuta
Ehkä päädyn siihen Mobil 5W50:iin..täytyy keväästä taas pähkäillä ja palata tähän öljyaiheeseensigpic
Comment
-
-
Originally posted by QUASIMODO View PostNyt kun olen aiheesta lueskellut ympäriinsä niin olen saanut myös käsityksen että tuo fst-ti on eri kuin aiemmat tws:t:think
Tätä soppaa sekoittaa vielä sekin, että Castrollin sivut eivät tarjoa s50b32:seen enään 10W60:stä vaan jotain muuta
Ehkä päädyn siihen Mobil 5W50:iin..täytyy keväästä taas pähkäillä ja palata tähän öljyaiheeseen
Mutta
10-60 Castrol edge, fst titanium.
Tuota minä käytän.
Tuo öljy on käsittääkseni ainut Motorsport "hyväksytty" jos sillä nyt on jotain merkitystä näiden vanhojen pommien osalta.
Jos haluat sekoittaa pakkaa vielä vähän niin mene Castrollin sivujen kautta suosituksiin ja katso sieltä yritys ja yksityispuolet. Molemmissa on IHAN eri öljy suosituksenaLast edited by scheisse; 01-08-2015, 02:22.- f30 330e M-Sport , -16
- e36 3.2 M3 cabrio individual
Comment
-
-
Originally posted by Bmw Master View PostAivan varmasti pärjää vaikka ajaisit pata punaisena. Tuotahan suosittelee esim. Raikku S85 koneisiin.
2000 luvun alkupuoliskolla TWS:n koostumusta muutettiin saaste syistä ja samalla Bmw poisti sen S38 suositelluista öljyistä. Sen jälkeinenkin TWS on eri kamaa kuin FST, mulla molempia oli kannut hyllyssä ja ovat erivärisiä.
Comment
-
-
Taas tämä joka vuotinen öljy-ongelma..
Mitä sitä tällä kertaa laittaisi?:think
Viime syksynä/loppu kesästä koneeseen meni Teboil Diamond 10W60...Kilometrejä ei ole tullut juurikaan, mutta jos sitä kuitenkin talviseisotuksen jälkeen vaihtaisi.
Jos joku osaa kertoa mistä tuota Diamondia saa 4L kannuissa niin voisi sitäkin harkita taas...
Edit. Sitä löytyikin tuossa lähi huoltamolta ~50€/4l
Mitä muut on lähiaikoina käyttänyt vanhemmissa s-moottoreissa?Last edited by QUASIMODO; 05-01-2016, 09:54.sigpic
Comment
-
Comment