Nyt toi teki vielä pari kertaa senkin, että sammu risteykseen tultaessa. Sitä ei oo ilmavuotojen tukkimisen jälkeen tehnyt. Sopinee samaan oireenkuvaan...
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Puhditon M52B28 - Adaptaatiotietäjät hoi!
Collapse
X
-
Mittailin piruuttani skoopilla noita kampuran ja nokkien antureita. Kampuran anturin kohdalla tilanne on selvä, vaikuttaisi ihan hyvää kanttiaaltoa tulevan ja seassa näkyi juoksevan myös se pitempi hampaiden väli. Mittasin DME:ltä pinnien 40 (ground) ja 83 (sensor signal) välistä. Eniten epäilyttänyt kampuran anturi taitaa siis olla kunnossa? Tässä video skoopin näytöltä: http://www.youtube.com/watch?v=9dIg6...ature=youtu.be
Nokka-anturin mittauksessa taisin tehdä jonkun mokan, koska maata vasten (pinni 64 ground) mitatessa molemmat signaalipinnit (43 ja 65 camshaft position) näyttivät siniaaltoa. Pinnistä 43 tuli varsin stabiili siniaalto, jota kierrokset pikkusen siirsi vaakasuunnassa (aika-akseli). Video tuosta: http://www.youtube.com/watch?v=HHbH8...ature=youtu.be
Maata vasten mitatessa toisesta signaalipinnistä (65 camshaft position) tuli taas stabiili siniaalto, joka kierrosten mukaan heilui vähän pystysuunnassa (jännite). Video siitä: http://www.youtube.com/watch?v=1Ohq_...ature=youtu.be
Olisiko mun tajunnut mitata sittenkin noiden signaalijohtojen välistä jännitettä? Miksi siellä ylipäätään on kaksi signaalilinjaa, mikä on anturin toimintaperiaate?
DME on siis Siemensin MS41.0, mutta pinnit on samat kuin MS41.1:ssä.
Comment
-
-
Ai niin. Semmonen kysymys vielä, että pitäiskö INPAssa IDLE-täplän sammua osakaasulla? Mulla on tyhjäkäyntimoodi päällä niin kauan kunnes täyskaasu menee päälle. Semmosta välitilannetta ei ole, missä molemmat ois pois päältä. Onko kaasuläpän asentotunnistimessa rajakytkimiä, vai tuleeko noi moodit pelkästään jännitteen perusteella? Jännitearvot nimittäin menee hyvin loogisesti kun kaasua painaa.
Comment
-
-
Originally posted by MaedMaen View PostNyt toi teki vielä pari kertaa senkin, että sammu risteykseen tultaessa. Sitä ei oo ilmavuotojen tukkimisen jälkeen tehnyt. Sopinee samaan oireenkuvaan...
Vikamoodissa ei pätki, on vaan kuin litrainen pannu ja täyskaasu alakierroksilta vielä aavistuksen epäpuhdas käynniltään.
Comment
-
-
Originally posted by Janzki View PostJuu ei siinä kyllä imusarjaa irroittaa tarvitse vaihtaessaan..Toki meitä on isompi käpäläisiä, mutta noin suunnilleen menee kyllä ihan pienellä purkamisella.
Comment
-
-
Originally posted by MaedMaen View PostEikös tuo anturi olekaan vesipumpun alla, siinä koneen etupuolella? Nokan asentoanturin liittimen sain muilutettua imusarjan alta irti ilman purkamista, oliskohan tuonkin liitin siinä vieressä?
Comment
-
-
Mitähän täällä nyt tapahtuu. Oletan että kyseessä on sinkkuvanos m52 kuten e36:ssa onkin, niin silloin se kampuran asentotunnistin on siellä koneen etupäässä. Tuplavanoksellusessa (e46, e39) sitten koneen kyljessä takapäässä. Sen etupäässä olevan anturin vaihtaa viidessä minuutissa parkkiksella vaikka räntäsateessa. Ei siihen tarvii mitään imusarjoja irrotella. Ja jos sieltä on tullu väärän koneen anturi, niin vaihda se nyt ihmeessä oikeeseen. Vain uusia oikeanlaisia orkkisantureita näihin kannattaa tunkea jos haluaa toimivan. Viritelmillä aiheuttaa itselleen vaan lisää ongelmia.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
-
Juuh, kyllä mulla on E36 ja anturi on tosiaan koneen etupuolella. Tyhjäkäynnillä selvästi pätkäsee aika ajoin, joten tämäkin oire kyllä viittaisi tuohon (tai puolaan?). Ilmeisesti noi voi hajota sit niinkin, että ne pätkii vaan silloin tällöin vähäsen. Ja mikä jottei pystyis, voihan sieltä vaikka tunnistusetäisyys olla pienentynyt ja osa hampaista juuri siinä kintaalla näkyykö vai ei. Laitetaan uusiksi ja katotaan mitä tapahtuu.
Comment
-
-
Originally posted by MaedMaen View PostJuuh, kyllä mulla on E36 ja anturi on tosiaan koneen etupuolella. Tyhjäkäynnillä selvästi pätkäsee aika ajoin, joten tämäkin oire kyllä viittaisi tuohon (tai puolaan?). Ilmeisesti noi voi hajota sit niinkin, että ne pätkii vaan silloin tällöin vähäsen. Ja mikä jottei pystyis, voihan sieltä vaikka tunnistusetäisyys olla pienentynyt ja osa hampaista juuri siinä kintaalla näkyykö vai ei. Laitetaan uusiksi ja katotaan mitä tapahtuu.Bmw 316 E30 -88
Comment
-
-
Originally posted by Pazi88 View PostMitähän täällä nyt tapahtuu. Oletan että kyseessä on sinkkuvanos m52 kuten e36:ssa onkin, niin silloin se kampuran asentotunnistin on siellä koneen etupäässä. Tuplavanoksellusessa (e46, e39) sitten koneen kyljessä takapäässä.
Comment
-
-
Noh tulipahan mokoma anturi vaihdettua, piuhasarjan mukana tullut mitään ohjeita mutta vähän aikaa mokomaa johtoviidakkoa pähkäiltyä tuli pääteltyä että uusi VDO:n anturi on 12V syötöllä ja vanha Siemenssi varmaan 5 voltin viritelmä ja uusi johtosarja ryöstää 12V syötön vanoksen solenoidilta. Ainakin lähti pelaamaan, vikahan voi olla itse hall-anturin lisäksi boksin reguloimassa käyttöjännitteessäkin.
Comment
-
-
Originally posted by naukkis View PostNäköjään vuosimalliriippuvainen, sinkkuvanos kone tuossa omassa 323TI:ssä on mutta anturi startin yläpuolella. Eli jos anturi löytyy koneen etupäästä niin ei sen vaihdossa mitään vaikeuksia tietysti ole.BMW F30 330e 2017
Ex list. e36 318is, e36 325iA, e34 540iA,
e36 325i, e36 318ti, e36 328i, e36 328i, e87 120d, e70 3.0d, F21 125da, E90 330D
Comment
-
-
Näköjään vikamoodiin tipahtiminen ei ollut ainoa anturin oire, uudella anturilla käynti palasi aivan silkinpehmeäksi, sinällään en ollut pitänyt aikaisempaa käyntiäkään huonona mutta ero on aivan selvä. Ärsyttävä stallaus kytkintä nostettaessakin katosi joka on tuossa ollut aina - liekö sitten ollut ihan jotain perustavanlaatuista ongelmaa tuolla vakiohallilla kun tuo virransyöttömuutos taitaa olla ihan BMW:n omaa kädenjälkeä. Ja näköjään recalli asiastakin tullut, olis tuo voitu sitten jo aikaisemminkin muuttaa. Eli 5V Hall anturi toimii miten toimii ja BMW:n korjaus asialle on tuo vanos-solenoidilta ryöstetty 12V syöttö ja 12V anturi, sama kuin TU:ssa.
Eli tuo
Näköjään -95 eteenpäin. Ja pelkkä anturin uusiminen ei siis auta koska vika on 5V syöttöjännitteessä.Last edited by naukkis; 09-07-2013, 16:52.
Comment
-
-
Apuva menee käpy!!
minä vaihdoin omaan 328:siin ilmamassamittarin joku tollo oli laitttanut väärän->pakokaasut rupee oleen kohillaan mutta tehoja ei yhtään vaihdoin myös imusatsin tiivisteet ja kaikki ne alipaineletkut, vikakoodi tulee pakokaasuläpälle, sen pitäs ilmeisesti olla josain putken päässä?? tähän muokattu putkia joten se puuttuu voiko tämä vaikuttaa siihen että ei oo tehoja, ilmeisesti kokoajan suojamoodilla?? Ja vanos toimii nokka-anturia testasin ei vaikutusta, nokan kulma jotain -6 astetta tyhjäkäynnillä mutta menee aikaselle heti kun antaa jenkaa.onko näissä venynyt jakoketjuja?
:think
Comment
-
Comment