Originally posted by MaedMaen
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Puhditon M52B28 - Adaptaatiotietäjät hoi!
Collapse
X
-
-
-
Originally posted by MaedMaen View PostMulla on -95 auto, mutta sarjanumero ei osunu ton lapun tietoihin. Tuo liittynee varmaan siihen koneen takapäässä olevaan anturiin, vai voiskohan meikäläisen kiesiin tehdä samanlaisen muutoksen?Kokeilemalla se selviää...
Comment
-
-
Originally posted by kaol View PostTuossa pdf:ssä puhutaan vain amerikan malleista, joten ei ole ihme, jos EU:hun myytyä vin-numeroa ei tuosta listasta löydy.
Täytyypä mitata anturi, josko tuohonkin paikkaan saisi 12V anturin vaihdettua.
Comment
-
-
Taitaapa olla erilainen tuo anturi, mikä tuonne koneen takapäähän tulee, jtoen mahtaako saada 12V mallia tuohon etupäähän konetta?
Sitten tuli mieleen semmonen asia, että jos anturin syöttäjännitteen muuttaa 12V:iin, niin mitäs ECU siitä tykkää? Anturiltahan tulee silloin 12V uloskin, ja ECU varmaan osaa hanskata vain 5V?
Voisko ton sitte ite duunata sillee, että ottaa 12V jostain, vaikka siitä vanoksen kuumasta karvasta ja reguloi sen 5V:ksi ja syöttää anturiin? Silloin sais ainakin hyvää 5V sähköä, jonka ECUkin nielee mielellään. Mitään tolkkua suunnitelmassa?
Comment
-
-
Mä oon nyt pudonnu kärryiltä. Miks sinne ei voi laittaa uutta alkuperäistä ihan plug and pray?
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
-
Siis hetkonen tarvitaanko tähän hommaan nyt joku johtosarjan muutos.
Realoem tarjoaa autooni kuvan mukaista anturia
osanumerolla 12 14 1 709 616
nyt kuitenkin siellä on paikoillaan anturi, jossa johto on kiinteänä. Ja anturi sijaitsee startin vieressa koneen kyljessä.
mallikuva
Autona on 328i touring joka valmistettu 10/98BMW F30 330e 2017
Ex list. e36 318is, e36 325iA, e34 540iA,
e36 325i, e36 318ti, e36 328i, e36 328i, e87 120d, e70 3.0d, F21 125da, E90 330D
Comment
-
-
Originally posted by Pazi88 View PostMä oon nyt pudonnu kärryiltä. Miks sinne ei voi laittaa uutta alkuperäistä ihan plug and pray?
Comment
-
-
Originally posted by MaedMaen View PostKoska tuo naukkis kertoi, että vika ei välttämättä ole anturissa vaan ECUlta tulevassa 5V syöttöjännitteessä. Ja tämän muuttamiseksi on Ameriikassa tehty tommonen ohje (ja kai takaisinkutsukampanjakin?).
Ainakin itsellä kulutus laski melkein litralla siitä mitä se oli alhaisimmillaan alkuperäisellä anturilla ennen varsinaisia selviä käyntihäiriöitä.
Comment
-
-
Originally posted by Spiddu View PostSiis hetkonen tarvitaanko tähän hommaan nyt joku johtosarjan muutos.
Realoem tarjoaa autooni kuvan mukaista anturia
osanumerolla 12 14 1 709 616
nyt kuitenkin siellä on paikoillaan anturi, jossa johto on kiinteänä. Ja anturi sijaitsee startin vieressa koneen kyljessä.
mallikuva
Autona on 328i touring joka valmistettu 10/98
Comment
-
-
Originally posted by naukkis View PostJuu eli alkuperäinen anturi on 5V syöttöjännitteellä ja uusi korvaava 12V ja syöttöjännite ryöstetään anturille Vanoksen solenoidilta. Homma olis varmaan pitänyt mennä täälläkin BMW:n takaisinkutsuna mutta eipä tuosta ole paljoa kuulunut.....BMW F30 330e 2017
Ex list. e36 318is, e36 325iA, e34 540iA,
e36 325i, e36 318ti, e36 328i, e36 328i, e87 120d, e70 3.0d, F21 125da, E90 330D
Comment
-
-
Originally posted by MaedMaen View PostMahtaako noissa taka-anturillisissa koneissa olla Siemensin MS41.1 ECU (DME)? Mietin vaan, että oisko tossa vaiheessa tullu tuki 12V anturille, vai voiko meikäläisenkin kiesiin heittää tommosen anturin. Vaikka eipä se taida edes fyysisesti sopia...
Tuo Siemensin boksi lukee käynnin tasaisuutta yms. kampuran asentoanturista joten sieltä tulevan signaalin pitää natsata asteelleen kohdalleen tai moottorinohjaus härvää kaikkea turhaa kuvitellesaan käynnin olevan epätasaista. Tuolla 5V anturilla pienikin jännitehäviö jossakin vaikuttaa heti ajoitustietoihin sotkien käyntiä, siitä johtuen tuo BMW;n ohje vaihtaa anturit 12V syöttöjännnitteellisiksi.Last edited by naukkis; 13-07-2013, 11:02.
Comment
-
-
Vaihdoin lambdat ja nyt alko adaptaatiotkin muuttumaan. Pystyyköhän noista päättelemään mitään?
Fuel control integrator 1: 11
Fuel control integrator 2: 27
Adaptation value add 1: -13
Adaptation value add 2: 15
Adaptation value multiply 1: -18
Adaptation value multiply 2: -18
Idle speed integrator: -0,65
Comment
-
-
Tilasin minäkin tuon uudemman anturin ja johtosarjan. Johtosarjaa joutunee vähän modaamaan, mutta katsotaan toimiiko tuo anturi etuanturillisessakin autossa. Toivoa sopii, että ecu kestää. Informoin sitten kun tapahtuu.
Miten sytytyspuolan voi diagnosoida? Yhden puolan satunnainen pätkiminen sopisi oireiltaan tyhjäkäynnin satunnaiseen pätkimiseen. Ja voisko noi adaptaatiotkin viitata siihen (ykkönen alhaalla, kakkonen koholla)?
Edit: Peruinkin tuon anturin tilauksen, koska lisägoogletus antoi viitteitä siitä, että anturit eivät ole vaihtokelpoisia.
Tuossa threadissa joku on koittanut anturien sopivuutta ja niissä on ilmeisesti sentin pituusheitto.
Lisäksi tässä threadissa on kuva, missä on kampiakselin hammaspyörä. On niin erinäköinen koneen ulkopuoliseen pyörään nähden, että hyvinkin saattaa anturin lukuetäisyydessä ja tarkkuudessa olla eroa. Uudemman hyväksi toki, mutta en silti uskalla kokeilla vaihtoa. Vaikka jos anturi muuten on toiminnaltaan sama, niin korotuspalallahan se kyllä hoituisi.Last edited by MaedMaen; 01-08-2013, 14:18.
Comment
-
Comment