VIKA KORJATTU.. RATKAISU LOPUSSA!
Nyt on sitten ilmennyt melkonen ongelma. Koitin searchillä jo jotain hakee, mut en osannut välttämättä yhdistää tiettyyn ongelmaan.
Eli auto on vuoden -92 E36 320iA Coupe. Tuotu saksasta maaliskuussa. Tähän asti toiminut moitteetta. Nyt on ilmaantunut sellanen ongelma, että kun on käynnistänyt niin hetken päästä kierrokset asettuvat tyhjäkäynnillä P tai N 500rpm tuntumaan ja tuntuu, että koko auto heiluu ja pakoputkrn ääni on sellasta tasaisen röpsähtelevää, käynti vajaavaista. Kun autossa istuu ja vähän painaa kaasua, että tyhjäkäynti nousee tuonne 800 rpm, ongelma poistuu. Sit kun lähtee ajaan, niin toimii ihan moitteetta niin kauan kun pysähtyy esim. valoihin ja on D päällä. Kierrokset on taas sen 500rpm ja koko auto tuntuu taas heiluva. Ja sen oikeen huomaa kun auto "heiluu".
(En tiedä, onko vaikutusta, mutta ongelma jotenkin paheni, kun vaihdoin huonohkon "saksan akun" uuteen Varta Blue Dynamic 74 ampeeriseen. Samalla radion asetukset häipyivät ja trippimittari nollaantui, muista en tiedä mitä nollaantui..??)
Onkohan nyt ilmamassamittari mennyt, tai lambda vai mikä. Nokka-akselin asentotunnistin vai joku muu..? Autossa on kartiosuodatin ja siihen on tökätty sisään joku anturi. Auto huollettu elokuussa: öljyt, suodatin, jäähd.nesteet, tulpat, bensansuodatin, ilmansuodatin putsattu..
Heinäkuussa tehdyssä katsastusaseman kuntotarkastuksessa tarkastettiin pakokaasupäästöt. Arvot merkattiin olevan kunnossa ja ne oli:
Joutokäynti: CO 0,007%, HC 7 ppm, O2 1,04%
2500 1/min: CO 0,005%, HC 5 ppm, O2 0,09% Lambda 1,004
Kertokaa viisaammat mikä vikana..? Ei huvittais viedä lielahteen merkkikorjaamolle.. Ei ainakaan mielellään siihen laitokseen..
-----RATKAISU LOPUSSA----->
Nyt on sitten ilmennyt melkonen ongelma. Koitin searchillä jo jotain hakee, mut en osannut välttämättä yhdistää tiettyyn ongelmaan.
Eli auto on vuoden -92 E36 320iA Coupe. Tuotu saksasta maaliskuussa. Tähän asti toiminut moitteetta. Nyt on ilmaantunut sellanen ongelma, että kun on käynnistänyt niin hetken päästä kierrokset asettuvat tyhjäkäynnillä P tai N 500rpm tuntumaan ja tuntuu, että koko auto heiluu ja pakoputkrn ääni on sellasta tasaisen röpsähtelevää, käynti vajaavaista. Kun autossa istuu ja vähän painaa kaasua, että tyhjäkäynti nousee tuonne 800 rpm, ongelma poistuu. Sit kun lähtee ajaan, niin toimii ihan moitteetta niin kauan kun pysähtyy esim. valoihin ja on D päällä. Kierrokset on taas sen 500rpm ja koko auto tuntuu taas heiluva. Ja sen oikeen huomaa kun auto "heiluu".
(En tiedä, onko vaikutusta, mutta ongelma jotenkin paheni, kun vaihdoin huonohkon "saksan akun" uuteen Varta Blue Dynamic 74 ampeeriseen. Samalla radion asetukset häipyivät ja trippimittari nollaantui, muista en tiedä mitä nollaantui..??)
Onkohan nyt ilmamassamittari mennyt, tai lambda vai mikä. Nokka-akselin asentotunnistin vai joku muu..? Autossa on kartiosuodatin ja siihen on tökätty sisään joku anturi. Auto huollettu elokuussa: öljyt, suodatin, jäähd.nesteet, tulpat, bensansuodatin, ilmansuodatin putsattu..
Heinäkuussa tehdyssä katsastusaseman kuntotarkastuksessa tarkastettiin pakokaasupäästöt. Arvot merkattiin olevan kunnossa ja ne oli:
Joutokäynti: CO 0,007%, HC 7 ppm, O2 1,04%
2500 1/min: CO 0,005%, HC 5 ppm, O2 0,09% Lambda 1,004
Kertokaa viisaammat mikä vikana..? Ei huvittais viedä lielahteen merkkikorjaamolle.. Ei ainakaan mielellään siihen laitokseen..
-----RATKAISU LOPUSSA----->
Comment