Announcement

Collapse
No announcement yet.

Perä vuotaa öljyä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jr66
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 16300
    • Asikkala

    #16
    Originally posted by Calypsocoupe View Post
    Btw. Kauheasti ei kannata iskostaa että se välttämättä tarvii reijän, muuten ei uskalla välttämättä jarruttaa ettei stefat pullahtele..
    Täh ?

    Comment

    • Mikkeri
      Bimmer Fanatic
      • Jun 2011
      • 805
      • Suomi

      #17
      Lämpötilanvaihtelut on jotain reilu sata astetta, paljonko se 3 litraa ilmaa laajenee silloin? Entä litra öljyä?

      Ja miten se jarruttelu liittyy siihen pullahteluun?
      TD/TDS pumppujen tiivistelyä.
      TDS osaa.

      Comment

      • Calypsocoupe
        Bimmer Enthusiast
        • Mar 2003
        • 2932
        • Vihti

        #18
        Tuli käytettyä takakansi irti, ei sieltä mitään reikää löytynyt, mutta yksi hapettumaläntti oli hivenen symmetrisempi kuin muut :-P Koetin tökkiä metallitikulla, mutta piti porata jotta sai reijän auki. Kahden millin terällä tuli koko matkalta hapettunutta alumiinia, eikä yhtään lastua.

        Originally posted by Mikkeri View Post
        Lämpötilanvaihtelut on jotain reilu sata astetta, paljonko se 3 litraa ilmaa laajenee silloin? Entä litra öljyä?

        Ja miten se jarruttelu liittyy siihen pullahteluun?
        No laske joutessas. Vihjeeksi, ilma puristuu kasaan eikä laajene mihinkään, ja sulta puuttuu metallin lämpölaajeneminen tuosta. DeltaT öljy-kopan ulkopinta 10 astetta

        Jos olisi luppoaikaa niin laskisin paineen nousun molemmissa caseissa :-P
        Ton kun sisäistää niin ei tartte ihmetellä.
        Last edited by Calypsocoupe; 09-09-2013, 09:15.
        - 330d E91 LCI - 320d E91 - 330ia M-sport '00 - 325πM coupé '94 - 316i 2.0/4 touring '98 - SLK 230K AMG Designo -

        Comment

        • Mikkeri
          Bimmer Fanatic
          • Jun 2011
          • 805
          • Suomi

          #19
          Ilma puristuu kasaan, mutta paine myös kasvaa samalla.. Sitä varten se huohotin on siellä ettei se paine kasva liikaa, jolloin stefa voi pullahtaa ulos. Vai oletko eri mieltä asiasta?
          TD/TDS pumppujen tiivistelyä.
          TDS osaa.

          Comment

          • petrolhead
            Moderator
            • Feb 2004
            • 13793
            • Hyvinkää

            #20
            Kyllähän tostaki hommasta nyt saatiin tehtyä vaikea.
            Omasta E36 188 kannesta jurautin poralla läpi sekä huohotusreiästä että sen takana lymyävästä peltisuojasta. Case closed.
            2015 VW Crafter
            1984 BMW 316
            2009 Kawasaki Ninja 250RRR
            petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
            "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

            Comment

            • Calypsocoupe
              Bimmer Enthusiast
              • Mar 2003
              • 2932
              • Vihti

              #21
              Vähän yksinkertaistettuna:

              Ilman huohotusta, 30 minuuttia maantietä lähtölämpötilalla 20C, 15000 Pa
              Huohotuksen kanssa, jarrutuksen (-1G) aikana, 9000 Pa

              Tarkkana jarrun kanssa ettei pullahda :-D
              - 330d E91 LCI - 320d E91 - 330ia M-sport '00 - 325πM coupé '94 - 316i 2.0/4 touring '98 - SLK 230K AMG Designo -

              Comment

              • JJT
                Bimmer Enthusiast
                • May 2005
                • 6691
                • .......

                #22
                Miten se jarruttelu liittyy tuohon perän huohottimeen?
                Myyn:
                M10/20/52 E30-E36 osia

                Comment

                • bmw323it
                  BTCF Member
                  • Mar 2008
                  • 1797
                  • N/A

                  #23
                  Mistä nuo PA lukemat tuli? Ei taida vielä noin pienillä paineilla stefat pullistella?
                  BMW 530e (g30)
                  BMW 335i (e90)
                  BMW 323iC (e36)
                  BMW 850i (e31)
                  Golf GTE
                  ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä

                  Comment

                  • Mikkeri
                    Bimmer Fanatic
                    • Jun 2011
                    • 805
                    • Suomi

                    #24
                    Toi jarruttelu ihmetyttää minuakin, miten se liittyy perän lämpöihin?

                    30c pakkasta, kammion paine 1bar, paljonko kammion paine on reippaan mutka-ajelun jälkeen kun öljyn lämpötila on 80 astetta?
                    TD/TDS pumppujen tiivistelyä.
                    TDS osaa.

                    Comment

                    • Jahvat
                      Bimmer Rookie
                      • Nov 2009
                      • 34
                      • Suomi, Turku

                      #25
                      Osaako joku sanoa missä E46 320d -02 on perän huohotin, kun ei löytyny haulla yhtäkkiä. Vuotaa myös kardaanin ja perän välistä ja tarvis selvittää että saisko kairattua huohotimen auki (jos sellanen löytyy) vai meneekö stefan vaihteluks.

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎