Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 318i epämääräinen ääni koneesta

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Temsku
    Bimmer Rookie
    • Sep 2013
    • 59
    • Vaasa

    E46 318i epämääräinen ääni koneesta

    Eli tietyillä kierroksilla alkaa melkonen rätätys kuulumaan en oikeen tiedä miten sitä suomenkielellä voisi kuvailla, mutta englannissa puhutaan vissiin rattle noisesta. Eli hyvinkin yleinen ongelma bemareissa, jonka aiheuttaa joko DISA tai vanos.

    Ongelmana vaan on se, että näissä nelisylinterisissä ei ole tietääkseni tota vanosta. DISAn tsekkasin jo ja vaikutti ihan ehjältä, joten kuuntelin rukarilla mistä ääni tulisi ja paikansin sen tulevan selkeästi venttiilikopan etupäästä eli ketjun kohdalta.

    Olisko kellään heittää mitään mutua mikä siellä voisi olla vaihtokunnossa? Eli jossain siinä ~2200-2300rpm kohdalla alkaa pieni rätinä kuulumaan ja täyskiihdtyksessä koko matkalta aina ~4000rpm-loppuun asti..:think
    BMW E46 318 vm. -99
  • dolby
    Bimmer Rookie
    • Feb 2013
    • 70
    • Oulu

    #2
    Nauhota sitä ääntä niin vois jotakin arvailla?

    Comment

    • nevari
      BTCF Member
      • Apr 2008
      • 256
      • jyväskylä

      #3
      eikös näissä ollut noita ketjunkiristin onkelmia? eli jakopään ketju/kiristin/ohjain ainakin mahdollista olla tiensä päässä.. kannattaa nopeasti ottaa viasta selvä tai saattaa käydä kalliiksi

      Comment

      • Temsku
        Bimmer Rookie
        • Sep 2013
        • 59
        • Vaasa

        #4
        Originally posted by dolby View Post
        Nauhota sitä ääntä niin vois jotakin arvailla?
        Nyt on kyllä vähän paha kun ehin jo karkaamaan valtion harmaisiin, mutta voinhan mä ens viikonloppuna koittaa saada äänen nauhalle.

        Ja tää vika ilmeni jo syksyllä ja oon sillä silti ajellut, eikä mitään peruuttamatonta ole vielä ainakaan tapahtunut, mutta samaa itsekin epäilen että joku noista se voisi olla.
        BMW E46 318 vm. -99

        Comment

        • nevari
          BTCF Member
          • Apr 2008
          • 256
          • jyväskylä

          #5
          se kiristin ei ainakaan maksa hirveitä ja kun noita tuntuvat vaihtavan ni voisi olla hyvä lähtökohta

          Comment

          • hartge e46
            BTCF Member
            • Aug 2006
            • 777
            • e-pohjanmaa

            #6
            kato muuttuva pituuksisen imusarja läppä... aika simppelissä paikassa imusarjassa.. jos linkki toimii niin numero 8 http://www.realoem.com/bmw/showparts...13&hg=11&fg=40
            z3 coupe
            Pari tojotaa
            ex.e36 wompatti alpinweissIII
            ex.e46 titansilber x2
            ex."//HARTGE E46"

            Comment

            • Temsku
              Bimmer Rookie
              • Sep 2013
              • 59
              • Vaasa

              #7
              Originally posted by hartge e46 View Post
              kato muuttuva pituuksisen imusarja läppä... aika simppelissä paikassa imusarjassa.. jos linkki toimii niin numero 8 http://www.realoem.com/bmw/showparts...13&hg=11&fg=40
              Joo no toihan siis on nimenomaan se DISA, jota itsekin heti ensimmäisenä epäilin. Sen kuitenkin tarkistin jo ja vaikutti ihan hyväkuntoiselta ja marmorillakin sanoivat etteivät ole joutuneet koskaan tilailemaan noita näihin nelisylinterisiin. Ja ääni siis selvästi tulee nimenomaan venttiilikopan etupäästä eikä mistään muualta.

              Tuota DISAa epäilin ihan senkin takia jo, koska toi läppä vissiinkin aukeaa juuri siinä ~4000rpm kieppeillä, mutta sitten aloin miettimään miksi sielä rätisee myös kahden tonnin kieppeillä.
              BMW E46 318 vm. -99

              Comment

              • hartge e46
                BTCF Member
                • Aug 2006
                • 777
                • e-pohjanmaa

                #8
                Originally posted by Temsku View Post
                Joo no toihan siis on nimenomaan se DISA, jota itsekin heti ensimmäisenä epäilin. Sen kuitenkin tarkistin jo ja vaikutti ihan hyväkuntoiselta ja marmorillakin sanoivat etteivät ole joutuneet koskaan tilailemaan noita näihin nelisylinterisiin. Ja ääni siis selvästi tulee nimenomaan venttiilikopan etupäästä eikä mistään muualta.

                Tuota DISAa epäilin ihan senkin takia jo, koska toi läppä vissiinkin aukeaa juuri siinä ~4000rpm kieppeillä, mutta sitten aloin miettimään miksi sielä rätisee myös kahden tonnin kieppeillä.
                en lukenu oikee ajatuksella tota sun juttua... mut joo jakopää, kiristin yms kuntoon niin eiköhän se sillä rauhotu...
                z3 coupe
                Pari tojotaa
                ex.e36 wompatti alpinweissIII
                ex.e46 titansilber x2
                ex."//HARTGE E46"

                Comment

                • Convertible
                  Bimmer Enthusiast
                  • Nov 2003
                  • 2638
                  • Turku

                  #9
                  Katso, onko sinulla uudempi ketjunkiristin paikalla, sillä saa lisä kilsoja ennen ketjun vaihtoja.
                  F25 X3 35d
                  E87 118i
                  E46 330ti
                  E46 M3
                  E30 M3
                  E30 M3 Convertible
                  Z3 Roadster

                  Comment

                  • Cell
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2004
                    • 7037
                    • Uusikaupunki

                    #10
                    Originally posted by Convertible View Post
                    Katso, onko sinulla uudempi ketjunkiristin paikalla, sillä saa lisä kilsoja ennen ketjun vaihtoja.
                    -99 vuonna moottori oli M43, siinä ei ole samaa jakopääongelmaa kuin N4x sarjassa.
                    325i -08
                    i3 REx -17
                    M5 -98 Imolarot
                    535i -90 N/A project (maatumassa)

                    Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                    Comment

                    • Convertible
                      Bimmer Enthusiast
                      • Nov 2003
                      • 2638
                      • Turku

                      #11
                      Originally posted by Cell View Post
                      -99 vuonna moottori oli M43, siinä ei ole samaa jakopääongelmaa kuin N4x sarjassa.
                      Kato, niinhän olikin vanhemalla koneella.
                      F25 X3 35d
                      E87 118i
                      E46 330ti
                      E46 M3
                      E30 M3
                      E30 M3 Convertible
                      Z3 Roadster

                      Comment

                      • Temsku
                        Bimmer Rookie
                        • Sep 2013
                        • 59
                        • Vaasa

                        #12
                        Luin, että tuo ketjunkiristin taitaa tässä M43:ssa sijaita tuolla ihan alhaalla niin mietin, että on varmaan sitten jokin muu koska tulee selkeästi ylhäältä kolina. Noh täytyy päivitellä tilannetta tänne kun saan aikaseksi avata koneen.
                        BMW E46 318 vm. -99

                        Comment

                        • Temsku
                          Bimmer Rookie
                          • Sep 2013
                          • 59
                          • Vaasa

                          #13
                          Venttiilikoppa on nyt auki, mutta siitä nyt pysty sanomaan oikein juuta taikka jaata joten jakokotelo vissiin otettava auki. Eikös näissä M43:ssa ketjunkiristin ollu sielä pohjalla ja ketjunohjaimet on vissiin ne mustat härpäkkeet siinä sivuilla joidenka läpi ketju menee? Molemmat olisi tarkotus tässä vaihtaa täytyy vain sormet ristissä rukoilla, että kampiakselin kiilapyörän saa irti ilman erikoistyökaluja ja 5 tunnin vääntelyä..
                          BMW E46 318 vm. -99

                          Comment

                          • Helvetin16
                            Newbiemmer
                            • Oct 2006
                            • 6

                            #14
                            E46 2004 1.8 rallattaa.

                            Originally posted by Temsku View Post
                            Venttiilikoppa on nyt auki, mutta siitä nyt pysty sanomaan oikein juuta taikka jaata joten jakokotelo vissiin otettava auki. Eikös näissä M43:ssa ketjunkiristin ollu sielä pohjalla ja ketjunohjaimet on vissiin ne mustat härpäkkeet siinä sivuilla joidenka läpi ketju menee? Molemmat olisi tarkotus tässä vaihtaa täytyy vain sormet ristissä rukoilla, että kampiakselin kiilapyörän saa irti ilman erikoistyökaluja ja 5 tunnin vääntelyä..
                            Mulla rallatteli alkuunsa kylmänä tyhjäkäynnillä, mut nyt tekee lämpimänä samaa.. Vaihdoin ketjunkiristäjän. Ei auttanu.
                            Jotain ohjetta tai pitää laittaa atomeiks.

                            Comment

                            • Temsku
                              Bimmer Rookie
                              • Sep 2013
                              • 59
                              • Vaasa

                              #15
                              Tuli tossa viime viikonloppuna avattua jakokoppa, kun ketjunkiristimenkin ostin. Noh paljastu, että ei taida ketjunkiristin olla mikä ton rätätyksen aiheuttaa vaan toinen ketjunohjain oli halkikatkipoikki.

                              Noh nyt on kaikki uudet ohjaimet ostettu aattelin, että samalla vaihtaa sitte kaikki ja toi ketjunkiristin nyt menee tässä samalla. Luulisi loppuvan nyt kuhan saan koneen kasaan. Tänä vklp ois määrä tulla valmista.
                              BMW E46 318 vm. -99

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎