Originally posted by Cell
View Post
E46 330D Vaihtomoottori ei käynnisty
Collapse
X
-
Tuleehan polttoainetta varmasti? Letkujen ollessa väärinpäin tuo kone ampuu ne kyllä irti, joten sen en usko olevan.
Onko suuttimet varmasti samassa järjestyksessä kuin ennen? Jos ei onko ne koodattu DDE:lle uudestaan? Ei pitäisi kyllä tuon estää käynnistymistä mutta kuitenkin.
Tämmönen tuli vastaan:
3E91 Crankshaft RPM - Wrong SignalSähköposti.
IG: janzki_
Comment
-
Ei tosiaan vaikuta käynnistymiseen, eikä oikein käyntiinkään mitenkään. Vaikutus lähinnä mitattaviin päästöihin.Originally posted by Janzki View PostOnko suuttimet varmasti samassa järjestyksessä kuin ennen? Jos ei onko ne koodattu DDE:lle uudestaan? Ei pitäisi kyllä tuon estää käynnistymistä mutta kuitenkin.E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
Jotenkin on muistikuva että näissä se triggeri on vain peltiläpyskä kohokuvioilla kampuran takapäässä..Tulee vauhtipyörän pulttien alle..Voi olla että muistan väärinkinOriginally posted by Cell View PostEstää se, miten ecu osaisi ruiskuttaa oikeaan aikaan ilman kampiakselin tunnistusta?
Voiko vanhassa ja uudessa moottorissa olla triggeripyörät eri asennossa?
Mistäs tämmösen lukaisit? Ei itselle silmiin osunut..Originally posted by Clavurion View PostTämä mullakin kävi mielessä, kun ensimmäisellä kierroksella oli koko triggeri jäänyt välistä pois.
Itse vikaan vielä, suuttimethan tuossa ei varmaan aukea, ja siksi ei käynnisty..Tuo koodi (jälleen muistin varassa) estää juurikin DDE:llä suuttimien avaamisen ettei vauroita synny..DDE siis edelleen uskoo että nokat ja kampura ei ole synkassa.Last edited by Janzki; 29-04-2014, 23:11.Sähköposti.
IG: janzki_
Comment
-
Taisin käydä alkuvaiheessa paikan päällä, ellen nyt ihan väärin tulkitse. Loppui vaan mieleenkiinto, kun matkaa ja muuttujia turhan paljon.Originally posted by Janzki View PostMistäs tämmösen lukaisit? Ei itselle silmiin osunut.E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
Sisäpiirin tietoa siis !Originally posted by Clavurion View PostTaisin käydä alkuvaiheessa paikan päällä, ellen nyt ihan väärin tulkitse. Loppui vaan mieleenkiinto, kun matkaa ja muuttujia turhan paljon.
Sähköposti.
IG: janzki_
Comment
-
Vika oli sittenkin kampiakselin mangeettikehässä (reluctor).
Syy löytyi kun hankin uuden kehän ja vertasin sen antamia pulsseja paikalla olevaan kehään.
Pyörittelin uutta kehää porakoneella ja pulssianturi kiinni oskilloskooppiin.
Viallinen antoi kaksi pulssia / kierros liian vähän toimivaan verrattuna. Kampiakselin asentotunnistimen pulssin tulisi olla kanttiaaltoa.
Toimivassa on 58 pulssia synkronointimerkkien välillä.
Oskiloskoopin kuvassa näkyy ympyröitynä vikapaikka.
Kiitoksia kaikille vinkeistä!
Comment
-
Magneettipyörässä ei ollut päällepäin mitään vaurioita.
En tiedä onko pitkä seisonta-aika vaikuttanut magneettipyörään?
Teoriassa voi olla mahdollista, koska itse pulssianturissa on myös mangeetti sisällä Hal-anturia varten. Jos magneettien P ja N navat ovat vastakkain pitkään voi magnetismi heikentyä :think
Comment
Comment