Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 330D Vaihtomoottori ei käynnisty

Collapse
X
Collapse
+ More Options
Posts
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Slazha
    BTCF Member
    • Nov 2004
    • 2284
    • Joensuu/Syvyys

    #16
    Originally posted by Cell View Post
    Estää se, miten ecu osaisi ruiskuttaa oikeaan aikaan ilman kampiakselin tunnistusta?

    Voiko vanhassa ja uudessa moottorissa olla triggeripyörät eri asennossa?
    Niihän sen täytyy olla, sotkin vp pumpulliseen
    Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
    E36 318is class II, e30 turpo

    Comment

    • Janzki
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2005
      • 4947
      • Lohja

      #17
      Tuleehan polttoainetta varmasti? Letkujen ollessa väärinpäin tuo kone ampuu ne kyllä irti, joten sen en usko olevan.
      Onko suuttimet varmasti samassa järjestyksessä kuin ennen? Jos ei onko ne koodattu DDE:lle uudestaan? Ei pitäisi kyllä tuon estää käynnistymistä mutta kuitenkin.

      Tämmönen tuli vastaan:
      3E91 Crankshaft RPM - Wrong Signal
      Sähköposti.
      IG: janzki_

      Comment

      • Clavurion
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2005
        • 9159
        • Oulu

        #18
        Originally posted by Janzki View Post
        Onko suuttimet varmasti samassa järjestyksessä kuin ennen? Jos ei onko ne koodattu DDE:lle uudestaan? Ei pitäisi kyllä tuon estää käynnistymistä mutta kuitenkin.
        Ei tosiaan vaikuta käynnistymiseen, eikä oikein käyntiinkään mitenkään. Vaikutus lähinnä mitattaviin päästöihin.
        E39 530dA -02 M-Sport
        E53 X5 3.0dA -06 Sport
        * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
        Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

        Comment

        • Janzki
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2005
          • 4947
          • Lohja

          #19
          Originally posted by Cell View Post
          Estää se, miten ecu osaisi ruiskuttaa oikeaan aikaan ilman kampiakselin tunnistusta?

          Voiko vanhassa ja uudessa moottorissa olla triggeripyörät eri asennossa?
          Jotenkin on muistikuva että näissä se triggeri on vain peltiläpyskä kohokuvioilla kampuran takapäässä..Tulee vauhtipyörän pulttien alle..Voi olla että muistan väärinkin
          Originally posted by Clavurion View Post
          Tämä mullakin kävi mielessä, kun ensimmäisellä kierroksella oli koko triggeri jäänyt välistä pois.
          Mistäs tämmösen lukaisit? Ei itselle silmiin osunut..

          Itse vikaan vielä, suuttimethan tuossa ei varmaan aukea, ja siksi ei käynnisty..Tuo koodi (jälleen muistin varassa) estää juurikin DDE:llä suuttimien avaamisen ettei vauroita synny..DDE siis edelleen uskoo että nokat ja kampura ei ole synkassa.
          Last edited by Janzki; 29-04-2014, 22:11.
          Sähköposti.
          IG: janzki_

          Comment

          • Clavurion
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2005
            • 9159
            • Oulu

            #20
            Originally posted by Janzki View Post
            Mistäs tämmösen lukaisit? Ei itselle silmiin osunut.
            Taisin käydä alkuvaiheessa paikan päällä, ellen nyt ihan väärin tulkitse. Loppui vaan mieleenkiinto, kun matkaa ja muuttujia turhan paljon.
            E39 530dA -02 M-Sport
            E53 X5 3.0dA -06 Sport
            * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
            Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

            Comment

            • Janzki
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2005
              • 4947
              • Lohja

              #21
              Originally posted by Clavurion View Post
              Taisin käydä alkuvaiheessa paikan päällä, ellen nyt ihan väärin tulkitse. Loppui vaan mieleenkiinto, kun matkaa ja muuttujia turhan paljon.
              Sisäpiirin tietoa siis !
              Sähköposti.
              IG: janzki_

              Comment

              • Tuning99
                Newbiemmer
                • Apr 2014
                • 13
                • Oulu

                #22
                Vika oli sittenkin kampiakselin mangeettikehässä (reluctor).

                Syy löytyi kun hankin uuden kehän ja vertasin sen antamia pulsseja paikalla olevaan kehään.

                Pyörittelin uutta kehää porakoneella ja pulssianturi kiinni oskilloskooppiin.

                Viallinen antoi kaksi pulssia / kierros liian vähän toimivaan verrattuna. Kampiakselin asentotunnistimen pulssin tulisi olla kanttiaaltoa.
                Toimivassa on 58 pulssia synkronointimerkkien välillä.

                Oskiloskoopin kuvassa näkyy ympyröitynä vikapaikka.

                Kiitoksia kaikille vinkeistä!
                Attached Files

                Comment

                • MNi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Nov 2008
                  • 3144
                  • Tampere

                  #23
                  Hyvin löydetty ja hienoa että tuli kuntoon! Saattaapi tulevaisuudessa auttaa jotakuta.

                  Comment

                  • Cell
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2004
                    • 7037
                    • Uusikaupunki

                    #24
                    Kolhu triggeripyörässä?
                    325i -08
                    i3 REx -17
                    M5 -98 Imolarot
                    535i -90 N/A project (maatumassa)

                    Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                    Comment

                    • Tuning99
                      Newbiemmer
                      • Apr 2014
                      • 13
                      • Oulu

                      #25
                      Magneettipyörässä ei ollut päällepäin mitään vaurioita.

                      En tiedä onko pitkä seisonta-aika vaikuttanut magneettipyörään?

                      Teoriassa voi olla mahdollista, koska itse pulssianturissa on myös mangeetti sisällä Hal-anturia varten. Jos magneettien P ja N navat ovat vastakkain pitkään voi magnetismi heikentyä :think

                      Comment

                      Working...
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎