Tuleehan polttoainetta varmasti? Letkujen ollessa väärinpäin tuo kone ampuu ne kyllä irti, joten sen en usko olevan.
Onko suuttimet varmasti samassa järjestyksessä kuin ennen? Jos ei onko ne koodattu DDE:lle uudestaan? Ei pitäisi kyllä tuon estää käynnistymistä mutta kuitenkin.
Tämmönen tuli vastaan:
3E91 Crankshaft RPM - Wrong Signal
Onko suuttimet varmasti samassa järjestyksessä kuin ennen? Jos ei onko ne koodattu DDE:lle uudestaan? Ei pitäisi kyllä tuon estää käynnistymistä mutta kuitenkin.
Ei tosiaan vaikuta käynnistymiseen, eikä oikein käyntiinkään mitenkään. Vaikutus lähinnä mitattaviin päästöihin.
E39 530dA -02 M-Sport E53 X5 3.0dA -06 Sport * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia. Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Estää se, miten ecu osaisi ruiskuttaa oikeaan aikaan ilman kampiakselin tunnistusta?
Voiko vanhassa ja uudessa moottorissa olla triggeripyörät eri asennossa?
Jotenkin on muistikuva että näissä se triggeri on vain peltiläpyskä kohokuvioilla kampuran takapäässä..Tulee vauhtipyörän pulttien alle..Voi olla että muistan väärinkin
Tämä mullakin kävi mielessä, kun ensimmäisellä kierroksella oli koko triggeri jäänyt välistä pois.
Mistäs tämmösen lukaisit? Ei itselle silmiin osunut..
Itse vikaan vielä, suuttimethan tuossa ei varmaan aukea, ja siksi ei käynnisty..Tuo koodi (jälleen muistin varassa) estää juurikin DDE:llä suuttimien avaamisen ettei vauroita synny..DDE siis edelleen uskoo että nokat ja kampura ei ole synkassa.
Mistäs tämmösen lukaisit? Ei itselle silmiin osunut.
Taisin käydä alkuvaiheessa paikan päällä, ellen nyt ihan väärin tulkitse. Loppui vaan mieleenkiinto, kun matkaa ja muuttujia turhan paljon.
E39 530dA -02 M-Sport E53 X5 3.0dA -06 Sport * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia. Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Vika oli sittenkin kampiakselin mangeettikehässä (reluctor).
Syy löytyi kun hankin uuden kehän ja vertasin sen antamia pulsseja paikalla olevaan kehään.
Pyörittelin uutta kehää porakoneella ja pulssianturi kiinni oskilloskooppiin.
Viallinen antoi kaksi pulssia / kierros liian vähän toimivaan verrattuna. Kampiakselin asentotunnistimen pulssin tulisi olla kanttiaaltoa.
Toimivassa on 58 pulssia synkronointimerkkien välillä.
Oskiloskoopin kuvassa näkyy ympyröitynä vikapaikka.
Magneettipyörässä ei ollut päällepäin mitään vaurioita.
En tiedä onko pitkä seisonta-aika vaikuttanut magneettipyörään?
Teoriassa voi olla mahdollista, koska itse pulssianturissa on myös mangeetti sisällä Hal-anturia varten. Jos magneettien P ja N navat ovat vastakkain pitkään voi magnetismi heikentyä :think
Comment