Announcement

Collapse
No announcement yet.

328i Rikkinäinen Vanos?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Hatch
    Bimmer Rookie
    • Jun 2011
    • 81
    • Finlandia

    #16
    Motonetin anturit varmaa iha tarvikekamaa :think. Entä mahtaiskos KL-Varaosa jo kelvata?

    Comment

    • peto2
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2007
      • 8267
      • Järvikylä (Nakkila)

      #17
      Originally posted by Hatch View Post
      Motonetin anturit varmaa iha tarvikekamaa :think. Entä mahtaiskos KL-Varaosa jo kelvata?
      Ei sillä ostopaikalla mitään väliä ole vaan anturin valmistajalla. Käy KL:ssä, paljon suuremmalla todennäköisyydellä löytyy orkkista.
      F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
      ex:
      E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
      Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
      Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
      Nakkaa privaa jos tarvetta.

      Comment

      • Hatch
        Bimmer Rookie
        • Jun 2011
        • 81
        • Finlandia

        #18
        Nyt on imupuolen nokan anturi vaihdettu ja eihän se mitään sitten auttanut.

        Ei vikakoodeja.

        Vaihdoin myös pakopuolelle alkuperäisen anturin (siis vanhan orkkiksen asensin), mutta ei vaikutusta. Irrotin pakopuolen anturin piuhan kesken lennon, ei vaikutusta käyntiin mitenkään ja ei vikakoodia. Ilmeisesti ei sitte kuulukaan tulla? Jännitemittarilla kyllä virtaa näytti anturille tulevan.

        Samalla tein separaattorille sen öljykorkkitestin, eli irrotin öljykorkin tyhjäkäynnillä ja alkoi sepraattori pitää sitä "shewbakka" ääntä. Vaihtoon menee siis se.

        Ja imusarjan päällä oli joku ilmaletku. Vissiin näissä halkeamia, joskus. Aloin tutkimaan ko. letkua, niin sehän ei ollut kiinni kuin imusarjan päällä. Jossain imusarjan alla sen varmaan pitäisi kiinni olla. Täytyypä huomenna selvittää.

        Comment

        • peto2
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2007
          • 8267
          • Järvikylä (Nakkila)

          #19
          Ilman mitään faktaa tässä mutuilen mutta tuo vikakoodittomuus kuulostaa mun korvaan harakirilastulle :think
          F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
          ex:
          E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
          Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
          Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
          Nakkaa privaa jos tarvetta.

          Comment

          • Hatch
            Bimmer Rookie
            • Jun 2011
            • 81
            • Finlandia

            #20
            Originally posted by peto2 View Post
            Ilman mitään faktaa tässä mutuilen mutta tuo vikakoodittomuus kuulostaa mun korvaan harakirilastulle :think
            Autohan on aikoinaan Latviasta Suomeen uitettu, että KAIKKI on mahdollista :think. Mistähän sitä lastua kannattais alkaa metsästämään?

            Comment

            • Hatch
              Bimmer Rookie
              • Jun 2011
              • 81
              • Finlandia

              #21
              Originally posted by peto2 View Post
              Ilman mitään faktaa tässä mutuilen mutta tuo vikakoodittomuus kuulostaa mun korvaan harakirilastulle :think
              Tein hieman omaa selvittelyä, ja ilmeisesti virityskäytössä on siis jotain bokseja ja "lastuja" jotka kytketään tuohon Ecuun.

              Mitään ylimääräisiä bokseja en konetilasta löytänyt ja otin myös tuon Ecu:n irti ja katselin josko siinä jotain merkillistä. Ihan originaalia omaan silmään näyttäisi kaikki olevan.

              Edit. Osaako joku sanoa mihin tuo kuvan ilmaletku pitäisi mennä. Eli en ainakaan imusarjan alta käsikopelolta löytänyt sille mitään paikkaa. Todella hapertunutta kumia oli myös, että voisi hankkia uuden, kunhan vain osakoodi löytyisi.
              Attached Files
              Last edited by Hatch; 21-05-2014, 19:51. Reason: Kysymys letkusta

              Comment

              • kani
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2003
                • 699
                • Espoo

                #22
                Originally posted by Hatch View Post
                Tein hieman omaa selvittelyä, ja ilmeisesti virityskäytössä on siis jotain bokseja ja "lastuja" jotka kytketään tuohon Ecuun.

                Mitään ylimääräisiä bokseja en konetilasta löytänyt ja otin myös tuon Ecu:n irti ja katselin josko siinä jotain merkillistä. Ihan originaalia omaan silmään näyttäisi kaikki olevan.

                Edit. Osaako joku sanoa mihin tuo kuvan ilmaletku pitäisi mennä. Eli en ainakaan imusarjan alta käsikopelolta löytänyt sille mitään paikkaa. Todella hapertunutta kumia oli myös, että voisi hankkia uuden, kunhan vain osakoodi löytyisi.
                Mulla ei ollut omassa 330:ssä tota, mutta veikkaisin sen menevän imusarjan taakse päätyyn tulipellin puolelle kuskin puoleiseen reunaan alipainenippohin. Siellä on kolme nippaa, omassa oli kaksi tulpattu, yksi isompi ja toinen pienempi. Toisesta pienemmästä meni tuollainen hapero letku pakoputken läpälle minkä ohjaus tapahtuu alipaineella. Hommaa siihen joku ihan mikä vaan letku mikä kestää lämpötiloja ja konehuoneessa olemista.. Ei se BMW:n ainakaan laadultaan kovin kummoinen ole..

                Ja samalla jos tutkit huohotinletkut ja kaikki muutkin tiivisteet ym. kumiosat niin aika entisiä ne on melkein kaikki tämän ikäisissä.. BMW:ssä on ilmeisesti konehuoneessa poikkeuksellisen kuumaa eikä mikään normaalimpi kumi kestä siellä.. Kalliita erikoiskumeja ei taas ole käytetty edes VANOS tiivisteissäkään niin tuskin muuallakaan.. :(
                E46 330Ci cabrio + EP3 Civic Type-R

                Comment

                • Hatch
                  Bimmer Rookie
                  • Jun 2011
                  • 81
                  • Finlandia

                  #23
                  Luin inpalla "Shadow Memoryn", kun ei näytä normaali vikakoodin luku antavan vikoja. Ilmestyi tuollaisia. Onkohan jotain merkitystä tähän asiaan.

                  Error frequency kyllä kaikissa 0.

                  Tutkin noita tulppahommia täällä foorumilla. Suosittelevat vain Boschin tai NGK:n tulppia tuohon. Aikoinani katsoin tulppien kuntoa ja muistan eivät merkit olleet kumpiakaan noista. Ehkä joku Brisk tms. Anyway, uudet ja varmasti oikeat NGK:t tilattu. Asennan paikalleen ja katsotaan josko tapahtuisi vaikkapa ihmeitä.
                  Attached Files
                  Last edited by Hatch; 26-05-2014, 18:23.

                  Comment

                  • Hatch
                    Bimmer Rookie
                    • Jun 2011
                    • 81
                    • Finlandia

                    #24
                    Noniin, vaihdoin tulpat. Yhden päivän ajan sujui hyvin, kunnes alkoi kuulua jotain outoa kurnutusta koneesta:



                    Mikähän tällä kertaa on vialla?

                    Asentamani tulpat NGk BKR6EK. Viralliset vissiin BKR6EQUP, mutta ensin mainitut on näyttää olevan ihan täällä foorumillakin suositellut.

                    Comment

                    • MNi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Nov 2008
                      • 3144
                      • Tampere

                      #25
                      Bensavehkeistä ihan niin paljoa tiedä mutta DISAa veikkaisin.

                      Comment

                      • pomo
                        Bimmer Fanatic
                        • Jun 2013
                        • 429
                        • Oulu

                        #26
                        Latvian tuliainen voi olla ihan mitä tahansa, osista koottu tms. Onhan ne osat kuitenkin tuohon autoon kuuluvia eikä pelkästään "paikalleen sopivia". Eli osa numerot on sitä mitä pitää olla?
                        --Sääliä saa kuka vaan, kateus pitää ansaita--

                        E46 320 Cab

                        Comment

                        • Hatch
                          Bimmer Rookie
                          • Jun 2011
                          • 81
                          • Finlandia

                          #27
                          Originally posted by MNi View Post
                          Bensavehkeistä ihan niin paljoa tiedä mutta DISAa veikkaisin.
                          Ääni tulee selkeästi konehuoneesta repsikan puolelta, Disa oli ihan hiljainen. Mielestäni sain jopa paikallistettua äänen 4 sylinterin kohdalle, ja vaihdoin takas vanhan tulpan. Ei auttanut. Irrotin vielä puolat pareittain ja käynnistelin autoa, sama ääni. Sitten alkoikin jo sataa. Selkeästi kyllä tulppien vaihdon jälkeen kierrosten seilaaminen on rauhoittunut ja kaiken maailman satunnaiset sammumiset / käynnistysongelmat lämpimänä on kadonnut ainakin nyt parin päivän ajaksi. Jos vaan löis jotain ääntä eristävää sinne, kun muuten pelaa niin nätisti .
                          Last edited by Hatch; 07-06-2014, 13:09.

                          Comment

                          • santtuzz
                            BTCF Member
                            • Jun 2006
                            • 133
                            • Riihimäki

                            #28
                            Originally posted by Hatch View Post
                            Noniin, vaihdoin tulpat. Yhden päivän ajan sujui hyvin, kunnes alkoi kuulua jotain outoa kurnutusta koneesta:



                            Mikähän tällä kertaa on vialla?

                            Asentamani tulpat NGk BKR6EK. Viralliset vissiin BKR6EQUP, mutta ensin mainitut on näyttää olevan ihan täällä foorumillakin suositellut.
                            Tulppa löysällä...
                            E39 525i M-Sport -00 & E30 325i Cabrio
                            E30 316i -89 M50
                            E60 530ia M-Sport -04
                            E36 316i -94
                            E39 540ia -97
                            E39 528i touring -97
                            E36 328i touring -95
                            E34 525i -92
                            E30 316i -89

                            Comment

                            • Gifu
                              Bimmer Enthusiast
                              • Nov 2002
                              • 1666
                              • Vantaa

                              #29
                              Sama kurlutus kuuluu kaverin autostakin joka sille ostettiin kyseinen ääni ollessa, vanosta olivat jossai huollossa veikanneet.. ??
                              g26 i4 edrive40 -22 msport brooklyngray metallic
                              z3 2.8l roadster -00 cosmosschwarz metallic
                              e34 540iA -93 calypsorot metallic

                              ex.:g30 530e -21, z3m roadster -00, e46 325Ci A -01, e36 328iA coupe -97, e36 328iA cabrio m-tech -95, e30 -87 m50b25tu, z3 2.8 roadster -97, e28 528i -82, e36 316i touring -98, e60 530iA -04, e36 328iA cabrio m-tech -98, e30 325i cabrio -91, e46 320d m-sportII touring -04, Audi 200tq -89, e38 728iA -96, e34 M5 -89, e30 318i -89, e30 320is -88, e30 325i -86

                              Comment

                              • Hatch
                                Bimmer Rookie
                                • Jun 2011
                                • 81
                                • Finlandia

                                #30
                                Originally posted by santtuzz View Post
                                Tulppa löysällä...
                                Näinhän siinä sitten kävi, että oli tulppa, tai oikeastaan kaksikin löysällä. Ihan normaalisti kyllä mielestäni kiristin, eli ensin käsikireydelle ja siitä sitten räikällä vielä about 15 astetta lisää. No, aina ei voi onnistua.

                                Nyt käy taas nätisti, eli kiitokset santtuzz:lle!

                                Ja täytyy tosiaan kertaalleen vielä todeta, että yllättäviä sammumisia, moottorin vikavaloja ja pitkää starttia ei ole tuon operaation jälkeen ilmennyt. Ja humppaaminenkin on pienentynyt merkittävästi. Jotkut Densot siellä oli, jotka ei näemmä tohon vehkeeseen sopineet.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎