Announcement

Collapse
No announcement yet.

328i Rikkinäinen Vanos?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Hemi
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2004
    • 18880
    • Pirkanmaa

    #31
    Originally posted by Hatch View Post

    Ja täytyy tosiaan kertaalleen vielä todeta, että yllättäviä sammumisia, moottorin vikavaloja ja pitkää starttia ei ole tuon operaation jälkeen ilmennyt. Ja humppaaminenkin on pienentynyt merkittävästi. Jotkut Densot siellä oli, jotka ei näemmä tohon vehkeeseen sopineet.

    Se varsinainen vikahan ei varmasti tulppia vaihtamalla korjaantunut?

    Comment

    • Hatch
      Bimmer Rookie
      • Jun 2011
      • 81
      • Finlandia

      #32
      Originally posted by Hemi View Post
      Se varsinainen vikahan ei varmasti tulppia vaihtamalla korjaantunut?
      No tulpanvaihdon jälkeen on tapahtunut mainitsemiani muutoksia.

      Tokihan kun tuossa puuhastelee, niin oli esim. yksi puola hieman öljyssä (saman sylinterin tulppa kostea, mutta saattoi vaan osua tulpankolon öljyyn), niin sen putsastin ja samalla kävin muutkin puolat jarrucleanerilla läpi. Eli vaikutus voi nyt tulla tietty noistakin...

      Ja onhan tässä muutakin tullut fiksailtua viimeaikoina, mm Nokka-akselin anturi, haitariputki uusittua, akku vaihdettua jne. Mut ainakin pitkiä startteja vielä ilmeni noidenkin jälkeen. Kunhan nyt vaan ei tulis takaisin .
      Last edited by Hatch; 08-06-2014, 15:29.

      Comment

      • Hemi
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2004
        • 18880
        • Pirkanmaa

        #33
        Originally posted by Hatch View Post
        No tulpanvaihdon jälkeen on tapahtunut mainitsemiani muutoksia.

        Tokihan kun tuossa puuhastelee, niin oli esim. yksi puola hieman öljyssä (saman sylinterin tulppa kostea, mutta saattoi vaan osua tulpankolon öljyyn), niin sen putsastin ja samalla kävin muutkin puolat jarrucleanerilla läpi. Eli vaikutus voi nyt tulla tietty noistakin...

        Ja onhan tässä muutakin tullut fiksailtua viimeaikoina, mm Nokka-akselin anturi, haitariputki uusittua, akku vaihdettua jne. Mut ainakin pitkiä startteja vielä ilmeni noidenkin jälkeen. Kunhan nyt vaan ei tulis takaisin .
        Jos niissä tulpissa on ihan oikeasti vikaa eli vähänkään sytytyskatkoksia, syttyy myös moottorin vikavalo (jäännös ulos lambdaikkunasta).
        Muutenhan tulppa joko toimii tai ei toimi, thats it.
        Se pitkä startti tulee aina kampiakselin (vanhemmat kuin 9/98), tai nokka-akselin asentotunnistimesta, eikä siihenkään tulpilla ole mitään vaikutusta.
        Tyhjäkäyntihumppaus/tyhjäkäynnin putoaminen/muut käyntiongelmat ovat taas seurausta imuvuodosta.

        Comment

        Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎