Announcement

Collapse
No announcement yet.

Taka alatukivarren pusla

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • TomCat
    Newbiemmer
    • Apr 2013
    • 13
    • Pirkanmaa

    Taka alatukivarren pusla

    Onkohan kellään kokemusta / tietoa että mitenkä vittumainen homma on taka alatukivarren puslan vaihto ja tarvihteeko mitään sen erikoisempia työkaluja? Auto -01 320d Touring
  • mmie
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2012
    • 502
    • Kouvola

    #2
    Oisko tuosta apua?

    ex e36 325
    ex e46 328
    e92 335i FBO
    Ducati 900S ie
    KTM 640
    Suzuki GT550
    Honda CBR600

    Comment

    • huitoja2
      BTCF Member
      • Dec 2007
      • 226
      • Porvoo

      #3
      Purku suunnilleen kuten e36 ohjeessa, vanha pusla poraamalla ensin kumiosa pois ja sitten rautasahan terällä holkki poikki.

      Tilalle menee paljon helpommin (käsin) powerflexin pusla (PFR5-3608)

      http://www.schmiedmann.fi/3_series/E...u17.htm#paging
      G30 530e, E61 523ia
      ex e60 525da
      ex e90 320Si
      ex e91 320d
      ex e46 330 Ci
      ex e46 330D touring
      ex e46 323 sedan
      ex e36 320 Coupe
      Yms lajiin kuulumattomia...

      Comment

      • Nifa
        Bimmer Fanatic
        • Jan 2008
        • 292
        • Kymenlaakso™

        #4
        Originally posted by huitoja2 View Post
        Purku suunnilleen kuten e36 ohjeessa, vanha pusla poraamalla ensin kumiosa pois ja sitten rautasahan terällä holkki poikki.

        Tilalle menee paljon helpommin (käsin) powerflexin pusla (PFR5-3608)

        http://www.schmiedmann.fi/3_series/E...u17.htm#paging
        Ja pieni sivuhuomio: powerflexi lisää sisälle kuuluvaa melua..
        "That's ridiculous! Why would a shark follow a Volkswagen."

        Comment

        • TomCat
          Newbiemmer
          • Apr 2013
          • 13
          • Pirkanmaa

          #5
          Kiitoksia!

          Comment

          • TomCat
            Newbiemmer
            • Apr 2013
            • 13
            • Pirkanmaa

            #6
            Originally posted by huitoja2 View Post
            Purku suunnilleen kuten e36 ohjeessa, vanha pusla poraamalla ensin kumiosa pois ja sitten rautasahan terällä holkki poikki.

            Tilalle menee paljon helpommin (käsin) powerflexin pusla (PFR5-3608)

            http://www.schmiedmann.fi/3_series/E...u17.htm#paging

            Kiitoksia! Eiköhän näillä pärjätä.

            Comment

            • janke
              Bimmer Enthusiast
              • Nov 2010
              • 3667
              • seinäjoki

              #7
              Originally posted by Nifa View Post
              Ja pieni sivuhuomio: powerflexi lisää sisälle kuuluvaa melua..
              Ei ainakaan e39 lisännyt meteliä taka-alatukivarsissa.
              Bmw 316 E30 -88

              Comment

              • |makke
                Bimmer Fanatic
                • Jan 2006
                • 847
                • Vaasa

                #8
                Mulla on tämä pusla löystynyt. Onko se Powerflex numero 3?

                Kannattaako uusia samalla jotain muita puslia, vai tarviiko purkaa paljon enemmän?

                Comment

                • jr66
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2006
                  • 16419
                  • Asikkala

                  #9
                  Originally posted by |makke View Post
                  Mulla on tämä pusla löystynyt. Onko se Powerflex numero 3?

                  Kannattaako uusia samalla jotain muita puslia, vai tarviiko purkaa paljon enemmän?
                  Kyllä on. Vaihda molemmille puolille samalla kertaa ja kulmat säätöön.

                  Comment

                  • Wespa
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2016
                    • 1832
                    • Karjaa

                    #10
                    Originally posted by |makke View Post
                    Kannattaako uusia samalla jotain muita puslia, vai tarviiko purkaa paljon enemmän?
                    Ainahan kannattaisi uusia vaikka kaikki jos alkuperäiset, mutta jos ne ovat ehjiä niin ei toki välttämätöntä. Semminkin kun tuo alatukivarren pusla taitaa olla takana ainoa jonka vaihto vaatii pyöränkulmien säädön. :think
                    E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
                    Porsche 944 -86 (DE)
                    Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)

                    Comment

                    • 330Driver
                      BTCF Member
                      • Feb 2015
                      • 459
                      • Pori

                      #11
                      Strongflex

                      Itsellä joka ikinen pusla 90sha strongflexejä ja en enää ikinä uusisi kumin tilalle kumia.
                      Uretaani puslat kun vaan saa pelkän rasvan ja vasaran avulla paikalleen. Niitä suosittelisin.

                      Pienenä huomiona. Uusi sitten suoraan molemmin puolin vaikka uusisit kumisen. Ne on niin tasalaatuisia että kerralla uusii molemmin puolin.

                      www.strongflex.eu kannattaa tilata suoraan. Viikossa tulee perille. Laatu yhtä hyvää kun powerflex mutta hinta ei ole maineella pilattu! Fiat5 alennuskoodilla -5%
                      E36 ///M3 evolution cabriolet
                      E36 316i Sedan -95 (m52b28 swap)
                      E91 330D Käyttis
                      Vuokrataan S14/S38/S50 venttiilivälys säätötyökalut
                      Koodit/koodaukset PORI
                      ___________________________
                      EX E92 335D LCI 405hp/801nm
                      EX E46 330D Touring
                      EX 4x E36, 1x E34, 1x E30

                      Comment

                      • |makke
                        Bimmer Fanatic
                        • Jan 2006
                        • 847
                        • Vaasa

                        #12
                        Originally posted by jr66 View Post
                        Kyllä on. Vaihda molemmille puolille samalla kertaa ja kulmat säätöön.
                        Tämä oli tarkoitus.

                        Originally posted by Wespa View Post
                        Ainahan kannattaisi uusia vaikka kaikki jos alkuperäiset, mutta jos ne ovat ehjiä niin ei toki välttämätöntä. Semminkin kun tuo alatukivarren pusla taitaa olla takana ainoa jonka vaihto vaatii pyöränkulmien säädön. :think
                        Toki. En itse puslia vaihda vaan vien korjaamolle. Siksi kysyinkin että onko kannattaavaa tuon puslan vaihdon yhteydessä uusia muitakin puslia, jos menee samalla helposti. Ainakin nuo puslat näyttäisi olevan suht helppo vaihtaa? Kun taas moni noista takapään puslista vaatii aika paljon enemmän hommaa.

                        Mitkä kaikki noista takapään puslista vaikuttaa paljon uraherkkyyteen? Nuo mitkä aion vaihtaa nyt ainakin luulisi vaikuttavan.

                        Originally posted by 330Driver View Post
                        Itsellä joka ikinen pusla 90sha strongflexejä ja en enää ikinä uusisi kumin tilalle kumia.
                        Uretaani puslat kun vaan saa pelkän rasvan ja vasaran avulla paikalleen. Niitä suosittelisin.

                        Pienenä huomiona. Uusi sitten suoraan molemmin puolin vaikka uusisit kumisen. Ne on niin tasalaatuisia että kerralla uusii molemmin puolin.

                        www.strongflex.eu kannattaa tilata suoraan. Viikossa tulee perille. Laatu yhtä hyvää kun powerflex mutta hinta ei ole maineella pilattu! Fiat5 alennuskoodilla -5%
                        Kiitos tiedosta Powerflexit tai tuollaiset tulee alle.
                        mun tapauksessa.
                        Last edited by |makke; 04-11-2016, 09:02.

                        Comment

                        • Amigo
                          Bimmer Rookie
                          • Dec 2012
                          • 167
                          • Turku

                          #13
                          Originally posted by |makke View Post
                          Toki. En itse puslia vaihda vaan vien korjaamolle. Siksi kysyinkin että onko kannattaavaa tuon puslan vaihdon yhteydessä uusia muitakin puslia, jos menee samalla helposti. Ainakin nuo puslat näyttäisi olevan suht helppo vaihtaa? Kun taas moni noista takapään puslista vaatii aika paljon enemmän hommaa.

                          Mitkä kaikki noista takapään puslista vaikuttaa paljon uraherkkyyteen? Nuo mitkä aion vaihtaa nyt ainakin luulisi vaikuttavan.
                          Joo nuo puslat on sen verran erillään muista ettei siinä sinänsä kannata muita vaihtaa. Sitten pyörännavan alla ja yläpuolella on puslat jotka on todella helppo vaihtaa itse. Vain yhdellä pultilla kiinni ja sitten pääsee puslaan käsiksi, että jos joskus kiinnostaa puuhailla. Mutta ei ne vaikuta ajettavuuteen läheskään yhtä paljon kuin nuo ensiksi mainitut, mutta vähän kuitenkin kun ainakin itsellä ne oli niin surkeassa kunnossa.
                          E46 328ci

                          Comment

                          • Matti_83
                            Bimmer Fanatic
                            • Dec 2004
                            • 491
                            • Korpilahti

                            #14
                            Tukivarsien ulommat puslat samalla vaihtoon ja laittaa alatukivarteen myöskin tuon saman puslan mikä on ylhäällä. Menee suoraan paikoilleen ilman muutoksia, nämä vaikuttaa pyörän kulmiin ja saa säädöt kohdilleen
                            BMW E38 730 manuaali
                            ex E30 318i -91 cabrio

                            Comment

                            • |makke
                              Bimmer Fanatic
                              • Jan 2006
                              • 847
                              • Vaasa

                              #15
                              Originally posted by Amigo View Post
                              Joo nuo puslat on sen verran erillään muista ettei siinä sinänsä kannata muita vaihtaa. Sitten pyörännavan alla ja yläpuolella on puslat jotka on todella helppo vaihtaa itse. Vain yhdellä pultilla kiinni ja sitten pääsee puslaan käsiksi, että jos joskus kiinnostaa puuhailla. Mutta ei ne vaikuta ajettavuuteen läheskään yhtä paljon kuin nuo ensiksi mainitut, mutta vähän kuitenkin kun ainakin itsellä ne oli niin surkeassa kunnossa.


                              Originally posted by Matti_83 View Post
                              Tukivarsien ulommat puslat samalla vaihtoon ja laittaa alatukivarteen myöskin tuon saman puslan mikä on ylhäällä. Menee suoraan paikoilleen ilman muutoksia, nämä vaikuttaa pyörän kulmiin ja saa säädöt kohdilleen
                              Voisitteko laittaa vielä osanumerot?

                              Vaihdattaisin kyllä mielellään kaikki mitä helposti samalla kertaa voi vaihtaa.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎