Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vetokoukkua e46:een -yhdistetty topikit

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • karvis
    Bimmer Fanatic
    • May 2003
    • 297

    Vetokoukkua e46:een -yhdistetty topikit

    Tarvis laittaa koukku e46:seen ja katellu hintoja, niin johtosarja maksaa enemmän kuin itse koukku. Onko kellään kokemusta, että tarviiko olla tuo mallikohtainen johtosarja vai voiko sähköt kytkeä "perinteisesti", toisin sanottuna rosvoilla takavaloilta? Ja mikä he***ti tuossa mallikohtaisessa johtonipussa maksaa???
    Last edited by petrolhead; 14-01-2012, 14:25. Reason: yhdistetty 5 topikkia neljänkuuen vetokoukuista -peltorhead
    Vesi ei ole hyväksi kuin veneen alla...
  • KFZ-Koenig
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2003
    • 2900

    #2
    Jos rosvoot virrat, niin check control herjaa rikkinäisistä valoista. Kato searchilla asiasta lisää. Kirjotin joskus mistä ton sähkösarjan saa n. 70 eurolla jne.
    Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.

    Comment

    • huoppa81
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2004
      • 638
      • Nastola

      #3
      Originally posted by karvis
      Tarvis laittaa koukku e46:seen ja katellu hintoja, niin johtosarja maksaa enemmän kuin itse koukku. Onko kellään kokemusta, että tarviiko olla tuo mallikohtainen johtosarja vai voiko sähköt kytkeä "perinteisesti", toisin sanottuna rosvoilla takavaloilta? Ja mikä he***ti tuossa mallikohtaisessa johtonipussa maksaa???
      No ensinnäki se tulee sulakerasialle asti ja jatkuu vielä siitä valomodulille. Johtoa siis on useempi metri ja tuleehan siinä mukana perävaunumodulikin.
      Garage:

      E21 323i -79
      E21 323i -82
      E30 325i Cabriolet -91
      E30 316i -89
      E39 520i -01
      Kadett C 1,2 -76

      Lynx Rave RE 600 -08

      Comment

      • KFZ-Koenig
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2003
        • 2900

        #4
        Se alkuperänen penarin tsetti on aikas paljo monimutkasemman näkönen (EBA:n mukaan) asentaa kuin tuollanen mistä mä mainitsin. Itellä ei ollu ainakaan ongelmia tuon halpiksen kanssa ja siinä vedetään herätteet valmiilla piuhoilla valoilta ja sitte blackboxille virrat akulta (E38:ssa kontissa) tai muusta sopivasta mestasta. Toimii ihan yhtä hyvin ja säästi 250€ - 70€ = 180€
        Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.

        Comment

        • Vesi1
          Newbiemmer
          • Oct 2004
          • 6
          • Hämeenlinna

          #5
          Mikä koukku kannattaa laittaa???

          Moi!

          Sama homma itsellä edessä.

          Mikä irroitettava koukku kannattaisi laittaa?
          Tarkemmin määriteltynä: mikä on siisti, lähes huomaamaton irroitettuna ja silti kohtuullisen hintainen???

          Kertokaa omista kokemuksistanne!
          e36 318i -94
          e46 320TD -02

          Comment

          • KFZ-Koenig
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2003
            • 2900

            #6
            Ostin itelle purkuautosta alkup. irrotettavan Oriksen muistaakseni 160€ + alkup. läppä ja kiinnikkeet puskuriin 12€ penariliikkeestä. En tiedä mikä auto sulla on asennuksen kohteena E36 vai E46, mutta kattele eka, jos saisit vaikka tosta ostetaan/myydään-palstalta koukun ittelles edukkaasti. Tuo alkuperänen oli ainakin helppo asentaa kiinni, kun korissa oli tehtaalla jo tehty merkinnät kohtiin, joista piti reiät porata. Saattaa olla sama homma tarvikekoukuissakin, mutta kuitenkin...
            Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.

            Comment

            • bmwjack
              Bimmer Rookie
              • Oct 2003
              • 138
              • Tampere

              #7
              Kävi itse mielessä tuohon e36:seen tehdä tuon systeemin täysin itse releillä, ohjaukset takavaloilta, ja releitä peräkonttiin sopivaan boxiin, sitten uusi isosyöttö akulta konttiin.

              Releitä menee 2 vilkuille, 1 valoille, 1 jarruvalolle. joku eken kpl? Muutama liitin ja sulakeboxi siihen pääsyöttöön. Aika helppo tehdä ja toimii. Voi vielä laittaa kytkimen boxiin, ettei turhaan naksuttele releitä kun kärry ei ole perässä.

              BmwJack

              Comment

              • karvis
                Bimmer Fanatic
                • May 2003
                • 297

                #8
                Originally posted by bmwjack
                Kävi itse mielessä tuohon e36:seen tehdä tuon systeemin täysin itse releillä, ohjaukset takavaloilta, ja releitä peräkonttiin sopivaan boxiin, sitten uusi isosyöttö akulta konttiin.

                Releitä menee 2 vilkuille, 1 valoille, 1 jarruvalolle. joku eken kpl? Muutama liitin ja sulakeboxi siihen pääsyöttöön. Aika helppo tehdä ja toimii. Voi vielä laittaa kytkimen boxiin, ettei turhaan naksuttele releitä kun kärry ei ole perässä.

                BmwJack
                Tuollainen nyt itselläkin harkinnassa,mutta alkaako tuolla systeemillä sekoilemaan tuo palaneesta polttimosta kertova valo?
                Vesi ei ole hyväksi kuin veneen alla...

                Comment

                • jraiha
                  Bimmer Fanatic
                  • Jul 2003
                  • 566
                  • Kempele

                  #9
                  Originally posted by bmwjack View Post
                  Kävi itse mielessä tuohon e36:seen tehdä tuon systeemin täysin itse releillä, ohjaukset takavaloilta, ja releitä peräkonttiin sopivaan boxiin, sitten uusi isosyöttö akulta konttiin.

                  Releitä menee 2 vilkuille, 1 valoille, 1 jarruvalolle. joku eken kpl? Muutama liitin ja sulakeboxi siihen pääsyöttöön. Aika helppo tehdä ja toimii. Voi vielä laittaa kytkimen boxiin, ettei turhaan naksuttele releitä kun kärry ei ole perässä.

                  BmwJack
                  Onkohan tämä systeemi toiminut?
                  BmwJack voitko laittaa kommenttia, jos olet hereillä...
                  e46

                  Comment

                  • sirkus
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2004
                    • 2195
                    • kaustinen

                    #10
                    Ainakaan e32 checkcontrol ei herjaa kun on toteutettu itse releillä.
                    Chrysler 300c crd touring 2010
                    Daily driver
                    Chevrolet Silverado 2500HD Duramax -08
                    Man cave on wheels
                    Chevrolet Camaro -71 LS 6.0 twin turbo /4L80E
                    Built not bought
                    V8, only juice&milk come in 2 litres

                    Kawasaki zzr1100 fighter


                    Ex: E46 330xd -04, E60 545i -04, E39 528i -96, E60 530i -03, E38 740d -01, E39 530d -02, E38 750i -98, E30 325e -85 ja E32 730i -88

                    Comment

                    • Valkman
                      Bimmer Fanatic
                      • Sep 2006
                      • 712
                      • Helsinki

                      #11
                      E46 farkun vetokoukku - millainen asentaa?

                      Tere!

                      Omasta kiesistä kun ei ole kyse, niin onko E46:sen farkun takana paikka olemassa irroitettavalle vetokoukulle vai joutuuko tekemään isompiakin palkkivirityksiä? Eli siis irroitettava pitäisi olla. Missähän hinnoissa mahtaisi koukut asennussarjoineen olla? Realissa ei hintoja löydy enää kyseiselle osalle eikä selviä ihan sarjan rakennetta.

                      http://www.realoem.com/bmw/showparts...80&hg=71&fg=10

                      Comment

                      • jraiha
                        Bimmer Fanatic
                        • Jul 2003
                        • 566
                        • Kempele

                        #12
                        Ostin kolaroidusta sakantuonnista kovilin koukun, joka ilmeisesti jälki-asennettu.
                        Sen mukana tuli tällainen rele ja ohjeet:




                        Huomenna asentelemaan..
                        Ainakin kaikki mainitut värit löytyvät autosta takavaloilta.
                        Saapa nähä tuleeko tuosta mitään.
                        Last edited by jraiha; 18-05-2007, 14:47.
                        e46

                        Comment

                        • jaki
                          Bimmer Enthusiast
                          • Sep 2003
                          • 2978
                          • Uusimaa

                          #13
                          Siis häh? Tuohan on orggisboxi (sisältää kai muutakin kuin "releen"). Johdot menee pääosin auton eteen. Osa sähkökeskukseen ja osa valomodulille. Epäilen, että, jos alat kytkemään johtoja peräkontissa sopivalta näyttäviin piuhoihin, tulee virheilmoituksia tai muuta häikkää.
                          itse asensin orggissarjan ja Vestfalian koukun touringiin ja homma oli helppo (EBA:n mukaan) + toimi laakista. Siitä tullee juttu seuraavaan pappakerhon lehteen.
                          BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

                          Comment

                          • jraiha
                            Bimmer Fanatic
                            • Jul 2003
                            • 566
                            • Kempele

                            #14
                            Mikälie, mutta niin meinasivat hajottamolla, että takavaloilta oli ryöstetty.
                            Huomennapa tuon näkee. Meinaan ainakin kokeilla. Säästäshän tuossa muutaman satasen, jos toimisi.
                            e46

                            Comment

                            • MakeH
                              Bimmer Enthusiast
                              • Feb 2004
                              • 1170
                              • Vantaa

                              #15
                              Tuommoinen olisi myynnissä! Ei mene auton oma valomoduli rikki niin helposti.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎