Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 325i 2003, moottorin vikavalo (vika korjattu 21.7.14)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Hemi
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2004
    • 18880
    • Pirkanmaa

    #16
    Originally posted by Ozzy #69# View Post
    Hommasin itselleni vikakoodien lukulaitteen. Kuittasin valon pois ja luin koodit, herjaa seuraavaa:

    E3 Fuel trim bank 1, per missible range exceeded

    E4 Fuel trim bank 2, per missible range exceeded

    Osaako joku kertoa heti mikä mättää?
    edit.tupla.
    Last edited by Hemi; 05-11-2014, 01:02.

    Comment

    • Hemi
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2004
      • 18880
      • Pirkanmaa

      #17
      Originally posted by Ozzy #69# View Post
      Hommasin itselleni vikakoodien lukulaitteen. Kuittasin valon pois ja luin koodit, herjaa seuraavaa:

      E3 Fuel trim bank 1, per missible range exceeded

      E4 Fuel trim bank 2, per missible range exceeded

      Osaako joku kertoa heti mikä mättää?
      Varma imuvuoto.

      Comment

      • kani
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2003
        • 699
        • Espoo

        #18
        330:stä imuvuotoon vianhakuvinkkejä alla, en tiedä onko sinulla 325:ssä tätä alipainekäyttöistä läppää alipainesäiliöineen mikä 330:ssä on mutta samaa kauraa.

        E46 330Ci cabrio + EP3 Civic Type-R

        Comment

        • Ozzy #69#
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2006
          • 1642
          • Pirkanmaa

          #19
          Originally posted by Hemi View Post
          Varma imuvuoto.
          Tuli tänään vähän purettua ja tutkittua. Toinen kumihaitariputkista rikki. Siinä ohuemmassa haarassa sormenpäänkokoinen reikä..

          Tuli teipattua umpeen väliaikaisesti. Täytyy laittaa tilaukseen nyt ainakin nuo molemmat kumiputket uudet ja varmaan vaihdella bensansuodatin myös.

          Mitäs muuta tuolta hajoaa näistä että mitä kannattaa myös uusia mahdollisia imuvuotoja silmälläpitäen?
          G20 330e M-Sport sunset orange

          Comment

          • MNi
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2008
            • 3143
            • Tampere

            #20
            Kaikki kumiosat MAP/MAFin väliltä lohkoon käsittääkeni?

            DISA samalla vaivalla kuntoon (akselikorjauskitti tai uusi DISA), DISAn tiivisteet ja imusarjan tiivisteet. Imusarjan takareunassa alipainelähtöjen tulpat uusiksi, niissäkin on ollut kuulemma vuotoja.

            EDIT: Katso tuo kanin linkittämä lista.
            Last edited by MNi; 14-11-2014, 22:08. Reason: kani was there...

            Comment

            • Ozzy #69#
              Bimmer Enthusiast
              • Nov 2006
              • 1642
              • Pirkanmaa

              #21
              Originally posted by MNi View Post
              Kaikki kumiosat MAP/MAFin väliltä lohkoon käsittääkeni?

              DISA samalla vaivalla kuntoon (akselikorjauskitti tai uusi DISA), DISAn tiivisteet ja imusarjan tiivisteet. Imusarjan takareunassa alipainelähtöjen tulpat uusiksi, niissäkin on ollut kuulemma vuotoja.

              EDIT: Katso tuo kanin linkittämä lista.

              No imusarjaa en ala tässä vaiheessa irroittamaan, kun sen tiiviste harvemmin miksikään menee mitä on tullut lueskeltua. Huohotinputket on kaikki vaihdettu talvimallisiin auton maahantuonnin jälkeen eli ne nyt varmaan vielä ovat OK. Saako tuon kumihaitariputken "taaemman" osan ähellettyä jollain konstilla tuolta irti ilman että tosiaan purkaa tuon imusarjan yms. pois tieltä?
              G20 330e M-Sport sunset orange

              Comment

              • Ozzy #69#
                Bimmer Enthusiast
                • Nov 2006
                • 1642
                • Pirkanmaa

                #22
                Originally posted by Ozzy #69# View Post
                No imusarjaa en ala tässä vaiheessa irroittamaan, kun sen tiiviste harvemmin miksikään menee mitä on tullut lueskeltua. Huohotinputket on kaikki vaihdettu talvimallisiin auton maahantuonnin jälkeen eli ne nyt varmaan vielä ovat OK. Saako tuon kumihaitariputken "taaemman" osan ähellettyä jollain konstilla tuolta irti ilman että tosiaan purkaa tuon imusarjan yms. pois tieltä?
                Entäs tuo DISA? Schmiedmann myy orkkista 242€ ja sitten löytyy jotain tarvike nimikkeellä 184€. Ovatko kumpikin ihan toimivia vai orkkistako kannattaa suosia? Hintaeroahan ei paljoa ole, mutta tarviketta nopeammin saatavilla.
                G20 330e M-Sport sunset orange

                Comment

                • kani
                  Bimmer Fanatic
                  • Mar 2003
                  • 699
                  • Espoo

                  #23
                  Tarvike DISA venttiileistä on irronnut osia/tullut vikoja alkuperäistäkin useammin. En lähtisi siihen. Alkuperäiseen laittaa sen GAS korjaussarjan..
                  E46 330Ci cabrio + EP3 Civic Type-R

                  Comment

                  • Antti O
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2005
                    • 6937
                    • N/A

                    #24
                    Minulle on tulossa tuo gas korjaussarja usasta parhaillaan zetaan, voin laitella hieman kuvaraporttia onko se miten laadukas. I6 sarjoista 2.5i ei jäänyt oikein hyvä maku suuhun, pari ostin mutta molemmissa läppä jumittuu jos pultin tiukkaa kiinni. 3.0i versiossa tollasta ongelmaa ei ollut..

                    Comment

                    • kani
                      Bimmer Fanatic
                      • Mar 2003
                      • 699
                      • Espoo

                      #25
                      Originally posted by Antti O View Post
                      Minulle on tulossa tuo gas korjaussarja usasta parhaillaan zetaan, voin laitella hieman kuvaraporttia onko se miten laadukas. I6 sarjoista 2.5i ei jäänyt oikein hyvä maku suuhun, pari ostin mutta molemmissa läppä jumittuu jos pultin tiukkaa kiinni. 3.0i versiossa tollasta ongelmaa ei ollut..
                      Annoitko palautetta? Garyllä on palvelu kohdallaan. Oma setti asentui hienosti. Eikö 2.5 ja 3.0 ole samoja?
                      E46 330Ci cabrio + EP3 Civic Type-R

                      Comment

                      • Antti O
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2005
                        • 6937
                        • N/A

                        #26
                        Annoin palautetta maililla, kovasti aluksi väittivät että asennan sitä jotenki väärin. 2.5i ja 3.0i disa on eri mallinen, seka germanautosolutionsilla ja i6 automotivella on erikseen molempia myynnissä.

                        I6 lähetti toisen sarjan, se oli yhtä huono kun ensimmäinenkin. Katotaan nyt miten germanautosolutionsin sarja käy..

                        Comment

                        • Ozzy #69#
                          Bimmer Enthusiast
                          • Nov 2006
                          • 1642
                          • Pirkanmaa

                          #27
                          Eipä ole valo enää syttynyt kun tukki tuon imuvuodon.
                          No, osat tulevat tänään ja kysymys kuuluukin että miten olette saaneet vaihdettua sen alemman kumihaitariputken? On melkoisen hankala paikka ja vielä se klemmarikin on pitänyt laittaa sinne ohjaamoa kohti. Onko jotain helpottavaa työkalua?
                          G20 330e M-Sport sunset orange

                          Comment

                          • Antti O
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2005
                            • 6937
                            • N/A

                            #28
                            En nyt muista ulkoa miten se on e46 tapauksessa, mutta ota se maffi ilmaputsarikotelosta irti, sitten se etummainen haitariputki irti. Pääseekö paremmin jo käsiksi? Z4 vasta tuon vaihtelin ja siinä oli todella hyvin tilaa, sopivalla pienellä räikällä ja pienellä pitkällä hylsyllä ruuvailin klemmarit auki ja kiinni. Hieman voidetta putken sisäpintaan kun laitat kiinni menee helpommin.


                            Katsoppa tosta mallia.. pura se raitisilmasuodattimen laari irti.

                            Comment

                            • Ozzy #69#
                              Bimmer Enthusiast
                              • Nov 2006
                              • 1642
                              • Pirkanmaa

                              #29
                              Originally posted by Antti O View Post
                              En nyt muista ulkoa miten se on e46 tapauksessa, mutta ota se maffi ilmaputsarikotelosta irti, sitten se etummainen haitariputki irti. Pääseekö paremmin jo käsiksi? Z4 vasta tuon vaihtelin ja siinä oli todella hyvin tilaa, sopivalla pienellä räikällä ja pienellä pitkällä hylsyllä ruuvailin klemmarit auki ja kiinni. Hieman voidetta putken sisäpintaan kun laitat kiinni menee helpommin.


                              Katsoppa tosta mallia.. pura se raitisilmasuodattimen laari irti.
                              Juu tottakai tuo maffi ja putsarikotelo ja se etummainen kumiputki otettava ensin irti. Mutta se alimmainen haitariputki on siellä melko alhaalla suht ahtaasti että sinne ei todellakaan isot kädet ja työkalut mahdu touhuamaan...
                              G20 330e M-Sport sunset orange

                              Comment

                              • Järppä
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jul 2006
                                • 1108
                                • Stadi, ladon takana.

                                #30
                                Originally posted by Ozzy #69# View Post
                                Juu tottakai tuo maffi ja putsarikotelo ja se etummainen kumiputki otettava ensin irti. Mutta se alimmainen haitariputki on siellä melko alhaalla suht ahtaasti että sinne ei todellakaan isot kädet ja työkalut mahdu touhuamaan...
                                Aivan hanurista koko viimeisen osan klemmari, pois sen saa helposti mutta takaisin voi pyhä sylvi.
                                Taipuisa (6mm muistaakseni) avain olis ollut kova sana takaisin laitoissa. Pikku räikällä ja hylsyllä toivotonta menoa, itse en löytänyt hyvää asentoa jotta olisin saanut kunnolla klemmarin kiristettyä kaasuläpän liitokseen.
                                Ex: E91 d813 M-Sport le mans blau metallic
                                Ex: E82 123dA M-Sport Sedonarot metallic
                                Do not, under any circumstances, buy the 123d in the M-Sport trim. The ride is far too hard.:think
                                If you're relaxed or want a thrash, this motor lets you be as wild or calm as you like.
                                Top Gear review

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎