Originally posted by Ozzy #69#
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E46 325i 2003, moottorin vikavalo (vika korjattu 21.7.14)
Collapse
X
-
Originally posted by Ozzy #69# View PostHommasin itselleni vikakoodien lukulaitteen. Kuittasin valon pois ja luin koodit, herjaa seuraavaa:
E3 Fuel trim bank 1, per missible range exceeded
E4 Fuel trim bank 2, per missible range exceeded
Osaako joku kertoa heti mikä mättää?
Comment
-
-
Originally posted by Hemi View PostVarma imuvuoto.
Tuli teipattua umpeen väliaikaisesti. Täytyy laittaa tilaukseen nyt ainakin nuo molemmat kumiputket uudet ja varmaan vaihdella bensansuodatin myös.
Mitäs muuta tuolta hajoaa näistä että mitä kannattaa myös uusia mahdollisia imuvuotoja silmälläpitäen?G20 330e M-Sport sunset orange
Comment
-
-
Kaikki kumiosat MAP/MAFin väliltä lohkoon käsittääkeni?
DISA samalla vaivalla kuntoon (akselikorjauskitti tai uusi DISA), DISAn tiivisteet ja imusarjan tiivisteet. Imusarjan takareunassa alipainelähtöjen tulpat uusiksi, niissäkin on ollut kuulemma vuotoja.
EDIT: Katso tuo kanin linkittämä lista.
Comment
-
-
Originally posted by MNi View PostKaikki kumiosat MAP/MAFin väliltä lohkoon käsittääkeni?
DISA samalla vaivalla kuntoon (akselikorjauskitti tai uusi DISA), DISAn tiivisteet ja imusarjan tiivisteet. Imusarjan takareunassa alipainelähtöjen tulpat uusiksi, niissäkin on ollut kuulemma vuotoja.
EDIT: Katso tuo kanin linkittämä lista.
No imusarjaa en ala tässä vaiheessa irroittamaan, kun sen tiiviste harvemmin miksikään menee mitä on tullut lueskeltua. Huohotinputket on kaikki vaihdettu talvimallisiin auton maahantuonnin jälkeen eli ne nyt varmaan vielä ovat OK. Saako tuon kumihaitariputken "taaemman" osan ähellettyä jollain konstilla tuolta irti ilman että tosiaan purkaa tuon imusarjan yms. pois tieltä?G20 330e M-Sport sunset orange
Comment
-
-
Originally posted by Ozzy #69# View PostNo imusarjaa en ala tässä vaiheessa irroittamaan, kun sen tiiviste harvemmin miksikään menee mitä on tullut lueskeltua. Huohotinputket on kaikki vaihdettu talvimallisiin auton maahantuonnin jälkeen eli ne nyt varmaan vielä ovat OK. Saako tuon kumihaitariputken "taaemman" osan ähellettyä jollain konstilla tuolta irti ilman että tosiaan purkaa tuon imusarjan yms. pois tieltä?G20 330e M-Sport sunset orange
Comment
-
-
Minulle on tulossa tuo gas korjaussarja usasta parhaillaan zetaan, voin laitella hieman kuvaraporttia onko se miten laadukas. I6 sarjoista 2.5i ei jäänyt oikein hyvä maku suuhun, pari ostin mutta molemmissa läppä jumittuu jos pultin tiukkaa kiinni. 3.0i versiossa tollasta ongelmaa ei ollut..
Comment
-
-
Originally posted by Antti O View PostMinulle on tulossa tuo gas korjaussarja usasta parhaillaan zetaan, voin laitella hieman kuvaraporttia onko se miten laadukas. I6 sarjoista 2.5i ei jäänyt oikein hyvä maku suuhun, pari ostin mutta molemmissa läppä jumittuu jos pultin tiukkaa kiinni. 3.0i versiossa tollasta ongelmaa ei ollut..E46 330Ci cabrio + EP3 Civic Type-R
Comment
-
-
Annoin palautetta maililla, kovasti aluksi väittivät että asennan sitä jotenki väärin. 2.5i ja 3.0i disa on eri mallinen, seka germanautosolutionsilla ja i6 automotivella on erikseen molempia myynnissä.
I6 lähetti toisen sarjan, se oli yhtä huono kun ensimmäinenkin. Katotaan nyt miten germanautosolutionsin sarja käy..
Comment
-
-
Eipä ole valo enää syttynyt kun tukki tuon imuvuodon.
No, osat tulevat tänään ja kysymys kuuluukin että miten olette saaneet vaihdettua sen alemman kumihaitariputken? On melkoisen hankala paikka ja vielä se klemmarikin on pitänyt laittaa sinne ohjaamoa kohti. Onko jotain helpottavaa työkalua?G20 330e M-Sport sunset orange
Comment
-
-
En nyt muista ulkoa miten se on e46 tapauksessa, mutta ota se maffi ilmaputsarikotelosta irti, sitten se etummainen haitariputki irti. Pääseekö paremmin jo käsiksi? Z4 vasta tuon vaihtelin ja siinä oli todella hyvin tilaa, sopivalla pienellä räikällä ja pienellä pitkällä hylsyllä ruuvailin klemmarit auki ja kiinni. Hieman voidetta putken sisäpintaan kun laitat kiinni menee helpommin.
Katsoppa tosta mallia.. pura se raitisilmasuodattimen laari irti.
Comment
-
-
Originally posted by Antti O View PostEn nyt muista ulkoa miten se on e46 tapauksessa, mutta ota se maffi ilmaputsarikotelosta irti, sitten se etummainen haitariputki irti. Pääseekö paremmin jo käsiksi? Z4 vasta tuon vaihtelin ja siinä oli todella hyvin tilaa, sopivalla pienellä räikällä ja pienellä pitkällä hylsyllä ruuvailin klemmarit auki ja kiinni. Hieman voidetta putken sisäpintaan kun laitat kiinni menee helpommin.
Katsoppa tosta mallia.. pura se raitisilmasuodattimen laari irti.G20 330e M-Sport sunset orange
Comment
-
-
Originally posted by Ozzy #69# View PostJuu tottakai tuo maffi ja putsarikotelo ja se etummainen kumiputki otettava ensin irti. Mutta se alimmainen haitariputki on siellä melko alhaalla suht ahtaasti että sinne ei todellakaan isot kädet ja työkalut mahdu touhuamaan...
Taipuisa (6mm muistaakseni) avain olis ollut kova sana takaisin laitoissa. Pikku räikällä ja hylsyllä toivotonta menoa, itse en löytänyt hyvää asentoa jotta olisin saanut kunnolla klemmarin kiristettyä kaasuläpän liitokseen.Ex: E91 d813 M-Sport le mans blau metallic
Ex: E82 123dA M-Sport Sedonarot metallic
Do not, under any circumstances, buy the 123d in the M-Sport trim. The ride is far too hard.:think
If you're relaxed or want a thrash, this motor lets you be as wild or calm as you like.
Top Gear review
Comment
-
Comment