Onnistuuko ihan kotikonstein, kannattaako ryhtyä..? Edelliseen e36 ei tarvinnut minkäänlaista ulosvetäjää ja aika helppo homma..mutta tämä uudenpi onkin vähän uusi tuttavuus..Mitä toimenpiteitä?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Jousien vaihto(e46)?
Collapse
X
-
Originally posted by kyfkyllä onnistuu ,kunhan saa auton vaan nosturille,ja eikun sen jälkeen 4-pyöräsuuntaukseen.edessä vaan joudut käyttää jousen sisään supistajaa.suosittelen samalla kyl iskarien vaihtoa,jotka käy madallusjousien kanssa.......
Comment
-
-
Originally posted by Coupe*Onnistuuko ihan kotikonstein, kannattaako ryhtyä..? Edelliseen e36 ei tarvinnut minkäänlaista ulosvetäjää ja aika helppo homma..mutta tämä uudenpi onkin vähän uusi tuttavuus..Mitä toimenpiteitä?
E46:een on todella helppo vaihtaa jouset/iskarit.
Etupäässä ei tarvitse edes raidetangon päätä ja tukivarren päätä irrottaa. (tolppien kiinnitys erilainen.)
Jos olet tehnyt homman ennen E36:een ,niin sulla menee tohon E46:een 30min /puoli etupäähän ja 30min koko takapäähän. Todella simppeli homma.
Kannattaa pyöräkulmat laittaa kuntoon sitten, niin kun tossa aiemmin jo mainittiinkin.Possuja ja Bemareita
Comment
-
-
Originally posted by BalleMoro,
E46:een on todella helppo vaihtaa jouset/iskarit.
Etupäässä ei tarvitse edes raidetangon päätä ja tukivarren päätä irrottaa. (tolppien kiinnitys erilainen.)
Jos olet tehnyt homman ennen E36:een ,niin sulla menee tohon E46:een 30min /puoli etupäähän ja 30min koko takapäähän. Todella simppeli homma.
Kannattaa pyöräkulmat laittaa kuntoon sitten, niin kun tossa aiemmin jo mainittiinkin.Last edited by Sami; 26-02-2005, 23:14.
Comment
-
-
Originally posted by SamiTässä asiassa olen eri mieltä eli jousen vaihtaminen on helppoa siitä hetkestä kun saa tolpan irti ja se voi olla tiukassa koska joutuu irroittamaan yhden nivelen (alapallon) joka on joskus tiukassakin.....helpoiten onnistuu oikealla nivelen irroitus työkalulla... Tai muulla sellaisella...Eli käytännössähän iskari on sama vaihtaa kerralla koska tulee koko uusi etutolppa...Haukkukaa minut toki jos olen väärässä mutta muistelen että yksi nivel irroitettava....
Sitä palloniveltä nimittäin EI tarvitse irroittaa E46:ssa. (ainakaan mun vanhassa 323 coupessa, sekä nykyisissä E46:ssa). Tolppa irtoaa todella nätisti ripustuksista.
Katsoppa vaikka tästä:
Last edited by Balle; 27-02-2005, 00:09.Possuja ja Bemareita
Comment
-
-
Originally posted by JaGaRMites mahtaa olla 320D -00 jousien7iskarien vaihto? Pitäisi laittaa KW Variante 1 ja ajattelin että onnistuuko ihan kotikonstein. Taitaa olla kaikissa melkein sama kiinnitys periaate...
Comment
-
-
Originally posted by BalleTaidat Sami muistaa väärin...
Sitä palloniveltä nimittäin EI tarvitse irroittaa E46:ssa. (ainakaan mun vanhassa 323 coupessa, sekä nykyisissä E46:ssa). Tolppa irtoaa todella nätisti ripustuksista.
Katsoppa vaikka tästä:
Last edited by Sami; 27-02-2005, 19:59.
Comment
-
-
Originally posted by karvisMites tuo takapää,kuinka lähtee jouset irti?
Etupäätä jo katselin aikasemmin ja totesin varsin simppeliksi,mutta takapää jäi hiukka mietityttämään.
Comment
-
-
Millaisilla puristimilla porukka on käyttänyt tuossa takajousien vaihdossa? Itsellä on Z4 jossa on ilmeisesti sama alusta kuin E46:ssa mutta en kyllä saa ainakaan bilteman puristimia mahtumaan tuonne takajousien väliin.
Yksi mahdollisuus olisi kyllä jos lyhentäis noita jousipuristimia rälläkällä niin sit saattais mahtua.
Comment
-
-
Tulisko ilman puristinta jos saa kammettua pyörännapaa alaspäin jalalla?(olettaen että iskarin alapää irti) Alapäästä lähtee helpommin liikkeelle, ja kummatkin takarenkaat ilmassa niin ei tarvii vakaajaa vasten taistella.. Just tossa pari tuntia sitten vaihdoin e36:een takajouset ja tarpeeks ku vaan sai voimaa siihen napaan (reisi kaaressa kiinni ja apinanraivolla polkee sitä napaa) ja hyvin se sieltä loppujen lopuksi lähti..Last edited by Janssoni; 11-12-2008, 16:39..
sigpic
Comment
-
-
Noniin, nyt on jouset vaihdettu. Olivat aivan hemmetin tiukassa ja tosiaan jouduin lyhentämään bilteman jousipuristimia, että sain ängettyä ne tuonne väliin ja joutui painamaan sitä pakettia alaspäin. Aikaa meni about 3 h pelkkään takapäähän ja helvetti motonetistä ostetut E46 jouset ovat ilmeisesti liian pitkät, sain hotrodin. Peräpää näyttäis olevan hieman korkeahko, aikaisemmat jouset olivat poikki mutta tuskin tuo korkealta näyttäminen siitä johtuu.
Eli oisko porukalla tietoa mistä tuohon saisi oikeat jouset? Laakkosella 106€/kpl, tietenkin jos olis alunalkaen ostanut sieltä niin ei olisi mennyt tuota 80 € hukkaan motonetin jousii.
Comment
-
Comment