Announcement

Collapse
No announcement yet.

e46 tt thermo lämmitin

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • vilkku67
    Bimmer Rookie
    • Oct 2010
    • 39
    • sastamala

    e46 tt thermo lämmitin

    autoni 330d -01 touring . onko kellään kokemuksia tt thermo letkulämmittimestä ?
  • vilkku67
    Bimmer Rookie
    • Oct 2010
    • 39
    • sastamala

    #2
    Originally posted by vilkku67 View Post
    autoni 330d -01 touring . onko kellään kokemuksia tt thermo letkulämmittimestä ?
    eikö kukaan ole moista laitetta asentanut ?

    Comment

    • JTP
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2008
      • 506
      • Hpj

      #3
      Originally posted by vilkku67 View Post
      eikö kukaan ole moista laitetta asentanut ?
      Viikonloppuna tuli asennettua tällainen 2kW lämmitin N53 -moottorin kylkeen.

      Vielä ei vaan ole ollut kunnon "testipakkasia", mutta ainakin nollakeleillä lohkon kylki on kädenlämpöinen puolen tunnin lämmityksellä. Eli hyvin näyttäisi toimivan..
      e90 330i lci -09
      Opel Manta Gsi,yhteistä matkaa jo vuodesta -83
      Ex: e46 330d Touring M-Sport II -04

      Comment

      • MNi
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2008
        • 3143
        • Tampere

        #4
        INPAlla vois kattoa jäähdytysveden lämpötilaa tietty....

        Comment

        • kupee635
          Bimmer Rookie
          • Apr 2004
          • 90
          • nurmijärvi

          #5
          tt

          Onko tarvinnut mitään muuta toimenpidettä asennuksessa kuin letkun väliin ja töpseli kiinni?
          Omaan 330ci olis pöydällä odottamassa.

          Comment

          • JTP
            Bimmer Fanatic
            • Aug 2008
            • 506
            • Hpj

            #6
            Originally posted by kupee635 View Post
            Onko tarvinnut mitään muuta toimenpidettä asennuksessa kuin letkun väliin ja töpseli kiinni?
            Omaan 330ci olis pöydällä odottamassa.
            Noinhan se periaatteessa menee, mutta käytännössä yleensä joutuu laittamaan väliin pätkät muotoletkua (90 asteen kulmat), että saa asennettua lämmittimen pystyasentoon. Toki jos lämmittimen saa asennettua nousevaan letkuun, niin mitään lisäletkuja ei tarvita. Mut lämmittimen lähtöliitännän on ehdottomasti oltava suoraan ylöspäin. Jonkinlainen tukirautahan tuohon kannattaa myös rakennella, ettei jää pelkästään letkujen varaan roikkumaan.
            Ja lopuksi tietenkin järjestelmän kunnollinen ilmaus, muuten lämmitin saattaa kärähtää jo ensimmäisellä käyttökerralla..
            e90 330i lci -09
            Opel Manta Gsi,yhteistä matkaa jo vuodesta -83
            Ex: e46 330d Touring M-Sport II -04

            Comment

            • JTP
              Bimmer Fanatic
              • Aug 2008
              • 506
              • Hpj

              #7
              Originally posted by MNi View Post
              INPAlla vois kattoa jäähdytysveden lämpötilaa tietty....
              Helpompi tarkistaa lämpötilat lasermittarilla, kuin mitään Inpan piuhoja ruveta virittelemään..
              Tänä aamuna puolen tunnin lämmityksen jälkeen moottorilohko joka puolelta tasaisesti +26 - 27 asteinen. Ulkolämpötila -2 astetta.
              e90 330i lci -09
              Opel Manta Gsi,yhteistä matkaa jo vuodesta -83
              Ex: e46 330d Touring M-Sport II -04

              Comment

              • JTP
                Bimmer Fanatic
                • Aug 2008
                • 506
                • Hpj

                #8
                Tänään pääsin testaamaan tuon lämmittimen tehon oikeassa talvikelissä, ulkolämpötilan ollessa -22 astetta. Puolen tunnin lämmityksen jälkeen moottorilohkon lämpötila oli jo 5 astetta plussan puolella, ja 1,5h lämmityksen jälkeen lohko oli joka puolelta +27 - 28 asteinen. Eli niinku palmun alta olis pistänyt moottorin käyntiin..
                e90 330i lci -09
                Opel Manta Gsi,yhteistä matkaa jo vuodesta -83
                Ex: e46 330d Touring M-Sport II -04

                Comment

                • MNi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Nov 2008
                  • 3143
                  • Tampere

                  #9
                  Autoteileost.de:stä löytyy karvan verran edullisemmin: KLIK. Mallejakin on muutamaa erilaista näemmä. Ei tietoa itsellä näistä enempää.

                  Comment

                  • Jussi83
                    Bimmer Rookie
                    • Jun 2013
                    • 102
                    • Kitee

                    #10
                    Jäikös tuossa sigun härvelissä vesiventtiili auki kun virrat kääntää pois?
                    Olisiko tälläiseen mahdollista viritellä auton oma lämmityslaite puhaltamaan sisälle lämmintä ilmaa, vähän vastaavasti kuin polttoaine käyttöisessä lämmittimessä. :think
                    F25 30d vm:11
                    Ex:e46 320dA toukka 110kw vm:03

                    Comment

                    • JTP
                      Bimmer Fanatic
                      • Aug 2008
                      • 506
                      • Hpj

                      #11
                      Originally posted by Jussi83 View Post
                      Jäikös tuossa sigun härvelissä vesiventtiili auki kun virrat kääntää pois?
                      Olisiko tälläiseen mahdollista viritellä auton oma lämmityslaite puhaltamaan sisälle lämmintä ilmaa, vähän vastaavasti kuin polttoaine käyttöisessä lämmittimessä. :think
                      Kyllä tuossa minun härvelissä ainakin jää, sillä nesteet tuntuu hyvin kiertävän. Asensin tuon lämmittimen juuri samaan lämmityslaitteelle menevään letkuun, johon myös polttoainekäyttöiset lämmittimet asennetaan. Lämmennyt neste siis käy ensin mutkan lämmityslaitteen kennolla, ja palaa sieltä moottorin kautta takaisin lämmittimelle.
                      Mulla oli edellisessä e46:ssa Eberi samalla tavalla asennettuna, joten pitäisi tuon lämmittimen toimia samalla tavalla myös sinun autossa..
                      e90 330i lci -09
                      Opel Manta Gsi,yhteistä matkaa jo vuodesta -83
                      Ex: e46 330d Touring M-Sport II -04

                      Comment

                      • LasseE
                        Bimmer Fanatic
                        • May 2008
                        • 416
                        • Kontiolahti/Joensuu

                        #12
                        Mikä teholuokka olisi ko.lämmittimessä sopiva/järkevin 330d koneeseen? Onko kukaan asentanut kyseistä lämmitintä tuohon moottoriin eli onko siellä tilaa isommallekin elementille? Ja tarviiko varata 90° kulmia asennukseen..?
                        Ex. E46 330d -05
                        Ex. e61 530da -05
                        Ex. 316 e30, 320 e36, Volvo s60
                        Member of Team EastAudio
                        Itä-Suomen autohifistit: www.eastaudio.net

                        Comment

                        • JTP
                          Bimmer Fanatic
                          • Aug 2008
                          • 506
                          • Hpj

                          #13
                          Originally posted by LasseE View Post
                          Mikä teholuokka olisi ko.lämmittimessä sopiva/järkevin 330d koneeseen? Onko kukaan asentanut kyseistä lämmitintä tuohon moottoriin eli onko siellä tilaa isommallekin elementille? Ja tarviiko varata 90° kulmia asennukseen..?
                          Järkevin teholuokka lienee tuo n.2kW, jolloin se toimii 10A sulakkeellakin.
                          3kW:n lämmitin vaatii jo 16A sulakkeen. Asennuksen kannalta mielestäni on paras tämä malli http://www.autoteileost.de/catalog/p...1b823979e4b321, sillä alapäässä on jo kulma valmiina, ja myös kiinnityskaulus näyttäisi olevan valmiina lämmittimessä.
                          M57N -moottorissa tuo lämmitin kannattaa asentaa moottorilohkosta sähköiselle lisälämmittimelle menevään letkuun.
                          e90 330i lci -09
                          Opel Manta Gsi,yhteistä matkaa jo vuodesta -83
                          Ex: e46 330d Touring M-Sport II -04

                          Comment

                          • markok
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2002
                            • 3018
                            • Kuopio

                            #14
                            Jossain muussakin topicissa taisin kysellä, että miten olette sähkökytkennän näihin tehneet? Kiinnostaisi myös tuollainen lämmitin, mutta ei taida saada mitenkään kytkettyä vakuutusyhtiön hyväksymällä tavalla.
                            BMW 530iA Touring -05

                            Comment

                            • JTP
                              Bimmer Fanatic
                              • Aug 2008
                              • 506
                              • Hpj

                              #15
                              Originally posted by markok View Post
                              Jossain muussakin topicissa taisin kysellä, että miten olette sähkökytkennän näihin tehneet? Kiinnostaisi myös tuollainen lämmitin, mutta ei taida saada mitenkään kytkettyä vakuutusyhtiön hyväksymällä tavalla.
                              Itse toteutin kytkennän sillä tavalla, että nappasin Defan panssarikaapelista toisesta päästä pistokkeen irti, ja kytkin tuon panssarikaapelin suoraan lämmittimeen. Toinen vaihtoehto olisi ollut hakea sähköliikkeestä panssariletkua, ja suojata sillä tuo lämmittimen oma liitäntäkaapeli.

                              Ja näin sanoo määräykset noista lämmitinasennuksista:

                              SFS-5724. Erityisvaatimukset ajoneuvojen moottorinlämmittimille, linja-autonlämmittimille ja matkailuperävaunulämmittimille (kertoo kuinka SFS-60335-1:tä sovelletaan ajoneuvoihin)
                              23.2:
                              Käytetty kaapeli ei saa olla kevytrakenteisempaa kuin kevyt taipuisa kumikaapeli (tyyppi H05 RN-F) tai kevyt taipuisa muovikaapeli (tyyppi H05 VV-F tai H05 VVH2-F) vedettynä taipuisaan panssariletkuun tai vastaavaan, joka antaa mekaanisen suojan kaapelille. Panssariletkun on oltava molemmista päistä luotettavasti kiinnitetty. Kaapelin on oltava kiinnitetty vedonpoistimiin. Sama vaatimus koskee myös muita sisäisiä yhdysjohtoja, kuten esim. lämmittimien ja mahdollisen muuntajan, akunvaraajan, kytkinkellon tai ajoneuvoon asetetun sisätilanlämmittimen välillä olevaa kaapelia.
                              e90 330i lci -09
                              Opel Manta Gsi,yhteistä matkaa jo vuodesta -83
                              Ex: e46 330d Touring M-Sport II -04

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎