Announcement

Collapse
No announcement yet.

Apua e46 avon ostoon

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kani
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2003
    • 699
    • Espoo

    #16
    Ehkä merkittävintä on että kulutus on aika sama kaikissa, mutta 330 kiihtyy tarvittaessa paljon ripeämmin kuin pienempinumeroiset mallit. Aikoinaan harmittelin samaa kun oli e36 320, isompikoneinen olisi kuluttanut saman käytännössä mutta 325 kiihtyvyys olisi ollut kivempi. Tämän oppitunnin jälkeen hain nimenomaan 330:stä.

    Bonusta voi antaa auton kunnosta, varusteista, vanos remontista, uusista huohotusjärjestelmän osista, jäähdytysjärjestelmän jutuista, kytkimestä ja kaksoismassavauhtipyörästä tai vaihteiston siirtäjätappien/holkkien vaihdosta. Jos tällaiset perusjutut on jo valmiiksi tehty voi keskittyä autosta nautiskeluun .
    E46 330Ci cabrio + EP3 Civic Type-R

    Comment

    • jussi_r
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2004
      • 1655
      • Nurmijärvi

      #17
      Moottoreista sun muista jokaisella on omat mielipiteensä, mutta muita toistaiseksi mainitsemattomia juttuja, jotka mulla oli kriteerinä kun tuota cabriota etsiskelin:
      - myös takapenkkiläisille sivu-airbagit
      - ympäriajosuojajärjestelmä (vai onko tämä kaikissa?)
      - Harman/Kardon-hifit
      - kovakatto (vaikken talvisin ajelekaan)
      - penkinlämmittimet (valitettavasti ei saatavana taakse?)
      - tuulisuoja (100 - 200e jos puuttuu)
      M3 Cabrio Individual
      530d GT xDrive
      GL420 CDI
      ZX-12R

      Comment

      • pomo
        Bimmer Fanatic
        • Jun 2013
        • 429
        • Oulu

        #18
        Katon huollosta voi sanoa, että kyllä se on käytännössä kangasta lukuun ottamatta huoltovapaa. Autoglymin tms hoitoaineilla keväällä ja talvella kun pesee ja suojaa niin ei siinä juuri muuta tarvi!

        Voihan niitä liikkuvia osia rasvatakin, mutta toisaalta se rasva kerää likaa? Huolto-ohjelmassa ei taida olla mitään rasvauksia?
        --Sääliä saa kuka vaan, kateus pitää ansaita--

        E46 320 Cab

        Comment

        • Laku
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2007
          • 17505
          • Turku

          #19
          Originally posted by Antti O View Post
          Omien kokemuksien mukaan 2.5i Z4 suorituskyky on hyvin likellä e46 330 kulkua. Z4 2.5i omamassa on 1335kg, E46 cabi painaa yli 1600kg.
          Ei sitä silti urheiluautoksi voi sanoa kuten toisessa topicissa laitoit !
          Näillä mennään:
          - BMW E81 118i since 2017
          - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
          - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
          - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
          - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


          Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

          Comment

          • bettlersaugen38
            Banned
            • Nov 2010
            • 136
            • 00890 2260

            #20
            Originally posted by Antti O View Post
            Omien kokemuksien mukaan 2.5i Z4 suorituskyky on hyvin likellä e46 330 kulkua. Z4 2.5i omamassa on 1335kg, E46 cabi painaa yli 1600kg.
            Miksi et ilmoita kummastakin täsmällistä omamassaa?

            Comment

            • Antti O
              Bimmer Enthusiast
              • May 2005
              • 6935
              • N/A

              #21
              Tiedä sitten miten hyvin nettiauton lukuihin uskaltaa luottaa kummassakaan tapauksessa, tässäkin e46 omamassa on 1660kg:


              On niissä melkonen ero, tuntuu se ajossakin.

              Comment

              • pomo
                Bimmer Fanatic
                • Jun 2013
                • 429
                • Oulu

                #22
                Menerhän se 320 0-100 kuitenkim noin 10 sek eli varmasti pysyy liikenteen mukana...
                --Sääliä saa kuka vaan, kateus pitää ansaita--

                E46 320 Cab

                Comment

                • Tsuean
                  Newbiemmer
                  • Apr 2015
                  • 9
                  • Janakkala

                  #23
                  Originally posted by Tsuean View Post
                  Nyt tarvittaisiin kokeneempien apua. Eli hakusessa on e46 avo mutta nettiautossa on liikaa vaihtoehtoja ja jotain pitäisi karsia. Mikä olisi "paras" moottori, automaatti vai manuaali, onko esim. Alkupäässä jotain ongelmaa mikä on korjattu -03 faceliftiin ja onko tyyppivikoja mitä pitäisi tietää. Kaikki muukin apu ja kokemukset kelpaa hienosti.

                  Auto löytyi juuri sopivasti kesän alkuun. Härveliksi valikoitui musta vm-03 330 m-sport II automaatilla. Nyt vaan seuraavaksi muokkaamaan ulkoasua mieleisempään suuntaan mustilla munuaisilla ja jollain tyylikkäillä lippa vanteilla ja miedolla madalluksella ja sen jälkeen alkaa ihmettely rokkivehkeiden kanssa, auto kun on japanin tuonti niin siinä on "hieman" rajallinen tuo taajuus alue.
                  Attached Files

                  Comment

                  • Antti O
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2005
                    • 6935
                    • N/A

                    #24
                    Jos kerta meinaat lähteä madaltamaan suosittelen H&R -35/10mm (comfort kit) alustapakettia. Samalla kannattaa vaihtaa eteen alatukivarsiin uudet lemförder kumipuslat. Vanteethan on mitä tyylikkäimmät style 68 jo alla..
                    Minun sedanissa on tuo alusta alla. Asiallinen ajella, sopii hyvin päivittäiseen ajoon. Ei millään tapaa epämukava.



                    Lisäksi kannattaa disan korjaussarja asentaa ja tehdä vanosremontti, kulutus putoaa ja kulku paranee.
                    Last edited by Antti O; 21-05-2015, 10:34.

                    Comment

                    • kani
                      Bimmer Fanatic
                      • Mar 2003
                      • 699
                      • Espoo

                      #25
                      Najs! Mitenkäs varusteet japanin vientimallissa muuten?? Radio on helppo vaihtaa euroversioon. Mitään älyttömän kovaa alustaa ei ainakaan kannata laittaa, koska avo on aika lötkö kuitenkin koriltaan.
                      E46 330Ci cabrio + EP3 Civic Type-R

                      Comment

                      • Tsuean
                        Newbiemmer
                        • Apr 2015
                        • 9
                        • Janakkala

                        #26
                        Ei mitään erikoisia varusteita, ihan perus käikäleet mitkä kuuluu m-sporttiin.
                        En ajattellutkaan mitään kauhean kovaa/matalaa alustaa että ei tarvitse joka hidaste töyssyä kiertää. Riittääköhän siihen ihan pelkkä soittimen vaihto? Siihen on jo Japanissa vaihdettu joku Eclipsen navi/dvd härveli mutta siinä on hertsit 70-90 ja siinä on kaikki tekstit, kartat ja puheohjaus Japaniksi.

                        Comment

                        • Antti O
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2005
                          • 6935
                          • N/A

                          #27
                          Toi comfort kit on nimensä mukainen ja sopii hyvin avoautoon.

                          Comment

                          • pomo
                            Bimmer Fanatic
                            • Jun 2013
                            • 429
                            • Oulu

                            #28
                            Koni streetkit on ilmeisesti toinen toimiva? Hinta erosta en tiedä? Toisaalta, eikö tuo m-sport alusta ole tavallista matalampi?
                            --Sääliä saa kuka vaan, kateus pitää ansaita--

                            E46 320 Cab

                            Comment

                            • Tsuean
                              Newbiemmer
                              • Apr 2015
                              • 9
                              • Janakkala

                              #29
                              Takapää siinä on kyllä ihan riittävän alhaalla mutta tuo keuliminen täytyy saada pois.

                              Comment

                              • Antti O
                                Bimmer Enthusiast
                                • May 2005
                                • 6935
                                • N/A

                                #30
                                H&R paketti laskee -10mm takanta ja -35mm keulasta.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎