Announcement

Collapse
No announcement yet.

eFlexFuel

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • _m4rk0
    Bimmer Rookie
    • Jun 2015
    • 30
    • Hämeenlinna

    #31
    Moi

    Originally posted by kani View Post
    Pelivara loppuu siihen sataan prosenttiin ja voi olla ettei suutin pysty syöttämään tarpeeksi bensaa. Aika yleisesti suositellaan että mitoitus on max 80% käyttöasteelle ja 90% alkaa olla jo huono idea. Joissain olosuhteissa ei välttämättä sitten tule bensaa tarpeeksi. Jos jo keskimääräisessä tilanteessa matalilla tai keskikierroksilla, lämpimällä koneella ja ilmalla on käyttöaste tapissa - se ei luonnollisesti ole hyvä ajatus.
    Kuulostaa kyllä ihan loogiselta ja 90%alkaa keltainen ja 100%punainen aloin sitä miettimään että jos alkaa 100% e85 rullaamaan nii loppuukohan suuttimet vai pumppu ensin ja mistä voisi isompia suuttimia/pumppua ostella? Kun yritin tuossa jo etsiä mutta vielä ei tuottanut tulosta... Mutta joo vklp perehdyn asiaan vähän tarkemmin nii sit yritän selvittää kuinka nuo suuttimet riittävät tai mille %saakka ne riittävät...

    Comment

    • Pohjoisen Poika
      Bimmer Fanatic
      • May 2014
      • 464
      • Lappi

      #32
      Originally posted by _m4rk0 View Post
      Harvemmin juu on kuullu 98käytettävän esim kiihdytysvehkeissä
      Ja tossa selailin nii 135/335 oli ilmeiesti aika paljon uudempia kun e46 niin ei oikein tässä keskustelussa auta... ja tarkoitatko että vakio pumpulla voi ajaa 40% vai vakio regulaattorilla voi ajaa 40% ja korkeapaineregulla 70% sen ainakin tiedän että pelkkä regun vaihto ei oo kovin pitkäaikaisesti ajateltua mutta hetken voi niinkin toimia...
      Molemmat pumput kestävät täysin 100% E85 käytön. E85 pienempi energia määrä ->isompi ruiskutusmäärä aiheuttaa sen ettei syöttömäärä enää riitä.

      Se olikin ainoa asia että kannattaa tarkistaa molempien pumppujen paineet lappu lattiassa. Vikakoodit tai ongelmat ei välttämättä viittää mitenkään tuonne suuntaan. Walpron 392 linjapumppu on hyvä edullinen ja helppo ratkaisu tuonne matalapaine puolelle.
      Last edited by Pohjoisen Poika; 25-06-2015, 07:32.

      Comment

      • _m4rk0
        Bimmer Rookie
        • Jun 2015
        • 30
        • Hämeenlinna

        #33
        Niin

        Originally posted by Pohjoisen Poika View Post
        Molemmat pumput kestävät täysin 100% E85 käytön. E85 pienempi energia määrä ->isompi ruiskutusmäärä aiheuttaa sen ettei syöttömäärä enää riitä.

        Se olikin ainoa asia että kannattaa tarkistaa molempien pumppujen paineet lappu lattiassa. Vikakoodit tai ongelmat ei välttämättä viittää mitenkään tuonne suuntaan. Walpron 392 linjapumppu on hyvä edullinen ja helppo ratkaisu tuonne matalapaine puolelle.
        Eli siis tarkoitat että e46 on kaksi bensapumppua? Vai puhutaanko uudemmista yleisesti? ja matalapaine puolen paine? Ja korkeapainepuolen paine? kun ihan tietääkseni e46 löytyy yksi pumppu ja se on takapenkin alla apukuskin puolella ja se on syöttö pumppu niin en sitten tiedä onko korkeapainetta vai matalapainetta... ja sen voi mitata "ruiskutukista" missä ihan paineen mittaus palikka?

        Eli käykö tuo Walpro 392 minun e46 vakion tilalle plug&play ja bensan tulo riittää kaasu pohjassa 100% e46 vai mitä tarkoitit? :think

        Comment

        • Pohjoisen Poika
          Bimmer Fanatic
          • May 2014
          • 464
          • Lappi

          #34
          Originally posted by _m4rk0 View Post
          Eli siis tarkoitat että e46 on kaksi bensapumppua? Vai puhutaanko uudemmista yleisesti? ja matalapaine puolen paine? Ja korkeapainepuolen paine? kun ihan tietääkseni e46 löytyy yksi pumppu ja se on takapenkin alla apukuskin puolella ja se on syöttö pumppu niin en sitten tiedä onko korkeapainetta vai matalapainetta... ja sen voi mitata "ruiskutukista" missä ihan paineen mittaus palikka?

          Eli käykö tuo Walpro 392 minun e46 vakion tilalle plug&play ja bensan tulo riittää kaasu pohjassa 100% e46 vai mitä tarkoitit? :think
          Matalapainetta on se paina jolla polttoaine siirretään moottorille. En tiedä onko siinä vielä mekaaninen pumppu ennen ruiskuja. Ei sen väliä.
          Tuo Walbro laitetaan tankin sisälle sen vakio pumpun perään, eli linjapumpuksi. Sille vain varastetaan virta siltä vakiopumpulta, jos sulakkeet ja johdotus riittää. 255l/h siinä on tuottoa. Riittää tuonne ++400hv lukemiin E85 kanssa.
          Sitähän en voi tietää riittääkö se sinulla kaasu pohjassa

          Comment

          • _m4rk0
            Bimmer Rookie
            • Jun 2015
            • 30
            • Hämeenlinna

            #35
            Moi

            Originally posted by Pohjoisen Poika View Post
            Matalapainetta on se paina jolla polttoaine siirretään moottorille. En tiedä onko siinä vielä mekaaninen pumppu ennen ruiskuja. Ei sen väliä.
            Tuo Walbro laitetaan tankin sisälle sen vakio pumpun perään, eli linjapumpuksi. Sille vain varastetaan virta siltä vakiopumpulta, jos sulakkeet ja johdotus riittää. 255l/h siinä on tuottoa. Riittää tuonne ++400hv lukemiin E85 kanssa.
            Sitähän en voi tietää riittääkö se sinulla kaasu pohjassa

            Ja tarkoitat siis että laitan vakiopumpun perään tuon pumpun?

            Comment

            • _m4rk0
              Bimmer Rookie
              • Jun 2015
              • 30
              • Hämeenlinna

              #36
              Originally posted by Pohjoisen Poika View Post
              Matalapainetta on se paina jolla polttoaine siirretään moottorille. En tiedä onko siinä vielä mekaaninen pumppu ennen ruiskuja. Ei sen väliä.
              Tuo Walbro laitetaan tankin sisälle sen vakio pumpun perään, eli linjapumpuksi. Sille vain varastetaan virta siltä vakiopumpulta, jos sulakkeet ja johdotus riittää. 255l/h siinä on tuottoa. Riittää tuonne ++400hv lukemiin E85 kanssa.
              Sitähän en voi tietää riittääkö se sinulla kaasu pohjassa

              This item is for one Brand New Authentic Universal Walbro GSL392 255LPH High Pressure Inline Fuel Pump. Pushing a whopping 255 liters of fuel per hour at high pressure, these pumps are extremely popular upgrades to vehicles with engine and performance modifications, supporting up to 650 horse power. For example, at 80 PSI the standard 255 lph pump will flow around 132 liters (35 gallons) per hour. At that same 80 PSI the equivalent HP (high pressure) fuel pump will flow over 210 liters (50 gallons) per hour.

              Mistä lienet kaivanut faktoja...
              Mielummin lähtisin korvaamaan vakiopumpun pumpulla mikä on tehty etanolikäyttöön kun mitä hyötyä laittaa tuo perään jos vakio orkkispumppu sanookin sopimuksen irti?

              Etenkin kun nyt alkoi sama nykiminen kun ennen suodattimen vaihtoa mutta paljon enemmän harvakseltaan(toimii moitteetta päivän tökkii vartin eli käy laihalla ja taas toimii päivän luokkaa) nii veikkaisin että vakiopumppuni ei pidä etanolista tai muuten vaan tiensä päässä kun paineet välillä heittelee ja ainakin kun nyt koittanut noihin pumppuihin perehtyä nii niissä kyllä on ihan erikseen maininta jos pitää etanolista ja suomisivuilla jos ei käy etanolille nii itse ainakin otan varman päälle ja aion tilata suoraan pumpun mikä käy etanolille ja korvata sillä vakiopumppuni... Ja liian "ylitehokas" pumppukaan ei ilmeisesti ole kovin hyvä kun bensan lämpötilaa nostaa... Mutta jatkan selvittelyä ja odotan mitä mistäkin vastailevat ja laitoin myös ihan walbrolle viestiä niin enemmän luotan heidän arviontikykyyn valita oikea pumppu mutta taas vielä en tiedä mikä pumppu ja mistä pääsee keventämään lompakkoa...

              Comment

              • _m4rk0
                Bimmer Rookie
                • Jun 2015
                • 30
                • Hämeenlinna

                #37
                Entinen vika

                Okei eli kun epäilin bensapumpun toimintaa niin arvasin vaihteeksi väärin ja öinen googlettelu tuotti tulosta...

                Bensansuodittemessa olevalle bensanpaineregulaattorille menevä ohjauspaineletku imukaulalta. Eli tämä letku on muovia ja molemmissa päissä kumiset letkun palat jotka tulevat kiinni imukaulaan ja bensansuodattimeen olivat hapertuneet eivätkä pitäneet ilmaa/painetta sisällään enään kuin silloin tällöin ja kannattaa nuo vaihtaa seuraavaksi (sisähalkaisija 4,5mm tai 5mm kiristimillä eli muoviletkun ulkohalkaisija) kun suodatinta vaihtaa tai muuten vaan kun niin helppo homma vaikka vielä ei vikaa löytyisikään
                nyt 70% tankissa ja taas toimii, mutta silti ennaltaehkäisevänä ajattelin tilata aeroflown e85 yhteen sopivan pumpun (255litraapertunti) Ja nyt taas seurailua miten toimii. Ja koitan muistaa tarkkailla suuttimien käyttöastettakin vaikka uskoisin kyllä että ne riittävätkin.

                Comment

                • Vauhtivaunu
                  BTCF Member
                  • Jun 2008
                  • 2714
                  • P-Karjala

                  #38
                  Suuttimia ja e85-pumppuja kannattaa katsoa Racetronixista. Siellä on kohtuuhintaista ja alkuperäistä siemensin suutinta ja walbron pumppuja:

                  Design, Manufacturing and Distribution Parts for Performance Automotive Solutions
                  sigpic


                  Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.

                  Comment

                  • jluoma
                    Bimmer Fanatic
                    • Mar 2015
                    • 685
                    • Lappeenranta

                    #39
                    Mielenkiinnolla lueskelen juttua, mulla on tommonen sarja ( http://www.fuelflexfinland.fi/ ) työmatkakulkineessa. Pelkkää E85 on tankissa ja auto liikkuu ihan normaalisti. (e46 1,9litrasella M43 koneella) Sarja sinällään melko simppeli, enkä hetkeäkään usko, että se voisi mitään parhaita optimisäätöjä saavuttaa, mutta auto toimii ja ainakaan tehoa ei ole hävinnyt.
                    Takavetoinen on erinomainen talviauto, kunhan kuljettajalla on kädet.

                    325d e91 -08 M-Sport, vaimolla 118d e87 -05,

                    Ex. 316i e46 Sedan -00, 320i touring M-Sport -04

                    Comment

                    • _m4rk0
                      Bimmer Rookie
                      • Jun 2015
                      • 30
                      • Hämeenlinna

                      #40
                      Moi

                      Nyt on pumppu vaihdettu ja pelaa ihan hyvin ja suuttimien käyttöaste nousee korkeimmillaan enään johonkin 85%

                      Mutta minkähän takia engine load ei nouse yli n.62-65%??

                      Comment

                      • _m4rk0
                        Bimmer Rookie
                        • Jun 2015
                        • 30
                        • Hämeenlinna

                        #41
                        suuttimet

                        Vaikka suuttimet ei riittäisikään silloin halvin on nostaa bensanpainetta niin alkaa viimeistään riittämään... Tuntuvat kyllä riittävän mitä koittanut seurailla mutta suurin yllätys nyt oikeestaan on se että kulutus ei noussut perusajossa mutta kun polkee nii sillon hupenee reippaasti n.30% enemmän mutta ihan normi ajossa en kulutuksessa huomaa mitään eroa entiseen...

                        Comment

                        • kani
                          Bimmer Fanatic
                          • Mar 2003
                          • 699
                          • Espoo

                          #42
                          Originally posted by _m4rk0 View Post
                          Nyt on pumppu vaihdettu ja pelaa ihan hyvin ja suuttimien käyttöaste nousee korkeimmillaan enään johonkin 85%

                          Mutta minkähän takia engine load ei nouse yli n.62-65%??
                          85% on vielä suht OK duty cycle. Mitähän arvoa toi engine load tässä tapauksessa mittaa?? Bensapaineella kikkailu on kyllä aika tampiota puuhaa, no kukin tavallaan..
                          E46 330Ci cabrio + EP3 Civic Type-R

                          Comment

                          • _m4rk0
                            Bimmer Rookie
                            • Jun 2015
                            • 30
                            • Hämeenlinna

                            #43
                            Hei

                            Originally posted by kani View Post
                            85% on vielä suht OK duty cycle. Mitähän arvoa toi engine load tässä tapauksessa mittaa?? Bensapaineella kikkailu on kyllä aika tampiota puuhaa, no kukin tavallaan..
                            Eipä kyllä vielä paineiden kanssa ole tullu alettua kikkailemaan katsotaan miten toimii talven pelkällä e85... Sen jälkeen nostaa paineita ja ohjelmoi e85lle ja jättää 98 tankkaamiset kokonaan...

                            Comment

                            • kani
                              Bimmer Fanatic
                              • Mar 2003
                              • 699
                              • Espoo

                              #44
                              Mitenkä on toiminut? Re85 vs. 98e hinta on aika kilpailukykyinen vaihtoehto.
                              E46 330Ci cabrio + EP3 Civic Type-R

                              Comment

                              • naukkis
                                Bimmer Enthusiast
                                • Nov 2004
                                • 1222
                                • Jyväskylä

                                #45
                                Originally posted by kani View Post
                                85% on vielä suht OK duty cycle. Mitähän arvoa toi engine load tässä tapauksessa mittaa?? Bensapaineella kikkailu on kyllä aika tampiota puuhaa, no kukin tavallaan..
                                No bensanpaineen nostostahan ei ole muuta haittaa kuin vähän suurempi rasitus polttoainepumpulle eli jos sillä saa tarvittavan lisäyksen tuottoon niin mitäs tampiota hommassa on?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎