Originally posted by AnttiJuhani
View Post
E46 Vanne- rengasfit -topic III
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Eio enää suositeltu juttu laittaa 225/40-18 nakkia 9,5 tuuman vanteelle... Pöljältäkin näyttää,
-
Tuleeko ihan idiootin näköinen jos nakkaan uusien vanteiden päälle noi olemassa olevat 225/40 renkaat? Etu 8,5 et35 ja taka 9,5 et38 olen ajatellut. Saa myös vinkata täydellistä et-lukua koska se olisi nyt itse valittavissa. :think
Btw: Nykyäänkin raapii jo takaa, kun kaverit istuu takapenkillä, et37 8,5 225/40 renkaalla, koska auto on matala perästä. Kaaret vakiot. Olen tilaamassa myös h&r 55/35 sarjaa alle, jos vaikka jouset olisi vähän jämäkämmät.
Leave a comment:
-
Hienoa, kiitoksia vaan ja hyvät juhannukset. Pärjään näillä tiedoilla pitkälle.
Leave a comment:
-
Originally posted by bemu2000 View PostKyllähän se renkaan leveydestä riippuu täysin. ET30-45 renkaista riippuen. Mitään varmaan ei voi nykyään sano mihinkään kun eri merkkien välillä on jopa 15mm eroja todellisessa leveydessä. Kapealla 255 renkaalla voi mennä ET35 kun taas leveällä ei välttämättä mene edes ET40
Tuolla ET35-40 ei tarvitse varmaan iskaritolppaa vielä pelätä?
Leave a comment:
-
Originally posted by AnttiJuhani View PostÄmmässä tietääkseni leveämmät kaaret niin edessä kuin takanakin. Toki onhan niissä oltava myös pelivaraa. Tarjolla näyttäis olevan ET+/-35 vanteita paljon. Ei ole vielä mitään tiettyä kiikarissa mutta helpottaisi etsimistä kun voisi suoraan skipata tietyt vanteet.
Kyllähän se renkaan leveydestä riippuu täysin. ET30-45 renkaista riippuen. Mitään varmaan ei voi nykyään sano mihinkään kun eri merkkien välillä on jopa 15mm eroja todellisessa leveydessä. Kapealla 255 renkaalla voi mennä ET35 kun taas leveällä ei välttämättä mene edes ET40
Leave a comment:
-
Totta. Eihän tuo nyt mahdottoman leveä vanne ole, eli vaik 255 leveä rengas on jo leveämpi ja semmosia ja leveämpiäkin porukat laittelee.Originally posted by AnttiJuhani View PostÄmmässä tietääkseni leveämmät kaaret niin edessä kuin takanakin. Toki onhan niissä oltava myös pelivaraa. Tarjolla näyttäis olevan ET+/-35 vanteita paljon. Ei ole vielä mitään tiettyä kiikarissa mutta helpottaisi etsimistä kun voisi suoraan skipata tietyt vanteet.
Eiköhän täältä joku tietäjä vastaile kun saadaan juhannus pakettiin
Leave a comment:
-
Originally posted by touring39 View PostET 27 lienee turvallisin veikkaus. Style 127 on 9,5” leveä ja sitä on saanut e46 M3;een. En kyl tiä, päteekö normicabrioon...
Ämmässä tietääkseni leveämmät kaaret niin edessä kuin takanakin. Toki onhan niissä oltava myös pelivaraa. Tarjolla näyttäis olevan ET+/-35 vanteita paljon. Ei ole vielä mitään tiettyä kiikarissa mutta helpottaisi etsimistä kun voisi suoraan skipata tietyt vanteet.
Leave a comment:
-
ET 27 lienee turvallisin veikkaus. Style 127 on 9,5” leveä ja sitä on saanut e46 M3;een. En kyl tiä, päteekö normicabrioon...Originally posted by AnttiJuhani View PostMinkälainen ET-lukema 18x9,5" takavanteille cabrioon, että ei tarvitsisi mieluusti kaariin koskea ollenkaan, ja jos tarvii niin vähän? M-sport alusta mutta perässä taitaa olla hieman matalammat jouset jo sillä se näyttää matalammalta ja jouset on juuri vaihdettu. Rengaskokoa saa myös vinkata. :think
Leave a comment:
-
Minkälainen ET-lukema 18x9,5" takavanteille cabrioon, että ei tarvitsisi mieluusti kaariin koskea ollenkaan, ja jos tarvii niin vähän? M-sport alusta mutta perässä taitaa olla hieman matalammat jouset jo sillä se näyttää matalammalta ja jouset on juuri vaihdettu. Rengaskokoa saa myös vinkata. :think
Leave a comment:
-
Menin kokeilemaan onneani ja laitoin 10" vanteelle 235/40r18 ja eteen 8,5" vanteelle 205/45r18.Originally posted by bemu2000 View PostEi tossa oikeen ole muuta järkevää vaihtoehtoa kuin 255/35 ja kevyt kaaren mankelointi. 235/40 on hirveä munkki 10" vanteella. Kamalan näköinen.
Mielestäni ihan ok näköinen
Pieni veny ja kumia riittävästi tuohon vakiokorkuiseen.
Jossakin isossa heitossa takana hieman raapaisi kumi kaareen, muuten ei ole rapsinut kiinni.
Leave a comment:
-
Mulla on 10" leveet 18":set et 30 takana ja nekin oli jo perseestä mankeloida sopimaan vakio msport korkeudella 255/35 kumilla.Originally posted by Timppeliini View Postmahtaakohan olla ihan mahdottomuus saada farkkuun taakse mahtumaan 11 leveet vanteet 30:sellä et:llä? :think
En suosittele 11" leikkiin lähtöä tolla et:llä. Sorvaa vaikka mielummin keskiöstä tai jotain muuta keksit että saat et:tä korkeammaksi jos juuri ne vanteet pitää saada mut mukavaa ei oo
Nimenomaan sedanin ja touringin ongelma tämä...
Leave a comment:
-
Riippuu minkälaista lopputulosta olet hakemassa. E46 avossa oli mulla joskus ET 28 (tjsp) 11", renkaana Kumhon 245-30R18 (muistaakseni).Originally posted by Timppeliini View Postmahtaakohan olla ihan mahdottomuus saada farkkuun taakse mahtumaan 11 leveet vanteet 30:sellä et:llä? :think
Kantit länään ja vähän pullistettu. Camberpultista maksimit (Tais suuntausraportissa olla -3,5 astetta) ja säädettävällä iskarilla rajoitettu sisäänjousto. Takapää ei joustanut teoriassa ollenkaan, mutta eipä raapinut kaariin täydelläkään kuormalla. En ehkä nyt viis vuotta myöhemmin toteuttaisi samalla tapaa.
Leave a comment:
-
mahtaakohan olla ihan mahdottomuus saada farkkuun taakse mahtumaan 11 leveet vanteet 30:sellä et:llä? :think
Leave a comment:
-
Kiitos jo etukäteen tuhannesti!
facelift 330d farkkuun rengassarja hakusessa alusta ja kaaret vakiot. En mielellään haluaisi autoa alkaa ulkonäön vuoksi kovin paljoa madaltamaan.
Vaihtoehdot:
1. 8.5x18" ET35 joka nurkkaan
2. 8.5x18" ET35 eteen ja taakse 9.5x18" ET35
3. 9x18" ET38 joka nurkkaan
Mikä olisi parhaimman näköinen ja ennenkaikkea mahtuuko pyörimään ongelmitta? Myös mikä rengastus olisi hyvä? Ostin autoni tiiliskivien päällä niin todella hankala hahmottaa mikä sinne mahtuisi
Leave a comment:
Leave a comment: