Originally posted by Hemi
E46-moottorin varoitusvalo palaa - Ilmamassamittari vaihdettu, valo sammui itsestään
Collapse
X
-
Öö, siis tämä mikä on ympyröity? Tuossa tarvitsee jotain torxin tapaista työkalua, jossa vielä reikä keskellä(?) irroitukseen, saako biltemasta tjsp?Last edited by Petri; 13-05-2007, 13:58.
-
Comment
-
Jaa, no katos perkelettä!Originally posted by LekaEi kun se koko "muoviputki" jossa se johto on kiinni:
Onkohan tuota hankala irroitella sitten, ainakin tuossa mainitsemassani palikassa se on kiinni joillakin erikoisilla ruuveilla, itse mittari näyttäisi olevan yhdellä klemmarilla ja parilla klipsulla?
Mikä tuommoisessa massamittarissa edes hajoaa, eikö tuo ole aika yksinkertainen vekotin? Huomenna haen aamusta uuden osan matkahuollosta, sitten pitää alkaa irroittelemaan tuota vanhaa ja vaihtamaan uutta tilalle, vinkkejä ja työohjeita kehiin?!
Last edited by Petri; 10-06-2005, 23:34.
Comment
-
Klemmarit päistä irti ja ilmamassamittarin liitin irti, eiköhän se liitin irtoa ihan siitä "rautalangasta" painamalla ja liitintä ulospäin vetämällä.Originally posted by petri--Jaa, no katos perkelettä!
Onkohan tuota hankala irroitella sitten, ainakin tuossa mainitsemassani palikassa se on kiinni joillakin erikoisilla ruuveilla?
Edit: Eihän siellä toisessa päässä näköjään ole klemmaria...
Comment
-
Öö, ei tuossa minun mielestä mitään rautalankaa ole, vaan kaksi erikoista ruuvia piirtämässäni kohdassa, sekä liittimen ylä- että alapuolella. Voin käydä ottamassa kuvan, jos tarvitsee...Originally posted by LekaKlemmarit päistä irti ja ilmamassamittarin liitin irti, eiköhän se liitin irtoa ihan siitä "rautalangasta" painamalla ja liitintä ulospäin vetämällä.
Edit: Eihän siellä toisessa päässä näköjään ole klemmaria...
Last edited by Petri; 13-05-2007, 13:58.
Comment
-
Unohda ne ruuvit. Vedä siitä liittimestä ja se irtoaa immittarista. Jos ei irtoa helpolla niin nitkuta vähän sivuttain. Sitten ota klemmari löysälle, onnistuu ihan ruuvimeisselillä. Sitten talttapäämeisselillä napsauta metallipannat auki siitä mittarin toisestapäästä mitkä ovat putsarikotelossa kiinni. Kasaus sitten päinvastaisessa järjestyksessä. Ja kovaa ajoa..
Comment
-
Joo tosiaan huomasinpa että ei tarvitse niitä ruuveja irroitella vaan se osa kuuluu siihen massamittariin!Originally posted by f1zzUnohda ne ruuvit. Vedä siitä liittimestä ja se irtoaa immittarista. Jos ei irtoa helpolla niin nitkuta vähän sivuttain. Sitten ota klemmari löysälle, onnistuu ihan ruuvimeisselillä. Sitten talttapäämeisselillä napsauta metallipannat auki siitä mittarin toisestapäästä mitkä ovat putsarikotelossa kiinni. Kasaus sitten päinvastaisessa järjestyksessä. Ja kovaa ajoa..
Sivulta vain kiinni ja nytkyttämällähän se liitin irtosi...
Nyt on jo uusi mittari haettu ja asennettu, auto tuntuisi pienen lenkin jälkeen paljon pirteämmältä, saa nähdä miten kierrosten vatkaamiselle tapahtuu, toivottavasti katoaa.
Tuo räminäkin katosi lähes kokonaan, huoltomies sanoi sen johtuvan laihan seoksen aiheuttamasta nakutuksesta, niin kai sitten.
Comment
-
Osaisiko joku neuvoa miten tuon varoitusvalon saisi kotikonstein nollattua? Vaihtoehtona olisi ajaa Hyvinkäälle ja maksaa siitä 20-30€ paikalliselle BMW-huollolle, mieluummin tekisin sen itse...
Comment
-
Tiedoksi kaikille saman asian kanssa painiville, että valo sammui 3vrk massamittarin vaihdon jälkeen, eli ei tarvitse käydä nollaamassa liikkeessä, jos vian aiheuttaja on korjattu!
Comment
Comment