memebuy23buy

Airbägi laukes ratista

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tsero1
    Bimmer Rookie
    • Jan 2013
    • 36
    • PK

    #16
    Paljon kiitoksia Tuota miten tämän airbagin kanssa nyt on.. Tai ylipäätään. Joudunko korjauksen jälkeen käymään tarkastuttamassa auton jossain tai katsataa ennen normalia seuraavaa katsastusta? Korjauskustannuslaskelmassa ei ole mitään mainintaa jälkitarkistuksesta, ainoastaan turvalaitteen koodauksesta.

    Comment

    • tsero1
      Bimmer Rookie
      • Jan 2013
      • 36
      • PK

      #17
      Jos joku tätä kautta löytäisi perille niin laitetaas linkki ostoilmoitukseen:

      Comment

      • pomo
        Bimmer Fanatic
        • Jun 2013
        • 429
        • Oulu

        #18
        Jos autosta ei ole otettu kilpiä pois asia hoituu seuraavassa katsastuksessa. Eli et joudu käyttämään missään tarkastuksessa.
        --Sääliä saa kuka vaan, kateus pitää ansaita--

        E46 320 Cab

        Comment

        • tsero1
          Bimmer Rookie
          • Jan 2013
          • 36
          • PK

          #19
          Elikkäs. Auto nyt pajalla ja koodeja luettu sekä koitettu käynnistää tuloksetta. Tämmöset koodit löytyy vielä nollailujen jälkee, millähän näistä pääsis eroon?

          Bägin puolelta:
          11 Ignition circuit ZK10 / Safety battery switch 1
          2 Ignition circuit ZK1 / Belt tensioner Driver

          Moottorin puolelta:
          28D7 CDKDGENBS - Generator communication

          Comment

          • Hemi
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2004
            • 18880
            • Pirkanmaa

            #20
            Originally posted by tsero1 View Post
            Elikkäs. Auto nyt pajalla ja koodeja luettu sekä koitettu käynnistää tuloksetta. Tämmöset koodit löytyy vielä nollailujen jälkee, millähän näistä pääsis eroon?

            Bägin puolelta:
            11 Ignition circuit ZK10 / Safety battery switch 1
            2 Ignition circuit ZK1 / Belt tensioner Driver

            Moottorin puolelta:
            28D7 CDKDGENBS - Generator communication
            Jätit vyönkiristimen ja akkukaapelin paukun vaihtamatta(tämä jälkimmäinen estää käynnistyksen).
            Nämä kaksi siis menee myös aina jos bagi paukahtaa.

            Tuossa nettivaraosassa pyynti 75€ (eli e46 ja e39 sama):




            ...ja vaikkapa tuosta takuuvyönkiristin pyynti 85€:

            Last edited by Hemi; 16-03-2016, 13:17.

            Comment

            • MNi
              Bimmer Enthusiast
              • Nov 2008
              • 3144
              • Tampere

              #21
              Milläs tuon käytetty BST:n kaapelinpätkä liitetään auton plussakaapeliin? Joskus etsiskelin asiaa miettiessäni sopivaa jatkosta mutta ei pikaisesti osunut silmään.

              Comment

              • schwarze
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2004
                • 2016
                • Kangasala

                #22
                Originally posted by MNi View Post
                Milläs tuon käytetty BST:n kaapelinpätkä liitetään auton plussakaapeliin? Joskus etsiskelin asiaa miettiessäni sopivaa jatkosta mutta ei pikaisesti osunut silmään.
                Sähkötarvikeliikkeestä saa kaapelin jatkoholkkeja monellekin kaapelitilavuudelle ja kyseiselle holkille tarkoitetulla puristuspihdillä sitten vaan kiinni. Kutistesukkaa sitten tietysti holkkiliitoksen päälle. Joissakin E46 korisissa akku on moottoritilassa, joten sellaiseen vaihtaisin päävirtakaapelin kokonaisena.
                Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
                Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity (Klassikot #8 -24), BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity

                Comment

                • Hemi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2004
                  • 18880
                  • Pirkanmaa

                  #23
                  Originally posted by schwarze View Post
                  Sähkötarvikeliikkeestä saa kaapelin jatkoholkkeja monellekin kaapelitilavuudelle ja kyseiselle holkille tarkoitetulla puristuspihdillä sitten vaan kiinni. Kutistesukkaa sitten tietysti holkkiliitoksen päälle. Joissakin E46 korisissa akku on moottoritilassa, joten sellaiseen vaihtaisin päävirtakaapelin kokonaisena.
                  Juuri näin.
                  Eli lähimpään sähkötarvikeliikkeeseen ja sieltä teräksinen liitosholkki , kutistesukkaa ja asennus/puristuspihdit lainaan.
                  Tämä on ihan virallinenkin korjausohje.

                  Comment

                  • MNi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Nov 2008
                    • 3144
                    • Tampere

                    #24
                    Näin arvelinkin. Hakukoneeseen en saanut taiottua sopivia hakusanoja. Eikös tuossa E46:n BST repair kitissä ole mutterikiristys: KLIK.

                    Näin se on näemmä TIS:kin: KLIK.

                    Ei kai tuo kauhea homma ole vaihtaa vaikka akku olisi kontissakin, sisustan purkamisessa ei juuri mitään ihmeellistä kyllä ole. Aikaa tietty palaa. B-pilarin alaosan suojamuovista ei taida kiinnikeniitit tulla ehjänä pihalle, niitä kannattaa varata pari kappaletta, maksanevat varmaan ehkä 50 senttiä kappale.

                    Onkos kellään tietoa mikä tuon plussakaapelin poikkipinta-ala on? Silmämääräisesti veikkaisin että jossain MKEM 25 tai 35 huippeilla varmaan mennnään (vastaavat halkaisijat 9,2 ja 11 mm).

                    Comment

                    • peto2
                      BTCF Member
                      • Jan 2007
                      • 8283
                      • Järvikylä (Nakkila)

                      #25
                      Eikai tänäpäivänä mitään puristettavia noissa isoissa johdoissa käytetä..

                      tommonen ja liimallinen sukka päälle..

                      F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                      ex:
                      E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                      Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                      Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                      Nakkaa privaa jos tarvetta.

                      Comment

                      • Hemi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2004
                        • 18880
                        • Pirkanmaa

                        #26
                        Originally posted by MNi View Post
                        Ei kai tuo kauhea homma ole vaihtaa vaikka akku olisi kontissakin, sisustan purkamisessa ei juuri mitään ihmeellistä kyllä ole. Aikaa tietty palaa. B-pilarin alaosan suojamuovista ei taida kiinnikeniitit tulla ehjänä pihalle, niitä kannattaa varata pari kappaletta, maksanevat varmaan ehkä 50 senttiä kappale.
                        Ei, ei näin.

                        Comment

                        • Clavurion
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2005
                          • 9159
                          • Oulu

                          #27
                          Mikä estää vaihtamasta kaapeliin pelkkää paukkuosaa? KLIK
                          E39 530dA -02 M-Sport
                          E53 X5 3.0dA -06 Sport
                          * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                          Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                          Comment

                          • schwarze
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2004
                            • 2016
                            • Kangasala

                            #28
                            Originally posted by Clavurion View Post
                            Mikä estää vaihtamasta kaapeliin pelkkää paukkuosaa? KLIK
                            BMW:n mielestä tuo ei ole validi turvavarusteen korjaustapa, enkä sitä suosittelisi avoimesti kenellekään. Ainakin minua kiinnostaa, mistä työvaiheesta/osasta tulee se merkittävä säästö verattuna viralliseen korjaustapaan?
                            Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
                            Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity (Klassikot #8 -24), BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity

                            Comment

                            • Clavurion
                              Bimmer Enthusiast
                              • Feb 2005
                              • 9159
                              • Oulu

                              #29
                              Originally posted by schwarze View Post
                              BMW:n mielestä tuo ei ole validi turvavarusteen korjaustapa, enkä sitä suosittelisi avoimesti kenellekään. Ainakin minua kiinnostaa, mistä työvaiheesta/osasta tulee se merkittävä säästö verattuna viralliseen korjaustapaan?
                              Ei tarvi orkkis kaapelia katkoa ja jatkaa. En ole itsekään tuota kaapelin päätä istuttanut paukkuun, mutta jos onnistuu, niin itse valitsisin tämän tien.
                              E39 530dA -02 M-Sport
                              E53 X5 3.0dA -06 Sport
                              * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                              Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                              Comment

                              • MNi
                                Bimmer Enthusiast
                                • Nov 2008
                                • 3144
                                • Tampere

                                #30
                                Originally posted by peto2 View Post
                                Eikai tänäpäivänä mitään puristettavia noissa isoissa johdoissa käytetä..

                                tommonen ja liimallinen sukka päälle..
                                Momenttipultit näemmä. Ei tarvita siis kuin sopiva hylsy. Ei monesta paikasta verkkokaupastakaan löydy, mutta SLO antoi hinnaksi 11€ ALV0%: KLIK. Juuri tällaista olen etsinyt jos joskus tarvitsee. Hienoa, kiitos.

                                Originally posted by Hemi View Post
                                Ei, ei näin.
                                Miksei koko plussakaapelia saisi vaihtaa?

                                Comment

                                Working...
                                X