Announcement

Collapse
No announcement yet.

Väsynyt turborempan jälkeen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • petete
    Bimmer Rookie
    • Aug 2014
    • 33
    • Hyvinkää

    Väsynyt turborempan jälkeen

    Elikkä turbo kosahti jossain vaiheessa ja uutta laitettiin tilalle. Kuitenkaan auton vedot eivät palanneet ennalleen vaan turbolagi on päätä huimaava. Inpan livedataa seuraamalla näkee kuinka pyynti pomppaa tappiin ja toteutus raahautuu joskus perästä ja kunnolla ahdot alkavat olla perillä 2400-2500rpm kohdilla.
    Ahtovuotoja ei löydy, MAF on uusittu, turbo on uusi. Voiko olla mahdollista, että MAP tai PC (ahtopaineensäädin) olisivat saaneet siipeensä hajoamisen yhteydessä tai että vika muuten löytyisi niistä. Kun alhaalta lähtee kiihdyttämään, niin todennäköisesti kiihtyy paremmin jos painaa pikkuhiljaa tallaa pohjaan, kuin että kerralla polkasee lattiaan, jolloin turboviive on tolkuton?



    Tuommoisia vikakoodeja ista-D:llä, jos joku osaa tulkata. Hehkut on kyllä selkeet.
  • petete
    Bimmer Rookie
    • Aug 2014
    • 33
    • Hyvinkää

    #2
    Ja auto siis 10/2003 320D.

    Comment

    • HTK12
      BTCF Member
      • Jul 2011
      • 10949
      • Joensuu

      #3
      MAF:sta tulee vikakoodia. Onko koodit nollattu MAF:in vaihdon jälkeen? Katsoitko mitkä noista koodeista on nyt päällä?
      e39 540iA E85

      Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
      Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
      Retrofit ym. koodaukset (BMW)
      Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
      INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
      Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

      Comment

      • petete
        Bimmer Rookie
        • Aug 2014
        • 33
        • Hyvinkää

        #4
        Vanha maffi antoi vikakoodin, jonka jälkeen testannut kahta uutta, joista kummastain tulee vikakoodi jossain vaiheessa, mikä saattaa kestää tuhannen kilsaa. Menemiseen ei minkäänlaista vaikutusta.
        MAF on numero0 928 400 527 ja pitäs olla sama kuin tehtaalla laitettu ohjelmointia ajatellen.
        Reagointi polkasuun on todella hidasta, mutta kun jossain vaiheessa alkaa vetää, niin vetää melkein kuin ennen.

        Comment

        • Kissvesala
          Moderator
          • Jun 2010
          • 3110
          • Liminka

          #5
          Säädä sitä tankoa. Perusjuttu. Kierros kerrallaan ja testilenkkiä kunnes on hyvä.
          Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
          Kissvesala.fi
          Priva tai o443424479

          Comment

          • petete
            Bimmer Rookie
            • Aug 2014
            • 33
            • Hyvinkää

            #6
            Turbokauppias kyllä vakuutteli, että aktuaattorin pitäisi olla oikeissa säädöissään, kun tätä tiedustelin josko vika olis siinä :think
            Eihän sitä tietenkään varmaksi pysty sanomaan, josko siivet jäävätkin hieman auki, mutta kun nämä laitteet on testipenkitettyjä kuitenkin, niin haluan sulkea pois muut mahdollisuudet ennen kuin kyseenalaistan uuden turbon

            Sen verran vielä, että kylmänä lähtee vetämään paremmin alhaalta ja reagoi hieman nopeammin.

            Comment

            • Esal
              Bimmer Enthusiast
              • Mar 2009
              • 1344
              • Lempäälä

              #7
              Originally posted by petete View Post
              Turbokauppias kyllä vakuutteli, että aktuaattorin pitäisi olla oikeissa säädöissään, kun tätä tiedustelin josko vika olis siinä :think
              Eihän sitä tietenkään varmaksi pysty sanomaan, josko siivet jäävätkin hieman auki, mutta kun nämä laitteet on testipenkitettyjä kuitenkin, niin haluan sulkea pois muut mahdollisuudet ennen kuin kyseenalaistan uuden turbon

              Sen verran vielä, että kylmänä lähtee vetämään paremmin alhaalta ja reagoi hieman nopeammin.
              Sitä säätimen liikkuvuutta kannattaisi testailla, ja että meneekö se säätö "kiinni". Omassa painelin joskus puukepillä vipua. Omassa 330d ollut samaa vikaa ja aina alipaineletkun vuoto aiheuttajana, säädin toimii mutta ei jaksa vetää kiinni asti. Pistää vaikka alipaineletkun suoraan ohi magneettiventtiilin ja kokeilee miten alakierroksilla lähtee (alipaineellahan säädin?). Ei tietenkään saa nostaa kierroksia yli sen n. 2500 ettei mene hirveesti yliahdoiksi, vikatilaanhan se menee. Tämä vähän omalla vastuulla kokeiluja...
              *** E53 X5 3.0d 2005 ***

              Comment

              • petete
                Bimmer Rookie
                • Aug 2014
                • 33
                • Hyvinkää

                #8
                Tarkoitatko tästä letkua nro 10 ja magneettiventtiilillä PC:tä nro 1? http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=11_3331

                Jos näin, niin mistä asti tuo letku tulisi vetää sinne turbolla ja pitäiskö egr huomioida siinä?

                Jos olettaa vuotoja ei ole, mutta meno piristyisi, niin voisiko olettaa vian olevan PC:ssä?

                Comment

                • jones\\
                  Bimmer Rookie
                  • Jul 2009
                  • 90
                  • Lahti

                  #9
                  Itsellä oli samanmoinen ongelma,ei riittänyt säätövara jostain syystä.Rälläkällä kun leikkas siitä neliökantaisesta mutterista 2-3 milliä pois niin alako ahtamaan kunnolla n.1600rpm ylöspäin.Aikaisemmin ei alle 2000 ei juurikaan eloa moottorissa vaikka säätö tapissa.

                  Tämä tosin e91 sähkösäätimellä.
                  Last edited by jones\\; 02-06-2016, 17:11.
                  e91 320da

                  Comment

                  • Esal
                    Bimmer Enthusiast
                    • Mar 2009
                    • 1344
                    • Lempäälä

                    #10
                    Originally posted by petete View Post
                    Tarkoitatko tästä letkua nro 10 ja magneettiventtiilillä PC:tä nro 1? http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=11_3331

                    Jos näin, niin mistä asti tuo letku tulisi vetää sinne turbolla ja pitäiskö egr huomioida siinä?

                    Jos olettaa vuotoja ei ole, mutta meno piristyisi, niin voisiko olettaa vian olevan PC:ssä?
                    Joo, kunhan alipaine tulisi suoraan, eli letku 9 alipainekellolle jos ylettyy, ihan sama kuinka. Imun pitäisi olla aika reilu jos sormen laitaa letkunpäähän. Voihan se vika olla siinä säädössäkin, mutta saisi poissuljettua noita vikakohteita.
                    *** E53 X5 3.0d 2005 ***

                    Comment

                    • petete
                      Bimmer Rookie
                      • Aug 2014
                      • 33
                      • Hyvinkää

                      #11
                      Originally posted by Esal View Post
                      Joo, kunhan alipaine tulisi suoraan, eli letku 9 alipainekellolle jos ylettyy, ihan sama kuinka. Imun pitäisi olla aika reilu jos sormen laitaa letkunpäähän. Voihan se vika olla siinä säädössäkin, mutta saisi poissuljettua noita vikakohteita.
                      Testailen tänään tota PC:n ohittamista. Tarttisko kuitenkin pitää pc:ssä sähköt?

                      Comment

                      • petete
                        Bimmer Rookie
                        • Aug 2014
                        • 33
                        • Hyvinkää

                        #12
                        Originally posted by petete View Post
                        Testailen tänään tota PC:n ohittamista. Tarttisko kuitenkin pitää pc:ssä sähköt?
                        Testattu paineet turbon kellolle pc:n ohi ja ei vaikutusta.

                        Jotenkin kalvaa mielessä, että jos onkin imuvuoto juuri ennen turboa siinä putkessa mikä laskeutuu koneen alle maffin jälkeen. :think Ellei sitten se aktuaattori.



                        Tuossa kun seuraa ahdon pyyntiä ja toteumaa, niin aika kauan saa odotella. Talla lattiassa.

                        Comment

                        • Kissvesala
                          Moderator
                          • Jun 2010
                          • 3110
                          • Liminka

                          #13
                          Säädä nyt vaan sitä tankoa.
                          Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
                          Kissvesala.fi
                          Priva tai o443424479

                          Comment

                          • Samppooti
                            Newbiemmer
                            • Dec 2008
                            • 8

                            #14
                            Itelle on tullu tuo aliahtaminen tutuksi 407 HDi pösön kans ja vika on aina löytyny tuosta PC:stä jos alipainelinjat on muuten ehjät. Ensimmäinen venttiili jonka tilasin oli jo uutuuttaan paskana, seuraava kesti 25000 kilometriä ja nyt kolmas menossa. Ja kaikki ollu Pierburgin tekeleitä. Vika alkanu aina ilmenemään pikkuhiljaa aliahtamisena ja hyvinki pian auto menee Limppiin jo jokaisella reilummalla kiihdytyksellä tai vedätyksellä.
                            Joskus testailin niitä viallisia venttiileitä alipaineella ja syöttämällä siihen 12V:a, niin pöydällä ne kyllä tuntu pelaavan normaalisti mut autossa kiinni ollessaan ei. Mut voihan se olla että se ei toimikaan ihan vaan ON/OFF vaan jonkinlaisella pulssilla.
                            E46 318i

                            EX: e36 320i, e30 318i, e36 320i M-Sport touring

                            Comment

                            • petete
                              Bimmer Rookie
                              • Aug 2014
                              • 33
                              • Hyvinkää

                              #15
                              Originally posted by Kissvesala View Post
                              Säädä nyt vaan sitä tankoa.
                              Säädän säädän, kunhan vaan pystyn Kotioloissa meinaa olla vaikeeta päästä käsiksi tuonne ahtimeen. Alakautta en oo vielä päässyt tutkailemaan.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎