Announcement

Collapse
No announcement yet.

Väsynyt turborempan jälkeen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Clavurion
    BTCF Member
    • Feb 2005
    • 9138
    • Oulu

    #16
    Varmistetaan nyt vielä, että siinä letkussa oli kunnolla alipainetta ja käynnistettäessä alipainekello vetää siivet kiinni (niin kiinni, kuin ne nyt tässä tapauksessa menevätkään)?
    E39 530dA -02 M-Sport
    E53 X5 3.0dA -06 Sport
    * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
    Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

    Comment

    • petete
      Bimmer Rookie
      • Aug 2014
      • 33
      • Hyvinkää

      #17
      Originally posted by Clavurion View Post
      Varmistetaan nyt vielä, että siinä letkussa oli kunnolla alipainetta ja käynnistettäessä alipainekello vetää siivet kiinni (niin kiinni, kuin ne nyt tässä tapauksessa menevätkään)?
      Siipien liikettä en ole päässyt näkemään vielä ollenkaan. Paineensäätimen ohittamalla kuulostaa kyllä, että turbo pyörisi samantien vähän vauhdikkaammin, mutta ilman mitään tehollista eroa. Pitää vielä kokeilla tuleeko letkuun kunnon imu, ja jos näin, niin pitää varmaan kaivaa ahdin esille.

      Comment

      • Clavurion
        BTCF Member
        • Feb 2005
        • 9138
        • Oulu

        #18
        Ainakin E39:ssä sen turbon alipainekellon ja siitä siivikolle lähtevän tangon näkee kyllä päältä sopivasta raosta taskulampun kanssa. E46:sta ei varmaa muistikuvaa.
        E39 530dA -02 M-Sport
        E53 X5 3.0dA -06 Sport
        * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
        Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

        Comment

        • petete
          Bimmer Rookie
          • Aug 2014
          • 33
          • Hyvinkää

          #19
          Noniin. Kävin vähän konehuoneessa tutkailemassa josko olisin päässyt siipiä säätävän tangon liikettä seurailemaan, mutta en päässyt, kun olisi mennyt isommaks purkamiseksi. Satuin siinä kuitenkin huomaamaan imuputken irrottaessani, että ahtimen siivet näyttivät tältä:



          Ei kai uuden turbon siipien kuuluisi tuolta näyttää?

          Comment

          • Kissvesala
            Moderator
            • Jun 2010
            • 3110
            • Liminka

            #20
            Originally posted by petete View Post
            Noniin. Kävin vähän konehuoneessa tutkailemassa josko olisin päässyt siipiä säätävän tangon liikettä seurailemaan, mutta en päässyt, kun olisi mennyt isommaks purkamiseksi. Satuin siinä kuitenkin huomaamaan imuputken irrottaessani, että ahtimen siivet näyttivät tältä:



            Ei kai uuden turbon siipien kuuluisi tuolta näyttää?
            No ei todellakaan. Jotaki tuosta on menny läpi.
            Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
            Kissvesala.fi
            Priva tai o443424479

            Comment

            • petete
              Bimmer Rookie
              • Aug 2014
              • 33
              • Hyvinkää

              #21
              Jeps. Vika tais paikantua, joka on vaivannut siitä asti kun auto tuli huollosta jossa ahdin vaihdettiin. :think Heti huomas, että auto ei liiku sitäkään mitä ennestään.

              Comment

              • HTK12
                BTCF Member
                • Jul 2011
                • 10949
                • Joensuu

                #22
                Kyllä tuo turbo on vaihtokunnossa. Kannattaa varmaan näyttää kuvat huollolle ja kysäistä heidän mielipide. Kuten kissavesala totesi, niin jotain on mennyt turbon läpi. Kun ongelma alkoi heti vaihdon jälkeen, niin ettei vaan olisi asentajalta päässyt tippumaan jotain, joka olisi sitten mennyt turbon läpi.
                e39 540iA E85

                Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                Comment

                • _rödatroll_
                  Bimmer Rookie
                  • Nov 2013
                  • 36
                  • 08

                  #23
                  2004 mallin e46:ssa mahdollisesti samankaltaista oiretta, etenkin pienillä vaihteilla tuntuu että alle n2500 ei väännä juurikaan ja sitten tulee kerralla. Auto euro4 hiukkassuodattimella ja sähkösäätöisellä ahtimella. Lienee alkuun seurattava pyynti vs. toteutuma alakierroksilta vedättäessä?

                  Comment

                  • MNi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Nov 2008
                    • 3143
                    • Tampere

                    #24
                    Katso ensin ettei ole alipaineletku irronnut ahtimen ohjauslinjalta. Esim. alipainekellon alapuolelta ei ole ihan heti havaittavissa josko letku on irti. Sattui nääs omalle kohdalle. Hassu ajettava pirssi silloin.

                    Comment

                    • Supra^
                      BTCF Member
                      • Jul 2005
                      • 5150
                      • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

                      #25
                      Originally posted by _rödatroll_ View Post
                      .........Auto euro4 hiukkassuodattimella ja sähkösäätöisellä ahtimella................
                      Originally posted by MNi View Post
                      Katso ensin ettei ole alipaineletku irronnut ahtimen ohjauslinjalta. Esim. alipainekellon alapuolelta ei ole ihan heti havaittavissa josko letku on irti. Sattui nääs omalle kohdalle. Hassu ajettava pirssi silloin.
                      :think:think:think


                      Pyynti vs. toteuma vaikka joo alkuun seurantaan ahtopaineen ja ilmamassan osalta. Eikö ole vikakoodeja?
                      Musti 8HP
                      Nokivasara M47
                      TeiniCoupé DCT
                      E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

                      Ex:
                      E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

                      Comment

                      • petete
                        Bimmer Rookie
                        • Aug 2014
                        • 33
                        • Hyvinkää

                        #26
                        Originally posted by _rödatroll_ View Post
                        2004 mallin e46:ssa mahdollisesti samankaltaista oiretta, etenkin pienillä vaihteilla tuntuu että alle n2500 ei väännä juurikaan ja sitten tulee kerralla. Auto euro4 hiukkassuodattimella ja sähkösäätöisellä ahtimella. Lienee alkuun seurattava pyynti vs. toteutuma alakierroksilta vedättäessä?
                        Tsekkaa myös jos pystyt imupuolelta ensimmäinen putki turbossa kiinni, että onko kunnolla tiiviste yms. Kato myös siipien kunto, ettei ole sama kohtalo kun mun ahtimessa Oireethan olivat juuri tuollaiset, että kesti herätä, mutta kun heräsi, niin veti ihan ookoosti.

                        Comment

                        • petete
                          Bimmer Rookie
                          • Aug 2014
                          • 33
                          • Hyvinkää

                          #27
                          Aiheuttaako tämänlainen vaurio myös suuren ahtoviiveen polkasun jälkeen, kun muuten vetää ihan ookoosti, kunhan alkaa vetämään?


                          Vai voiko olla itse ahtimen siipien säädöissä heittoa, joka aiheuttaa myöhäistä heräämistä?

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎