Announcement

Collapse
No announcement yet.

M54 3.0 koneen moottorin häiriö valo

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jupe_84
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2004
    • 242
    • Joensuu

    M54 3.0 koneen moottorin häiriö valo

    Syksyllä alkoi loistamaan moottorin valo mittaristossa. Lueskelin täältä ja kyselin neuvoa. Imu vuotoa epäiltiin ja epäilin myös itse.

    Osia vaihdettu imusarjan kumi tutit taakse, separaattori+siihen tulevat putket öljy tikulle ja imusarjaan. imusarjan päälle vaihdettu myös se putkilo. Tiivisteet imusarjaan ja imusarjan päälle ne 6kpl O-renkaita. öljy tikun putkilon O-rengas uusittu sekä imusarjan anturin tiiviste. tyhjäkäynti moottorin tiiviste. Massa mittarin ja kaasu läpän välinen kumi putki uusittu. Kaasu läpän iso tiiviste uusittu.

    Varmuudeksi uusin vielä öljy jalan kumin myös. Vieläkin herjaa lambda-antureita. venttiili kopan tiiviste on noin 3v vanha eikä siinä vuotoa ole. Olisko mahdollista että katti/katit olisi paskana?

    Autossa ei mitään sen kummempaa oiretta ole. käy niin nätisti kun olla ja voi. Mutta silti vituttaa se valo killutus. Saattaa olla palamatta 2 päivää ja sitten taas syttyy. Mikä avuksi
  • dabbe
    Bimmer Rookie
    • Mar 2011
    • 133
    • Espoo

    #2
    tyhmä kysymys, mutta eikö lambdat voi olla sököt?

    Comment

    • jupe_84
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2004
      • 242
      • Joensuu

      #3
      Voihan toki. Ihmetyttää vaan että olis useampi lamda menny samaan aikaan. Puolat ja tulpat vaidettu myös. Pystyykö noita lambdoja ajon aikana seuraa jollain ohjelmalla

      Comment

      • HTK12
        BTCF Member
        • Jul 2011
        • 10949
        • Joensuu

        #4
        Vilkaise live-datasta miltä näyttää lambda-arvot ja fuel trim:it. Imuvuodot löytyy parhaiten savulla.
        e39 540iA E85

        Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
        Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
        Retrofit ym. koodaukset (BMW)
        Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
        INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
        Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

        Comment

        • makkis
          BTCF Member
          • Feb 2005
          • 5152
          • Kouvola, Savisto

          #5
          Mitäs koodeja se tarkalleen antaa?
          Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
          Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
          Virallinen Xhp jälleenmyyjä

          Comment

          • jupe_84
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2004
            • 242
            • Joensuu

            #6
            Originally posted by makkis View Post
            Mitäs koodeja se tarkalleen antaa?
            Tämmöset koodit
            Attached Files

            Comment

            • jupe_84
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2004
              • 242
              • Joensuu

              #7
              Eikös tämä nyt olevinaan käy liian rikkaalla

              Comment

              • makkis
                BTCF Member
                • Feb 2005
                • 5152
                • Kouvola, Savisto

                #8
                Vähän vieraat mulle noi bmw scannerin sanoilla olevat koodit.
                Mut onko sulla ollu lambdojen liittimet irti? Ettei ne olisi sekottunu keskenään, eli lambdat haistelisi vääriä sylinteriryhmiä.

                Onko vika alkanut yhtäkkiä vai onko vähän aikaa sitten tehty jotain remonttia?

                Ilmamäärämittariahan tuo myös valittaa joka voi myös olla virheellisten seosten syynä.
                Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
                Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
                Virallinen Xhp jälleenmyyjä

                Comment

                • Petri.Kekkonen
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2006
                  • 7394
                  • Oulu

                  #9
                  Originally posted by makkis View Post
                  Ilmamäärämittariahan tuo myös valittaa joka voi myös olla virheellisten seosten syynä.
                  Jep, eikös tuossa nyt ole koodi siitä että MAF:in signaali on ainakin hukassa? Sitä en sitten tiedä pitäiskö noita rikkaan seoksen koodeja tulla jos ilman MAF:ia ajelee. Mutta ekana lähtisin ihmettelemään miksi MAF:in signaalia ei tule.
                  Last edited by Petri.Kekkonen; 22-02-2017, 10:03.
                  E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                  E39 523i M Sport '00, Titansilber

                  Comment

                  • jupe_84
                    Bimmer Fanatic
                    • Mar 2004
                    • 242
                    • Joensuu

                    #10
                    Maffin johto käytetty irti käynnissä ollessaan siitä tuo maffin vilakoodi

                    Comment

                    • makkis
                      BTCF Member
                      • Feb 2005
                      • 5152
                      • Kouvola, Savisto

                      #11
                      Originally posted by jupe_84 View Post
                      Maffin johto käytetty irti käynnissä ollessaan siitä tuo maffin vilakoodi
                      Hyvä että informoit sen jälkikäteen.

                      Näissä on paha yrittää kenenkään auttaa tälleen etädiagnoosina mikäli ei kerrota kaikkea mahdollista mitä on tapahtunut/voinut tapahtua.

                      Kuten nyt se että missä tilanteessa vika ekan kerran ilmaantui?
                      Oliko autoa rassailtu vaikkapa viikon sisään siitä, mitä tehtiin. Yms. Perusjuttua joilla voi olla iso merkitys asian selvittämisessä.

                      Kyllähän täällä on niitä jotka laittaa kysymyksen että Bmwssäni syttyi vikavalo, mikä siinä on vialla?
                      Jaa-a, mikähän malli oli kyseessä ja kannattaa aloitta vikakoodien luvusta.

                      Tässä nyt onneksi selviää että kyseessä on E46 koska on sen kategorian alla ja moottorina M54B30 ni ollaan edes vähän kartalla.
                      Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
                      Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
                      Virallinen Xhp jälleenmyyjä

                      Comment

                      • jupe_84
                        Bimmer Fanatic
                        • Mar 2004
                        • 242
                        • Joensuu

                        #12
                        Ihan itekseen se syttyi viime syksyllä. Yksi puola meni kaput vaihdoin kaikki uusiin ja tulpat samalla. Viikko siitä sytty engine valo. Massa mittarin kumi putki oli silloin rikki. Ei ole uusimiset auttanu. Se tuossa outoa kun valon nollaa voi olla että se pysyy poissa useamman päivän. Jotenkin sillä on vaikutusta jos happee antaa vähän enemmän niin ei mene kauan kun taas tuo kirottu valo syttyy. On se pariin kertaa sammunu ilman nollaustakin

                        Comment

                        • makkis
                          BTCF Member
                          • Feb 2005
                          • 5152
                          • Kouvola, Savisto

                          #13
                          Tuossa puolien vaihdon yhteydessä voisi olla mahdollista että olisit irrotanut lambdojen johdot ja laittanut ne väärinpäin??

                          Voisiko tuo olla mahdollista?

                          Tuo "vika" jos olisi kyseessä ni toimisi todennäköisesti pari päivää ennen valon syttymistä.

                          Katoppa lambdojen korjausarvot.
                          Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
                          Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
                          Virallinen Xhp jälleenmyyjä

                          Comment

                          • HTK12
                            BTCF Member
                            • Jul 2011
                            • 10949
                            • Joensuu

                            #14
                            Kuten sanoin jo aiemmin, niin live-dataa tutkimaan. Ei täällä kenelläkään ole kristallipalloa, josta voisi vian katsoa. Vilkaiset miltä ne lambdan arvot näyttää ja mitä fuel trim:it. Nuo kun katsoo niin tietää jo vähän mitä siellä tapahtuu.
                            e39 540iA E85

                            Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                            Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                            Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                            Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                            INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                            Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                            Comment

                            • jupe_84
                              Bimmer Fanatic
                              • Mar 2004
                              • 242
                              • Joensuu

                              #15
                              Ei ole johdot väärinpäin. Ei niitä tarvinnut irroittaa. Onko tässä joensuussa ketään kuka ymmärtää tuon live datan päälle? Ite kun en vittuukaan tajua noista

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎